Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Професійне прибирання приміщень – це бізнес, який приваблює підприємців завдяки зростаючому попиту та низьким інвестиційним вкладенням. Клінінгові послуги є актуальними як серед фізичних осіб, так і серед компаній та організацій. Адже наводити чистоту важливо не лише вдома, а й в офісах, підприємствах, магазинах, кафе, готелях, а також на прилеглій території.
Якщо ви плануєте запустити власний бізнес у сфері збирання та хочете дізнатися, що потрібно для відкриття клінінгової компанії в Україні, читайте нашу статтю.
Відкрити клінінгову компанію вигідно з кількох причин. Це не лише затребуваність послуг та відсутність сезонності, а й низка інших моментів.
Ніша з мінімальними грошовими вкладеннями . Тут все залежить від того, який капітал ви маєте в своєму розпорядженні і які у вас очікування по прибутку. Можна почати з самозайнятості з базовим набором обладнання та інвентарю, купити франшизу чи відкрити фірму власними силами. Залежно від обраного формату роботи буде різний стартовий бюджет, але можна починати і з відносно невеликої суми.
Рівень конкуренції у ряді спеціалізацій клінінгу низький . Наприклад, генеральне прибирання квартир та офісів – це висококонкурентне середовище. А чи багато компаній можуть запропонувати послуги з видалення наслідків пожежі, потопу, очищення місць злочинів тощо?
Попит на клінінгові послуги невпинно зростає. Клієнтів можна знайти як у маленькому місті, так і у мегаполісі. Тільки в першому випадку це будуть переважно фізичні особи, а в другому – і юридичні. До того ж, можна розглянути можливість збирання відкритих територій у місті.
Постійні клієнти . Замовники повертаються, якщо їм подобається ціна-якість. Так як професійне прибирання потрібно час від часу, то створити базу постійних клієнтів при якісному сервісі не важко.
Технології прибирання зрозумілі та регламентовані . Вони можуть змінюватись в залежності від виду клінінгу, рівня забруднень та типу приміщень. Наприклад, щоб очистити кімнату після ремонту, потрібно дотримуватися низки встановлених правил, застосовувати певні технології та засоби (агресивна хімія, щітково-розмивний інструмент), а для миття вікон використовуються способи промислового альпінізму і необхідний досвід прибирання на висоті.
Перший крок у відкритті будь-якої справи – завжди аналітичний. Тільки шляхом досліджень ви зрозумієте, наскільки обраний напрямок затребуваний і чи підійде вам. Для цього важливо вивчити ринок загалом, а також своїх конкурентів та цільову аудиторію зокрема. Так ви дізнаєтеся про тенденції у сфері, оціните роботу інших фірм, зрозумієте, що вам подобається в їхній роботі, а що ні, визначте потреби споживачів. Це допоможе вам вибудувати стратегію розвитку та грамотно використати канали просування для залучення клієнтів.
Усі цілі, завдання, розрахунки, особливості роботи, види діяльності прописуються у бізнес-плані. Цей документ дозволяє отримати інструкцію до дії, оцінити ризики, розрахувати окупність та скласти УТП.
Які засоби потрібні для клінінгу? | |
Скільки можна заробити на прибиранні квартир, будинків, офісів, громадських закладів чи відкритої території?
|
|
Які прибутки очікуються, скільки коштів треба вкласти спочатку і скільки доведеться витрачати щомісяця? | |
Коли проект окупиться? |
Обов'язково підготуйте фінансову частину бізнес-плану, яка міститиме розрахунок витрат, доходів, ціни на послуги, середній чек та окупність. Так ви зможете контролювати витрати, мінімізувати ризики та зрозуміти, скільки треба зробити, щоб вийти у нуль та почати заробляти.
Вивчіть ємність ринку, тобто кількість учасників – ваших майбутніх конкурентів. Оцініть їх формат, УТП, ціни, особливості, переваги та недоліки. Це допоможе зрозуміти, як вигідніше презентувати свою компанію на їхньому тлі. Також складіть портрет цільової аудиторії.
Знаючи, як виглядають ваші конкуренти і на що чекають споживачі, ви швидко визначитеся, в якому напрямку рухатися і яку користь дати людям.
