→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Логотипи алкогольних напоїв – зустрічаємо за етикеткою

0

Оцінили: 0

Зміст:
Розмір шрифту:

Логотипи алкогольних напоїв – зустрічаємо за етикеткою

Книгу обирають за обкладинкою, алкоголь — за етикеткою. Можливо, це не завжди дієвий спосіб, проте етикетка і логотип можуть вплинути на вибір споживачів. Їхній дизайн — перше, на що зверне увагу людина, перш ніж вивчити географію основного інгредієнта, рік купажу, тривалість витримки та інші критерії.

Логотип алкогольних напоїв може багато розповісти про продукт ще на етапі знайомства з ним. Він виконує кілька важливих функцій, серед яких залучення аудиторії та зміцнення позицій бренду на ринку.

3 причини, чому алкоголю потрібний хороший логотип

Кінцева мета розробки логотипу — збільшення продажів. Цього досягають грамотним застосуванням шрифтових стилів, колірної гами, графічних елементів та символів.

Що дає ефективний логотип алкоголю:

 

drinks-logoФормує позитивний імідж. У хорошего алкоголю зазвичай гідний дизайн емблеми та етикетки.


drinks-logoІнформує. Фінішна мета етикетки — розповісти про продукт. Як це зробити, а також чи вдаватися до подробиць, визначає дизайн: кількість елементів та їх ієрархія, вибір шрифтів, образів та символів. Все має відповідати загальній ідеї та наголошувати на перевагах продукції.


drinks-logoВирізняє серед конкурентів. Алкогольна індустрія — висококонкурентна ніша. Оригінальний логотип, розроблений з урахуванням психології сприйняття кольору, з грамотно підібраним шрифтом та зображенням виділяється на полиці, стимулюючи купити продукт.

 

Логотип та етикетка — «фасад» продукції компанії. Вони здатні працювати на її репутацію понад десять років. Щоб уникнути регулярного редизайну, довірте розробку емблеми професіоналам. Крім того, реклама та просування алкоголю обмежені. Вибудовуючи бренд, важливо розуміти, що назва, логотип та інші візуальні складові — це практично все, що зможе просувати продукт на ринку.

Як створити довгограючий логотип: підбираємо шрифт та інші елементи

Головна вимога до логотипу — чіткість та легкість сприйняття. Емблема має однаково добре виглядати на етикетці, веб-сайті або презентаційному екрані з підсвічуванням. Крім того, фірмовий знак слід гармонійно вписати в загальну концепцію бренду та налаштування «колег по бочці».

drinks-logodrinks-logo

Наприклад, пиво закликає підтримати улюблену команду (Carlsberg, Heineken) чи надихнутися кінематографом (Stella Artois); віскі мотивує не зупинятися (Johnnie Walker), а ром готовий пробудити у вас пригодницький дух (Captain Morgan, Malibu).

drinks-logodrinks-logodrinks-logo

Особливі вимоги висувають також до шрифтів, кольорів та графічних елементів.

Шрифт: «сухий», «марочний», «напівсолодкий»

Вибір шрифту для логотипу не повинен бути рандомним. У дизайні для французького вина логічно використати шрифти французького походження. Це буде гарним тоном, наголосить на професіоналізмі та надасть вичерпну інформацію про вино. Для міцного алкоголю з історією, такого як віскі, однаково виграшним буде використання мінімалістичних «болдових» шрифтів або варіантів із засічками.

Кожен шрифт створює певний настрій та асоціації. Він має національну ознаку, зовнішню відповідність часу, а в деяких випадках навіть негативну репутацію. Найкраще зупинятися на перевірених варіантах, а не кидатися на хайпові шрифти. Тренд пройде, а зображення так набридне споживачам, що доведеться відкласти його до кращих часів і замовляти редизайн.

drinks-logo

Важливо також використовувати такий шрифт, який будуть впізнавати «в обличчя», знати завдяки йому історію алкогольної компанії. Адже він дозволяє виділити та зафіксувати відмінні графічні особливості.

Ерік Шпікерман у книзі «Про шрифт» описав асоціацію деяких шрифтів з емоціями людини. Він також порівняв шрифт із музичним інструментом, а його використання — з музикою. З таким підходом можна знайти «сухі», «напівсолодкі» та «марочні» шрифти. Вибирайте той, який розповість історію вашої компанії та продукту, що випускається.

Який колір виділить пляшку на полиці?

90% суджень про бренд ґрунтується лише на кольорі. Тому не варто оцінювати відтінки за принципом «погано»/«добре» або «мені подобається»/«не подобається». Найбільшою ефективністю будуть рішення, засновані на тому, як колір сприймає споживач, а також як виглядає товар на полиці і наскільки він виділяється на тлі конкурентів.

Вибирайте відтінки, виходячи з їх відповідності продукту. Збір відгуків клієнтів, проведення A/B-тестування з питанням: «Чи підходить цей колір для мого продукту?» та прогнозування результату допоможуть вибрати правильний колір.

