Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Що робити, якщо потрібно вигадати назву бренду, а ідей ні? Або є купа варіантів, але всі вони якось не дуже підходять - хочеться чогось унікальнішого і крутішого? За що хапатися, які методики використати, де шукати натхнення? Саме про це і поговоримо у статті.
Назва бренду - ключова складова успіху його просування на ринку. Саме від назви залежить, чи буде бренд впізнаваний, чи стане він популярним і як його взагалі сприйме цільова аудиторія. Важливість цього завдання та величезна кількість умов породжують переконаність у тому, що створення неймінгу – це вкрай важка та практично непосильна справа. Але це лише здається на перший погляд. Насправді, що простіше і зрозуміліша назва, то краще вона сприймається і запам'ятовується аудиторією. Підтвердження цього маса, взяти хоча б той же Apple, Cat або Нова Пошта.
Для більшості простих споживачів поняття бренд і торгова марка – це те саме. Люди, які мають відношення до маркетингу, не знають різницю, тому й не розрізняють їх. Насправді поняття бренду набагато ширше, ніж поняття торгової марки. Так як воно складається не просто з назви компанії, а ще включає масу аудіо-візуальних компонентів: логотип, слоган, музику, рекламні ролики і т.д. Тому, коли людина чує назву бренду, в голові миттєво з'являється конкретний образ, нерозривно пов'язаний з емоційним відгуком.
Бренд – це насамперед імідж, який створюється, щоб викликати в аудиторії лояльність, симпатію та довіру до компанії. Тому неймінг для бренду – першочергове завдання. Адже назва має буквально врізатися на згадку і залишатися там назавжди.
Існує ціла низка умов, яким має відповідати назва компанії та бренду. Діляться вони на 2 групи – за змістом та формою. Правильний неймінг завжди відповідає наступним вимогам:
У назві має бути закладено певну характеристику бренду (або відразу кілька):
|
ідея, з якою створювалася компанія; | |
чим компанія відрізняється від конкурентів; | ||
у чому головна перевага компанії; | ||
цінова політика; | ||
вигода для споживача від пропонованого товару чи послуги; | ||
соціальний рівень споживача. |
2. У назві НЕ має бути:
негативного посилу; | ||
образи почуттів споживачів; | ||
дезінформації. |
Формальні
Фонетичні:
|
||
Фоносемантичні:
|
||
Лексикографічні:
|
||
Юридичні:
|
Іншими словами, назва бренду повинна бути унікальною, позитивною, легко читається, легко запам'ятовується і легко відтворюється. Також воно має добре лягати на слух та повністю відповідати бізнес-концепції компанії.
Якщо перед вами стоїть завдання розробити назву бренду, то рішення лише два:
Замовити неймінг у професіоналів.
Розробити назву самостійно.
Розглянемо докладніше, що на вас чекає у кожному з цих випадків.
Як правило, власники бізнесу звертаються по таку послугу в компанії, що спеціалізуються на просуванні брендів, PR-агентства, маркетингові фірми.
Щоб фахівець зрозумів суть завдання, відчув характер бренду і вигадав ідеально відповідну для нього назву, замовнику потрібно надати:
ретельно прописане технічне завдання; | ||
всю необхідну інформацію про компанію у повному обсязі; | ||
чітко сформулювати свої побажання щодо майбутньої назви. |
|
Аналіз цільової аудиторії. Щоб потрапити до серця цільової аудиторії, потрібно її проаналізувати і скласти максимально докладний портрет потенційного покупця:
|
|
Поведінковий аналіз потенційного покупця:
Відповіді на ці питання повинні дати чітке розуміння, чому потенційний клієнт вибере саме цей бренд, а не конкуренцію. |
||
Аналітика компанії Коли портрет цільової аудиторії буде прописано до найдрібніших подробиць, можна переходити до аналізу компанії. На цьому етапі потрібно чітко визначити:
|
||
Добір варіантів назв Після визначення інформативної бази, від якої можна відштовхуватись, можна приступати безпосередньо до неймінгу. Це творчий процес, що вимагає креативного мислення та нестандартного підходу. На цьому етапі вигадуються десятки можливо відповідних варіантів назв. |
||
Відбір відповідної назви Отримані на попередньому етапі варіанти назв аналізуються та просіюються через певне сито сприйняття з такими параметрами:
Після такого відбору зазвичай залишається кілька найбільш підходящих варіантів неймінгу, які згодом тестуватимуться. |
