→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Особистий бренд SMM-менеджера: залучайте клієнтів та підвищуйте свою впізнаваність

5

Оцінили: 1

Зміст:
Розмір шрифту:

Особистий бренд SMM-менеджера: залучайте клієнтів та підвищуйте свою впізнаваність

Сучасний світ швидко змінюється, виникають нові потреби, з'являються нові продукти чи послуги. У зв'язку з перевантаженістю ринку виникає потреба знаходити тенденції, які захоплюють цільову аудиторію. Можливо, ваш потенційний клієнт вже на півдорозі до конкурента, який реалізував новий підхід та готовий задовольняти клієнтську потребу.

Для того, щоб не залишитись «‎за бортом», важливо вести грамотний діалог з аудиторією та відповідати очікуванням споживачів. Один із ефективних способів просування свого бізнесу, підвищення особистої впізнаваності та затребуваності, а також для збільшення власного доходу — працювати над власним брендом. З чого розпочати, а також як просувати себе та власні послуги, поділилися фахівці брендингової агенції WeLoveBrands.

Що таке особистий бренд (personal branding)

Особистий бренд — це відоме ім'я, асоціації, почуття та емоції, які людина викликає у професійній спільноті. Особливо важливим є його формування для індивідуальних підприємців, фахівців та власників малого або середнього бізнесу. Вважається, що у 2021-му персональний бренд є у кожного — і нехай ви не працюєте над власною репутацією, вона у вас однаково є.

Особистий бренд дає SMMщику популярність, клієнтів та прибуток. Його просування буде корисним фахівцям з амбіціями зростання та розвитку. Зверніть увагу: є просто черговий фахівець, а є ті, до кого вишиковується черга.

Навіть якщо вам здається, що бізнес — це складно і не для вас, ділитесь в акаунтах Facebook та Instagram кар'єрними та особистими досягненнями. Ви розробляли стратегію для профілів у соціальних мережах стартапу? Напишіть про це у блозі. Або, наприклад, ваше хобі — створювати декоративні подушки чи працювати з керамікою. Працюючи у SMM-агентстві, заведіть сторінку в соцмережах та почніть розповідати про своє хобі, викладати фото та відеоролики процесу роботи. Клієнти можуть з'явитися ще до запуску свого проекту.

Тест: чи потрібно мені розвивати персональний бренд?

Якщо раніше ми жили в епоху B2B та B2C (бізнесу для бізнесу та бізнесу для клієнта), то зараз спостерігаємо часи H2H — людину для людини. Так, персональний брендинг стає важливим для всіх, хто продає свої послуги людям безпосередньо, особливо якщо:

  1.  

    Ваші послуги розраховані на людей, а значна частина роботи — комунікація.

     

  2.  

    Ви хочете розвивати власний проект, але матеріальних ресурсів наразі не вистачає.

     

  3.  

    Ваш бізнес зав'язаний на вашому імені.

     

  4.  

    Ви хочете працювати на себе, подорожувати та не залежати від конкретного місця роботи.

     

  5.  

    Ви мрієте про популярність і славу.

     

Крім того, особистий бренд ефективно розвивати власникам бізнесу, новачкам у сфері, а також тим, хто прагне просуватися кар'єрними сходами.

Ви володієте бізнесом

Якщо плануєте відкривати свій бізнес або вже керуєте компанією, персональний бренд допоможе відбудуватися від конкурентів та залучити лояльних клієнтів

Ви тільки починаєте кар'єру

Особистий бренд дозволяє заявити про себе світу та привернути увагу потенційних клієнтів. Інтернет-користувачам імпонує щирість, з якою початківець блогер або фахівець транслює свої успіхи та невдачі. Передплатники профілів новачків, як правило, більш залучені, а охоплення таких профілів вищі.