Після цього потрібно скласти список послуг, встановити ціни на них, зареєструвати бізнес, найняти персонал, закупити обладнання, інструменти та витратні матеріали, вигадати назву, продумати способи розкручування компанії.
Клінінгова компанія може орієнтуватися на дві категорії цільової аудиторії: фізособи або юридичні особи. У першому випадку прибирання відбуватиметься у житлових приміщеннях, а у другому – у комерційних. Є також змішаний формат роботи – надання послуг для приватних осіб та компаній. А ще можна вибрати подійний клінінг, тобто прибирання приміщень перед або після заходів.
Якщо ви тільки починаєте бізнес-клінінг, вам підійде перший варіант. Так ви швидше зрозумієте особливості сфери прибирання, знизите ризики банкрутства, не конкуруватимете з великими компаніями. Але якщо маєте в своєму розпорядженні потрібний бюджет і хочете залучити великих клієнтів, орієнтуйтеся на бізнес-сегмент або вибирайте змішаний формат роботи.
Після вибору напряму діяльності – B2C чи B2B – переходьте до складання переліку послуг. Визначте, які потреби аудиторії можна закрити, як спростити життя клієнтам.
Існує кілька варіантів:
Генеральне прибирання квартир та приватних будинків . Потрібна при переїзді, перед важливими заходами та й просто для наведення порядку. Можна поєднати з іншими послугами – наприклад, хімчисткою килимів та м'якими меблями, дезінфекцією приміщень.
Періодичне прибирання . У цьому випадку ви приїжджатимете до клієнта за домовленістю один-два рази на тиждень, раз на місяць і т.д. – для підтримання чистоти.
Клінінг прибудинкової території . Сюди можуть входити чистка доріжок, басейнів та іншої декоративної рослинності, збирання газонів, клумб від листя, снігу та сміття.
Прибирання нежитлових приміщень – офісів, бізнес-центрів, майстерень, заводських приміщень, складів, закладів громадського харчування, готелів, навчальних закладів, магазинів та ін.
Хімчистка меблів та килимів . Це може стати окремою спеціалізацією або в комбінації з генеральним або періодичним прибиранням.
Промисловий альпінізм у клінінгу . Передбачає чищення фасадів та вікон у багатоповерхових будинках, бізнес-центрах та ТРЦ. Такий вид робіт вимагає дозвільних документів та забезпечення безпеки, а фахівці повинні мати потрібну кваліфікацію та досвід.
Прибирання приміщень та територій після будівництва та капітального ремонту . Тут застосовуються спецтехніка для усунення забруднень.
Ліквідація наслідків пожежі чи потопу . Необхідно мати досвід такої роботи та спеціальне обладнання.
Ви можете вибрати одну послугу чи комплексний клінінг. Але незалежно від напряму діяльності важливо створити унікальну торгову пропозицію (УТП). Його повинна мати кожна компанія як особливість. Це допоможе відбудуватися від конкурентів та залучити потрібну категорію цільової аудиторії. Наприклад, у вигляді унікальної пропозиції можуть виступати: миття білбордів, вітрин, підготовка кімнати для новонародженого, нічне прибирання, чищення приміщення від неприємного запаху, прибирання житла після тривалої хвороби або смерті власника, надання персоналу для виконання дрібних побутових робіт, наприклад миття посуду, чищення жалюзі, полірування паркету і т.д.
Послуги клінінгу популярніші в обласних центрах та великих містах. Там спостерігається підвищений попит та висока конкуренція. У регіонах ситуація інша – сторонню компанію до прибирання залучає переважно бізнес, тоді як фізособи або справляються самі, або шукають прибиральницю через знайомих, соцмережі чи оголошення. Це означає, що ви можете зайняти вільну нішу.
Як відкрити клінінгову компанію у маленькому місті? Алгоритм дій насправді нічим не відрізняється від запуску своєї справи у великому місті. Потрібно врахувати потреби цільової аудиторії, скласти перелік актуальних послуг, сформувати ціни, підібрати досвідчених працівників та закупити інвентар.
Для того щоб укладати договори на клінінгові послуги, потрібно оформити свою діяльність. Ви можете вибрати ТОВ чи ФОП. Різниця цих форм власності у можливостях для роботи, особливостях створення бізнесу та ведення бухгалтерського обліку.
