Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Якщо раніше татуювання були прерогативою військовослужбовців, їх любили бунтарі та ув'язнені, то сьогодні вони мають вищу художню та естетичну цінність. Тату більше не асоціюються з певною субкультурою, а сприймаються як прикраса, спосіб самовираження. Вони стали трендом, а попит ними зберігається стабільний. При цьому натільний розпис наносить як молодь, так і люди старшого віку.
Зі зростанням популярності татуювань виникла потреба в тямущих майстрах, які не просто наносять потрібний малюнок, а й уміють передати його сенс, відобразити основну ідею. Тому з'являються нові спеціалізовані майстерні, завдяки чому збільшується кількість пропозицій на ринку, а значить, людям є з чого вибирати.
Власний тату-салон є прибутковим та цікавим заняттям. Такий бізнес не тільки дає дохід, а й дозволяє виявляти фантазію, самореалізовуватись, займатися творчою справою. Якісні роботи, як і відмінний сервіс, цінують все, тому якщо ви готові забезпечити це, сміливо. Лише пам'ятайте, що створити тату-студію не так просто. Адже тут своя специфіка та свої нюанси.
Що потрібно, щоб відкрити тату-салон в Україні, з якими складнощами можна зіткнутися на етапі запуску та наскільки вигідним такий бізнес, розглянемо у цій статті.
Тату стало частиною повсякденного життя. Зараз із малюнками на тілі можна зустріти чоловіків та жінок, незалежно від віку, статусу, роду діяльності, рівня доходів. Хтось робить одне акуратне татуювання в особливому місці, хтось просто хоче приховати шрам чи рубець, комусь подобається певний малюнок чи напис із змістом, а комусь хоче «розфарбувати» себе повністю – з різних причин.
Тобто попит на татуювання великий і з кожним роком лише зростає. Отже бізнес у цій сфері є перспективним.
Ви можете будувати свій бізнес як індивідуальний підприємець, не наймаючи майстрів нанесення татуювань. Так ви зможете самостійно стежити за якістю роботи, не буде потреби навчати персонал та контролювати рівень обслуговування.
Майстри художнього татуювання отримують велику прибуток, оскільки процес нанесення малюнка тіло клієнта – це творчий процес. Але для хорошого заробітку потрібно мати певні навички та вміння.
Тату бізнес дозволяє створити власний бренд майстра. Так у вас буде можливість заробити хорошу репутацію, сформувати базу постійних клієнтів та підвищити ціни на послуги.
Перелік процедур може включати не лише нанесення татуювань на замовлення, а й видалення неякісних малюнків, продаж спеціального обладнання та інструментів, створення авторських ескізів, перманентний макіяж, боді-арт тощо.
Попит на послугу татуювання забезпечується задоволеними клієнтами, які приходять знову і наводять своїх знайомих.
Витрати на запуск бізнесу будуть мінімальними, якщо ви відкриєте заклад у форматі тату-кабінету, наприклад. Для створення мережі краще все ж таки вибрати салон, але будьте готові до значних інвестиційних вкладень.
Бізнес у сфері тату має свої мінуси. Серед них – тривале навчання мистецтву художнього татуювання, складності в оформленні необхідних документів через відсутність чітко прописаних законодавчих норм та реакцію аудиторії, адже далеко не всі ставляться до цього позитивно.
У той же час багато хто вважає тату саме мистецтвом, тому не йдуть до будь-кого, а вибирають майстри з відмінною репутацією. А добрий майстер має не лише досвід, а й художній смак. Він завжди відповідає за безпеку та підвищує свою кваліфікацію, не зупиняючись на досягнутому.
Тому якщо ви хочете створити прибутковий бізнес і одночасно дарувати людям радість, необхідно самому отримати спеціальну освіту або найняти крутого майстра, подбати про гігієнічність та стерильність у студії, забезпечити відмінний сервіс та приємну атмосферу.