Ви хочете швидко просуватися кар'єрними сходами

Уявіть, що у компанії двоє співробітників просять керівництво про підвищення. Кого вибере начальник: співробітника, який просто приходить на роботу о 10 ранку і йде о 19:00, або фахівця, який бере активну участь у житті компанії — є спікером на конференціях, пише статті для галузевих ЗМІ, чи просуває компанію через свої профілі в соцмережах? Керівництво вибере співробітника, чия діяльність помітніша. Крім того, за даними досліджень консалтингових та HR-компаній, людям комфортніше працювати з колегами, які мають особистий бренд — це заряджає і служить нагадуванням про цінності організації.

Два правила побудови власного бренду

У розвитку персонального бренду головне питання — як ви хочете бути сприйнятим/-ою? Можливо, ваша мета — сформувати образ відповідального CEO агенції інтернет-маркетингу. У цьому випадку можна запустити в Facebook рубрику «офісні діалоги», які відкривають «закулісне життя» компанії. Хочеться, щоб користувачі сприймали вас як керівника, захопленого спортом? Діліться не тільки селфі та stories зі спортзалу, але також корисною інформацією про тренування для новачків та більш прокачаних.

smm-manager-brand

Здобути популярність можна за допомогою скандалів, але це явно погана стратегія — така репутація працюватиме проти SMM-фахівця. Якщо ви — не представник шоу-бізнесу, сконцентруйтеся на двох правилах публічності в інтернеті:

  • будьте корисними;

  • будьте приємними у спілкуванні.

Хороша новина для тих, кому некомфортна публічність та виступи в офлайні: інтернет та соцмережі відкривають можливості, які не були доступні ще 15 років тому. Ви можете проводити прямі ефіри та брати участь в онлайн-конференціях або презентаціях, сидячи вдома — в комфортній та зручній обстановці. При цьому кількість передплатників у профілях, а також кількість клієнтів стрімко зростатиме.

Людина-бренд: 4 ефективні способи бути корисними

Для того, щоб генерувати цікавий та корисний контент, дотримуйтесь кількох правил. Поділилися ними фахівці агенції WeLoveBrands:

  1. Транслюйте проміжні результати. Малюнки до ресерчу, структура презентації, відкритий конспект, чернетка виступу, фото з літака або авто на важливу зустріч… Публікуйте анонси запланованих подій, а також показуйте бекстейджі робочих процесів.

  2. Публікуйте минулі події у форматі «уроки та висновки». Транслюйте результати робіт та висновки подій: чим ви залишилися на 100% задоволеними, а що ще потрібно покращувати у проектах такого плану. Поділіться зі своєю аудиторією, які висновки ви зробили в процесі роботи, з якими кумедними ситуаціями зіткнулися і таке інше. Важливе правило: будьте щирими.

  3. Уникайте флешмобів — або будьте першими та найкреативнішими. Інфополе перенасичено, а в галузях зростає конкуренція. Щоб виділитись, потрібно бути першим. Перетворіть розкручений, але нічим не примітний челендж у справжнє шоу, залучіть лідерів думок і додайте свіжі креативні ідеї.

  4. Стати фільтром інформації та збіркою лайфхаків. Визначте кілька сфер, в яких ви компетентні, та створіть добірки або гайдлайни з посиланнями на корисні сайти, статті та кейси для натхнення чи нових знань.

Щоразу створюючи статтю, відеоролик чи пост, запитуйте себе: навіщо я це роблю? Не створюйте контент заради контенту, будьте корисними для цільової аудиторії, і ви зможете зібрати навколо свого імені спільноту лояльних клієнтів або фанатів ваших робіт.

4 етапи у створенні особистого бренду, які часто ігнорують

Ходять чутки, якщо не ігнорувати ці пункти та виконати все зі списку — популярності не уникнути. Ми сформували 5 важливих етапів у позиціонуванні та просуванні особистого бренду, які часто пропускають. І дарма.

Визначте, хто ви

Сформулюйте свою мету. Визначте, чим ви будете корисними для своєї ЦА (цільової аудиторії). Крім того:

  • Складіть список своїх цінностей: наприклад, незалежність, подорожі, кар'єра, самодостатність.