Але що якщо хочеться виділитися? Дотримуйтесь цих принципів:

 

drinks-logoКолір повинен відповідати продукту.


drinks-logoВін повинен демонструвати унікальність бренду.


drinks-logoВідтінок повинен залучати аудиторію. Наприклад, улюблені кольори чоловіків, за даними досліджень — блакитний, зелений та чорний, жінок — блакитний, зелений та фіолетовий.

 

Фахівці WeLoveBrands рекомендують вибирати мінімалістичний дизайн із контрастними елементами: чорний поєднувати з червоним, а синій колір із помаранчевим. Акценти дозволять «вибитися» на тлі пляшок інших виробників. Тим більше, в дизайні етикеток і логотипів алкогольних брендів часто використовують нейтральні тони — чорний, білий і сірий, поєднуючи їх із пастельними бежевим, кремовим та блідо-блакитним. Це чудова можливість виявити свою сміливість та виділитися.

drinks-logodrinks-logo

Крім психології сприйняття кольорів, а також «опозиції» конкуренту, необхідно орієнтуватися на особливості бутилювання та зберігання алкоголю. Наприклад, вино традиційно продається у пляшках синього, темно-зеленого чи рожевого, жовтого, світло-зеленого кольорів.

Червоні сорти продаються у темно-зелених пляшках, щоб не пропускати сонячне світло та запобігати окисленню. Білі вина — у прозорих пляшках або склі блідих відтінків, оскільки їх швидко випивають, і окислення бояться не потрібно. Залежно від цього розробляється логотип та унікальний дизайн етикетки.

drinks-logodrinks-logo

Тварини в емблемах алкоголю: додайте в свій продукт «рика»

На алкогольних марках досить часто можна зустріти зображення тварин. Наприклад, у легендарного Bacardí – на логотипі бренду є кажан, який запропонувала зобразити дружина засновника бренду, побачивши під дахом винокурні рукокрилих. Зображення тварини виявилося виграшним рішенням із трьох причин.

drinks-logo

Кажани запилюють урожай цукрової тростини — головного інгредієнта рому, а також знищують шкідників. Крім того, рукокриле у країнах Латинської Америки — символ удачі. І останнє: більшість споживачів рому на старті створення бренду не вміли читати. Однак вони добре запам'ятали мишу і пізніше охоче замовляли «el ron del murciélago» («ром кажана»).

Творець лікеру Jägermeister, Курт Маст, вибрав назву та логотип відповідно до особистого хобі: він був затятим мисливцем. Крім того, в «егермейстері» та його олені з хрестом у гіллястих рогах простежується явне посилання до релігійної тематики. Тут же — вдала гра слів: часто вимовляється після кількох порцій гарної настойки «Oh dear God» співзвучне слову «deer» — олень.

drinks-logo

Історія бурбона Wild Turkey зав'язувалась у тісному колі близьких друзів. Якось Томас МакКарті, управлінець на лікеро-горілчаному заводі, поїхав із друзями полювати на диких індиків. Він узяв із собою кілька пробних зразків бурбона міцністю 50,5%. Чоловікам так сподобався напій, що пізніше вони попросили надіслати «бурбон дикої індички». Так з'явився лікер із птахом на етикетці.

drinks-logo

Експерименти VS традиції: а якщо об'єднати?

Вважається, що чим благородніший алкоголь, тим суворішою та класичнішою буде етикетка та логотип. Відомому, з історією, продукту не потрібно нічого доводити — про смак, благородство та перевагу виробники розповіли десятиліття тому. У цьому випадку будуть доречні консервативність, мінімалізм та класичний дизайн лого. Таким оформленням вирізняються, наприклад, вина Старого Світу.

Але що робити, якщо хочеться виділитися, порушити традиції та бути при цьому не менш успішною компанією? У такому випадку можна попрацювати над дизайном упаковки пляшки, зробити етикетку з мішковини або додати друк. Упаковку вина, наприклад, можна оформити у вигляді згорнутого виноградного листка з лого компанії-виробника.

Тренди у створенні логотипів алкогольних напоїв

Про мінімалізм вже говорили і неодноразово розкажуть брендингові агенції. Але що робити з алкоголем, окрім спрощення? Відповідь проста: експериментувати.

Шрифт Брайля

Засновник іспанської компанії Lazarus Wine замислився: незрячим людям недоступна інформація на пляшках вина. Так, з'явилися етикетки із шрифтом Брайля замість звичайного друкованого тексту. Аналогічний принцип можна застосувати до створення логотипу.

drinks-logo

Каліграфічні шрифти

Етикетки вина з каліграфічним шрифтом, що випускається домашньою виноробною Péter Wetzer, відмінно підходять для крафтового продукту. Шрифт доповнює handmade-концепцію компанії.

drinks-logo

Відсилання до минулого та архітектура

Французька виноробня Chateau Haut-Brion випускає продукт із 16 століття. Компанія багато років використовує на етикетці схематичне зображення будівлі з територією маєтку, де розташоване шато. Такий прийом буде доречним на інших видах алкоголю.

