Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Перший крок у запуску будь-якого бізнесу вважається найскладнішим. Адже можуть долати сумніви щодо успішності нового підприємства. Щоб подолати невпевненість, потрібно тверезо оцінити свої можливості, вивчити ринок, переваги та недоліки автомийного бізнесу, з'ясувати, з якими проблемами можна зіткнутися на цьому шляху.
В Україні налічується близько 10 млн. транспортних засобів. З них більшість – легкові авто. Приватні власники машин переважно стежать за чистотою як кузова, так і салону, тому автомийки мають підвищений попит.
За статистикою, третина громадян миє автомобілі один раз на місяць, ще близько 20% роблять це двічі на місяць. Це говорить про те, що послуги автомийки, незалежно від її формату, є актуальними, а клієнти цілком можуть стати постійними.
Плюси бізнесу :
висока рентабельність;
постійний попит;
доступна вартість послуг;
висока маржинальність.
Мінуси бізнесу :
висока конкуренція через простий і швидкий вход у нішу;
складнощі з пошуком місця та висока вартість оренди;
повна завантаженість можлива лише у «брудні» пори року.
Враховуючи переваги бізнесу і знаючи, що робити у разі виникнення труднощів при запуску, можна уникнути помилок і відкрити автомийку, яка матиме попит. Головне – чітко оцінити свої фінансові можливості та зіставити їх із бажаними термінами старту.
При цьому життєздатність автомийки залежатиме лише від ступеня вашої участі. Тому важливими є знання у цій сфері діяльності.
Обов'язково перед запуском треба опрацювати формат діяльності, список послуг, політику ціноутворення, визначитися з рівнем миття та швидкістю миття, обрати автомийні засоби. А ще продумайте, що ви можете запропонувати своїм потенційним клієнтам, щоб вони стали реальними та постійними. Все це, а також витрати та передбачувані доходи слід внести до бізнес-плану.
Успішність автомийного бізнесу залежить від грамотно складеного бізнес-плану, в якому враховано всі нюанси. Такий документ складається з резюме, ідеї проекту, оцінки ринку, а також включає маркетингову, виробничу, організаційну та фінансову частини.
Резюме .
Тут коротко прописується інформація про проект, інвестиційні вкладення, перелік послуг, конкурентні переваги, ситуацію на ринку, рекламні канали, схему погашення вкладень, а також розрахунок терміну окупності.
Ідеї .
Проводиться аналіз переваг проекту з погляду цільової аудиторії – автовласників та продавців транспортних засобів.
Оцінка ринку збуту .
Включає розрахунки обсягів витрат населення платні послуги, зокрема з обслуговування автомобілів, опис попиту миття авто, аналіз і порівняльну таблицю якостей конкурентів, розбір способів відбудови від них.
Маркетинговий план .
Передбачає прописування каналів реклами, акцій, програм та прийомів просування, а також процесу формування справедливої ціни на послуги. Крім цього, фіксується сума коштів, яку планується виділити на рекламну кампанію.
Виробничий план .
Містить різні розрахунки: спочатку вкладених коштів, видатки основні робочі прилади, амортизаційні витрати, витрати на миючі засоби, інвентар, устаткування. Крім того, у цьому пункті враховується оплата комунальних послуг: електрика, вода, вивіз відходів, каналізація. Одразу ж описується, як відбувається робочий процес миття автомобіля залежно від виду замовленої послуги.
Організаційний план .
Тут описуються причини вибору певної правової форми автомийки (ФОП чи ТОВ), розробляється організаційна структура, розподіляються обов'язки кожного учасника робочого процесу, вноситься інформація про постачальників обладнання, миючих засобів, інвентарю та ін.
Фінансовий план .
Сюди входить розрахунок погашення кредиту, аналіз рентабельності, визначення точки беззбитковості для кожного виду послуги, прорахунок ризиків та заходів, які можна зробити для їх усунення.
Прописавши всі перелічені пункти, у вас буде ефективний бізнес-план, який можна як надавати інвесторам та партнерам, так і використовувати як детальну інструкцію, яка не дозволить вам пропустити щось важливе. Щоб правильно підготувати документ, рекомендується звернутися за допомогою до фахівців (наприклад, до консалтингової фірми), щоб уникнути прорахунків.