  • Підготуйте список інтересів: чим ви займаєтесь, у чому вже досягли успіху.

  • Пропишіть свою місію: навіщо ви розвиваєте персональний бренд і на кого орієнтуєтесь (хто ваш потенційний клієнт).

Коли ціль буде сформульована, важливо почати рухатися в заданому напрямку — персональний бренд укріплюється не словами, а діями.

smm-manager-brand

Нішируйся

Визначте теми, які ви готові обговорювати вічно. Серед них виділіть 2-3 великі. Подумайте: якби ви застрягли з людиною у ліфті на три години, про що б розмовляли? Це ті теми, на яких варто наголошувати у своєму блозі та соціальних мережах.

Визначте основні цілі та KPI

Визначте головну мету позиціонування. Вона має бути конкретною, вимірною та досяжною. Наприклад, мета «‎стати популярним» недопрацьована. Незрозуміло, що мають на увазі під популярністю. При цьому мета «хочу 20 000 передплатників» — вимірна. У цьому випадку зрозуміло, що після досягнення конкретної цифри ціль буде виконана.

Пропишіть собі цілі:

  • вимірні: з реальними цифрами;

  • досяжні: які не зірвуть вам нервову систему в процесі, і не залишаться лише на папері;

  • конкретні: зрозумілі та точні;

  • обмежені у часі: з конкретною датою реалізації.

Після — складіть подальший план дій та публікуйте проміжні результати роботи. Для цього використовуйте канали комунікації, поширені серед вашої ЦА: Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, галузеві медіа, експертний блог та інші.

Транслюйте результати робіт

Виберіть оптимальну платформу та формат для показу своїх досягнень та результатів роботи — ведення блогу, експертні колонки, відеоролики на YouTube або навчальні «тиктоки».

Як побудувати власний бренд: метод архетипів

Щоб бути ближчими до аудиторії, бренди спираються на метод архетипів. Це образи та поведінкові програми, які закликають до актуальних цінностей та відгукуються у людей. Архетипи роблять основу персонального бренду, а також вашу комунікацію сильнішою. Крім того, під час створення особистого бренду архетипи допоможуть зрозуміти власну цінність, відбудуватися від конкурентів за рахунок правильного позиціонування, сформувати стиль, вибрати унікальні фішки та визначити теми публікацій. Архетипи використовують у всіх каналах комунікації — від постів у соцмережах до вибору інфлюенсерів для просування особистих облікових записів.

У людині представлені всі архетипи, але один з них – ведучий. Він залежить від цілей та цінностей, а також емоцій та страхів SMM-фахівця. Залежно від цінностей виділяють такі архетипи:

  • індивідуальність та самопізнання: Мудрець, Шукач та Простодушний;

  • стабільність: Імператор, Творець та Дбайливий;

  • приналежність: Блазень, Коханець і Славний малий;

  • зміни: Чарівник, Бунтар та Герой.

Оптимальні архетипи для персонального бренду SMM-фахівця — Мудрець та Творець. Однак пам'ятайте: людині притаманні кілька архетипів. Наприклад, Джону Сноу, персонажу серії фентезі-романів «Пісня Льоду та Вогню» Джорджа Р. Р. Мартіна, відповідають три архетипи — Герой, Славний Хлопець та Турботливий.

smm-manager-brand

Топ-5 помилок у персональному брендингу

У 2021 році персональний бренд — одна з головних конкурентних переваг у бізнесі, політиці, культурі та соціальній сфері. Незважаючи на велику кількість книг, статей і тренінгів про розвиток особистого бренду, при його побудові часто припускаються фатальних помилок. Публікуємо найпоширеніші фейли, які зустрічалися у практиці фахівців WeLoveBrands.