Шлях майстра татуювань до успішного бізнесмена пов'язані з деякими ризиками (наприклад, зниження попиту, погіршення іміджу, посилення конкуренції, збільшення витрат та інших.). Їх потрібно врахувати під час запуску своєї справи. Також важливо продумати етапи роботи, побудувати послідовність дій, передбачати можливі складнощі та знайти способи вирішення проблем. Все це, а також фінансову частину з запланованими витратами та доходами слід внести до бізнес-плану. Він допоможе уникнути помилок та грамотно побудувати бізнес.
Визначення формату діяльності : майстерня, кабінет чи салон. Тут необхідно відштовхуватися від обсягу стартового капіталу. При мінімальних вкладеннях можна розпочати тату бізнес вдома, але пропишіть шляхи зростання та розширення вашої справи.
Аналіз цільової аудиторії . Кому будуть цікаві послуги тату майстра? Визначте своїх клієнтів. То вам буде зрозуміло, як їх залучити.
Фінансові розрахунки . Прорахуйте інвестиційні витрати, щомісячні платежі, точку беззбитковості та прибуток. Це допоможе з'ясувати, скільки потрібно вкласти у бізнес і через який час він окупиться.
Вибір локації та приміщення . Виберіть район, де буде заклад, а також підготуйте належним чином приміщення. Якщо ж ви працюєте вдома, обладнайте кімнату згідно з нормами.
Оформлення документів . Займіться отриманням усіх дозвільних документів. Дізнайтеся, чи потрібна медична ліцензія для роботи.
Розробка назви, логотипу та інших елементів фірмового стилю. Це перші кроки до побудови власного бренду. Тому, якщо ви хочете створити собі ім'я та виділитися серед «колег» за ремеслом, подумайте над унікальною айдентикою.
Закупівля меблів, обладнання, інструментів та витратних матеріалів – всього того, що знадобиться для відкриття справи.
Формування переліку послуг та цінової політики . Важливо зрозуміти, які послуги ви зможете надавати людям і чи будуть їм цікаві, а ще обов'язково треба скласти прайс-лист.
Підбір персоналу . Якщо ви відкриваєте салон тату, вам потрібні кваліфіковані майстри та інші працівники (наприклад, адміністратор, прибиральниця, бухгалтер). Пропишіть вимоги, яким має відповідати кандидат на кожну посаду.
Створення рекламної кампанії . Салон тату необхідно просувати, щоб про нього довідалися, його полюбили і йому довіряли.
Звичайно, ви можете не займатися розробкою чіткого бізнес-плану самостійно, якщо плануєте відкриття справи щодо франшизи. Тоді ви отримаєте готовий проект, для реалізації якого доведеться слідувати кожному пункту. Франшиза тату-салону дає змогу працювати під відомим ім'ям, якому довіряють, але при цьому обмежує свободу дій. А ще такий варіант вимагатиме менших вкладень.
Але якщо ви маєте в своєму розпорядженні необхідну суму для запуску власної студії, обов'язково складіть бізнес-план, вивчіть нюанси законодавства, а якщо сумніваєтеся у власних силах і знаннях, зверніться за допомогою до експертів. Консультант чи наставник допоможе оцінити ризики, грамотно вибудувати стратегію розвитку та оптимізувати витрати.
Спираючись на розмір стартового капіталу, ви можете розпочати бізнес у різних напрямках.
Існують такі варіанти:
Тату-майстерня . Тут ви працюватимете самостійно, але й закупівля обладнання, оплата оренди (якщо не працюєте вдома), реклама, сплата всіх податків і купівля відсутніх матеріалів ляже на ваші плечі.
Формат майстерні дозволяє власнику повністю контролювати бізнес та підтримувати сервіс на високому рівні. Але є і мінуси. Вам важко буде масштабувати бізнес, тому що ви працюєте самостійно та обмежені годинами на добу. Єдиний вихід – збільшення ціни на тату послуги. Однак такий крок виправданий, якщо ви досвідчений кваліфікований фахівець.