Якщо ви вирішили відкрити автомийку, то не помилитеся. Це рентабельний (30-40% і вище) і бізнес, що швидко окупається (рік-два). І ось чому.
У зв'язку з тим, що кількість автовласників збільшується з кожним роком, зростає попит на автомобільні послуги.
При цьому затребуване не лише техобслуговування, а й професійне автомиття. А клієнти - це і власники транспортних засобів, і продавці автомобілів, і орендарі машин, а також компанії, що займаються перевезеннями та доставкою.
Зростання попиту на автомийки пов'язане з тим, що упорядкувати авто самостійно, наприклад у дворі будинку, невигідно, довго і важко без належного обладнання та навичок. Особливо в тому випадку, якщо потрібне не просто чищення кузова, а також хімчистка або миття двигуна. При цьому, восени, взимку, провесною, в періоди злив і гроз, при пересуванні бездоріжжям автомобіль не може залишатися чистим більше декількох днів. Це означає, що мити машини треба регулярно, тому місця, де це можна зробити, актуальні цілий рік.
Що стосується конкурентів, тут важливо проаналізувати їхній бізнес за низкою критеріїв.
Слід оцінити :
список послуг;
якість очищення;
швидкість миття;
вартість;
рівень обслуговування;
формат роботи (самообслуговування, стаціонарні, мобільні мийки тощо);
зручність розташування;
наявність фірмового стилю та особливості назви.
Виділивши найбільш явних конкурентів у ніші, вивчивши їх особливості та переваги, продумайте, у яких моментах ви можете їх обійти і як. Наприклад, щоб зробити автомийку більш відвідуваною, відкрийте поруч із нею магазин автозапчастин, кафе або організуйте партнерство із сусідньою станцією техобслуговування. Також допоможуть акції та програми лояльності. Щоб забезпечити потік, наприклад, таксистів, організуйте вогнетривку знижку для цієї категорії цільової аудиторії.
Аналіз ринку для регіону, де ви збираєтеся відкрити автомийку, слід проводити заздалегідь. Так ви зможете скоригувати свою бізнес-стратегію, розрахувати терміни окупності, визначити рівень та активність конкуренції, а також сформувати список автомийних послуг, який буде потрібний серед споживачів, які проживають у цьому районі.
Перш ніж відкрити автомийку, визначтеся з технологією її роботи. Від цього залежатиме вартість проекту, його організація та окупність.
Ручне контактне миття - очищення автомобілів за допомогою засобів для чищення, губок і мочалок. Цей тип бізнесу вважається найбюджетнішим за початковими інвестиціями і має великий попит. Однак ручне миття – не швидкий процес, що обмежує прибуток. До того ж, не професійний працівник може пошкодити покриття транспортного засобу клієнта.
Щиткова мийка - альтернатива ручної контактної, оскільки здійснюється не персоналом, а спеціальним обладнанням. Закупивши щіткову станцію, ви заощадите на заробітній платі співробітникам і отримаєте якіснішу автоматизовану чистку автомобіля.
Безконтактне миття передбачає використання безпечної для машини активної піни, для нанесення якої потрібна невелика кількість співробітників. Цей спосіб вважається найпопулярнішим. Проте обладнання та хімічні засоби для чищення коштують дорого. Тому вам знадобляться значні фінансові інвестиції.
Сухе миття здійснюється за допомогою спеціального шампуню, для змивки якого вода не застосовується. Однак, щоб відкрити такий заклад, вам знадобляться кваліфіковані кадри.
Портальне миття – автоматизований спосіб. Його принцип полягає в тому, що машина стоїть на одному місці, а вздовж її кузова рухається спеціальний очисний прилад. На такій мийці ви зможете забезпечити своєму клієнту комплексний догляд за автомобілем. Але для її відкриття потрібно буде купити дороге обладнання.
Конвеєрне миття – її суть у просуванні автомобіля через очисні стаціонарні арки. За допомогою такого обладнання ви зможете приймати різні транспортні засоби, які потребують чищення. Щоб запустити конвеєрний бізнес, знадобиться закупити дорогу станцію та найняти спеціалістів, які її налаштовуватимуть під кожен конкретний вид транспорту.