ТОВ підходить для тих, хто бажає працювати з юридичними особами, має партнерів або шукає інвесторів, а ФОП вигідніше тим, хто планує надавати послуги населенню, хто має невеликі витрати і хто тільки починає свій бізнес-шлях. ТОВ реєструється за місцем розташування офісного приміщення (юридична адреса), а ФОП – за пропискою. Підприємницьку діяльність можна зареєструвати у додатку «Дія».
Там же вибираєте форму оподаткування :
УСН – спрощена система оподаткування; | |
ОСН – загальна система. |
При реєстрації обов'язково слід зазначити вид діяльності за КВЕД 74.70 «Прибирання виробничих та житлових приміщень, устатковання та транспортних засобів». Якщо ж ви плануєте включити до списку послуг прибирання будівель після будівництва або чищення фасадів, вам знадобиться вказати код 45.45. Хімчистка килимів, штор та фіранок вимагає вказівки коду 93.01.2. А якщо ви плануєте надавати послуги домашньої обслуги, тоді вписуйте код 95.00.0.
Які документи потрібні для клінінгової компанії :
свідоцтво про реєстрацію бізнесу;
свідоцтво платника податків;
договір оренди офісу;
медичні книги співробітників.
Так як клінінгова діяльність не ліцензується, конкретних дозвільних документів не потрібно. Але кожен найнятий вами працівник повинен мати санітарну книжку.
Щоб відкрити клінінгову компанію, треба скласти бізнес-план, розрахувати витрати та доходи, прописати всі кроки від аналітики та реєстрації до пошуку співробітників та реклами. Врахувати під час підготовки фінансової частини слід як початкові інвестиції, і наступні щомісячні витрати, і навіть резервний фонд.
У стартові витрати на відкриття невеликої фірми входить :
реєстрація - близько 100 $ (залежить від форми діяльності); | робоча форма - близько 70 $ (на особу); | ||
закупівля обладнання - від 15000 $ (залежить від переліку послуг); | купівля транспорту - близько 6000 $ (вантажний автомобіль); | ||
навчання менеджерів та робітників – від 60$ за одного фахівця; | виробництво рекламної продукції і на розробку фірмового стилю – від 400$. |
Які кошти потрібні для клінінгу під час запуску? Приблизно 22 000 $. Також потрібно створити резервний фонд, щоб убезпечити бізнес на початковому етапі. Він дорівнює 20% інвестиційного капіталу. З резервного фонду можна оплачувати непередбачені витрати (ремонт обладнання, штрафи, відшкодування збитків, збільшення витрат на витратні матеріали через їхнє подорожчання тощо). Пізніше поповнювати резерв слід із прибутку, отриманого за прибирання приміщень, наприклад, 5% доходів щомісяця.
Крім початкових вкладень вам знадобиться розрахувати щомісячні витрати на рік вперед. Вони ще називають постійними. Краще робити всі розрахунки для трьох сценаріїв – песимістичного, реалістичного та оптимістичного.
До щомісячних витрат належать :
плата за оренду складу для обладнання - 300 $; | витрати на транспорт - близько 60 $; | ||
податкові платежі – близько 150$ (залежить від форми оподаткування та прибутку); | дозакупівля витратних матеріалів - близько 120 $; | ||
витрати на рекламу - 200 $; | вести персоналу – близько 500$ одному спеціалісту. |
комунальні платежі - близько 90 $; |
Перший місяць роботи клінінгової компанії обійдеться вам у межах 3400 $. Потім ви зрозумієте, що вам потрібно для роботи, що більш ефективно, які матеріали потрібні для найпоширеніших послуг, і зможете внести зміни до закупівель та відповідно змінити суму щомісячних витрат.
Якщо вас цікавить питання, як відкрити клінінгову компанію із мінімальними вкладеннями, розгляньте варіант створення невеликої фірми. Послуги можете надавати як особисто ви, так і один-два найняті працівники. У такому разі обслуговуватиме зручно приватних осіб, прибираючи їх квартири, заміські будинки або дачі, магазини в спальних районах, дитячі садки сімейного типу, танцювальні студії, салони краси, тренажерні зали та інші невеликі об'єкти. Потім, у міру збільшення кількості замовників та зростання доходів, можна розширювати бізнес та додавати послуги.