Кабінет в салоні краси або перукарні . Сюди клієнти приходять за записом. Часто це відвідувачі самого салону. За місце ви платите закладу певну суму. Її розмір обумовлюється на етапі узгодження деталей та підписання договору.
Салон краси за рахунок майстра тату розширює список послуг та приваблює більше клієнтів. При цьому вам не доведеться турбуватися про обладнання приміщення та укладення договору із СЕС та пожежною службою.
Цей формат – щось середнє між самостійним бізнесом та наймом.
Салон тату . Цей формат передбачає великі інвестиції та управління всіма бізнес-процесами: пошук приміщення, що орендується, його ремонт, оформлення документів, ліцензії, найм співробітників, розробку фірмового стилю, вибір назви, рекламу і т.д.
Необов'язково починати з найдорожчого формату. Ви можете пройти шлях від майстерні до салону, паралельно набираючись досвіду та формуючи базу постійних клієнтів.
Поставте запитання: хто ваш клієнт? Чим докладніше ви відповісте на нього, тим легше буде формувати список послуг, прайс-лист, шукати канали просування бізнесу.
Велика кількість відвідувачів тату-салонів – це 18-35-річні чоловіки та жінки. Хоча нерідко зустрічаються бажаючі зробити татуювання як молодшим, так і старшим. Тому вік і стать значення не мають, як і освіта, робота або матеріальне становище.
Оскільки художнє татуювання – це частина образу, спосіб показати себе та свій стиль оточуючим, вона цікава практично кожному, особливо творчим та емоційним людям.
Тому вам слід визначитися, на кого будуть розраховані ваші послуги, кого слід залучати до салону та як задовольняти запити відвідувачів.
З вашою аудиторією ви можете познайомитися в соціальних мережах, таких як Інстаграм та Фейсбук. Створіть обліковий запис, публікуйте цікаві пости, виставляйте приклади робіт, знімайте відео процесу, співпрацюйте з блогерами, спільнотами, будьте в тренді.
Також вдалим рішенням стане розробка власного сайту, який знайомитиме споживачів з вашими послугами, говорити про ваші переваги, ціни, акції, спеціальні пропозиції, показувати портфоліо та відео нанесення розпису. Так люди зможуть переконатися у вашому професіоналізмі та безпеці роботи. Крім основної інформації про салон, на сайті має бути блог, у якому слід розміщувати корисні статті, лайфхаки, поради, тренди, огляди, рейтинги тощо. для привернення уваги аудиторії, підвищення конверсії та створення враження просунутої студії.
А ще можна зареєструватися в сервісах Google, подати оголошення про послуги на спеціалізованих платформах. Саме в такий спосіб ви зможете залучити більше клієнтів.
Коли ви визначитеся з форматом бізнесу та цільовою аудиторією, саме час порахувати вартість відкриття салону тату. Для запуску потрібні стартові вкладення, а для подальшої роботи – постійні щомісячні, які визначаються відповідно до напряму діяльності та масштабності справи.
До інвестиційних витрат відносяться :
оренда приміщення (оплачується на кілька місяців наперед) – близько 20$ за один квадратний метр:
30 кв/м = 600 $ х 3 місяці = 1800 $;
50 кв/м = 1000 $ х 3 місяці = 3000 $;
80 кв/м = 1600 $ х 3 місяці = 4800 $;
ремонт приміщення - від 1500-2000 $;
закупівля меблів та обладнання – від 4000-5000 $;
робочі матеріали - 200 $;
оформлення документів - 600 $;
реклама до відкриття - 500 $.
Загальна сума початкових витрат з орендою приміщення 30 кв/м дорівнює як мінімум 8600 $. Додайте до цієї цифри ще 25% резервного фонду. Так ви отримаєте капітал для покриття непередбачених витрат на перший час. Коли ви почнете отримувати чистий прибуток, відкладайте щомісяця 5% у резерв. Тоді ваш бізнес буде застрахований від банкрутства.
Тож скільки потрібно грошей, щоб відкрити тату-салон? Вам знадобиться близько 10750 $.