Мобільна мийка . Являє собою вантажний автомобіль, оснащений спеціальним обладнанням. У цьому випадку мийник виїжджає до замовника за вказаною адресою та чистить авто. Це найменш популярний вид автомийки, але при цьому вимагає трохи стартових вкладень і дозволяє зайняти нішу з невеликою конкуренцією.
Виберіть такий тип автомобільного миття, який вважаєте найзручнішим, швидко окупним та прибутковим. Непогано буде, якщо у вас вже є досвід роботи у подібному місці. Також подумайте над тим, щоб відкрити той вид мийки, яка тільки набирає популярності у вашому місті. Так ви потрапите до ніші з меншою кількістю конкурентів.
Якщо ви збираєтеся відкрити автомийку, напевно, задавалися питанням, як убезпечити свій бізнес і не прогоріти в перші місяці існування. Для цього треба ретельно скласти бізнес-план та прорахувати всі витрати або вибрати франшизу з оптимальними умовами.
Плюси відкриття автомийки за франшизою в тому, що вам не потрібно організовувати бізнес самостійно. Відомий бренд допоможе вам побудувати справу з самого початку і залучатиме клієнтів.
В Україні є кілька компаній, які готові співпрацювати з молодими бізнесменами, передаючи їм права на користування їхніми торговими марками та схемами організації автомийки.
Європейська компанія «LuxWash» займає лідируючі позиції щодо постачання обладнання для мийок самообслуговування та будівництва автомийного бізнесу «під ключ». Франшиза обійдеться вам безкоштовно, якщо ви купите та користуватиметеся наданим компанією обладнанням. Всі питання щодо вибору ділянки, будівництва та укомплектування мийки франчайзер бере на себе. Також ви будете зобов'язані співпрацювати з постачальниками, рекомендованими «LuxWash», при закупівлі автохімії. Компанія займається навчанням персоналу та підготовкою рекламної продукції.
Франшиза від компанії «Wash and go» – це допомога у виборі території, відкритті мийки та супроводі бізнесу. Франчайзер обіцяє надати готову бізнес-модель, дизайн-проект, рекламну стратегію, методику роботи з персоналом, типовий будівельний проект, вигідні ціни на автохімію та інші витратні матеріали. Крім того, за вами закріплять персонального менеджера компанії та ви зможете отримувати професійні консультації з усіх питань. Запуск проекту здійснюється за 3-4 місяці та перші три місяці роялті не стягується.
«Грін Вейв» бере на себе реалізацію проекту, що включає етап будівництва, ремонту та підготовки приміщення, оформлення документів та просування. Франчайзер гарантує отримання прибутку з мийки з перших місяців роботи, підготовку проекту за 3-6 місяців, високий середній чек, постійний потік клієнтів, термін окупності до 2 років. Якщо вас цікавить, скільки коштує франшиза автомийки, то ціна залежить від обраного пакету - "Смарт" або "Преміум", а вартість варіюється від 93563 до 293995 $.
Якщо ж ви не хочете дотримуватись правил інших, нехай і відомих компаній, можете відкрити автомийку з нуля власними силами. Щоб не допустити помилок на підготовчому етапі або в перші місяці ведення бізнесу, знайдіть наставника або скористайтеся послугами фахівцівконсалтингової фірми. Так ви самостійно визначатимете, як будувати та керувати власним автомийним сервісом і при цьому зможете мінімізувати ризики, уникнути проблем при запуску.
Важливий етап у кожній новій справі – це розрахунок інвестиційних витрат, щомісячних платежів та визначення термінів окупності бізнесу.
Витрачені кошти на відкриття автомийки поділяються на два основні види – оплату оренди або купівлю приміщення/дільниці та закупівлю обладнання. Що стосується першого пункту, то тут витрати залежать від типу та розміру майбутньої автомийки. Вони можуть коливатися від 900 до 367 000 $. А покупка боксів обійдеться в діапазоні 73500-110300 $.
До інших інвестиційних витрат відносяться :
обладнання - від 11 700 $;
пошиття спеціального одягу – від 180 $;
Витрати початкову рекламу – від 920 до 1 840$;
автохімія та витратні матеріали - близько 4 000 $.
Таким чином, автомийку в орендованому місці можна відкрити за 18640 $, проте якщо ви хочете більш масштабний і прибутковий бізнес, доведеться вкласти від 128 000 $.
