Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Книгу обирають за обкладинкою, алкоголь — за етикеткою. Можливо, це не завжди дієвий спосіб, проте етикетка і логотип можуть вплинути на вибір споживачів. Їхній дизайн — перше, на що зверне увагу людина, перш ніж вивчити географію основного інгредієнта, рік купажу, тривалість витримки та інші критерії.
Логотип алкогольних напоїв може багато розповісти про продукт ще на етапі знайомства з ним. Він виконує кілька важливих функцій, серед яких залучення аудиторії та зміцнення позицій бренду на ринку.
Кінцева мета розробки логотипу — збільшення продажів. Цього досягають грамотним застосуванням шрифтових стилів, колірної гами, графічних елементів та символів.
Що дає ефективний логотип алкоголю:
Формує позитивний імідж. У хорошего алкоголю зазвичай гідний дизайн емблеми та етикетки.
Інформує. Фінішна мета етикетки — розповісти про продукт. Як це зробити, а також чи вдаватися до подробиць, визначає дизайн: кількість елементів та їх ієрархія, вибір шрифтів, образів та символів. Все має відповідати загальній ідеї та наголошувати на перевагах продукції.
Вирізняє серед конкурентів. Алкогольна індустрія — висококонкурентна ніша. Оригінальний логотип, розроблений з урахуванням психології сприйняття кольору, з грамотно підібраним шрифтом та зображенням виділяється на полиці, стимулюючи купити продукт.
Логотип та етикетка — «фасад» продукції компанії. Вони здатні працювати на її репутацію понад десять років. Щоб уникнути регулярного редизайну, довірте розробку емблеми професіоналам. Крім того, реклама та просування алкоголю обмежені. Вибудовуючи бренд, важливо розуміти, що назва, логотип та інші візуальні складові — це практично все, що зможе просувати продукт на ринку.
Головна вимога до логотипу — чіткість та легкість сприйняття. Емблема має однаково добре виглядати на етикетці, веб-сайті або презентаційному екрані з підсвічуванням. Крім того, фірмовий знак слід гармонійно вписати в загальну концепцію бренду та налаштування «колег по бочці».
Наприклад, пиво закликає підтримати улюблену команду (Carlsberg, Heineken) чи надихнутися кінематографом (Stella Artois); віскі мотивує не зупинятися (Johnnie Walker), а ром готовий пробудити у вас пригодницький дух (Captain Morgan, Malibu).
Особливі вимоги висувають також до шрифтів, кольорів та графічних елементів.
Вибір шрифту для логотипу не повинен бути рандомним. У дизайні для французького вина логічно використати шрифти французького походження. Це буде гарним тоном, наголосить на професіоналізмі та надасть вичерпну інформацію про вино. Для міцного алкоголю з історією, такого як віскі, однаково виграшним буде використання мінімалістичних «болдових» шрифтів або варіантів із засічками.
Кожен шрифт створює певний настрій та асоціації. Він має національну ознаку, зовнішню відповідність часу, а в деяких випадках навіть негативну репутацію. Найкраще зупинятися на перевірених варіантах, а не кидатися на хайпові шрифти. Тренд пройде, а зображення так набридне споживачам, що доведеться відкласти його до кращих часів і замовляти редизайн.
Важливо також використовувати такий шрифт, який будуть впізнавати «в обличчя», знати завдяки йому історію алкогольної компанії. Адже він дозволяє виділити та зафіксувати відмінні графічні особливості.
Ерік Шпікерман у книзі «Про шрифт» описав асоціацію деяких шрифтів з емоціями людини. Він також порівняв шрифт із музичним інструментом, а його використання — з музикою. З таким підходом можна знайти «сухі», «напівсолодкі» та «марочні» шрифти. Вибирайте той, який розповість історію вашої компанії та продукту, що випускається.
90% суджень про бренд ґрунтується лише на кольорі. Тому не варто оцінювати відтінки за принципом «погано»/«добре» або «мені подобається»/«не подобається». Найбільшою ефективністю будуть рішення, засновані на тому, як колір сприймає споживач, а також як виглядає товар на полиці і наскільки він виділяється на тлі конкурентів.
Вибирайте відтінки, виходячи з їх відповідності продукту. Збір відгуків клієнтів, проведення A/B-тестування з питанням: «Чи підходить цей колір для мого продукту?» та прогнозування результату допоможуть вибрати правильний колір.
Але що якщо хочеться виділитися? Дотримуйтесь цих принципів:
Колір повинен відповідати продукту.
Він повинен демонструвати унікальність бренду.
