Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
У США та країнах Європи послуги прокату суконь та вечірніх костюмів дуже потрібні. Адже багато жінок хочуть виглядати шикарно, особливо на урочистих заходах та світських прийомах, а купувати вбрання для кожного такого випадку або не можуть собі дозволити, або не вважають це виправданим.
В Україні такий напрямок тільки набирає обертів, тому ви можете відкрити бізнес на сукнях і заповнити нішу.
Якщо ви знаєте моду і хочете увійти в fashion індустрію, можете зайнятися прокатом вечірніх і весільних суконь. Однак під час запуску бізнесу є свої нюанси. Розглянемо в цій статті, з чого почати справу, що потрібно врахувати та як правильно підготувати салон до відкриття.
Прокат суконь користується популярністю серед тих, хто підшукує вбрання на весілля, випускну, урочисту подію чи вечірку. Також оренда одягу цікавить мам, які бажають нарядити свою дитину до ранку в саду, у день народження або з іншого приводу. Але що краще – купити сукню чи все ж таки взяти її на прокат?
Плюси прокату незаперечні :
взяти на прокат сукню від відомого бренду вийде набагато дешевше, ніж купити;
не потрібно виділяти для обновлення місце у шафі;
можна підібрати модель вищого класу за прийнятними цінами та зберегти спогади про винятковий образ на все життя;
не потрібно здавати річ у хімчистку, адже цим займається салон.
Але є і мінуси :
якщо передумали брати в оренду сукню, заставу повернути не зможете і доведеться сплатити за неустойку;
якщо сукню в салоні вибираєте за пару місяців, то до заповітної дати її ймовірно надінуть вже кілька разів, через що вона може стати непрезентабельною або зіпсованою;
вибране плаття може хтось перекупити;
пошкодження або псування наряду спричинить додаткові витрати;
підігнати сукню під себе не вдасться.
Купівля нової сукні дозволяє підігнати її по фігурі, не боячись зіпсувати. У разі коктейльного або вечірнього вбрання його надягають неодноразово. Але ось весільне або маскарадне плаття зазвичай використовують тільки раз у житті, а потім воно припадає пилом у шафі, займаючи при цьому чималий простір. А ще після заходу його доведеться чистити самостійно.
Якщо ж володарка вбрання вирішить його потім продати, то тут теж можуть виникнути труднощі, адже потенційна покупниця має мати ті ж параметри.
З цього випливає, що якщо на вечірку потрібна сукня відомого бренду або нетривіальне вбрання на фотосесію, краще взяти його напрокат. Це ж стосується весільного, новорічного, відвертого вбрання, яке одягаються одного разу. Але якщо є сумніви, що сукня ляже по фігурі і не виглядатиме ношеною, тоді варто її купити. При цьому часто жінки не мають достатньо коштів на розкішну сукню або ж не хочуть витрачати велику суму на вбрання на один раз. Тому послуги прокату стають все більш популярними, а отже такий бізнес – перспективний.
Якщо в західній Європі та США бізнес прокату суконь розвинений досить широко, то в Україні таких салонів набагато менше. З одного боку – це добре. Адже у ніші, яку ви збираєтесь зайняти, мало учасників. З іншого боку, це може свідчити про недостатній попит на послугу. Чи це так насправді?
У зв'язку з економічною ситуацією в країні люди почали звикати користуватися речами, а не володіти ними. До того ж, з погляду вартості нової брендової сукні та частоти її носіння, витрати будуть невиправдані. Тут і знадобиться прокат одягу.
Орендувати вбрання можна погодинно або подобово за ціну в половину менше за його реальну вартість, а то й дешевше. Весілля, вечірки, маскаради, фотосесії та інші святкові заходи вимагають особливого одягу, якого не одягаєш щодня. До того ж вона має бути завжди у тренді. А в салонах з прокату можна взяти не тільки нову, модну, чисту сукню, але й аксесуари до неї. Так ваш клієнт складе цілісний образ до потрібної події і залишиться задоволеним. А це запорука повторного відвідування у майбутньому та рекомендації салону друзям.