Крім стартових інвестицій, на вас чекають і постійні щомісячні витрати, які теж треба враховувати при складанні бізнес-плану та розрахунку бюджету.
До постійних щомісячних витрат відносяться :
бухгалтерське та касове обслуговування - від 100 $;
вести персоналу – від 1100 до 2000$;
амортизація - від 80 $;
комунальні платежі - від 200 $;
витратні матеріали - близько 300 $ (при 30-40 авто на день).
Пам'ятайте, що витрати на автохімію та комунальні платежі можуть змінюватись в залежності від сезону, оскільки в різні періоди потрібні різні кошти та їх кількість. А ось у літній час, наймаючи на роботу студентів, ви можете заощадити на витратах на заробітну плату співробітникам, оскільки платитимете їм менше, ніж досвідченим працівникам.
Перед відкриттям власної справи важливо розрахувати термін окупності, щоб зрозуміти скільки часу піде на повернення інвестицій. Тут усе залежить від вкладеної спочатку суми, наявності кредитів, кількості транспортних засобів за зміну, сезонності.
Так, якщо у вас буде близько 30 автомобілів на день, то виручка становитиме 5000 $. Відібравши від цієї суми щомісячні витрати у розмірі 2680 $, вийде чистий прибуток у 2320 $. Якщо ви вклали в бізнес 18640 $, то окупіть вклад через 8 місяців, а якщо 128 000 $, то через 4,5-5 років.
Щоб відкрити автомийку, спочатку потрібно зареєструвати фірму та вибрати форму оподаткування. Діяльність здійснюється згідно з кодом КВЕД – Клас 45.20 «Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів», який передбачає в тому числі миття та полірування автотранспортних засобів.
Далі потрібно виконати ряд дій :
Скласти письмове прохання та подати його до адміністрації міста, щоб вам відвели ділянку під будівництво автомийки.
Зробити ескіз проекту з інформацією про характеристики та розташування обладнання в приміщенні, описати технологію роботи, підготувати креслення, розрахувати енергетичні потужності та інші ресурси, які вам знадобляться.
Погодити ескіз із державним архітектурним бюро, пожежною службою та санітарно-епідеміологічною станцією.
Ескіз із дозволами від перерахованих вище інстанцій треба направити до державної адміністрації.
Необхідно отримати дозвіл на проектування автомийки, який знадобиться для складання архітектурно-планувального завдання.
Розроблений проект потрібно направити на затвердження до СЕС, пожежної інспекції, служби охорони природи, охорони праці, а також до архітектурної служби та державної експертизи.
Отримати акт на тимчасове користування земельною ділянкою або її постійне володіння із додатком документів про оплату оренди чи акт купівлі-продажу.
Після вирішення всіх цих питань можете переходити до будівництва та облаштування автомийки. Потім слід укласти договори на утилізацію мулу від миття, упаковок від автохімії, відходів, а також підключення водопостачання, електрики та каналізації.
Коли миття буде готове до роботи, його приїде перевіряти комісія: представники міської адміністрації, пожежної служби, санітарно-епідеміологічного контролю, екологічної служби, патрульної поліції.
Щоб все пройшло гладко і ви отримали дозвіл на відкриття автомийки, необхідно виконати всі вимоги та надати відповідні документи.
декларація про землю;
містобудівний розрахунок;
проект миття;
документи, що підтверджують виконання всіх технічних вимог;
свідоцтво про реєстрацію (ТОВ, ФОП тощо);
свідоцтво платника податків;
розрахунковий рахунок;
договори (трудові, про постачання та ін);
інше.
Роботу з оформлення всіх дозвільних документів ви можете доручити проектним організаціям, щоб заощадити час. А залучення юристів допоможе уникнути помилок, оформити все відповідно до законодавчих норм, зібрати необхідний пакет документів для законної діяльності.
Правильний вибір локації – дуже важливий етап у побудові будь-якого бізнесу. Від того, де буде відкрито автомийку, залежить потік клієнтів, швидкість окупності та рентабельність проекту.
Найбільш вигідним розташуванням вважається сусідство із СТО, заправками чи паркуванням, поблизу головних доріг, на в'їзді-виїзді з населеного пункту.
Мобільна мийка
являє собою один зібраний бокс, де одночасно міститься до двох автомобілів. Плюс її в тому, що вона легко переміщається разом з обладнанням в інше місце в будь-який час, якщо вибрана локація виявилася невдалою.
