Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Сьогодні ми поговоримо про те, що таке бренд і чим він відрізняється від фірмового стилю та брендингу. Почнемо із простого.
Бренд – це те, яким бачить продукт чи компанію кінцевий споживач. Це абстрактне поняття, сукупність продукту, маркетингових комунікацій і фірмового стилю, яке зрештою асоціюється з конкретним товаром чи людиною.
Коли ми чуємо Apple, то представляємо не тільки техніку, але також Стіва Джобса, надкушене яблуко, думаємо про високу якість, моду та революцію у галузі сучасних технологій. Якщо піти далі, то ми згадаємо про відео-ролики, що надихають, і виступи Джобса на презентаціях айфону. Бренд – це обличчя продукту. Саме він формує в нашій голові певні асоціативні, а згодом логічні зв'язки з певним продуктом.
Брендінг – це просування бренду. Якщо бренд - це статика, то брендинг - це динамічний процес, який робить з непомітної марки бренд, що запам'ятовується. До брендингу належить реклама, спілкування із клієнтами, акції та інші маркетингові активності.
Повернімося до Apple. Для початку подивіться на ці факти:
З 1997 року жодного інноваційного продукту! Тим не менш, отримати новий макбук – мрія багатьох. Чому так? Вся справа у сильному бренді. Стів Джобс був геніальним маркетологом, тому продавав не техніку (як це робили інші), а певний спосіб життя. У рекламних роликах Еппл показують не переваги нового планшета, а життя, яке ми отримаємо, якщо купимо цей планшет. Відмінний приклад – реклама Apple Your Verse («Ваш вірш»). На великій сторінці звучало питання: «Який буде ваш вірш?». Це знаменита фраза з монологу Робіна Вільямса із фільму «Товариство мертвих поетів». Реклама розповідає про новий iPad, а користувач вважає, що він уже встиг зробити для цього світу.
Брендинг складається з таких елементів:
Розберемо їх докладніше з прикладу Apple.
|
Неймінг. Напевно, ми всі знаємо історію, коли Стів Джобс заявив, що якщо до кінця дня ніхто йому не придумає назву для компанії, він назве фірму яблуко. Так і сталося. Яблуко зовсім не асоціюється з технікою або новими технологіями, проте воно ємне і незвичайне. При цьому Apple стверджувала, що знайшла яблуку краще застосування, ніж Адам. |
|
|
Позиціювання. Apple позиціонує себе як домашній комп'ютер, а Стів Джобс на своїх виступах каже, що ПК – ваш найкращий друг. |
|
|
|
Визначення відмінностей. Саме Стів Джобс наполягав на тому, щоб комп'ютери були зовні привабливими, клавіші – м'якими та схожими на льодяники, а інтерфейс – інтуїтивним та максимально-зрозумілим. Поки решта продавали громіздкі чорні ящики, Еппл зробили ставку на стиль та дизайн. І це спрацювало. Стів Джобс чудово розумів свою цільову аудиторію – нове покоління людей-міленіалів, яким хочеться бути незвичайними та виділятися серед натовпу. |
|
Просування та популяризація бренду. Знаковим для Apple і для рекламної індустрії стає 1984 рік - рік створення нового продукту компанії - Macintosh і одного з кращих рекламних роликів за всю історію реклами - "1984". В основу сюжету було покладено роман-антіутопію Джорджа Оруелла «1984»: у ролі «великого брата» показано IBM, а в ролі єдиної надії на порятунок від сірої безликої маси - Apple Macintosh. |
Не менш успішна і реклама того періоду: вона характеризується всесвітньо відомою рекламною "Think Different" ("Думай інакше"). Спочатку реклами планували використовувати образи відомих режисерів. Джобс наполіг на тому, щоб замість них у ролик були включені відомі усьому світу діячі з різних галузей, такі як Альберт Ейнштейн, Річард Бренсон, Пабло Пікассо та ін.
У просуванні бренду можна задіяти інші маркетингові комунікації. Головне - визначитися з концептом, не відступати від нього та будувати зі споживачами довірчі стосунки.
Раніше ми докладніше розглядали, що таке фірмовий стиль . Він є елементом брендінгу. Це та візуальна сукупність елементів, якими клієнт відрізняє один бренд від іншого. Він складається з логотипу, фірмових шрифтів та кольорів та інших елементів.
Apple – це культове надкушене яблуко: спочатку у райдужних кольорах, а потім – у монохромному чорному. Усі візуальні елементи, які ми бачимо та запам'ятовуємо, створюють фірмовий стиль.
Бренд – те, як нас бачать клієнти. |
||
Брендінг – процес, який допомагає робить бренд унікальним. |
||
Фірмовий стиль – сукупність візуальних елементів, які відрізняє один бренд від іншого. |