→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Фірмовий стиль кав’ярні, брендинг кав’ярні: з чого почати і що робити? Покрокова інструкція

181

Оцінили: 42

Зміст:
Розмір шрифту:

Фірмовий стиль кав’ярні, брендинг кав’ярні: з чого почати і що робити? Покрокова інструкція

Фірмовий стиль кафе – це його візитна картка та запорука успіху. Найчастіше відвідувачі повертаються до кафе знову і знову через особливу атмосферу, яку відчувають у закладі. Саме тому так важливо приділити достатньо уваги розробці фірмового стилю. Хочете піднятися до рівня Starbucks за потужністю брендингу та популярністю серед аудиторії? Тоді вам варто невпинно вкладатися у брендинг свого закладу та постійно розвивати фірмовий стиль. А щоб ці процеси були успішними та приносили свої плоди у вигляді зростання популярності та доходу, потрібно почати з найголовнішого – прочитання цієї статті.

 

З чого розпочати брендинг кав'ярні: підготовчий етап

Перш ніж приступати до розробки концепції кафе або кав'ярні, дизайну проекту та складання меню, важливо зробити попередню підготовку. Вона має на увазі деякі дослідницькі та аналітичні роботи. А саме:

  1. Аналіз ринку кав'ярень та кафе (залежно від того, який заклад ви плануєте відкрити). Дослідження ринку у вибраній ніші – перший та обов'язковий етап розробки будь-якого бренду. Це фундамент, на якому згодом вибудовуватиметься вся концепція. Аналіз ринку дозволяє просканувати нішу та визначити стратегію подальшого розвитку в ній. До того ж, ретельне дослідження ринку вбереже вас від ребрендингу та пов'язаних із ним витрат, якщо первісна ідея не спрацює. Крім цього, аналітика дозволяє чітко відстежити динаміку та структуру ринку, оцінити обсяги виробництва та продажу продукції/послуг, а також частку імпорту та експорту.

  2. Аналіз головних конкурентів у вибраній ніші. Всебічна аналітика конкуруючих підприємств є вкрай важливою при розробці стратегії розвитку власного бренду. Можна навести довідки історії їх успіхів і провалів – це прояснить картину майбутньої діяльності. Особливу увагу потрібно приділяти поразкам конкурентів, щоб уберегти себе від тих самих помилок. На що ще потрібно орієнтуватися щодо конкурентів:

brending-kofejni   асортимент;
     
brending-kofejni   ціни;
     
brending-kofejni   бренд-платформи;
     
brending-kofejni   соціальні мережі;
     
brending-kofejni   рекламу.

Аналізуйте кожен із цих параметрів не з точки зору, хто кращий чи гірший за вас, а з точки зору того, що корисного ви можете почерпнути для себе. Наприклад, можна знизити ціни або розширити асортимент (або зробити його принципово іншим), частіше робити публікації в соцмережах та використовувати найефективніші канали для реклами тощо. Загалом аналіз конкурентів – неймовірно важливий і необхідний захід, який дає колосальний обсяг корисної інформації.

  1. Аналіз цільової аудиторії. Успішний розвиток бізнесу, тим більше кафе та кав'ярні, неможливий без чіткого уявлення, хто є вашою цільовою аудиторією. Щоб це зрозуміти, потрібно скласти її портрет. І допоможуть у цьому відповіді на запитання:

brending-kofejni   який вік, стать, сімейний стан, професія у вашого клієнта?
     
brending-kofejni   який має середній рівень доходу?
     
brending-kofejni   чим він займається (у тому числі й вільний час)?
     
brending-kofejni   що його приваблює у кав'ярнях, з якою метою він приходить?
     
brending-kofejni   що може його відштовхнути, викликати недовіру та небажання прийти знову?
     
brending-kofejni   які психологічні гачки можуть його зачепити?
     
brending-kofejni   які у нього страхи/заперечення?
     
brending-kofejni   які свої потреби він хоче закрити, приходячи до кафе?
     
brending-kofejni   і так далі.


Портрет потенційного клієнта має бути максимально точним та детальним. Щоб визначити психоемоційні «гачки», на які «клюне» ваш споживач, можна використовувати соціоніки та теорію психотипів – вони дозволяють визначити набір психологічних характеристик своєї аудиторії і потім впливати на потрібні емоції. В результаті цього аналізу ви отримуєте соціально-демографічний та психологічний портрет споживача, який безпосередньо впливає на фірмовий стиль кафе та кав'ярні.

