Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Хостели як новий вид готельного бізнесу швидко набирають обертів. Сьогодні це популярне серед туристів місце для тимчасового проживання чи разового нічлігу. Зручність у тому, що розташовуються вони як правило в центральній частині міста або близько до визначних пам'яток, а можна зняти як кімнату цілком, так і ліжко в загальному номері, що приваблює бюджетних мандрівників і студентів. Стає дедалі популярнішим такий бізнес і в Україні.
Чому варто вибрати саме відкриття хостелу? На це є кілька причин: високий попит, мінімальний стартовий капітал, відсутність значних фінансових ризиків. Розглянемо перспективи цього бізнесу, розповімо, як відкрити хостел в Україні та скільки можна на ньому заробити.
Хостели завжди вважалися за бюджетний варіант житла для мандрівників. Проте ситуація змінилася у 2022 році. Війна відтнула потік іноземців, які бажають відвідати Україну, та студентів з інших країн, але попит на таке житло все одно зріс – за рахунок внутрішніх переселенців із зони бойових дій. Для тих, хто залишив свій будинок із мінімумом фінансових коштів, хостели стали справжнім порятунком. Тому цей бізнес в Україні залишається перспективним, попри падіння економіки.
Щодо організації хостелу як підприємницької діяльності, тут знайдуться і переваги, і недоліки. Тому, перш ніж запустити свою справу, обдумайте все за і проти.
Перспективний напрямок . Зокрема у питанні здачі дешевого житла. При цьому вже не має особливого значення розташування чи величина населеного пункту, де хостел знаходиться. Головне, щоб він був подалі від лінії фронту.
Зростаючий попит на бюджетне проживання . Не всім по кишені люксові готелі або навіть стандартні готелі за ціною від 1500 грн. за ніч, тому зростає попит на хостели, адже тут можна жити в комфортних умовах за меншу плату. А в умовах війни бізнес перестав бути схильний до сезонності – охочі є завжди.
Мінімальні ризики . Інвестиція в нерухомість знижує ризики прогоріти з величезними втратами.
Можливість розширення справи . За рахунок впровадження додаткових послуг та зростання кількості постояльців бізнес можна не лише розвивати, а й вибудовувати мережевий бренд.
Але не все в цій справі так райдужно. Не зважайте, що в готельному бізнесі будь-якого класу висока конкуренція. Це пов'язано з тим, що бюджетне житло з великим переліком зручностей можна знайти й у приватних осіб, а не лише у хостелі. Крім того, складно підшукати відповідні апартаменти за розташуванням, розмірами та інженерними комунікаціями.
Однак за грамотного підходу хостел стане вигідним варіантом бізнесу, особливо якщо вдасться купити або орендувати приміщення в хорошому місці.
Для того, щоб розпочати будь-яку справу, потрібно прописати покрокові дії та зробити всі розрахунки, тобто скласти бізнес-план. Його можна замовити в економістів або підготувати самостійно, завантаживши приклад в інтернеті. Звичайно, останній варіант підійде, якщо ви впевнені у своїх силах і знаєте, що розберетеся у всіх нюансах.
Резюме : тут коротко говориться про цілі, завдання, ініціатора проекту, інвестиційні витрати, фінансування, показники окупності, постачальників і підрядників, послуги.
Інвестиційний план : детально прописуються всі інвестиції на реєстрацію бізнесу, робиться опис орендованої або купленої будівлі, необхідних ремонтних робіт, меблів та побутових приладів; також вказується план оплати інвестиційних витрат.
Виробничий план : у цьому пункті фігурують планування приміщення, час роботи, процес надання послуг та їхня собівартість.
Маркетинговий план : мова піде про конкурентів і місце розташування хостелу, асортимент послуг і цін, обсяги продажів, аналіз своїх сильних і слабких сторін, труднощі та можливості (SWOT-аналіз), рекламну стратегію.
Організаційний план : вказується форма ведення бізнесу, необхідний персонал та штатна структура.
Фінансовий план : спочатку йде прогноз макроекономічної ситуації та податкових зборів, потім перераховуються джерела фінансування проекту, показники окупності хостелу, розраховується точка беззбитковості, виконується аналіз стійкості проекту.
Аналіз ризиків .
Висновки : чи є проект перспективним і чому.
Якщо ви замовите бізнес-план у фахівців, то заощадите час та збільшіть якість готового документа у 4-5 разів. А це підвищить ваші шанси на успіх.
У бізнес-плані також прописуються основні вимоги до хостелу. Це стосується не лише його розташування, а й санітарних умов, планування, техніки безпеки та ін.