Яка сума потрібна щомісяця :
оренда + комунальні платежі - 600 $ + 100 $;
податки - 250 $;
реклама - близько 200 $;
закупівля витратних матеріалів - приблизно 100 $.
Без урахування зарплати робочому персоналу салон на 30 кв/м вимагає $1250 щомісячних вкладень. Ця сума вам знадобиться для обчислення точки беззбитковості, тобто розуміння скільки і яких послуг необхідно надати на місяць, щоб вийти в нуль.
Розрахунок точки беззбитковості за формулою :
в якій
VC – це собівартість однієї послуги;
Р – ціна послуги у тату-салоні;
FC – щомісячні витрати на роботу студії.
Приклад: 1250/(80 - 20) = 20,8, тобто щоб вийти в нуль, вам знадобиться зробити 21 татуювання на місяць.
Приготуйтеся до того, що кілька перших місяців салон працюватиме в мінус.
Якщо працювати в салоні поодинці, за день можна прийняти 3-5 клієнтів. При вартості послуги 80 $ щоденні надходження становитимуть від 240 $, а щомісячні - від 4800 $.
Від цієї суми необхідно відібрати витрати, щоб дізнатися скільки заробив салон. У прикладі, щомісячні витрати становлять 1250$, отже чистий прибуток дорівнює 3 550$.
При цьому великі студії та мережі салонів можуть заробляти понад 10 000 доларів.
За умови повного робочого дня та отримання доходу у розмірі більше 3000 $ на місяць початкові інвестиції окупляться через 3-4 місяці.
Рекомендуємо розрахувати терміни окупності для трьох сценаріїв: оптимістичного, реалістичного та песимістичного. Адже салон тату рідко заповнюється щодня повністю.
Для запуску бізнесу необхідно спочатку зареєструвати компанію чи ФОП, відкрити банківський рахунок, отримати свідоцтво платника податків. Потім потрібно буде отримати дозвіл на діяльність від різних інстанцій, підготувати приміщення відповідно до встановлених стандартів.
Для запуску бізнесу знадобляться :
Свідоцтво про реєстрацію ФОП, ПП або ТОВ.
Реєстрація та сертифікація коду КВЕД «Інші індивідуальні послуги».
Документ, що підтверджує реєстрацію у податковій.
Договір довгострокової оренди для приміщення або документ, що підтверджує власність у разі його покупки.
Дозвільні документи від СЕС та пожежної служби.
Реєстрація касового апарату.
alt="tattoo-parlor" width="47" height="41" />Друк.
Оформлення купівельного куточка.
Санітарні книжки для співробітників та свідоцтва про медичну освіту для фахівців.
Крім того, вам знадобиться оформити ліцензію, оскільки процедура нанесення татуювання на шкіру клієнта прирівнюється до косметологічної послуги. Якщо ви плануєте робити пірсинг, перманентний макіяж та інші малоінвазивні процедури, потрібна медична ліцензія на тату-салон.
Не забудьте укладати з кожним клієнтом типовий договір. Цей документ убезпечить ваш бізнес. У ньому клієнт вказує на всі нюанси свого здоров'я. Якщо він про щось промовчить і процедура спровокує проблеми зі шкірою, то майстер не нестиме відповідальності.
Повний перелік документів, потрібен тату-салону, можна зібрати самостійно або скористатися професійною допомогою юриста.
Якщо ви не орендуєте місце в салоні краси і не працюєте вдома, значить вас чекають пошуки району, в якому розташовуватиметься студія тату, і облаштування приміщення.
Вибирайте центральні райони міста із великим потоком людей. Це можуть бути вулиці якщо не першої лінії, то другої чи будівлі у дворах.
Салон повинен розташовуватись біля зупинок, у місцях з гарною транспортною розв'язкою. Непогано буде, якщо поряд знаходиться паркінг із зручним заїздом для автомобілів.
При цьому, місце розташування салону тату може виявитися не настільки важливим, так як більшість клієнтів готові їхати до хорошого майстра через все місто.