Список послуг формується з урахуванням попиту цільової аудиторії. Якщо ви орієнтовані на бізнес-сегмент, пропонуйте офісне прибирання, миття вітрин, вікон, подієвий клінінг, чистку ковроліну, м'яких меблів та ін., а для фізосіб – генеральне прибирання в будинку, постійні послуги прибиральниці, хімчистку килимів, прибирання після ремонту .
Ви можете вибирати клієнтів, яким потрібні спеціальні послуги час від часу, або шукати постійних замовників на стандартне прибирання різних приміщень.
Найпопулярнішою послугою клінінгової компанії є комплексне прибирання. Найменшим попитом користуються наведення ладу на прилеглій території, вивіз сміття, прибирання після ремонту тощо. Однак більшість компаній, щоб виділитися на тлі конкурентів, пропонують специфічні послуги: дезінфекція приміщень, прибирання після свята, хімчистка м'яких меблів та килимів, оренда персоналу та інше. Дехто йде ще далі і займається електрикою чи сантехнікою. Так клінінгові компанії формують свою унікальну торгову пропозицію, виділяють конкурентну перевагу та покращують імідж.
Якщо ви плануєте відкрити широкопрофільне підприємство, зупиніться спочатку на базових послугах .
До них відносяться:
підтримуюче прибирання приміщення щодня – 0,1$/м2;
|
чищення килимів та меблів - 0,7 $ / м2; | ||
генеральне прибирання - 1 $ / м2; | миття вікон, вітрин, скляних та дзеркальних поверхонь - 0,3 $ / м2; | ||
прибирання приміщення після капітального ремонту чи будівництва – 1,3 $/м2; | послуги помічниці по будинку - 0,8 $ / м2. |
Пізніше ви зможете розширювати список, виходячи з побажань клієнтів, та пропонувати унікальні послуги, яких немає в інших.
При складанні списку послуг та формуванні цін на них слід також враховувати час, який витрачає персонал на роботу. Скільки часу йде на прибирання будинку чи офісу? В середньому це 2-3 години в залежності від кількості кімнат, числа працівників і поставлених завдань. Генеральне прибирання потребує більше часу – десь 5-7 годин. Приблизно стільки необхідно для наведення порядку після ремонту.
Якщо ви збираєтеся відкривати товариство з обмеженою відповідальністю, то вам обов'язково знадобиться два приміщення – для офісу та складу обладнання. Офіс потрібен для зустрічей із клієнтами та їх пошуку. При цьому його розташування не відіграє великої ролі. Але краще, якщо склад і офісне приміщення будуть знаходитися в одній будівлі. Їхня сумарна площа повинна бути не менше 40 м2. На цьому просторі розташується кабінет керівника, кімната для відділу продажів для кількох менеджерів, конференц-зал, склад для громіздкого обладнання та підсобка для зберігання інвентарю та спецодягу співробітників.
Звичайно, можна заощадити на оренді та розпочати бізнес із дому, а з клієнтами зустрічатися та укладати договори на їх території. Але так ви будете обмежені у вигляді послуг та кількості замовлень, що виконуються за день.
Якщо ви надаєте послуги прибирання на постійній основі, а тим більше, якщо щодня, можна обговорити можливість виділення місця для зберігання обладнання та інвентарю у клієнта. Головне, щоб до складу був цілодобовий доступ, тому що прибирання офісів може відбуватися у вечірній час, вночі, у вихідні чи святкові дні, а квартир чи будинків – часто без господарів.
Вартість оренди приміщення залежить від його розміру та місця розташування та може відрізнятися у різних містах. Наприклад, у Києві, де мешкає постійно близько трьох мільйонів жителів, ціна за 30-50 м2 дорівнює 180-270 $.
Ви також можете обговорити з орендодавцем можливість укладання договору з відстрочкою плати (орендні канікули), доки клінінгова компанія не відкриється.
Для пошуку відповідного приміщення можна залучити ріелтора або виконати цю роботу самостійно, використовуючи електронні дошки оголошень, послуги з оренди нерухомості або соцмережі. У другому випадку вам особисто доведеться перевіряти орендодавця на надійність. Укладайте довгостроковий договір лише після ретельної перевірки всіх документів.
Купуйте виключно якісне та надійне обладнання у перевірених постачальників, навіть якщо у вашому переліку є лише базові клінінгові послуги. Kärcher, Powr-Flitе, Tennant, Тruvox, Comac, Berner – світові бренди, які мають відмінну репутацію.