Відтінок повинен залучати аудиторію. Наприклад, улюблені кольори чоловіків, за даними досліджень — блакитний, зелений та чорний, жінок — блакитний, зелений та фіолетовий.
Фахівці WeLoveBrands рекомендують вибирати мінімалістичний дизайн із контрастними елементами: чорний поєднувати з червоним, а синій колір із помаранчевим. Акценти дозволять «вибитися» на тлі пляшок інших виробників. Тим більше, в дизайні етикеток і логотипів алкогольних брендів часто використовують нейтральні тони — чорний, білий і сірий, поєднуючи їх із пастельними бежевим, кремовим та блідо-блакитним. Це чудова можливість виявити свою сміливість та виділитися.
Крім психології сприйняття кольорів, а також «опозиції» конкуренту, необхідно орієнтуватися на особливості бутилювання та зберігання алкоголю. Наприклад, вино традиційно продається у пляшках синього, темно-зеленого чи рожевого, жовтого, світло-зеленого кольорів.
Червоні сорти продаються у темно-зелених пляшках, щоб не пропускати сонячне світло та запобігати окисленню. Білі вина — у прозорих пляшках або склі блідих відтінків, оскільки їх швидко випивають, і окислення бояться не потрібно. Залежно від цього розробляється логотип та унікальний дизайн етикетки.
На алкогольних марках досить часто можна зустріти зображення тварин. Наприклад, у легендарного Bacardí – на логотипі бренду є кажан, який запропонувала зобразити дружина засновника бренду, побачивши під дахом винокурні рукокрилих. Зображення тварини виявилося виграшним рішенням із трьох причин.
Кажани запилюють урожай цукрової тростини — головного інгредієнта рому, а також знищують шкідників. Крім того, рукокриле у країнах Латинської Америки — символ удачі. І останнє: більшість споживачів рому на старті створення бренду не вміли читати. Однак вони добре запам'ятали мишу і пізніше охоче замовляли «el ron del murciélago» («ром кажана»).
Творець лікеру Jägermeister, Курт Маст, вибрав назву та логотип відповідно до особистого хобі: він був затятим мисливцем. Крім того, в «егермейстері» та його олені з хрестом у гіллястих рогах простежується явне посилання до релігійної тематики. Тут же — вдала гра слів: часто вимовляється після кількох порцій гарної настойки «Oh dear God» співзвучне слову «deer» — олень.
Історія бурбона Wild Turkey зав'язувалась у тісному колі близьких друзів. Якось Томас МакКарті, управлінець на лікеро-горілчаному заводі, поїхав із друзями полювати на диких індиків. Він узяв із собою кілька пробних зразків бурбона міцністю 50,5%. Чоловікам так сподобався напій, що пізніше вони попросили надіслати «бурбон дикої індички». Так з'явився лікер із птахом на етикетці.
Вважається, що чим благородніший алкоголь, тим суворішою та класичнішою буде етикетка та логотип. Відомому, з історією, продукту не потрібно нічого доводити — про смак, благородство та перевагу виробники розповіли десятиліття тому. У цьому випадку будуть доречні консервативність, мінімалізм та класичний дизайн лого. Таким оформленням вирізняються, наприклад, вина Старого Світу.
Але що робити, якщо хочеться виділитися, порушити традиції та бути при цьому не менш успішною компанією? У такому випадку можна попрацювати над дизайном упаковки пляшки, зробити етикетку з мішковини або додати друк. Упаковку вина, наприклад, можна оформити у вигляді згорнутого виноградного листка з лого компанії-виробника.
Про мінімалізм вже говорили і неодноразово розкажуть брендингові агенції. Але що робити з алкоголем, окрім спрощення? Відповідь проста: експериментувати.
Засновник іспанської компанії Lazarus Wine замислився: незрячим людям недоступна інформація на пляшках вина. Так, з'явилися етикетки із шрифтом Брайля замість звичайного друкованого тексту. Аналогічний принцип можна застосувати до створення логотипу.
Етикетки вина з каліграфічним шрифтом, що випускається домашньою виноробною Péter Wetzer, відмінно підходять для крафтового продукту. Шрифт доповнює handmade-концепцію компанії.
Французька виноробня Chateau Haut-Brion випускає продукт із 16 століття. Компанія багато років використовує на етикетці схематичне зображення будівлі з територією маєтку, де розташоване шато. Такий прийом буде доречним на інших видах алкоголю.