Що стосується приміщення для кабінету чи тату-салону, то тут вимог набагато більше.
Просторим . З урахуванням того, що одному майстру потрібен робочий простір в 12кв/м, площа приміщення не повинна бути меншою 15 кв/м. А ось 30 кв/м – це вже повноцінний тату-салон.
З усіма комунікаціями . До приміщення мають бути підведені всі комунікації: електрика, вода, каналізація. Подбайте про наявність витяжки, системи кондиціювання та встановіть якісне штучне освітлення.
Пожежобезпечним . Стіни і стеля повинні бути оброблені негорючими матеріалами, що миються.
Комфортний для аудиторії. Приміщення має мати окремий простір у вигляді передпокою, де відвідувачі зможуть залишити верхній одяг, чекати своєї черги, записатися на прийом. Крім цього потрібна зона для зберігання витратних матеріалів та інструментів.
З окремим входом . Якщо ви орендуєте приміщення в житловому будинку, вибирайте те, де є окремий вхід.
Найкраще, якщо ви знайдете приміщення, де раніше був медичний кабінет, стоматологічна клініка або принаймні перукарня. Тоді вам не доведеться витрачати гроші на перепланування. Достатньо буде оформити приміщення відповідно до фірмового стилю та потреб цільової аудиторії. Для реклами та підвищення довіри можна повісити на стіни фото своїх найкращих робіт, дипломи з конкурсів, сертифікати про закінчення курсів.
Щоб розпочати роботу, тату-салон потрібно обладнати меблями, закупити якісні інструменти та витратні матеріали.
Вам знадобляться такі меблі :
крісла для клієнтів із регульованою висотою;
холдери;
столик для інструментів;
шафка для інструментів;
додаткове висвітлення робочого місця;
стіл та стільці.
Такий набір обійдеться вам у 800-1100 $.
Що стосується витратних матеріалів та обладнання, то ціна на кожну одиницю залежатиме від фірми-виробника, стану та класу. Для початку купіть найнеобхідніше. У міру зростання бізнесу ви зможете докуповувати відсутні інструменти, збільшуючи перелік послуг.
Для роботи потрібні :
роторна тату машина - від 32 $;
індукційна машина - від 92 $;
блок живлення - від 32 $;
педаль - від 16 $;
власник – від 1$;
одноразові голки та картриджі - від 10 $;
трансферний папір (набір) - від 100 $;
наконечник - від 1 $;
автоклав для стерилізації інструментів - від 300 $;
лампа, що знезаражує приміщення - від 61 $;
касовий апарат - від 300 $;
оргтехніка - близько 700 $;
набір фарб - близько 40 $;
коритце для фарби - від 2 $;
гель для загоєння татуювання - близько 12 $;
інші витратні матеріали – близько 100 $.
Крім того, ви можете скористатися готовими тату наборами вартістю від 170 $. Але переконайтеся, що якість та кількість вмісту задовольняє вас.
Подумайте, які послуги, крім нанесення тату, ви надаватимете. Асортимент процедур залежить від вашого досвіду та умінь, а також від запитів споживачів.
нанесення постійних та тимчасових татуювань;
видалення чи перекриття старих тату;
перманентний макіяж (очі, губи, брови);
підготовка ескізу на замовлення;
пірсинг.
Для кожної з послуг необхідно встановити свій цінник. Крім того, важливо пропонувати татуювання, що знаходяться у тренді. Наприклад, зараз популярні тату у патріотичній тематиці: символіка, кольори прапора, слогани. У вас має бути в каталозі кілька готових малюнків.
Встановіть фіксовану вартість за найпростіший тату, виконаний однією фарбою (наприклад, 80 $). Якщо татуювання наноситься кількома кольорами, ціна зростає до 100 $.
Також на кінцеву вартість впливає величина поверхні шкіри, що обробляється, і складність малюнка. Можливо, клієнту доведеться відвідати кілька сеансів, щоб досягти насиченості квітів або покрити велику площу шкіри. Тому для кожного відвідувача розраховувати підсумкову вартість потрібно індивідуально.