Крім того, потрібно домовитися з виробниками професійної збиральної хімії, яку не знайдете у найближчому супермаркеті. Підбирайте продукцію, яка підходить вашому обладнанню. Наприклад, якщо ви купили килимовий автомобіль від Kärcher, то миючі та миючі засоби замовляйте у цього ж виробника.
Найчастіше великі компанії пропонують сервісне обслуговування, ремонт, оренду обладнання. Тому постачальника потрібно вибирати за такими критеріями: відомий бренд, широкий асортимент, а також велика упаковка та безпечний склад, якщо йдеться про миючі засоби. Надійний постачальник повинен мати ліцензію.
Що потрібно купити для клінінгової компанії на старті :
комплект інвентарю (відро, швабра, щітки, губки, фібри та ін) - близько 1000 $; |
промисловий пилосос - від 500 $;
|
||
набір для миття вікон (зганяння, скребок, моп-шубка та ін) - від 230 $; |
хімічні засоби - близько 2000 $.
|
Не забувайте, що працівникам знадобиться спеціальна форма. Її вартість - близько 80 $ на одного прибирача.
Потрібно також професійне обладнання :
підлогомийна машина - від 1500 $; | полотер - від 1000 $; | ||
фен для сушіння килимів – від 650 $; | збиральний візок - від 135 $; | ||
пароочисник - близько 220 $; | підмітальна машина - близько 350 $. |
Професійне обладнання за невеликого стартового капіталу не обов'язково купувати відразу. Коли ваш бізнес окупиться і буде злагоджено працювати, можна збільшувати кількість техніки, що закуповується, і розширювати асортимент послуг.
Також необхідно придбати вантажний автомобіль, щоб розвозити клінерів з обладнанням та інвентарем на замовлення. Ви можете найняти водія зі своїм транспортним засобом, щоб заощадити.
Вибираючи назву для клінінгової компанії, переконайтеся, що вона відображає суть бізнесу, розповідає одним-двома словами про послуги, легко вимовляється і запам'ятовується. Воно має бути зрозумілим, лаконічним, викликати позитивні емоції та не мати негативного сенсу.
традиційні у сфері слова "клин", "клінінг", "прибирання", щоб назва відображала специфіку діяльності ("Клінінг-Сервіс", "Прибирання 24", "Начисто"); | |
слова, що викликають асоціації з чистотою, порядком, свіжістю, затишком, щоб відійти від традиційної лексики, що приїлася, але при цьому зберегти зв'язок з прибиранням («Армія чистоти», «Лоск», «Сяйво»); | |
слова англійською мовою, які знає кожен і які допомагають створити теплу атмосферу або говорять про результат прибирання (Prime Clean, KEEP HOUSE, Ideal cleaning); сюди можна віднести назви російською чи українською мовами, написані англійськими літерами («Bez Brudu», «Uberem», «Chisto V Kaif»). |
Творчості у назві клінінгової компанії має бути мінімум, але оригінальність вітається. Найкраще, якщо воно виявиться більш інформативним і менш емоційним (якщо тільки не наголошує на захваті від чистоти, наприклад). Адже клієнт вибирає відповідальний, серйозний сервіс, що гарантує якість. При цьому в міру креативний нейм дозволить виділитися на тлі конкурентів і зацікавити аудиторію.
Назва допомагає позиціонувати бренд, просувати послуги та залучати клієнтів. Від того, як ви назвете компанію, залежить загальне враження про неї.
Тому має сенс звернутися до професійного агентства WeLoveBrands . Фахівці студії розроблять унікальну назву клінінгової компанії, крок за кроком виконуючи необхідні дії – від аналізу ринку, конкурентів та переваг цільової аудиторії до перевірки відібраних варіантів. Докладніше про етапи неймінгу та тарифи можна дізнатися тут .
На ринку клінінгових послуг велика конкуренція. Щоб новий бізнес швидко зміцнів і став на ноги, мало великих фінансових вливань. Потрібні клієнти. Більшість із них вже давно користуються послугами інших клінерів. Як їх залучити? Потрібен продуманий та грамотно реалізований фірмовий стиль. З його допомогою можна сформувати образ надійної компанії, збільшити лояльність аудиторії.
