Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Звучить як «несмак» і «халтура», але відрізняється епатажем та запереченням авторитетів. Був проявом масової культури, а сьогодні є гарним комерційним інструментом у рекламі, маркетингу та дизайні. Про що мова? Звичайно ж, про такий стиль як американський кітч.
Це одна з найспірніших течій у культурі. Одні його взагалі не визнають, а інші захоплюються дизайном у цьому стилі. Кітч не має точного визначення, до нього ставляться по-різному, але при цьому він є феноменом та популярним графічним стилем. У чому ж його особливості та переваги, розглянемо у цій статті.
Американський кітч (кіч, нім. kitsch) є стиль реклами та дизайну, який активно використовувався в США в 1940-1950-х роках. Спочатку був проявом масової культури, але незабаром став широко використовуватися під час створення вивісок, плакатів та ілюстрацій. Офіційно не вважається окремим стилем.
У перекладі з німецької кітч означає «несмак, халтура». Так називали речі масового виробництва та предмети, які не становлять художньої цінності. Іншими словами, під цю категорію попадало все, що вважали поганим смаком.
Почалося все з виготовлення дешевих предметів та виробів із пластику, які мали замінити дорожчі і відповідно недоступні простому народу речі.
Популярність цього явища була викликана не лише дешевизною, а й відсутністю естетичного смаку в деяких громадян. Тому в будинки людей почали потрапляти строкаті та незграбні предмети, що не поєднуються один з одним.
Кітч копіював шедеври мистецтва, але при цьому мав простіший і «народніший» вигляд, тому став чимось середнім між культурою та безкультурністю.
Зі зростанням споживчого попиту він знайшов свій відбиток і в інших сферах життя – в ювелірних виробах, архітектурі та дизайні інтер'єрів.
Поступово кітч поширився на літературу та рекламу. Це почали активно використовувати під час підготовки постерів і плакатів як іронії і сарказму, тобто висміювання проявів стилю.
Після цього кітч став ще популярнішим і дістався телебачення та веб-дизайну. Одним із перших прикладів дизайну упаковки та логотипів у цьому стилі стала лялька Барбі.
Переваги використання американського кітчу:
допомагає наголосити на характері компанії;
встановлює емоційний зв'язок між брендом та споживачами;
дозволяє створювати унікальний та цікавий дизайн;
привертає увагу та інтригує;
надає продукту чи компанії особливу чарівність.
Сьогодні цей стиль активно використовується для створення рекламних плакатів, постерів, вивісок, упаковки та логотипів. Часто також зустрічається в оформленні інтер'єрів та дизайні меню.
Напрямок відрізняється своєю емоційністю. Іноді воно балансує на межі вульгарності, вульгарності, сентиментальності та претензійності.
Розрізняють два різновиди цього явища:
Незалежно від виду, кітч має свої риси, завдяки яким дизайнерам вдається досягти потрібного ефекту. Для нього характерні наявність персонажа, який захоплює сюжету та емоцій.
Характеристики американського кітчу:
Стиль багато в чому залежить від модних тенденцій та думки критиків. Те, що один вважає вульгарним, інший може назвати трендовим, тому і немає єдиної думки щодо кітчу. У цьому його фішка і саме цим викликана його популярність чи занепад у той чи інший період часу.
Як би там не було, але кітч викликає у споживачів певні емоції та асоціації, а отже привертає увагу та чіпляє за живе. З його допомогою можна підкреслити індивідуальність компанії та показати ставлення до різних речей та явищ.
Стиль стане чудовим рішенням для фірм, що працюють у сфері розваг, та творчих студій, а також для проведення цікавих рекламних кампаній.
Замовити дизайн у стилі американського кітчу можна у студії WeLoveBrands. Для цього зв'яжіться з нами по телефону або запитайте чат.
Стиль активно використовується в рекламі, айдентиці та маркетингу для відображення атмосфери, яка переважала в США в 1950-х роках, та надання дизайну особливого шарму та духу епохи.
Щоб створити цікавий дизайн, необхідно підібрати оптимальні зображення, кольори та шрифти. Ці елементи повинні гармонійно поєднуватися та передавати потрібне посилання споживачам.