У гаражах .
Тут важливо обрати гаражний кооператив поряд із жвавими вулицями спальних районів. Основні вкладення – у переобладнання приміщення, прокладання комунікацій, асфальтування під'їзної дороги.
На околиці міста .
Найкращим рішенням буде жвава траса, адже тоді набагато простіше отримати дозволи, оскільки миття буде знаходитися далеко від житлових будинків.
В місті .
Тут є три шляхи: центр, спальний район та промзона. У серці міста – великий потік автомобілів, знаходяться торгові, розважальні та бізнес-центри, що дозволяє залучити людей із високими доходами. Однак отримати дозвіл на відкриття автомийки в такому місці може бути важко. Спальні райони також вигідні, але тільки густонаселені. У промзоні потік автомобілів помірний, але документи оформляються простіше.
Біля паркування .
Таке розташування дозволяє збільшити потік клієнтів, адже людям буде зручно помити машину, не переїжджаючи до іншого району. Вибирайте паркінги торгових центрів, підземні паркування або місця біля елітних житлових комплексів.
В селі .
Ця локація може стати вигідною лише у тому випадку, якщо через населений пункт проходить жвава автомагістраль.
На території приватного будинку .
Плюс такого варіанту немає проблем з орендою. Однак, щоб відкрити автомийний бізнес, доведеться змінювати категорію призначення ділянки, якщо раніше вона використовувалася для інших цілей.
При виборі локації слід відштовхуватися від поставлених завдань та потреб цільової аудиторії. Наприклад, якщо ваша мийка орієнтована на бізнес-сегмент, не варто розміщувати її за межею міста або в спальному районі.
У будь-якому випадку, незалежно від виду автомийки та формату роботи, рекомендується вибирати жваві вулиці та головні дороги, але при цьому без величезного напливу машин, оскільки пробки чи інтенсивний рух не сприятимуть зростанню клієнтів.
Відкриття власного автомийного бізнесу завжди передбачає вибір між орендою готового приміщення або будівництвом боксів з нуля.
Оренда існуючого миття знімає з вас обов'язок проектувати приміщення, отримувати дозвільні документи, будувати бокси, вибирати та закуповувати обладнання. До того ж, у такому разі ви можете згорнути справу з мінімальними фінансовими втратами, якщо автомийний бізнес вам не до вподоби.
Однак є тут і мінуси – невисокий рівень рентабельності та залежність від рішень орендодавця. До всіх постійних щомісячних платежів додаються витрати на оренду приміщення та обладнання. А якщо ви оформили не довгострокову оренду, то власник мийки може ще змінити умови будь-якої миті.
На величину оренди впливають особливості миття. Як правило, повністю укомплектоване місце коштує дорожче за приміщення, які ще належить обладнати. Низька орендна плата може бути пов'язана не тільки з відсутністю автомийного обладнання, але і з необхідністю ремонту приміщення, прокладання інженерних комунікацій, облаштування системи очищення, регенерації води.
Плюси необладнаного миття – рентабельність вища, розірвання договору оренди не поширюється на обладнання. Ви можете перенести його в інше місце, продати та повернути частину вкладених грошей.
Будівництво автомийки з нуля є найдорожчим і трудомістким варіантом. Потрібно пройти багатьма інстанціями, погодити деталі будівництва, отримати дозвільні документи від відповідальних служб. Тим не менш, цей варіант має низку плюсів. Перший – приміщення будуватиметься відповідно до ваших вимог. Другий - автомийка належатиме вам, і ви вирішуватимете самі: здавати її в оренду або продати. Третій – таке підприємство виявляється перспективнішим за орендований і приносить стабільний дохід, тому що ви вибираєте, де будувати, як облаштувати і які способи залучення клієнтів впроваджувати.
При цьому приміщення, незалежно від того, орендуєте ви його чи будуєте самі, має бути просторим, з достатньою кількістю загонів для авто під ваші потреби, з усіма необхідними комунікаціями, зі зручним заїздом та виїздом.
Відкриваючи автомийку, потрібно розуміти, які послуги ви надаватимете споживачам і за якою ціною. Звичайно, у формуванні переліку основну роль відіграє вид автомийки, сезонність, її розміри.