Корпоративний стиль клінінгової компанії відображатиметься у декорі офісу та складу, на формі персоналу, у рекламній продукції та на сайті, оформленні ділової документації, сувенірної продукції (якщо така є), на транспорті компанії. Він включає логотип, фірмовий персонаж (не обов'язково), унікальні колірні рішення, шрифти, стилеутворюючу графіку.
Маючи фірмовий стиль, клінінгова компанія вигідно виділяється і натомість конкурентів.
Створює бажаний візуальний образ і позитивний імідж, стає схожою на стандарти зі світовими брендами, доносить клієнтам потрібну інформацію. Використовуючи всі переваги айдентики, ви формуватимете бренд компанії, а значить підвищуватимете впізнаваність і довіру.
Доручіть завдання створення фірмового стилю клінінгової компанії професіоналам брендингового агентства WeLoveBrands. Дизайнери розроблять елементи айдентики, враховуючи ваші вимоги та побажання. Більш детальну інформацію про ціну та етапи можна побачити на сайті .
Де знаходити клієнтів та як стимулювати їх замовляти клінінгові послуги саме у вас? Потрібно використовувати ефективні маркетингові інструменти з урахуванням ніші, особливостей та формату клінінгового бізнесу.
Корпоративні клієнти реагують на холодні дзвінки, розсилку комерційних пропозицій, роздачу візиток та флаєрів, програми лояльності. Фізособи або приватні замовники прийдуть до вас через «сарафанне радіо» та соцмережі. Тому розповідайте про свій бізнес, просіть клієнтів залишати розгорнуті відгуки, ведіть сторінки у Facebook та Instagram.
інтернет-оголошення на спеціалізованих ресурсах та дошки оголошень; | |
соцмережі, де необхідно розміщувати цікавий, корисний та залучаючий контент; | |
контекстна та таргетована реклама; | |
оптимізований сайт, який перебуватиме у топі пошукової видачі;
|
|
знижки, акції, спеціальні пропозиції. |
Утримати клієнта можна різними дрібницями та прийомами. Наприклад, після прибирання передзвоніть і поцікавтеся, чи він задоволений якістю. Також зв'язуйтеся із замовником знову через деякий час, щоб дізнатися, чи не потрібне повторне прибирання. Так ви зможете нагадати про себе, розповісти про актуальні акції та пропозиції.
Після виконання замовлення залишайте також невеликі презенти, наприклад, настільні календарі з номерами телефонів та фірмовою символікою. На свята можна надсилати вітальні листівки або маленькі сувеніри на адреси клієнтів. Так ви створите приємне враження та викличете бажання звернутися до вас знову.
Не забувайте про сезонність. Наприклад, очищення території від листя і снігу потрібно не цілий рік. Тому свою рекламну кампанію доведеться коригувати час від часу.
Назва, фірмовий стиль, оформлення акаунтів у соціальних мережах з використанням елементів айдентики дозволяють створити позитивний образ компанії, підвищити впізнаваність та викликати приємні асоціації, що також допомагає у просуванні послуг.
Але найефективнішою рекламою вашої клінінгової компанії залишається якісно виконане прибирання.
Щоб зрозуміти, чи важко відкрити клінінгову компанію, необхідно оцінити можливі ризики та продумати способи їх усунення.
Існують зовнішні та внутрішні ризики, з якими може зіткнутися клінінговий бізнес на шляху свого розвитку. Зовнішні пов'язані з економічними змінами країни, а внутрішні – з організацією роботи у компанії. Розглянемо далі, як із нею справлятися.