Нині ж за умов військового стану багато підприємців у сфері прокату закрили свої проекти. А ті, хто працюють, часто є єдиними салонами на кілька районів, а то й на все місто. При цьому люди продовжують одружуватися, народжувати дітей, проводити фотосесії, відвідувати тематичні заходи, особливо у більш-менш безпечних регіонах. Тому зараз вигідно відкривати прокатний бізнес, адже конкуренція у ніші нижча, а грошей у споживачів на купівлю нових дорогих речей – менше.
Бізнес на сукнях може розпочати кожен. Така справа підійде і новачкові, хоча краще, якщо у вас є досвід дизайнера одягу, фешн-блогера, стиліста чи продавця. Але можливо і так, що міксувати і складати урочисті образи – ваше покликання.
Прокат суконь не потребує значних фінансових витрат на старті. Ви можете розпочати бізнес та з 20 позицій. До того ж інвестиції, витрачені на купівлю однієї сукні, окупаються вже після другої-п'ятої оренди.
Але в цій справі є кілька нюансів. Прокат суконь потребує широкої цільової аудиторії. Тож населені пункти з кількістю мешканців менше 300 000 вам не підійдуть. Там купівельна спроможність досить низька порівняно з мегаполісами, і ви не зможете розвиватися.
Також перед запуском бізнесу слід вивчити ринок, споживчий попит та конкурентів. Подивитися, що і за якими цінами пропонують інші салони, які вбрання люди беруть частіше, запити в інтернеті.
Для законної діяльності необхідно зареєструвати бізнес та обрати оптимальну форму оподаткування. Якщо ви сумніваєтеся, чи зможете самостійно все правильно оформити, зверніться до юриста.
Для офіційної роботи прокату суконь потрібно зібрати пакет документів.
До нього входить:
Свідоцтво про реєстрацію ФОП (або ТОВ) . Його можна оформити у додатку «Дія». Там ви вибираєте форму оподаткування. Наприклад, ФОП другої групи зі сплатою єдиного податку плюс єдиного соціального внеску. Також треба вибрати вид діяльності за КВЕД – 77.29 «Прокат інших побутових виробів та предметів особистого вжитку».
Договір оренди приміщення під салон прокату суконь.
Дозвіл на роботу від пожежної та санітарно-епідеміологічної служб . Це не стосується тих закладів, що знаходяться на території торговельно-розважальних комплексів. Усі завдання з отримання дозвільних документів у разі бере він орендодавець.
Документи про найм робітників у салон прокату суконь.
Також дуже важливо грамотно оформити договори прийому-передачі наряду, який вибрав клієнт після примірки та внесення застави (диплом, свідоцтво про народження або шлюб, посвідчення водія, студентський, закордонний паспорт, але не паспорт громадянина України). Крім документа, можна залишити заставну суму, яку повертають, якщо сукню віддали у належному стані.
В акті прийому-передачі ви вносите інформацію про колір, розмір, виробника, наявність дрібних дефектів, вартості і т.д. Тут же вказуються термін та умови додаткових виплат за його недотримання. Також прописуються правила використання сукні. Наприклад, не можна при надяганні наносити автозагар, масло для тіла, парфум або курити в ньому. Вкажіть умови оплати та розміри компенсації у разі пошкодження наряду, якщо його можна відремонтувати і якщо воно не підлягає відновленню.
Не поспішайте завантажувати документ із інтернету, краще найміть досвідченого юриста. Він складе вам договір, в якому будуть захищені ваші права як підприємця, і ви не зазнаєте втрат у разі псування клієнтом сукні.
Місце розташування салону прокату дуже важливе. Потрібна висока прохідність та зручна транспортна розв'язка. Тому найкращими варіантами вважаються торгово-розважальні центри, точки біля магазинів із продажем трендових суконь чи іншого брендового одягу, поряд із фотостудіями чи салонами краси.
Підійде приміщення близько 30 м2, але можна і 60 м2 - залежить від кількості суконь. 75% зали займе показ моделей на манекенах та розміщення їх на вішалках. Також потрібна зона для примірки, місце для складу, відпочинку персоналу, робочої зони для укладання договору.
У вашого салону повинні бути такі обов'язкові умови :
велика вітрина;
гарне освітлення;
святковий дизайн;
дзеркала не тільки в примірювальній.