Основні послуги автомийки пов'язані зазвичай з обробкою кузова: миття, полірування, нанесення воску і т.д. Однак пам'ятайте, чим ширший список, тим більше різних клієнтів ви зможете залучити і тим вищий прибуток.
прибирання та хімчистка салону, текстилю та пластикових деталей;
миття двигуна, радіатора;
догляд за шинами, включаючи чорніння;
полірування, видалення сколів, абразивне полірування;
застосування засобів від запотівання скла;
нанесення захисного воску;
підготовка машини до продажу;
видалення малюнків та голограм і т.д.
Також до додаткових послуг можна віднести продаж коштів та матеріалів для самостійного догляду за автомобілем. Тільки пам'ятайте, що розширення списку послуг потребує більше обладнання та працівників.
Також не забувайте про затребуваність тих чи інших послуг залежно від сезону. Наприклад, взимку знадобиться видалення снігу та льоду, а отже, доведеться закуповувати кошти, що розморожують, а також збивати пісок, сіль та інші реагенти. Влітку популярність автомийок зазвичай падає, але це не означає, що роботи не буде. Клієнти, які їздять часто на авто - таксисти, вантажоперевізники, сервіси доставки, та й приватні власники все одно будуть звертатися до вас, щоб тримати машину в належному вигляді. До того ж, у так званий «мертвий сезон» популярні процедури полірування, нанесення воску та захисного покриття від сколу.
Найприбутковішими сезонами вважаються весна та осінь. Саме на ці періоди припадає багато дощів, а отжезбільшується завантаженість автомийок.
Від обладнання залежать можливості бізнесу, перелік послуг та їхня якість. Тому, щоб не платити двічі, необхідно ретельно вибирати пристрої та інструменти ще до відкриття.
Популярними постачальниками автомийного обладнання є компанії "Karcher", "Carebridge", "California Kleindiest", "Weidner".
апарат високого тиску з підігрівом води - від 1800 до 3000 $;
апарат високого тиску з подачею води на 1 пост – від 500 до 1300 $;
очисні системи - від 4800 до 6600 $;
компресор - від 200 до 250 $;
миючий пилосос - від 400 до 550 $;
підйомник двостоїчний - від 1700 $;
піногенератор - від 130 $ за 2 шт.;
тепловентилятори - від 19 $ за 2 шт.;
полірувальна машинка - від 122 $.
Вартість повністю облаштованого одного робочого місця в портальній мийці від фірми Karcher, наприклад, дорівнює 100 000 $. При цьому 80% автомийок віддають перевагу саме цьому виробнику.
Також для роботи вам знадобиться інвентар та автохімія. Миючі засоби купуйте тільки у перевірених виробників, а не їх дешеві аналоги. Адже від якості миття залежатиме, чи повернеться до вас клієнт після першого відвідування.
На вартість закупівлі витратних матеріалів впливає різновид автомийки, її розміри та кількість клієнтів на день, а також сезонність.
шампунь для миття автомобілів - від 18 $;
віск - від 43 $;
засіб для миття двигуна - від 41 $;
активна піна для безконтактного миття – від 63 $;
поліроль панелей - 1,5 $;
засіб для миття скла - близько 5 $;
засіб для чорніння гуми - від 14 $;
засіб для хімічного чищення – від 8$;
паста полірувальна зерниста - від 14 $.
Також вам знадобиться інвентар :
губки для миття – 6 шт. х 0,8 $;
відра – 6 шт. х 1,8 $;
серветки для сушіння автомобілів – 12 шт. х 3 $;
щітки – 3 шт. х 0,3 $;
серветки для миття скла – 3 шт. х 2 $;
полірувальні кола - від 2,8 $.
Загалом, щоб купити витратні матеріали та інвентар на перший час вам потрібно виділити близько 1000$. Надалі ви поповнюватимете запаси в залежності від кількості клієнтів та їх переваг.
Щоб сформувати базу постійних клієнтів, потрібно залучити споживачів, зацікавити їх у послугах. Зробити це можна за допомогою назви, що запам'ятовується, і яскравого візуального образу.
Унікальний фірмовий стиль, ім'я та логотип автомийки допоможуть привернути увагу, підвищити впізнаваність та довіру, виділитися на тлі конкурентів. Стильне оформлення та приваблива назва в комбінації з якісними послугами та високим рівнем сервісу викликатиме приємні емоції, підвищуватиме лояльність аудиторії.