Як правило, хостели відкривають у великих містах або курортних місцях. Для зручності відвідувачів з обмеженим бюджетом вони повинні розташовуватися в районах з гарною транспортною розв'язкою, в центрі або неподалік вокзалів та аеропортів. У хостелах необхідно облаштувати кухню, організувати подачу гарячої води, можливість обігріву приміщення та Wi-Fi. У кімнатах, санвузлах та на кухні обов'язково треба підтримувати чистоту та порядок, а в будівлі в цілому забезпечити безпеку постояльців та захист власного майна. Для цього можна встановити системи відеоспостереження в коридорах, вході/виході, сигналізацію, домофон або ключі доступу.
Щоб відкрити хостел з нуля, вам знадобиться підготувати пакет документів.
При реєстрації бізнесу можна вибрати ФОП чи ТОВ. Якщо вашими клієнтами будуть лише фізичні особи, то підійде фізособа-підприємець зі сплатою єдиного податку та єдиного соціального внеску. А якщо ви збираєтеся приймати оплату за проживання та у юридичних осіб, тоді варто оформити ФОП на спрощеній системі оподаткування, з ПДВ чи відкрити ТОВ.
вибрати тип діяльності з КВЕД (для хостелу – це 55.10);
оформити договір оренди чи купівлі/продажу приміщення під хостел;
отримати дозвіл на діяльність від санітарно-епідеміологічної служби та пожежної інспекції;
найняти на роботу адміністратора та прибиральницю або домовитися про прибирання з клінінговою компанією; кожен із співробітників повинен надати медичну книжку;
відкрити розрахунковий рахунок у банку, якщо збираєтеся приймати оплату не лише готівкою, а й на картку;
оформити договір про вивезення відходів.
Спеціальна ліцензія на відкриття хостелу не потрібна. Однак, якщо ви плануєте надавати спальні місця іноземцям, необхідно вести міграційний облік. Перепланування кімнат також потребує дозволу відповідних органів. Крім того, вам знадобиться правильно скласти типовий договір, який ви укладатимете з мешканцями. Для цих процедур варто найняти досвідченого юриста, щоб усі документи були гаразд.
Хостел повинен розташовуватися у зручному місці, поруч із важливими локаціями та в районах не дуже віддалених, щоб можна було швидко та легко туди дістатися.
залізничних вокзалів та автостанцій;
транспортних розв'язок міста;
центру населеного пункту та місць ділової активності;
торгових районів;
туристичних місць.
Якщо йдеться про хостели для переселенців, то підійдуть і локації у спальних районах. Тоді потрібно, щоб будинок знаходився неподалік супермаркетів, недорогих кафе та кінцевих зупинок громадського транспорту.
Важливо також, щоб приміщення під хостел розташовувалося в стильній та доглянутій будівлі, з доступом до мережі інтернет та всіма додатковими зручностями: душем, камерами зберігання, кухнею, місцями для відпочинку та спілкування тощо.
Коли ви визначитеся з місцем розташування, варто почати шукати конкретне приміщення під хостел. Для цього підійдуть сайти з пропозиціями щодо оренди чи продажу, допомога ріелторів чи друзів.
Врахуйте, що підвальні приміщення для хостелу не підходять, як і цокольні поверхи.
Квартира . Якщо вам цікаво, чи можна відкрити хостел у квартирі, так – можна. Тільки для цього необхідно перевести приміщення до нежитлового фонду, тобто для комерційного використання. При цьому в Україні відсутня законодавча база щодо діяльності хостелів. Сказано лише, що розміщувати готелі у новобудовах чи висотках після реконструкції забороняється. А щодо старого житлового фонду нічого не говориться. Тому якщо ви не порушуєте спокій мешканців, то можна відкрити хостел у квартирі. Тільки для цього краще викупити усі квартири у під'їзді чи на поверсі. Варто й домовитись із сусідами, щоб у майбутньому не виникало скандалів. Також найкращим варіантом у цьому випадку стане розміщення кімнат для ночівлі на нижніх поверхах багатоквартирного будинку.
Приватний будинок . Тут безперечний плюс у тому, що не потрібно отримувати згоду сусідів на ведення комерційної діяльності. Однак будинок потрібно перевести у нежитлову нерухомість. Тобто, відповідь на запитання, чи можна відкрити хостел у приватному секторі, буде такою самою, як і у випадку з квартирою. Оскільки у законодавстві не прописані норми, що регулюють цю діяльність, створити ліжко-місця можна, але бажано вибрати для них нежитлове приміщення.
Апартаменти або спеціально відведена будівля . Це найкращий варіант для офіційного хостелу. Тут можна без обмежень облаштовувати кімнати та не переживати, що скажуть сусіди.