Подбайте про те, щоб хімчистка та ательє знаходилися поруч, або організуйте швейну майстерню та міні-пральню у себе в салоні, якщо приміщення та фінанси дозволяють. Адже вам доведеться регулярно чистити, відновлювати і упорядковувати моделі, здійснювати дрібні маніпуляції з сукнями, щоб вони сіли по фігурах клієнток.
Успіх вашого салону залежить від представленого асортименту суконь. Формуючи його, враховуйте сезон. Наприклад, наприкінці весни та на початку літа – час випускних та ранків. У цей період виставляйте у зал сукні з легких тканин, можна бальні чи коктейльні. Весільні сукні мають підвищений попит влітку. А в осінні та новорічні свята пропонуйте тематичні вбрання, вечірні моделі та карнавальні костюми.
Слідкуйте за тим, щоб сукні відрізнялися за фасонами та кольорами. Розміри мають бути різні, але найходовішими є XS, S, M, L або 40, 42, 44, 46. Їх потрібно закуповувати більше. Можна також зробити акцент на прокаті суконь з корсетом або білизни, що коригує одягається під низ для корекції розмірів.
Приблизний асортимент суконь :
весільні – 10;
вечірні – 20;
коктейльні – 20;
карнавальні – 15;
вечірні сукні для вагітних – 10
Також можна зробити відділ із сукнями для фотосесій: бохо варіанти, сукня-хмара, зі шлейфом та ін. Або ж підготувати колекцію святкового вбрання для дітей різного віку та статі. Але врахуйте, що дитяча зона повинна мати відповідне оформлення, а прокат дитячих суконь як бізнес є актуальним лише в період осінніх та новорічних свят, а також випускних. В решту часу відділ для дітей може бути порожнім, адже відвідувачі заходитимуть лише за вбраннями для дня народження чи сімейної фотосесії.
Збільшити колекцію можна і театральними костюмами. Також подбайте про те, щоб у салоні клієнти могли взяти на прокат аксесуари: прикраси, сумки, взуття, рукавички, реквізит.
Вартість прокату весільних суконь становить у середньому від 50$, вечірніх – починаючи з 20$, коктейльних – від 15$, карнавальних – близько 45$. Колекція для вагітних оцінюється в 50 $ за прокат сукні.
Закуповувати одяг для прокату можна :
безпосередньо з фабрик;
замовляти в ательє;
із якісного секонд-хенду;
із минулих колекцій відомих брендів.
Крім того, відстежуйте розпродаж неліквідних моделей у бутіках, знижки у стоках, відвідуйте ярмарки та ловіть речі з невеликим дефектом або неформатного розміру. Також можна купувати сукні у приватників, знаходячи оголошення на спеціалізованих ресурсах. При цьому всі вбрання повинні бути з хороших матеріалів і якісного крою. Від цього залежить репутація вашого бізнесу.
Ви можете розпочати бізнес самостійно з мінімальною кількістю святкового одягу та без додаткових працівників, якщо обслуговуватимете клієнтів особисто. Вести бухгалтерський та податковий облік ви також можете самі за наявності відповідних знань. Але якщо такого досвіду немає, або не хочете цілими днями сидіти в салоні, або плануєте великий проект, слід знайти персонал.
Вам знадобляться такі співробітники :
Адміністратор – вирішує організаційні питання, веде облікові записи в соціальних мережах, займається сайтом, рекламою салону, оформляє сукні в хімчистку або робить замовлення в ательє.
Стилісти-консультанти – працюють із відвідувачами, допомагають їм підбирати сукні та аксесуари. Достатньо 2 осіб для позмінної роботи.
Байєр – в обов'язки входить спілкування з постачальниками та закупівля товару, хоча цими завданнями можете зайнятися і ви, щоб відстежувати вартість моделей, їхню якість та формувати прейскурант.
Бухгалтер . Для оформлення звітності можна користуватися послугами фрілансера, а з юридичних питань звертатися до фахівця або консалтингової фірми. Якщо дозволяє бюджет та обсяг робіт, можете взяти такого фахівця до штату.
Обслуговуючий персонал – прибиральниця та охоронці.