Компоненти, що лежать в основі стилю:
Зображення . Усі персонажі емоційні, а зображення та ситуації часто гіперболізовані. Часто у цьому стилі зустрічаються збільшені людські постаті, награні сюжети та театральні пози.
Оскільки розвиток кітчу припав на період холодної війни, на плакатах та ілюстраціях з метою пропаганди зображалися літаки, автомобілі, сюжети на космічну тему та символи, пов'язані з атомними технологіями.
Після Другої світової війни цей напрямок використовувався також у рекламі для продажу нерухомості, товарів для дітей та домашнього начиння.
Кольорова гама . Кітч любить яскраві, насичені кольори та контрасти. Часто в дизайні використовуються відтінки, які при цьому виглядають гармонійно і привертають увагу.
Допускається також застосування блідих, нібито вигорілих під впливом сонячних променів, квітів. Такий дизайн створюється для імітації реклами 1950-х років та плакатів, надрукованих на дешевому папері.
Шрифти . Для створення емоційного дизайну з ефектом драматургії вибирають рукописні шрифти. Часто зустрічається грайливе та легке накреслення, шрифти із завитками та товсті лінії літер.
Незважаючи на те, що кітч був популярним під час створення плакатів, ілюстрацій та реклами, він поширився і на інші сфери. У цьому стилі розробляється оформлення інтер'єрів, айдентика та сайти.
Кітч відомий як мистецтво 1950-х років, яке відрізняється вульгарністю, претензійністю та сексуальністю. Ці риси на той час активно використовувалися при створенні вивісок придорожніх кафе та рекламних плакатів.
Награні пози та сюжети, зайва сентиментальність та драматургія створювали ефект коміксів, привертали увагу та викликали інтерес.
Дизайнери і зараз повертаються до цього стилю, коли потрібно розробити ілюстрації, що інтригують, і унікальний живий дизайн.
Популярність стилю сприяла його поширенню на інші сфери дизайну, зокрема на айдентику та брендинг. Таким чином кітч почав з'являтися у логотипах та фірмовому стилі різних компаній.
Він привертав увагу, швидко запам'ятовувався і допомагав наголосити на унікальності бізнесу, тому все активніше використовувався при розробці фірмових знаків.
@Raoni Locatelli
Мабуть, найвідомішим логотипом у цьому стилі є Barbie. Він виконаний у традиціях романтичного кітчу (рожевий колір, м'який шрифт та силует красуні).
Оскільки стиль був дуже популярним у рекламі, його почали використовувати і для розробки упаковок товарів.
Кричащий та яскравий дизайн упаковки впадав у вічі, викликав інтерес до продукту та сприяв зростанню продажів.
@ Ghada Wali
@ Wali`s Studio
При розробці дизайну сайтів та оформленні акаунтів у соціальних мережах, smm дизайні , цей напрямок використовується не так часто. Це з його особливостями і неоднозначним щодо нього ставленням громадськості.
Як правило, кітч обирають епатажні особистості, кафе та компанії, які хочуть висміяти певні явища або наголосити на якійсь проблемі.
За часів Радянського Союзу цей стиль використовувався переважно для реклами та пропаганди (плакати, постери, листівки), а після його розпаду він придбав в Україні нове обличчя.
Дизайнери часто відходили від суті кітчу та адаптували його під актуальні у нас цінності. За допомогою різних прийомів обігравалася жіночність, образ жінки-берегині та сімейні традиції.
Таким чином, популярний в Америці кітч, який використовувався для протестів та сарказму, у нашій країні перетворився на поверхневий. І людям, які не хотіли думати про складне, це подобалося.
Ситуація змінилася у 2000-х роках. Тоді дизайнери та художники поступово почали переходити до іронії та сарказму, щоб показати «буржуйське» життя, якого деякі прагнули, намагаючись оточити себе блискучими речами і, не маючи смаку, облаштувати все «по-багатому».
Одним із найяскравіших проектів, виконаних у цьому стилі, є «Сільський гламур» Антона Мухарського, представлений на виставці у 2009 році. Тоді відвідувачам показали полотна різних авторів, які відрізнялися яскравістю, казково-красивими та фантастичними сюжетами.