||
Тестування назв Відібрані потенційні назви презентують замовнику, пояснюючи причину вибору саме цих варіантів та демонструючи емоційну складову. Кожна назва має пройти тестування на фокус-групах, що складаються з представників цільової аудиторії. У ході цього тестування оцінюється запам'ятовуваність кожного нейма, ступінь милозвучності та легкості відтворення, а також емоційна складова. За результатами перевірки обирається переможець, який стане назвою бренду. |
||
Твердження Після проходження всіх перевірок назву-переможець має затвердити замовник. Якщо його все влаштовує, можна розпочинати розробку слогана та логотипу. |
||
Юридична перевірка та реєстрація імені Перш ніж реєструвати назву бренду, вона має пройти перевірку на унікальність. Для цього зазвичай використовують спеціальні інтернет-ресурси, або державні служби та органи. Реєстрація відбувається у спеціальних патентних бюро, які проводять експертизу заявки та вносять назву до реєстру. |
Варіант №2: самостійна розробка назви
Є два способи підбору неймінгу, які можуть суттєво полегшити цей процес для непрофесіоналів:
Брейнсторм . Суть мозкового штурму полягає в тому, що кілька людей або ціла команда збираються разом і починають висувати свої ідеї, накидаючи варіанти. Це дуже ефективний метод, тому що в процесі обговорення зазвичай народжуються справді круті ідеї. До речі, метод мозкового штурму часто використовують професійні неймери, копірайтери та маркетологи. При такій розробці можна відштовхуватися від розташування компанії, імені її засновника або основного товару/послуги. | ||
|
Логічний перебір. Суть цієї методики неймінгу полягає в тому, щоб перебирати всі можливі назви за такими критеріями:
|
Незалежно від обраного способу, назву краще вибирати в парі або компанії однодумців – це дасть можливість згенерувати максимальну кількість різнобічних назв, а також наштовхне на нові ідеї.
А ще краще – доручити розробку неймінгу спеціалістам студії WeLove Brands. Ми розробимо ємну, стильну, звучну назву для вашого бренду, яку запам'ятає аудиторія і яка працюватиме на бізнес.
Аналізуючи назви різних брендів, можна побачити, що всі вони групуються за певною ознакою. Для наочності розглянемо докладніше кожен із типів:
Традиційні назви – відбивають рід діяльності підприємства. Наприклад, «Корівка», «Молочна ферма» для компаній-виробників молочної продукції, «Садочок» – для виробника соків тощо.
Географічні назви – містять згадку про місце виробництва продукції чи місце розташування компанії: «Миргородська», «Простоквашино», «Жигулівське» тощо.
Описові нейми – дають пряме посилання на товар або послугу «Світ сантехніки», «Віконце», «Вікна-двері» і т.д. До речі сьогодні цей тип неймінгу дуже рідко використовується.
Асоціативні назви – їхнє завдання в тому, щоб викликати у споживачів якусь асоціацію, образ, емоцію. Наприклад, "Живчик", "Гедоніст", "Ягуар" і т.д.
Інші типи – до цієї категорії належать інші способи неймінгу, на кшталт на ім'я власника компанії, комбіновані тощо.
1. Використовувати ім'я засновника підприємства. Це, мабуть, найпростіший спосіб неймінгу для бренду. Єдина умова – ім'я та прізвище (разом чи окремо) мають гармонійно звучати, не викликаючи кумедних чи двозначних асоціацій. Також потрібно стежити за тим, щоб ім'я та прізвище не повторювали вже існуючий на ринку бренд. Бажано, щоб не було навіть просто співзвучних назв. Прикладів використання цього способу неймінгу повно: Chanel, Ford, Parker, Dolce & Gabbana, Dior, McDonald's, Hewlett-Packard, Procter & Gamble, Gillette і так далі. Цей список можна продовжувати нескінченно.
2. Комбінувати слова. Як правило, у назві бренду поєднують два слова цілком або частково, отримуючи в результаті унікальні комбінації та неологізми. Найяскравішими прикладами такого неймінгу є відомі бренди Pampers, Adidas, Pepsi, Volkswagen, Starbucks, Укрнафта, Aquafresh тощо. При такому способі неймінгу особливу увагу потрібно звертати на ясність слова, відсутність дивного або сумнівного підтексту. Щоб уникнути подібних непорозумінь, слід ретельно аналізувати нейм на наявність негативних конотацій та небажаних асоціацій. Також добре подумайте, як назва-неологізм виглядатиме і звучатиме в англійській транслітерації.