Якщо ви співпрацюєте з ательє, додатково шукати хорошу швачку для відновлення одягу немає необхідності. Аналогічно і з пральні. Ви можете віддавати вбрання в хімчистку іншої компанії. Але якщо ви бажаєте облаштувати невелику пральню в салоні, треба взяти на роботу співробітника для чищення речей.
Зарплата персоналу наступна :
адміністратор отримує близько 320 $;
консультанти - 240 $;
width: auto; margin-top: -3%;" src="https://welovebrands.com.ua/wp-content/uploads/2023/06/icon-25-13.png" alt="dress-rental" width=" 65" байер - 210 $;
охоронець - 160 $;
прибиральниця - 160 $;
бухгалтер - 100 $;
швачка - 160 $.
Звичайно, керівник може взяти на себе кілька функцій (закупівля, консультування, юридичні моменти, реклама), якщо має досвід. Але здебільшого помічники все одно потрібні.
Салон має бути просторим, щоб вміщував не лише виставковий зал з манекенами та кабінку для примірки, а й зону очікування, адже комфорт відвідувачів дуже важливий. Він впливає на лояльність та задоволеність аудиторії, тому про це слід подбати.
Що необхідно для роботи прокату :
ресепшн - від 160 $;
офісний ноутбук - 340 $;
стільці для касира - 40 $;
касовий апарат - 80 $;
принтер - близько 100 $;
освітлювальні прилади - 750 $;
сигналізація - від 240 $;
п'ять дзеркал - від 830 $;
сім манекенів - 1140 $;
вішалки - 44 $.
Не забудьте облаштувати зону для гостей. Для неї знадобиться закупити диван - від 600 $, два крісла - від 140 $ і журнальний столик - від 120 $.
Для того, щоб облаштувати внутрішнє приміщення прокатного салону, вам знадобиться близько 4600 $.
Назва інформує про діяльність салону, допомагає підвищити впізнаваність та викликати інтерес до послуг. Якщо воно буде коротким, легко запам'ятовується та оригінальним, то ви отримаєте не тільки відбудову від конкурентів, але й ефективний інструмент для просування.
Вигадуючи, як назвати свій бізнес з прокату суконь, керуйтеся такими критеріями :
легко пишеться, вимовляється, отже запам'ятовується;
немає схожості з назвами конкурентів;
перекладається на різні мови без негативних трактувань;
повідомляє про сферу діяльності;
позитивно сприймається цільовою аудиторією.
Уникайте абревіатур, нечитаного набору букв і цифр, надто довгих назв чи банальних слів і фраз, наприклад, «Прокат суконь», «Оренда суконь», «Плаття на прокат» тощо. Так ім'я салону не виділятиметься серед конкурентів і може навідати нудьгу на споживачів.
Щоб прокат не загубився серед подібних закладів, підійдіть до неймінгу творчо, наприклад, підберіть асоціації зі спеціалізацією: «Надень на день», «DressForDay», «Rent A Brand».
Якщо думки не приходять, зверніться до спеціалістів студії WeLoveBrands. Професійні неймери проаналізують ринок, конкурентів та аудиторію, досліджують ваш бізнес, пропрацюють ідеї та нададуть на вибір кілька варіантів унікальних назв. Вам залишиться тільки затвердити той, який найточніше відповідає вашим вимогам та місії бізнесу. Докладніше про етапи формування імені бренду та вартість послуги можна дізнатися на сайті .
Інтер'єр прокатного салону – це візитна картка вашого бізнесу. Тому до його оформлення потрібно ретельно підійти, враховуючи особливості фірмового стилю. Заздалегідь продумайте концепцію салону та дотримуйтесь її, облаштовуючи приміщення.
По-перше , стіни, стеля та підлога повинні бути пофарбовані в корпоративних кольорах або з використанням основного відтінку та додавання акцентних.
По-друге , всі написи, у тому числі назву, слід писати унікальним шрифтом, що відображає характер вашого бізнесу.
По-третє , необхідно розробити логотип, який інформуватиме про специфіку діяльності вашого прокату, залучатиме відвідувачів, підвищуватиме довіру. Це може бути як звичайний товарний знак, і персонаж, і навіть стилеобразующая графіка.