  • Особистий бренд сфокусований лише на собі

    Результат персональних брендів, які в центр ставлять своє «Я» — одноманітний контент та відсутність корисної інформації, яку хочеться шерити у каналах комунікації. Від таких облікових записів відписуються, а блоги перестають читати. Замість того, щоб повторювати про своє «Я», сконцентруйтеся на користі для ЦА — і ви побачите, що рекламний бюджет не марнується.

  • Недостатня увага управлінню іміджем у соцмережах

    Приділяйте увагу управлінню іміджем на всіх платформах, де представлені ваші контент та реклама. У протилежному випадку можна отримати канали комунікації, а також неофіційні джерела, які вже давно перетворилися на «стіни плачу і гніву».

  • Низька швидкість реакції

    Відповідайте на запитання та коментарі передплатників протягом перших кількох годин. Це покаже вашу небайдужість та підвищить лояльність користувачів. Моветоном вважається відповідати за кілька днів — або зовсім ігнорувати коментарі та приватні повідомлення.

  • Публікація неунікального контенту

    Використовуючи чужий контент, ви можете привести потенційних клієнтів до своїх конкурентів — тим, у кого запозичили пост, фотографію чи відеоролик. Розвивайте власний голос, не бійтеся висловлювати свою думку та генерувати унікальний контент. Головне — робіть ставку на цікавість та користь для клієнтів чи партнерів.

  • Низька кваліфікація SMM-фахівців

    Користувачам цікаво знати, що стоїть за продуктом або послугою, яку вони купують, які цінності у фахівця і чим він живе, крім роботи у SMM. Надмірна зацикленість на теорії та формування особистого бренду без «‎людського обличчя» відштовхує людей. Найм спеціалістів, які не зацікавлені в якісному розвитку вашого персонального бренду, може лише нашкодити всій подальшій діяльності у цьому напрямі. А тому важливо уважно поставитися до вибору фахівців для просування ваших послуг та особистості загалом.

Приклади успішного особистого брендингу в українському SMM

Найкращий спосіб прокачати особистий бренд — піддивитися, як це роблять «‎топи». Ми зібрали чотирьох українських SMM-фахівців або власників агенцій маркетингу в соціальних мережах із сильною персоналізацією та контентом, який збирає тисячі «‎лайків» та «‎шерів».

Меліса Садик

Маркетолог, SMM-спеціаліст, спікер, лектор та співвласник агентства «Krasa Agency» Мелісса Садик — наймолодший керівник digital-агентства в Україні з рекламним бюджетом $30 000. Вона стала співвласником компанії у 18, а у 20 років подарувала собі електрокар Tesla. За півроку вивела компанію на міжнародний ринок та керує командою з більш ніж 20 спеціалістів. Розширила аудиторію свого інстаграма до 337 тисяч передплатників.

smm-manager-brand

У профілі Меліси — робота, інформація про курси з SMM, подорожі та життя агентства. На сторінці можна знайти корисні лайфхаки про ведення Instagram та TikTok. Свій успіх Мелісса не пов'язує з удачею, стверджуючи, що її кар'єра — це про ризик та спроби. «Tesla у 20 років» — фраза, яка кидається в очі у профілі дівчини в Instagram. І всіх цікавить: як? Сама бізнесвумен каже: «‎Коли я почала займатися СММ, я не знала що це, я не знала, що мені це сподобається, принесе такий прибуток. У мене просто була мета заробляти від 3000 грн, щоб оплачувати квартиру і «‎Розумію, чому я стільки працювала та працюю. Щоб жити в задоволення».

Аліна Довженко

Аліна Довженко — SMM-спеціаліст, менеджер з роботи з блогерами та лідерами думок, експерт з вакансій у SMM та автор Telegram-каналу про вакансії #DEFINITELYOVER. У її Instagram більше 10 000 передплатників, досвід у маркетингу та SMM — понад шість років. Весь час дівчина працює на фрілансі. Стверджує, що маркетинг у соцмережах — це швидше дисципліна, ніж творчість: «Тексти — це зовсім не про натхнення і про "просиджував я в надії на fresh breeze". Будь-який текст — це дисципліна та техніка. SMM — це дисципліна в кубі».