Якщо ви працюєте з франшизи, вам не доведеться турбуватися про ці речі, адже айдентику надасть відомий бренд, під ім'ям якого ви працюватимете. Однак якщо ви вибрали самостійний старт, варто приділити фірмовому стилю та назві особливу увагу.
Назва .
Найкраще, якщо воно буде простим, інформативним та емоційно забарвленим. Таким чином, більше потенційних клієнтів його запам'ятають і почнуть вас впізнавати. Ім'я слід зробити звучним, коротким, без негативних трактувань різними мовами.
Логотип .
Це може бути текстовий, графічний, комбінований знак або персонаж. Головне, щоб лого наочно демонструвало переваги, характер та цінності компанії, формувало позитивний образ у свідомості споживачів, справляло приємне перше враження.
Слоган .
В основу може бути ваша основна ідея, філософія бізнесу, унікальні особливості. Тут важливо, щоб девіз відображав індивідуальність, повідомляв про особливості роботи та вигоди для аудиторії.
Фірмовий стиль .
Сюди крім логотипу відносяться корпоративні шрифти та кольорова гама, які використовуються для написання назви, оформлення автомийки, створення рекламної та сувенірної продукції, уніформи, ділової документації. Фірмовий стиль може включати ваші спеціальні фішки, наприклад, манеру обслуговування і т.д., для підвищення впізнаваності та відбудови від конкурентів.
Всі ці елементи важливі, оскільки впливають на перше враження, зокрема, і сприйняття бізнесу в цілому. Адже щоб залучити цільову аудиторію та зацікавити її у послугах, необхідно викликати емоції, позитивні асоціації та довіру. З цим завданням справляється у тому числі фірмовий стиль та унікальна назва, оскільки створюють образ надійної, стабільної, професійної компанії.
Розробку айдентики та імені для автомийки краще доручити професіоналам брендингової агенції WeLoveBrands. Фахівці вивчають ринок, продумують концепцію, створюють кілька варіантів назви та логотипу на вибір, підбирають кольори, шрифти, стиль рекламної продукції та ін. Тобто створюють бренд, який дозволяє вивести бізнес на новий рівень, перетворюючи звичайну мийку на успішну компанію. Докладніше про етапи роботи та вартість послуги можете дізнатисятут .
Для запуску успішного автомийного бізнесу потрібні досвідчені працівники – це автомийники, які вміють працювати із сучасним обладнанням, та адміністратор, який контролює роботу. Також знадобляться бухгалтер та керуючий.
При наймані на роботу звертайте увагу, щоб співробітники мали необхідні знання, навички та досвід, оскільки від їхнього професіоналізму залежить якість послуг та задоволеність клієнтів. Також важливими є особисті якості: дружелюбність, терпіння, вміння розташувати, відповідальність, а також акуратність, оскільки саме працівники спілкуватимуться зі споживачами.
Адміністратор та/або керуючий повинні бути виконавчими та мати досвід роботи або на посаді автомийника, або керівника. До рядових співробітників можна пред'являти не дуже високі вимоги, а новачкам, стажистам чи студентам на практиці потрібно надавати наставника, який коригував би їх роботу, поки вони навчаються.
Для кожного з підлеглих має бути прописана інструкція про посадові обов'язки, а також чек-листи для заповнення після закінчення робочої зміни. Так ви зможете тримати на рівні якість миття автомобілів та спілкування з клієнтами.
Робота повинна мати цілодобовий чи погодинний графік, але позмінний – доба через 3, 2 через 2, нічна чи денна зміна тощо. Під керівництвом 1 адміністратора можуть працювати 5 автомийників.
Середня заробітна плата, яка залежить від кількості обслуговуваних автомобілів та наданих послуг, становить у середньому 400-450 $, а бригадир отримує від 500 $ плюс відсоток від кількості обслужених автомобілів за зміну.
Грамотне просування автомийки, що відкривається - це половина успіху. При цьому важливо розповісти про нове підприємство ще до старту, а потім регулярно нагадувати про себе в процесі роботи. Це необхідно, щоб залишатися на слуху, підвищувати впізнаваність, залучати нових клієнтів.