Щоб розробити актуальний прайс-лист, вивчіть пропозиції конкурентів: кабінетів, салонів, майстерень. Важливо, щоб ваші ціни були або нарівні, але не вище, або трохи нижче. Можна також давати знижки, але важливо робити це не на шкоду власному бізнесу.
Крім безпосередньої роботи з клієнтами, ви можете пропонувати навчання: курси, майстер-класи. Це допоможе протриматися салону під час спаду потоку клієнтів. Однак важливо вчитися та вдосконалюватися самому майстру. Це віддасться вдячними клієнтами, які рекомендуватимуть вас як професійного татуювальника.
Якщо ви вирішили відкрити повноцінну студію або розширити свій одиночний бізнес, то перед вами стане питання підбору кадрів. Успішність та прибутковість всього підприємства залежатиме від професіоналізму тату майстрів.
Творчим , а значить вигадувати нові образи та вміти їх намалювати, а не «запозичувати» в інших майстрів.
Досвідченим , тобто мати медичну базу знань, а особливо розбиратися в анатомії, питаннях анестезії та обробки поверхні шкіри після процедури.
Учням . Потрібно постійно вдосконалювати навички та отримувати нові знання.
Відповідальним, пунктуальним та акуратним .
Вміє спілкуватися з клієнтом . Маю розуміти, що хоче отримати від процедури відвідувач, і правильно виходити з конфліктних ситуацій.
Окрім обов'язкових особистих якостей, якими повинен мати майстер, важлива наявність санітарної книжки та контроль стерильності інструментів.
Співробітників ви можете набирати за особистими рекомендаціями або звернутися за допомогою в кадрове агентство. Ще один спосіб пошуку – це учні. Якщо ви викладаєте курси на тему, то можете брати на роботу найуспішніших із групи.
Зарплата досвідченого майстра становить зазвичай 50% вартості послуги, а співробітники, які тільки набираються досвіду, отримують третину.
Під час формування інвестиційного бюджету виділіть гроші на рекламу. З моменту відкриття закладу вам доведеться вкласти чималу суму на розкручування бізнесу.
Поки не почне діяти «сарафанне радіо» – найефективніший вид реклами в сфері тату, скористайтеся ефективними та популярними маркетинговими інструментами.
Аккаунти в соцмережах. У Instagram, Facebook, TikTok, Telegram або Youtube просуйте свій салон, публікуючи фото та відео робіт, відгуки, ескізи, прайс-лист, повідомлення про акції, цікаві випадки у роботі з клієнтами, тренди, лайфхаки, рекомендації та ін. Можна також замовити таргетовану рекламу.
Офіційний сайт, контекстна реклама, сервіси Google – карти та «Мій бізнес».
Участь у профільних заходах: виставках, конференціях, майстер-класах, тату-фестивалях тощо.
Ведення блогу на тему, публікації у ЗМІ.
Яскрава вивіска салону та вказівники.
Програма лояльності, знижки та акції, спеціальні пропозиції.
Ви можете зайнятися просуванням тату-бізнесу самостійно, але на це буде витрачати дуже багато часу, адже така робота – постійна, а не час від часу. Тому краще найняти спеціалістів: розробника сайту, копірайтера, SMM-маркетолога, фотографа, оператора тощо. Або вигідніший варіант – звернутися до профільної агенції, яка пропонує всі ці послуги в комплексі.
Перші місяці вам доведеться вкладати в рекламу від 500 $ до 5000 $.
Значну роль у просуванні відіграє назва, фірмовий знак та інші елементи корпоративного стилю. Вони впливають на враження про бізнес, допомагають вибудовувати комунікацію з аудиторією, доносять до неї ідею, цінність компанії.
Вдала назва тату-салону зробить її впізнаваною, дозволить виділитися на тлі конкурентів, привернути увагу до закладу.