Це популярний тренд останніх кількох років. Добре виглядатиме у логотипах та дизайні етикеток вина, шампанського, мартіні. Винний бренд Durant & Booth поєднав розводи із книжковими обкладинками. Для кожного сорту вина брендологи вигадали унікальний патерн з оригінальною кольоровою гамою.
Хто сказав, що про етикетку алкоголю забуваєш одразу після відкоркування пляшки? Виробник іспанського вина El Buscador заповнює свої фірмові наклейки... філвордами.
На пляшках українського «Monte Cote» зображені кумедні коти. Етикетка оформлена за допомогою контрастів — сріблясті тварини не перетягують увагу на себе. Домінантною деталлю залишається назва бренду, оформлена в яскравих кольорах жирними шрифтами без засічок.
Пляшки вина виноробного господарства Князя Трубецького легко впізнати по гербу та каліграфічним шрифтам. А мінімалістичний логотип продукції першої ліцензованої виноробні на Півночі України Vinoman доповнює каліграфічний яскравий напис "natural wine". Логотип також містить графічний елемент з'єднаних латинських букв «V» та «M», а етикетки — зображення комах, ніби намальованих від руки.
Історія логотипу Courvoisier така ж незвичайна, як і те, що спонукало французів Еммануеля Курвуазьє та Луї Галуа змінити торгівлю вином на користь міцнішого алкоголю. Подейкують, що Наполеон I одного разу відвідав винний магазин приятелів, а пізніше, під час далеких плавань, брав із собою бочки коньяку іншого виробника. Напій настільки припав до смаку офіцерам, що охороняють його, що вони прозвали коньяк «бренді Наполеона». Фелікс Курвуазьє та Жуль Галуа, сини Еммануїл та Луї, змінили напрямок бізнесу та зайнялися виробництвом коньяку. Історія Наполеона позначилася на логотипі Courvoisier.
Логотип текіли із соку блакитної агави Patron виконано простим шрифтом із засічками та доповнено деталізованим зображенням джмеля.
Логотип Moët & Chandon — елітного шампанського виробництва Клода Мое — прикрашають корона та мінімалістичний шрифт. Незважаючи на простоту дизайну етикетки, бренд досі поставляють до двору королеви Великобританії Єлизавети ІІ. Щорічний обсяг продажів бренду — 16 мільйонів пляшок.
Логотип Johnnie Walker, купажованого солодового віскі, створеного в 1867 році, оформлений у вигляді однойменного напису — шрифт із засічками. Емблема також містить зображення людської фігури, що прогулюється, у трьох відтінках: білому, чорному і червоному.
Етикетки вина іспанського виробника Maquinon із 3D-шним логотипом прикрашають комікси із рясним використанням робот-тематики.
Створити логотип можна онлайн, у додатках та графічних редакторах. Перевага цього підходу — дешевизна, проте без спеціалізованих знань створити добрий логотип не вдасться.
Компанії найчастіше довіряють розробку:
Фрілансеру
Коли делегувати: коли спеціаліст має портфоліо з роботами в галузі дизайну лого або етикетки алкоголю. Виконавця можна знайти за його роботами чи сайтом самостійно, а також опублікувавши оголошення про пошук на біржах.
У чому недолік співпраці: для роботи потрібно чітко сформульоване завдання, опис унікальності продукту та подробиці про цільову аудиторію та конкурентів. Не завжди фрілансер «глибоко копатиме», а тому аналіз часто лягає на плечі замовника.
Дизайн-студії
Коли делегувати розробку: коли потрібний ефективний результат. Фахівці студій дизайну завжди залишаються у темі трендів, відстежують найкращі приклади у ніші, володіють знаннями в галузі технологій проектування та виливки пляшок. Вони генерують ідеї, розробляють концепцію та створюють оригінальний логотип алкогольних напоїв.
У чому недолік співпраці: послуга коштуватиме дорожче, ніж на фрілансі. Але в компаніях дизайнери перед початком роботи вивчають ринок, особливості бізнесу, конкурентів та потреби цільової аудиторії, щоб ви отримали якісний фірмовий знак.
У дизайні лого для алкоголю діють правила — з розміщення інформації на етикетці, накладання мови, інтенсивності відтінків тощо. Тому щоб отримати викликаючий цікавість і довіру фірмовий знак, слід довірити його розробку досвідченим дизайнерам. In vino veritas.
За таким логотипом, який притягує людину та стимулює її взяти з полиці товар, звертайтеся до студії WeLoveBrands. Ми розробляємо логотипи з нуля і робимо ребрендинг існуючих. Для отримання консультації зателефонуйте нам або залиште запит на сайті.