3. Робити абревіатури. Неймінг у вигляді акроніму – ідеальний варіант для брендів із довгими назвами, які потрібно скоротити. Це значно полегшує сприйняття назви та підвищує її запам'ятовуваність. Саме таким чином надійшли компанії KFC, BMW, IKEA, NASA, ГУМ, ЦУМ тощо. До речі, абревіатури як назву рекомендується використовувати компаніям і брендам, які працюють на міжнародному ринку.
4. Використовувати алітерацію. Алітерація – це літературний прийом, суть якого полягає у наданні назві ритму та рими, або додаванні повторень. Такі назви запам'ятовуються найкраще, оскільки чудово лягають на слух завдяки ритмічному звучанню. Приклади нам усім добре відомі: M&M's, Coca-Cola, Chupa-Chups, Kit-Kat, Samsung, Tutti-Frutti, Kitecat та багато інших.
5. Використовувати метод аналогії. Назви, які викликають в аудиторії певні асоціації, також добре запам'ятовуються. Тільки потрібно стежити за тим, щоб асоціації та суть товару/послуги конкретного бренду збігалися. При правильній комбінації можна отримати дійсно крутий нейм, з перевагою у вигляді швидкої впізнаваності та відмінної запам'ятовування. Джерелом натхнення для пошуку відповідних асоціацій можуть служити персонажі з фільмів, мультиків, світової історії, флора, фауна, космічні об'єкти та й взагалі все що завгодно. Приклади таких назв: Puma, Jaguar, Chevrolet Impala, Red Bull, Bounty, Dove, Frutella, Sony і таке інше.
6. Наслідування звуків. Зазвичай цей спосіб неймінгу використовують для розробки назв брендів, продукт якого можна співвіднести з якимось звуком. Наприклад, цей прийом використаний у назві Twitter (цвірінькання птиці), Schweppes (шипіння бульбашок у газуванні) і так далі.
7. Усічення слів. Суть цього способу неймінгу полягає у вирізанні складів чи інших частин слів. Якщо хочеться створити нейм із кількох слів, але повністю їх залишати буде занадто довго і незручно для запам'ятовування та вимови, то метод усічення – просто ідеальний варіант. До речі, таким чином часто виходить створити звучні та ємні нейми. Всесвітньо відомий бренд Intel – саме такий випадок. Ця назва утворена шляхом усічення двох слів: Integral Electronics.
8. Назва-загадка. Зазвичай це такі назви, які зберігають у собі якусь таємницю. Принаймні, щоб їх перекласти, потрібно добряче попрацювати. Зазвичай подібні “загадкові” слова шукають рідкісними чи давніми мовами. Прикладами можуть бути назви таких брендів, як Nivea, Daewoo та інші. Можливо, розуміння їх значення не лежить на інтуїтивно зрозумілому рівні, зате вони добре запам'ятовуються, завдяки своїй незвичайності та інтризі.
9. Метонімія. Це літературний прийом, суть якого полягає у тому, щоб у назві відобразити перехід від приватного до загального чи навпаки – від загального до приватного. Наприклад, нейм Burger King говорить аудиторії про те, що перед нею не звичайний бутерброд, а справжній король бургерів. Або інші приклади з цієї категорії: Планета суші, Starbucks, Coffee Life, Universal Pictures і так далі.
10. Слова, що не мають відношення до товару чи послуги. Неймінг бренду не повинен асоціюватися з його діяльністю. Назвою може стати будь-яке слово. І щоб його відшукати не потрібно влаштовувати багатогодинні і тим більше багатоденні брейнсторми. Досить просто уважно подивитися на світ довкола себе, адже кожна річ, жива істота чи явище може стати якщо не самою назвою, то джерелом натхнення. Так, наприклад, було створено назви брендів Adobe, Apple, Fujifilm, Borjomi та багато інших.
І пам'ятайте, що бренд стає популярним і улюбленим не тільки через назву, але ще завдяки крутим послугам, унікальним якісним товарам та відмінному сервісу. Тому краще займіться розвитком цієї сторони бренду, а розробку назви доручіть професіоналам студії WeLoveBrands. Ви заощадите час, гроші та сили, а в результаті отримаєте круту, ємну, звучну назву бренду . Ми розробимо неймінг, який відображатиме характер бренду, нестиме правильне посилання і западатиме в пам'ять і серця вашої цільової аудиторії.