Бажаєте отримати ретельно опрацьований, детальний портрет цільової аудиторії, а також аналіз конкурентів та ринку? Звертайтеся до студії WeLoveBrands за максимально точною аналітикою.

Розпочинаємо створення бренду кафе: що робити?

Отже, аналітика ринку та конкурентів проведена, портрет цільової аудиторії складено. Що ж робити далі? Ось тут і починається найцікавіше. Приступаємо до позиціонування бренду.

Позиціонування бренду завжди розробляється з урахуванням даних аналітики. Тому що у вашій кав'ярні може бути найсмачніша кава у світі та найстильніший інтер'єр – люди не прийдуть вдруге, якщо в перші відвідини не отримають бажаного настрою та емоцій. Саме тому так важливо продумати позиціонування бренду на ринку.

Щоб визначити свою позицію (а згодом і концепцію закладу), потрібно відповісти на такі питання:

brending-kofejni   що становить сутність бренду та які цінності лежать у його основі?
     
brending-kofejni   яка обіцянка бренд дає споживачеві, у чому вигода?
     
brending-kofejni   що отримує споживач, купуючи бренд – у чому раціональна вигода?
     
brending-kofejni   якими почуттями керується споживач, коли вибирає бренд – у чому емоційна вигода?
     
brending-kofejni   який характер у бренду (перерахуйте основні якості)?
     
brending-kofejni   у якому тоні бренд спілкується зі споживачем?

 

Дати чіткі розгорнуті відповіді на всі ці питання, звісно, складно. Але це потрібно зробити, якщо хочете розробити справді круту концепцію.

До речі, на шляху осмислення позиції, багато власників кав'ярень і кафе постають перед досить важким вибором: втілити свою мрію або слідувати трендам. Давайте розберемо обидва варіанти та їх наслідки.

Шлях №1: слідувати сучасним трендам. Що це означає: ви відкриваєте своє кафе чи кав'ярню, підганяючи її фірмовий стиль та позиціонування під запити цільової аудиторії. Що це дає: швидка популярність серед потенційних клієнтів, відсутність ризиків. У чому небезпека: відсутність «особи» бренду, що запам'ятовується, – ймовірність того, що заклад «втратиться» на тлі конкурентів, створених під ті ж тренди, дуже висока.

Шлях №2: реалізувати свою мрію. Що це означає: набратися відваги та відкрити заклад, про який завжди мріяли; орієнтуватись тільки на своє бачення, а не на тренди. Що це дає: індивідуальність, впізнаваність, яскравість, відбудову конкурентів. У чому небезпека: ваша думка може не співпадати з думкою цільової аудиторії, тому ідея може просто не зайти.

Кожен сам обирає, яким шляхом розвитку піти. А якщо не хочеться вибирати щось одне, а хочеться поєднати обидва підходи в ціле, що ефективно працює? Тоді звертайтесь до студії WeLoveBrands. Ми розробимо позиціонування та концепцію для вашого закладу, в яких гармонійно поєднуватиметься і ваше бачення, і сучасні тренди, і потреби вашої цільової аудиторії.

Фірмовий стиль кав'ярні: складники

Фірмовий стиль – це трансляція головної концепції закладу через різні канали сприйняття аудиторії. Фірмовий стиль кафе чи кав'ярні розробляється з метою:

brending-kofejni   підвищення лояльності цільової аудиторії – заклади з філософією, що чітко простежується, набагато частіше домагаються позитивних відгуків від відвідувачів;
     
brending-kofejni   відбудуватися від конкурентів – фірмовий стиль та унікальна концепція здатні яскраво виділити кафе на тлі аналогічних підприємств;
     
brending-kofejni   заявити про себе - якісний брендинг і ребрендинг дозволяють створити образ, що запам'ятовується, і «розбавити» ринок;
     
brending-kofejni   підвищення впізнаваності бренду – яскравий, унікальний, незвичайний фірмовий стиль чудово запам'ятовується аудиторією.

 

Пам'ятайте, що кожна деталь у стилістиці кафе чи кав'ярні є важливим елементом загальної концепції бренду. І чим частіше аудиторія бачитиме айдентику в точках контакту, тим більше у закладу шансів стати успішним та процвітаючим підприємством.

Загалом фірмовий стиль складається з 4 складових:

brending-kofejni   Візуальна – кольори, принти, логотип та все, що бачить клієнт.
     
brending-kofejni   Вербальна – всі звуки, які чує клієнт, у тому числі музика у закладі (гучність, репертуар, виконавці).
     
brending-kofejni   Кінетична – все, до чого торкається відвідувач (меблі, предмети декору, посуд тощо).
     
brending-kofejni   Асоціативна - обслуговування, подача страв, аромати тощо.