Елементи фірмового стилю можуть бути присутніми в інтер'єрі та зовні будівлі, на вивісці, сайті, сувенірній та рекламній продукції, в оформленні соціальних мереж. З їхньою допомогою ви зможете виділитися на тлі конкурентів, швидше запам'ятатися споживачам, справити на них приємне враження та підвищити довіру.
Створенням фірмового стилю займається студія WeLove Brands. Тут можна замовити комплексну розробку або підготовку окремих елементів айдентики.
Дизайнери спеціалізуються на створенні фірмового стилю як нових проектів, так і на ребрендингу відомих компаній. Більш детальну інформацію про айдентику та ціни можна отримати за посиланням або телефоном.
Про те, як просувати салон прокату суконь, потрібно замислитись ще до його відкриття. Звісно, найкраще працює «сарафанне радіо». Але як залучити перших клієнтів, які розкажуть про вас своїм друзям та близьким? Використовуйте перевірені інструменти.
Соціальні мережі .
Обов'язково заведіть облікові записи в Instagram і Facebook. Тут ви зможете розповісти про свої послуги та показати асортимент, продемонструвати новинки та топи прокату. Для цього найміть моделей та замовте професійну фотосесію. Пишіть цікаві та корисні для аудиторії пости про правила замовлення, тренди, модні луки, ділитесь лайфхаками, порадами, публікуйте огляди, проводьте розіграші, вікторини, інтерактиви для залучення людей та збільшення активності на сторінці, а також розміщуйте дані про акції та знижки. Чергуєте продає, корисний та розважальний контент. Не забувайте розміщувати відгуки клієнтів, закривати заперечення, пояснювати як переваги салону можуть змінити життя відвідувача. Найміть спеціаліста для налаштування таргетованої реклами.
Власний сайт .
Кожен серйозний бізнес має бути представлений в інтернеті. Офіційний сайт салону працюватиме на вас, якщо перебуватиме в топі. Тому важливим є якісний контент, SEO оптимізація, зручна навігація та зрозумілий інтерфейс. Для розробки ресурсу, налаштування контекстної реклами, підготовки фото та текстів краще найняти досвідчених фахівців.
Дошки оголошень .
Розмістіть рекламу про прокатний салон на спеціалізованих ресурсах - сайтах, сервісах, форумах.
Друкована реклама .
Можете роздавати флаєри та листівки перехожим поряд із місцем відкриття прокату.
Крос-маркетинг .
Залишайте візитки та іншу поліграфічну продукцію на ресепшнах салонів краси, перукарнях, фотостудіях, кафе, ресторанах, а також у поштових скриньках житлових будинків.
Після запуску бізнесу для залучення нових клієнтів влаштовуйте акції, розіграші, наприклад безкоштовного прокату, пропонуйте знижки (за відгук, пошук клієнта, на п'яте замовлення тощо). Розробте програму лояльності для постійних клієнтів, стимулюйте відвідувачів залишати коментарі про вашу роботу і тоді зможете розширити клієнтську базу.
Сезонність та неповернення взятої на прокат сукні – це ті ризики, з якими стикаються практично всі салони. Розкажемо, як уникнути наслідків чи попередити появу проблем у прокатному бізнесі.
Перша складність , з якою стикається прокат суконь, – сезонність. Найприбутковішими періодами вважаються сезони весіль, свят, наприклад Новий рік або Хелловін, а також випускні. Напередодні цих подій слід розширювати колекцію: фасони, розмірний ряд. До того ж, збільшуйте кількість моделей, тому що 90% асортименту відвідувачки будуть розбирати в один і той же час.
У «мертвий сезон», десь із січня-лютого до квітня, можна виставити в салоні сукні різних стилів і провести активну рекламну кампанію зі знижками, щоб допомогти бізнесу залишитися на плаву.
Другий ризик – це неповернення сукні або її псування. Мінімізувати збитки від таких дій клієнта допоможе правильно укладений договір, який захищає ваші права, плюс впровадження заохочувальної системи для акуратних відвідувачок та внесення грошової застави, яка не повертається, якщо сукня була сильно зіпсована.