Аліна живе на два континенти, часто подорожує і більшу частину року проводить у Нью-Йорку, працюючи з відомими американськими брендами. Її профіль у Instagram — це лайфхаки про ведення соціальних мереж, гайди по туристичних містах та просто життєві інсайти. Початківцям SMM-фахівцям дівчина радить багато читати. «‎Так багато, як тільки зможете — книги, журнали, сайти, брошури, тут піде все. У SMM ще дуже важливо читати багато інформації про ніші бізнесу, з якими ви працюєте»

smm-manager-brand

Що ще радить Аліна:

  • По-перше, важливий продукт. Якщо з вашим продуктом не всі OK, тоді скільки його не просувай, це не будуть довгострокові відносини з клієнтом.

  • По-друге, потрібно визначитися з тим, навіщо ви йдете до соціальних мереж. Що ви бажаєте цим донести? Чи є це місце у вашій маркетинговій стратегії?

«‎Для того, щоб все працювало, ви повинні розуміти свої цілі та завдання. Якщо заходити в соціальні медіа бездумно, то робити все там ви будете також бездумно. Це не буде працювати, і ви будете тільки витрачати час. І не забудьте про наявність стратегії та систематичності, креативі, а також якісному та трендовому контенті».

Саша Nad Morem

Саша — практикуючий експерт, викладач із досвідом понад 4 роки. Пройшла шлях від SMM-фахівця до керівника відділу контенту в першому Instagram-агентстві України, а пізніше заснувала свою школу по SMM, яка охоплює інфобіз та мережевий бізнес. Число передплатників в Instagram — более 40 000.

Сама Саша жартома каже, що її профіль — це один блог замість десяти курсів. У постах на сторінці можна знайти інформацію про алгоритми інстаграма, сервіси для створення трендового візуалу, сторителлінг в stories, опис ЦА (цільової аудиторії) і так далі.

smm-manager-brand

Олена Астахова (city__resident)

Профіль Олени Астахової за її словами — «як SMM-курс, тільки безкоштовно». Головна «‎фішка» спеціаліста з SMM та візуалу — навчальні stories. У профілі Альона ділиться порадами щодо оформлення фото, bio та історій, просування в Instagram, інформацією про типи контенту, який «‎заходить» користувачам. Дівчина також регулярно робить розбір профілів, розповідаючи про сильні кейси і про те, що можна покращити в оформленні та веденні сторінки.

smm-manager-brand

Створення бренду «з нуля» в агенції WeLoveBrands

Уявіть, що прямо зараз особистий бренд приваблює до вас втричі більше клієнтів, дозволяє економити бюджет на рекламу, змушує конкурентів заздрити і повторювати за вами. Розвивайте персональний бренд із командою професіоналів агентства WeLoveBrands! Чому ми:

  1. Фокус на ЦА

Фахівці аналізують вашу цільову аудиторію. Контент створюється відповідно до їх «‎болей» та інтересів. Так ми домагаємось зацікавленості до ваших послуг, а вам залишається лише закривати їхні потреби у каналах комунікації.

  1. Велика команда

Над створенням та просуванням вашого персонального бренду працює команда фахівців, включаючи контент-менеджера, копірайтера, дизайнера та інших. Це дозволяє швидко та ефективно виконувати поставлені цілі.

  1. Розуміння трендів ніші

Ми аналізуємо ваших конкурентів та ринок, а потім створюємо актуальний та оригінальний контент.

Залишились питання? Бажаєте прокачати персональний бренд? Зв'яжіться з нами для отримання безкоштовної консультації, обговорення деталей та вартості проекту! Створюйте та просувайте особистий бренд або зробіть ребрендинг існуючого. Залучайте клієнтів та великі проекти з WeLoveBrands.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 1

Середня оцінка 5 / 5