drinks-logo

Акварельні розводи

Це популярний тренд останніх кількох років. Добре виглядатиме у логотипах та дизайні етикеток вина, шампанського, мартіні. Винний бренд Durant & Booth поєднав розводи із книжковими обкладинками. Для кожного сорту вина брендологи вигадали унікальний патерн з оригінальною кольоровою гамою.

drinks-logo

Кросворди та філворди

Хто сказав, що про етикетку алкоголю забуваєш одразу після відкоркування пляшки? Виробник іспанського вина El Buscador заповнює свої фірмові наклейки... філвордами.

drinks-logo

Найкращі приклади логотипів алкоголю в Україні

На пляшках українського «Monte Cote» зображені кумедні коти. Етикетка оформлена за допомогою контрастів — сріблясті тварини не перетягують увагу на себе. Домінантною деталлю залишається назва бренду, оформлена в яскравих кольорах жирними шрифтами без засічок.

drinks-logo

Пляшки вина виноробного господарства Князя Трубецького легко впізнати по гербу та каліграфічним шрифтам. А мінімалістичний логотип продукції першої ліцензованої виноробні на Півночі України Vinoman доповнює каліграфічний яскравий напис "natural wine". Логотип також містить графічний елемент з'єднаних латинських букв «V» та «M», а етикетки — зображення комах, ніби намальованих від руки.

Алкоголь світових лідерів: що підглянути у них?

Історія логотипу Courvoisier така ж незвичайна, як і те, що спонукало французів Еммануеля Курвуазьє та Луї Галуа змінити торгівлю вином на користь міцнішого алкоголю. Подейкують, що Наполеон I одного разу відвідав винний магазин приятелів, а пізніше, під час далеких плавань, брав із собою бочки коньяку іншого виробника. Напій настільки припав до смаку офіцерам, що охороняють його, що вони прозвали коньяк «бренді Наполеона». Фелікс Курвуазьє та Жуль Галуа, сини Еммануїл та Луї, змінили напрямок бізнесу та зайнялися виробництвом коньяку. Історія Наполеона позначилася на логотипі Courvoisier.

drinks-logo

Логотип текіли із соку блакитної агави Patron виконано простим шрифтом із засічками та доповнено деталізованим зображенням джмеля.

drinks-logo

Логотип Moët & Chandon — елітного шампанського виробництва Клода Мое — прикрашають корона та мінімалістичний шрифт. Незважаючи на простоту дизайну етикетки, бренд досі поставляють до двору королеви Великобританії Єлизавети ІІ. Щорічний обсяг продажів бренду — 16 мільйонів пляшок.

drinks-logo

Логотип Johnnie Walker, купажованого солодового віскі, створеного в 1867 році, оформлений у вигляді однойменного напису — шрифт із засічками. Емблема також містить зображення людської фігури, що прогулюється, у трьох відтінках: білому, чорному і червоному.

drinks-logo

Етикетки вина іспанського виробника Maquinon із 3D-шним логотипом прикрашають комікси із рясним використанням робот-тематики.

Створення логотипу алкоголю: куди звертатися за якістю та надійністю

Створити логотип можна онлайн, у додатках та графічних редакторах. Перевага цього підходу — дешевизна, проте без спеціалізованих знань створити добрий логотип не вдасться.

Компанії найчастіше довіряють розробку:

  1. Фрілансеру

Коли делегувати: коли спеціаліст має портфоліо з роботами в галузі дизайну лого або етикетки алкоголю. Виконавця можна знайти за його роботами чи сайтом самостійно, а також опублікувавши оголошення про пошук на біржах.

У чому недолік співпраці: для роботи потрібно чітко сформульоване завдання, опис унікальності продукту та подробиці про цільову аудиторію та конкурентів. Не завжди фрілансер «глибоко копатиме», а тому аналіз часто лягає на плечі замовника.

  1. Дизайн-студії

Коли делегувати розробку: коли потрібний ефективний результат. Фахівці студій дизайну завжди залишаються у темі трендів, відстежують найкращі приклади у ніші, володіють знаннями в галузі технологій проектування та виливки пляшок. Вони генерують ідеї, розробляють концепцію та створюють оригінальний логотип алкогольних напоїв.

У чому недолік співпраці: послуга коштуватиме дорожче, ніж на фрілансі. Але в компаніях дизайнери перед початком роботи вивчають ринок, особливості бізнесу, конкурентів та потреби цільової аудиторії, щоб ви отримали якісний фірмовий знак.

У дизайні лого для алкоголю діють правила — з розміщення інформації на етикетці, накладання мови, інтенсивності відтінків тощо. Тому щоб отримати викликаючий цікавість і довіру фірмовий знак, слід довірити його розробку досвідченим дизайнерам. In vino veritas.

За таким логотипом, який притягує людину та стимулює її взяти з полиці товар, звертайтеся до студії WeLoveBrands. Ми розробляємо логотипи з нуля і робимо ребрендинг існуючих. Для отримання консультації зателефонуйте нам або залиште запит на сайті.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 0

Середня оцінка 0 / 5