 

Також не можна забувати про екстер'єр кав'ярні, адже фірмовий стиль не обмежується лише внутрішнім оформленням. Важливо, щоб зовнішній та внутрішній види кафе гармонували між собою та були виконані в єдиному стилі. Інакше можна викликати у відвідувачів нерозуміння та відчуття дисонансу.

Розробка фірмового стилю кав'ярні: покрокова інструкція

brending-kofejni

1. Створення мудборда (асоціативної карти) . Як правило, на таку карту поміщаються найяскравіші моменти та деталі, з яких складається загальна концепція. Наприклад, мудборд для кав'ярні в стилі вестерн може містити відтінки коричневого, чорного кольорів і охри, ковбойський капелюх, значок шерифа, кольт, збрую, коня, що скаче, одяг зі шкіри та замші, ласо, пустельні пейзажі Дикого Заходу і так далее. Спираючись на асоціативну карту, дизайнер працюватиме над візуалізацією цього образу в інтер'єрі, екстер'єрі та декорі.

brending-kofejni

2. Визначення колірної гами. На цьому етапі дизайнер визначає домінуючі та допоміжні кольори та відтінки майбутнього закладу. У цій гамі виконується дизайн інтер'єру та вся документація закладу.

brending-kofejni

3. Розробка логотипу кав'ярні. Це основа всього фірмового стилю, ключовий елемент, який збирає весь образ докупи. Логотип створюється на основі мудборду і має повністю відповідати обраній концепції та транслювати її. Логотип може супроводжуватися підстрочником або бути без нього – обидва варіанти допустимі і використовуються однаково часто.

brending-kofejni

4. Розробка брендбука кафе (гайдлайн). Це посібник із використання фірмового стилю та окремих його елементів із поясненнями, чому був обраний саме цей стиль і що він означає.

brending-kofejni

5. Дизайн візиток кафе. Візитка – це одна з важливих точок контакту закладу з клієнтами та партнерами. Тому її дизайн розробляється в рамках фірмового стилю та загальної концепції кав'ярні.

brending-kofejni

6. Дизайн меню кав'ярні. Враховуючи, що меню є ключовим елементом комунікації кафе з відвідувачем і є головною точкою контакту, всі позиції кухні та бару повинні бути чітко розділені та структуровані. Щоб виділитися серед конкурентів і зробити унікальне меню, що впізнається (що, зізнатися, не так вже й просто), потрібен нестандартний підхід до його оформлення. Крім використання елементів фірмового стилю (логотипу, шрифтів та кольорової гами), потрібно стилізувати саме оформлення. Можна поекспериментувати з різною фактурою паперу, фотографіями страв, способами друку та іншими фішками.

brending-kofejni

7. Посуд та витратні матеріали. Деякі власники кав'ярень не враховують важливість цього фактора, а дарма. Насправді зовнішній вигляд посуду та елементів сервірування дуже важливі для підтримки єдиного стилю кав'ярні. Може здатися, що це дрібниця, на якій не варто зациклюватися. Але саме з таких дрібниць формується унікальний, неповторний, продуманий єдиний образ закладу.

brending-kofejni

8. Інтер'єр. Унікальний дизайн кожного з наведених вище елементів важливий. Але щоб картинка склалася в єдине ціле і концепція стала чіткою і зрозумілою для цільової аудиторії, важливо витримати стиль в оформленні інтер'єру. Кольори та відтінки, ілюстрації, шрифти, декор, фактури, лінії та пропорції – все має повторювати, підтримувати та доповнювати вибраний напрямок.

brending-kofejni

9. Дизайн вивіски. Вивіска – це ще одна точка контакту з аудиторією. Тому її дизайн має розроблятися в рамках фірмового стилю. Вона повинна містити логотип, назву та слоган (або підрядник), а також бути чіпляючою, цікавою та незабутньою.

Щоб створити унікальний фірмовий стиль , який запам'ятає та полюбить цільова аудиторія, важливо розробити чітку концепцію та продумати її до дрібниць. А для цього важливою є робота цілої команди професіоналів: дизайнерів, маркетологів, копірайтерів, фотографів. Робота команди студії WeLoveBrands. Ми зробимо ваш бренд яскравим, яскравим, незабутнім і улюбленим.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 42

Середня оцінка 4.3 / 5