На картинах були зображені чоловіки, які виглядали як кінозірки, але перебували в примітивних та неприродних позах, модні та сумні дівчата-красуні на тлі оленів та березок, діти, схожі на ангелів, «задоволені» тварини та ін.
Потім кітч поширився і реклами. З його допомогою створювали оригінальні образи компаній, полегшували ідентифікацію товарів та викликали у споживачів емоції.
Одним із найвідоміших дизайнерів, який використовує кітч у своїх проектах, є Дмитро Растворцев. У його роботах присутня стилістична надмірність, висміювання радянської естетики, біблійні мотиви, мем, звернення до актуальних соціальних тем та ін.
А уособленням кітчу в українському шоу-бізнесі вважається Вєрка Сердючка.
Зараз цей стиль використовується в дизайні інтер'єрів, рекламі, айдентиці та розробці сайтів.
Як уже говорилося раніше, кітч як графічний стиль зародився і досяг піку популярності у США. Актуальним цей напрямок був до 1960-х років. Стиль використовувався в поліграфії та рекламі і відбивав дух того часу.
Але прояви кітчу спостерігалися ще у XIX столітті у європейському мистецтві та літературі. Ці твори відрізнялися зайвою сентиментальністю, нудотністю та сльозливістю.
Саме поняття сформувалося 1860 року у Німеччині. Слово «kitsch» означало «несмак і халтуру» і застосовувалося до дешевих речей, які продавалися на вернісажах і були розраховані на американських покупців. Це слово походить від німецьких дієслів «kitschen» (робити абияк) і «verkitschen» (продавати те, що не треба), тому чітко відображає закладену в нього суть.
Таким чином, кітч відразу став протиставлятися всьому дорогому, розкішному і статусному.
В Америці його актуальність обумовлена індустріалізацією. Люди масово переїжджали з провінції у великі міста і прагнули розкішного життя, яке часто не могли собі дозволити. А якщо додати сюди ще й відсутність естетичного смаку, то й виходить такий потяг до кітчу.
Водночас у Європі цей стиль часто називали вульгарним, вульгарним та емоційно убогим. Але все ж таки в ньому багато хто розглянув ефективний інструмент для збільшення продажів, тому почали його використовувати в рекламі для привернення уваги.
Поступово з мас-маркету та мистецтва кітч перемістився до сфери реклами та маркетингу, а потім і на інші види дизайну. Спочатку він став популярним у США, а потім і у низці європейських країн.
Стиль був затребуваним у 1940-1960-х роках, потім у 1990-х та 2000-х, а зараз знаходиться у трендах дизайну у вигляді коміксів, карикатур та мемів.
Щоб виділитися серед конкурентів, зацікавити покупців у продукті та підкреслити характер компанії, потрібний нестандартний та цікавий дизайн. Досягти ефекту можна за допомогою американського кітчу.
Замовити дизайн можна двома способами:
Якщо ви вирішили замовити послугу на фрілансі, пошукайте досвідченого та відповідального фахівця, який не підведе вам по термінах і «не потішить» у результаті нудним та шаблонним дизайном.
Ціна на розробку логотипу у фрілансерів стартує від 1500 грн., упаковки – від 500 грн., а сайту – від 2500 грн. Вартість залежить від виду дизайну, кваліфікації дизайнера та регіону.
Щоб не ризикувати і не гаяти часу на пошуки тямущого фахівця, можна звернутися до професійних дизайнерів у студію. Вони дорожать своєю репутацією та відповідають за результат. Ви отримаєте якісний дизайн під завдання вашого бізнесу, який притягуватиме аудиторію та допомагатиме продавати більше.
Вартість послуги в дизайн-студії формується з урахуванням обсягів та складності роботи, термінів виконання та кількості готових варіантів. У середньому це від $20 за поліграфію, від $150 за логотип і від $130 за фірмовий стиль.
Для замовлення дизайну в стилі американського кітчу в компанії WeLoveBrands, отримання консультації та уточнення вартості замовлення, зв'яжіться з нами по телефону або напишіть повідомлення в чат на сайті.