Прокатний бізнес, на відміну від інших напрямів, потребує тривалого часу, щоб сформувати базу постійних клієнтів. Тому одягаючи клієнток «на день», особливу увагу приділяйте якості суконь та сервісу. Тобто, не обслуговуйте, а щиро допомагайте. Так ви заробите хорошу репутацію та позитивні відгуки в рази швидше.
При відкритті своєї справи потрібно скласти докладний бізнес-план. Він виступатиме з одного боку інструкцією до дії, а з іншого – допоможе оцінити ризики, розрахувати період окупності та спрогнозувати доходи. У документі важливо прописати особливості бізнесу, стартові та щомісячні витрати, способи просування та ін.
Інвестиційні витрати для повноцінного прокату такі :
ремонт та дизайн приміщення – 715$;
обладнання (меблі та комплектуючі) - 4600 $;
закупівля одягу - 5500 $;
підготовка документації за допомогою юриста - 270 $;
реклама - від 500 $ (залежно від виду каналів).
Щомісячні витрати :
оренда + комунальні платежі - 22 $ за квадратний метр (30 м.кв = 660 $);
податки - близько 200 $;
реклама - 200 $;
хімчистка та послуги ательє – близько 220 $ (залежно від кількості заявок);
розширення асортименту - 300 $;
зарплата співробітникам - 1850 $ (якщо у вас повний штат).
Ці витрати можна скоротити, купивши обладнання, що б/у, а також використовуючи поради з економії при закупівлі суконь (відстеження розпродажів, купівля нарядів з невеликим дефектом і т.д.).
Як порахувати прибуток? У середньому оренда однієї сукні коштує від 10 $ до 50 $. У місяць при хорошій відвідуваності та замовленнях (3 клієнти на день) ви можете отримати в районі 4500 $. Якщо відібрати витрати, то чистий прибуток дорівнюватиме 1070 $.
Як розрахувати окупність? Враховуючи загальну суму інвестиційних витрат у розмірі 11585 $ і розділивши її на щомісячний прибуток, можна обчислити, що окупність бізнесу настане через 10-11 місяців налагодженої роботи.
Відкриваючи салон прокату суконь, особливу увагу слід приділити маркетинговому аналізу, пошуку місця та просування. Оскільки основна аудиторія такого бізнесу – жінки та мами, які підбирають вбрання для своєї дитини, – необхідно врахувати їхні потреби, бажання та болі. Тоді ви можете зацікавити їх. Вибір місця для салону важливий, тому що від цього фактора залежить відвідуваність, а реклама потрібна через те, що такими послугами споживачі не користуються щодня.
Навчіться спочатку все робити самостійно, вивчіть функціонування свого бізнесу вздовж та впоперек: зустріч клієнта, допомога у виборі, оформлення договору, доставка сукні, прийом назад та відправка у хімчистку.
Не сподівайтеся на сторонніх інвесторів чи франшизу. Прокат суконь процвітатиме лише при особистому фінансуванні та вмілому керівництві.
Робота на себе вимагатиме від вас всього вільного часу. Вам доведеться жити своїм проектом. У цьому головна її відмінність від роботи за наймом.
Не приступайте до відкриття прокату, якщо не було проведено ретельних розрахунків, не враховано ризики як усередині проекту, так і за його межами (економічна ситуація в країні), не вивчений ринок та конкуренти, немає уявлення про потреби цільової аудиторії.
Розвивайте та вдосконалюйте бізнес, автоматизуючи його та стаючи зручнішим для клієнтів.
Підтримуйте стосунки із замовниками, наприклад, обов'язково відповідайте на відгуки про роботу прокату суконь, повідомляйте про новинки, запрошуйте на примірку.
Делегуйте повноваження, але не усувайтеся повністю від бізнесу.
Загалом прокат суконь – хороший бізнес для жінки, яка проживає у великому місті, цікавиться модою та бажає допомагати клієнтам перетворюватися. Але для успішної справи необхідно сформувати позитивний образ, викликати довіру в аудиторії, наголосити на своїх конкурентних перевагах. Зробити це допоможуть унікальний фірмовий стиль, логотип та назва салону прокату суконь. Щоб замовити розробку айдентики, уточнити деталі та вартість послуги, зв'яжіться з нами по телефону, напишіть месенджери або заповніть форму зворотного дзвінка на сайті.