націлена реклама – оголошення в соціальних мережах будуть направлені на вашу цільову аудиторію, на зацікавлених у послугах користувачів;
покажчики та банери з картами проїзду в районі – так потенційний клієнт бачитиме, як проїхати до вашого салону;
роздача візиток та листівок на парковках чи СТО;
крос-маркетинг з профільними магазинами, станціями техобслуговування та АЗС;
додавання локації автомийки до сервісів пошукових систем;
сторінка у соцмережах;
офіційний сайт.
Крім реклами, співпраці зі СТО та АЗС, можна використовувати й інші канали залучення клієнтів. Серед них – SMM та сайт. Ведення сторінки в соціальних мережах з регулярним постінгом корисної та цікавої інформації дозволяє залучити користувачів, збільшити кількість передплатників, зацікавити їх у послугах. Створення сайту допоможе споживачам дізнатися про діяльність компанії, акції, вартість послуг. А якщо ще додати блог, в якому ви ділитиметеся порадами, лайфхаками, оглядами миючих засобів, відео процесу миття тощо, то це буде утримувати користувачів на сторінках довше і сприятиме підвищенню конверсії.
Щоб стимулювати власників авто до повторного звернення, потрібно продумати спеціальні пропозиції – акції, бонуси, знижки та ін.
Наприклад, оплатити одну комплексну мийку і отримати в подарунок одну зовнішню мийку при наступному відвідуванні або зробити кожну мою енну безкоштовною.
На рекламну кампанію до відкриття потрібно виділити в середньому від 1800 $, а потім знадобиться сформувати щомісячний рекламний бюджет, щоб продовжити розвиватися і напрацьовувати базу постійних клієнтів.
Щоб зрозуміти, скільки грошей ви зможете заробляти на автомийці, пропонуємо подивитися на приклад (з розрахунку окремого сервісу з 4 боксами не гаражного типу).
Якщо взяти приблизно 200 автомобілів за одну робочу зміну із середнім чеком у 10$, то за місяць вийде від 60 000$. Віднімаючи податки, зарплати та інші щомісячні платежі в районі 56 285 $, у вас залишиться 3 715 $ чистого прибутку. Тож ви зможете окупити бізнес за перший рік роботи.
Це лише зразкові цифри, які залежать від реальних фінансових витрат.
Також на доходи впливають :
якість миття транспортних засобів;
відсутність черг, тож краще організувати запис;
цінова політика;
швидкість миття автомобіля;
наявність додаткових послуг;
облаштування місця очікування;
цілодобовий режим роботи.
Суттєво може вплинути на кількість обслуговуючих автомобілів та відсутність великої стоянки. Цей фактор скорочує у 2, а то й 3 рази ваш клієнтопотік.
Зручність заїзду – ще один пункт, який потрібно передбачити. Від цього залежить кількість відвідувачів, а значить дохід та швидкість окупності бізнесу. Якщо клієнт чекає більше 30-40 хвилин, подбайте про облаштування зони очікування з диваном, телевізором, Wi-Fi, кавовим апаратом. Непогано на частоті відвідуваності автомийки вплине наявність кафе, магазину запчастин або близько розташованого торгово-розважального центру.
Автомийний бізнес – актуальний та прибутковий через затребуваність послуг. При цьому ви самі можете вибирати зручний для вас формат роботи та масштаби бізнесу (від мобільного сервісу до мережі автомийок).
Якщо ви сумніваєтеся у відкритті великого автоматичного мийного комплексу, почніть із ручної автомийки. Вона стане чудовим стартом. А потім, набравшись досвіду і зміцнівши, можна поступово розширюватися, відкриваючи нові точки або переходячи на більші автомийки з комплексом послуг.
Пам'ятайте, що для створення успішного бізнесу важливо виділятися на тлі конкурентів, залучати нових та утримати існуючих клієнтів. У цьому допомагають відмінне обслуговування, якісні послуги, турбота про комфорт клієнта та унікальний фірмовий стиль, що впливає на впізнаваність, довіру та лояльність цільової аудиторії. Щоб отримати стильний візуальний образ і назву автомийки, що запам'ятовується, звертайтеся в студію WeLoveBrands . Для консультації, уточнення вартості та оформлення заявки зателефонуйте, напишіть у месенджери або заповніть форму для зворотного дзвінка на сайті.