→ Встигни заробити Hamster — нова криптовалюта в Telegram, заробляй за кожне натискання.

Позиціонування

0

Оцінили: 0

Зміст:
Розмір шрифту:

Позиціонування

Чи можна створити безпечніший автомобіль, ніж Volvo? Звичайно. Але чи буде це ефектною перевагою? Ні, оскільки у свідомості споживачів саме Volvo закріпився як найнадійніший автомобіль.

pozicionirovanie

Чому позиціонування має значення

Позиціонування бренду відповідає на запитання, як мають його сприймати споживачі. Це один з інструментів брендингу, що дозволяє донести до аудиторії цінність продукту, переваги і основні відмінності від конкурентів.

Ефективне позиціонування:

  • впливає на те, як клієнти сприймають бренд;

  • допомагає конкурувати на переповненому ринку;

  • підвищує впізнаваність бренду;

  • впливає на рішення споживачів про купівлю;

  • допомагає доносити до аудиторії всі важливі відомості про продукт/послугу і бренд.

Позиціонування є описом головної ідеї бренду.

Тут враховується, хто є цільовою аудиторією, у чому суть бренду, які потреби він закриває, яку користь дає покупцям, чим відрізняється від інших гравців ринку тощо.

pozicionirovanie

Типи стратегій позиціонування

Ефективні стратегії позиціонування враховують основні переваги і недоліки продукту, потреби клієнтів і особливості конкурентів. У просуванні застосовують одну чи більше стратегій.

Стратегії позиціонування розрізняють:

pozicionirovanie

За характеристиками чи перевагами продукту. При використанні цієї стратегії основну увагу приділяють довговічності, надійності, унікальній властивості, користі застосування.

pozicionirovanie

За якістю. Наголошувати на якості продукту чи сервісу особливо важливо, якщо вартість пропозиції вища, ніж у конкурентів.

pozicionirovanie

За застосуванням. Стратегія для відображення особливих функціональних можливостей продукту, його практичності і простоти використання.

pozicionirovanie

Product process — стратегія, спрямована на створення асоціацій з конкретним користувачем чи класом клієнтів. Приклад — схвалення бренду чи продукту інфлюєнсерами.

pozicionirovanie

За культурними символами. Мета цього виду стратегії полягає у визначенні значущого для людей символу, який не використовується конкурентами, та пов'язуванні бренду з ним. Приклад – авіакомпанія KLM Royal Dutch Airlines, яка культивує асоціації з королівською владою.

pozicionirovanie

За конкурентами. Стратегія використовує конкурентів для диференціації бренду, щоб переконати споживачів, що бренд чи продукт є кращим, ніж у інших. Один із вдалих прикладів такого позиціонування – реклама Burger King «Навіщо обідати з клоуном, якщо можна повечеряти з королем?». За допомогою цієї стратегії компанія запустила меседж про вищий рівень сервісу, ніж у McDonald's.

pozicionirovanie

За категорією. Основним завданням є показати, що бренд займає провідні позиції у галузі. Таку стратегію використовують найчастіше компанії-першовідкривачі у ніші або ті, хто випускає унікальний продукт.

pozicionirovanie

Як розробити стратегію позиціонування бренду

Процес створення ефективної стратегії позиціонування бренду складається з п'яти основних етапів:

pozicionirovanie

оцінка поточного позиціонування;

pozicionirovanie

вивчення конкурентів і ставлення до них споживачів;

pozicionirovanie

аналіз і сегментування цільової аудиторії;

pozicionirovanie

визначення унікальних особливостей бренду;

pozicionirovanie

створення плану позиціонування, фірмового стилю та інших елементів, що впливають на впізнаваність і формують певне враження.

Наступний крок – реалізація позиціонування. Важливо переконатися, що всі методи комунікації з клієнтами відображають позицію бренда. У довгостроковій перспективі нова стратегія може призвести до зміни айдентики, переоцінки меседжів і Tone of Voice, які компанія використовує у маркетингових матеріалах чи соцмережах.

Приклади позиціонування

Виробник сумок і аксесуарів може позиціонувати свої продукти як символи розкоші і престижу, а мережа фастфуд-ресторанів – як постачальника недорогої, але смачної їжі зі свіжих інгредієнтів.

pozicionirovanie

Приклади успішного позиціонування бренду:

pozicionirovanie

Volvo – найбезпечніший автомобіль;

pozicionirovanie

Starbucks — найкращий клієнтський досвід серед кав'ярень;

pozicionirovanie

Michelin — висококласний і авторитетний серед гонщиків, але водночас доступний шинний бренд;

pozicionirovanie

Virgin Airways — нестандартне мислення: розпочав з окремих кіноекранів і доступу до Інтернету під час польоту, а тепер бренд пропонує клієнтам космічні подорожі;

pozicionirovanie

Nike – інноваційний бренд для професійних спортсменів.

Ще один цікавий приклад: компанія Volkswagen використовує для позиціонування чотири «кити» (надійність, комфорт під час купівлі, запчастини завжди в наявності і цінність авто).

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 0

Середня оцінка 0 / 5