Назва тату-салону має :
бути коротким, легко вимовним і незабутнім;
відбивати сферу діяльності;
позитивно трактуватися різними мовами;
бути унікальним;
викликати емоції, чіпляти аудиторію.
Якщо ви не знаєте, як назвати свій салон тату, зверніться до професіоналів у неймінгу – WeLoveBrands. Наша брендингова агенція спеціалізується на розробці імен для брендів у різних сферах бізнесу. Більш детально про етапи корпоративного неймінгу та ціни можете дізнатися тут .
Розробка елементів фірмового стилю – перші кроки на шляху до впізнаваного бренду. Якщо ви хочете створити яскравий візуальний образ тату-салону або стильний імідж тату-майстра, потрібно промалювати унікальний логотип, підібрати шрифт для назви та відтінки, що відображають індивідуальність, в яких буде оформлений салон, сувенірна та рекламна продукція.
Завдання фірмового стилю – заявити про новий бренд, його місію, виділити його серед конкурентів, збільшити довіру та лояльність з боку потенційних клієнтів, сформувати потрібний образ у свідомості аудиторії.
Про набір вербальних та графічних елементів фірмового стилю, які потрібні тату-салону, ви можете дізнатися на сторінці офіційного сайту WeLoveBrands.
Звукова назва, наявність крутого логотипу та унікального фірмового стилю збільшують шанси тату-салону на зростання постійного потоку бажаючих зробити татуювання.
Для багатьох підприємців працювати вдома – це вимушений захід, у тому числі для тату майстрів. Погодьтеся, тут багато плюсів: не потрібно витрачати гроші на оренду та час, щоб діставатися місця роботи. Початківці майстри обирають діяльність вдома саме з цих причин.
Крім того, дехто працює нелегально – без оформлення дозвільних документів та ліцензії. Такий тату бізнес не потребує великих матеріальних вкладень. Але чи він безпечний? Виявляється, що ні.
Якщо майстер працює нелегально і не укладає типовий договір із клієнтом, останній може не попередити про проблеми зі здоров'ям: захворювання крові, ВІЛ, гепатит. Ці хвороби дуже небезпечні. І навряд чи хтось захоче ходити до такого майстра, адже невідомо, яких клієнтів він бере.
А ось фахівці в салоні нерідко цілком законно вимагають довідки про здачу певних аналізів перед тим, як почати робити тату.
Крім того, більшість споживачів не довіряють тату майстрам, які працюють вдома. Адже вони сумніваються у наявності відповідних умов, належної стерилізації обладнання та, звичайно ж, у професіоналізмі самого татуювальника. І, як наслідок, майстри втрачають потенційних клієнтів.
"Надомники" беруть за роботу не так багато, як салонні майстри. Бажаючи заощадити, вони купують інструменти і підпільні фарби, які в кінцевому підсумку можуть не виправдати очікування клієнта. Часті проблеми - це незручне обладнання, постійні поломки, фарба, що погано проявляється, нечіткі лінії малюнка.
До того ж, ви можете мати неприємності з правоохоронними органами, якщо ваша робота не сподобається клієнту або зашкодить його здоров'ю. А це не лише проблеми з нелегальною роботою, а ще й відчутний удар по репутації.
Отже, працювати вдома чи в салоні – вирішувати лише вам. Для цього зважте всі плюси та мінуси кожного варіанта і виберіть найкращий для вас. Але пам'ятайте, що при будь-якому розкладі вам треба подбати про власний професіоналізм, безпеку та гігієнічність, якість обслуговування. А для розкручування як власного салону тату, так і особистого марення тату-майстра, привернення уваги аудиторії та підвищення довіри до вас необхідно розробити унікальний фірмовий стиль і придумати назву, що запам'ятовується. Щоб отримати візуальний та смисловий образ, що відповідає специфіці діяльності та інтересам цільової аудиторії, звертайтесь до студії WeLoveBrands . Для консультації та уточнення вартості послуг зателефонуйте нам або напишіть повідомлення у месенджери.