Збільшення собівартості послуг із прибирання будівель та територій негативно впливає на маржинальний дохід. Щоб вирішити цю проблему, робіть так: коли ви формуватимете ціни в прайс-листі, зробіть запас націнки на собівартість. Так ви компенсуєте зростання витрат, не підвищуючи вартість послуг. | |
Відкриття інших клінінгових компаній призведе до втрати вами клієнтів, вимушеного демпінгу, зростання витрат на рекламу та маркетингові заходи. Щоб мінімізувати ризики, займіться формуванням бази постійних клієнтів, укладайте довгострокові договори, створіть програму лояльності. |
Некваліфіковані кадри – це зменшення кількості замовлень на прибирання, погіршення репутації клінінгової компанії, догляд замовників конкурентам. Звичайно, найкращий спосіб уникнути проблеми – спочатку наймати професійних клінерів. Однак не забувайте, що вже наявних співробітників теж треба навчати. Можна відправляти працівників на курси, мотивувати персонал отримання нових знань і навичок у сфері клінінгу. | |
Ігнорування того, що бізнес піддається фактору сезонності , може призвести до зменшення замовлень та відсутності грошей на зарплату персоналу, наприклад. Тут є два шляхи. Перший – розробити акції на «мертвий» сезон. Другий – відправити персонал на навчання та зменшити їхню завантаженість замовленнями. | |
Несправність та часті поломки дорогого обладнання ведуть до затримок та зривів термінів виконання замовлень. Це негативно впливає і на репутацію, і прибуток. Рішення: проводьте планові перевірки техніки, виділяйте гроші на амортизацію, купуйте інструменти лише відомих брендів. |
Використовуючи ці рекомендації, ви зможете уникнути більшості проблем, пов'язаних з клінінговим бізнесом.
Розрахуємо прибуток та термін окупності клінінгового бізнесу на прикладі компанії, де працює 5 прибиральників у місті з населенням 500 000 осіб.
У середньому один співробітник прибирає за зміну близько 600 м2, а то й 800 м2 території. На місяць він може прибрати 11250 м2, а цілий штат з 5 прибиральників - 56250 м2.
За середньої вартості прибирання одного квадратного метра в 0,7$ при завантаженості бізнесу наполовину на місяць компанія отримає:
56 250 м2 х 50% х 0,7 $ = 19 687,5 $
Щоб прорахувати, скільки компанія отримає чистий прибуток за таких показників, потрібно відібрати від виручки щомісячні витрати:
19687,5 - 3400 = 16287,5 $
Розрахунок собівартості збирання за місяць:
0,53 $ (собівартість однієї послуги) х 28 125 м2 (50% завантаженість з прибирання) = 14 906,25 $
Тепер із чистого прибутку розраховуємо собівартість:
16 287,5 - 14 906,25 = 5 082,25 $
Розуміючи, скільки приносить клінінг, ви зможете розрахувати період окупності проекту, коли нівельовано всі ризики.
До 22 000 $ інвестиційного капіталу додаємо 20% резервного фонду та отримуємо 26 400 $. Цю суму потрібно поділити на прибуток:
26 400 $ / 5 082,25 $ = 5,2 місяці.
5-6 місяців - це період окупності
Всі ці розрахунки приклади і вони виконані за оптимістичним сценарієм зростання бізнесу. У такому разі окупність клінінгової компанії настане протягом першого року. Однак будьте готові до складнощів та непередбачених обставин, вживіть заходів, зробіть розрахунки та плануйте. Тоді у вас не виникне ситуацій, які ви не зможете вирішити.
Щодо зарплат співробітників, то тут все індивідуально. Винагорода за роботу залежить від особливостей фірми, кількості та складності виконаних замовлень. Якщо вас цікавить скільки заробляють працівники клінінгової компанії, вивчіть ринок, подивіться, які зарплати пропонують ваші конкуренти, які варіанти розміщені на сайтах пошуку роботи. У середньому ж прибиральники отримують близько 500 $ на місяць за умови завантаженості 5 днів на тиждень.
Який відсоток одержує клінер від замовлення? Залежить від домовленості із компанією. Це може бути 40, 50 чи 60%.
Клінінгова компанія – це перспективний бізнес, який лише набирає обертів в Україні, особливо у регіонах та невеликих містах. Легкий вихід на ринок послуг прибирання робить його доступним для кожного бізнесмена-початківця. Різноманітність напрямів діяльності дозволяє заповнити нішу з низькою конкуренцією, відкрити маленьку фірму без великих вкладень чи велике підприємство, що надає комплекс послуг.
Для просування клінінгової компанії важливо розробити сайт, стильно оформити сторінки в соціальних мережах (адже без них зараз нікуди), створити фірмовий стиль і логотип, придумати назву, що запам'ятовується. З цим вам готова допомогти команда спеціалістів студії WeLoveBrands . Для отримання консультації, уточнення вартості послуг та обговорення деталей співробітництва зв'яжіться з нами за вказаними на сайті телефонами, залиште питання у месенджерах або заповніть форму для зворотного дзвінка.