При цьому купівля приміщення краще, ніж оренда. Однак, якщо бюджет не дозволяє відразу зробити велике фінансове вкладення, оформіть договір оренди на тривалий час, адже окупність такого бізнесу – кілька років.
Також пам'ятайте, що хостел – це не готель та не колівінг. У чому відмінність хостелу від готелю? У тому, що хостел може пропонувати як кімнату цілком, так і просто спальне місце в загальній кімнаті на кшталт гуртожитку, а також кухню для самостійного приготування їжі та окремі або загальні санвузли. Таких послуг немає. Там ви знімаєте кімнату з усіма зручностями на певну кількість людей. Це комфортніше, але й проживання коштує дорожче, ніж у хостелах. А щодо колівінгу, то тут збираються групи людей із загальними інтересами, цінностями та поглядами на життя, які не лише живуть на одній території, а й разом обідають, можуть проводити колективно час.
Щоб облаштувати хостел відповідно до встановлених норм, необхідно вивчити вимоги щодо відкриття такого місця. Спочатку важливо зрозуміти, скільки квадратних метрів треба для хостелу. Загальна площа приміщення має становити не менше 100-200 кв.м, а на одну особу слід виділити як мінімум 4-5 кв.м. Загалом ця система розміщення передбачає одночасне поселення не більше 120 постояльців. Висота стель у кімнатах має бути 2,5 м та вище.
Планування та зонування . Крім спальних кімнат, хостел повинен включати ресепшн, кухню, туалети та душові загальну зону. Також можна зробити пральню та камеру зберігання. Кухня має бути не менше 10 кв.м, ресепшн та санвузли – не менше 4 кв.м. Якщо відповідати на запитання, скільки туалетів має бути в хостелі, то на 12 гостей припадає щонайменше 1 санвузол, а ванни облаштовуються з розрахунку 15 осіб на одну кімнату. Кількість спальних кімнат може бути будь-якою – виходячи з місткості хостелу та концепції.
Кімнати . Хостел передбачає наявність як загальних кімнат на 6-12 осіб із санвузлом у коридорі, так і окремих двох-, три- та чотиримісних номерів із власним санвузлом. Спальні кімнати мають бути на різну кількість місць, а ліжка в них можна поставити двоспальні, односпальні, двоярусні, капсульні та ін. Відстань між ліжками має становити щонайменше 75 см.
Ремонт . Дизайн приміщення має бути унікальним, щоб вигідно відрізнятися від конкурентів. Дорогий ремонт не є обов'язковим, але якщо у вас буде своя родзинка, наприклад, ігрова кімната для дітей, пральня тощо, або фішка в оформленні, це оцінять відвідувачі. Стіни можна прошпаклювати, пофарбувати або обклеїти шпалерами, на підлогу зручно покласти керамічну або кварцвінілову плитку, ламінат або паркет, а стеля краще зробити натяжною. Якісні вікна та двері дозволять зберігати тепло таменше платити за опалення. Якщо хостел розташований на першому поверсі багатоквартирного будинку, подбайте про окремий вхід для ваших гостей. Економ варіант – це косметичний ремонт. Він обійдеться вам приблизно $5000. Капітальний затягне на 12 000-15 000 доларів.
Якщо вам належатиме присадибна територія, облаштуйте паркування для автомобілів мешканців, дитячий майданчик, місце для барбекю або розважальну зону.
Після того, як ви зробили ремонт у кімнатах, їх потрібно меблювати. Для цього слід закупити необхідне обладнання та «аксесуари» для хостелу.
звичайні чи двоярусні ліжка – від 6 штук;
тумбочки в аналогічній кількості;
столи в окремі кімнати;
обідній стіл;
крісла – від 4 штук;
шафи;
диван;
5-8 стільців;
меблі для кухні.
Можна заощадити на меблів і купити уживану, але в хорошому стані, на сайтахAvito або OLX.
холодильник;
мікрохвильова піч;
пральна машина;
сушарка;
електрочайник;
електроплита;
посудомийна машина.
Для зручності мешканців у ванних кімнатах має бути гаряча вода, тому подбайте про наявність бойлера. Потрібно купити умивальники, унітази, душові кабінки та іншу сантехніку. Також знадобляться фени та праски з дошками для прасування.
Щодо додаткових речей, які можуть стати в нагоді мешканцям - це посуд, рушники, постільна білизна, дзеркала.
Крім цього, необхідно встановити охоронну та протипожежну сигналізацію. І, звичайно, підключити інтернет, який буде безкоштовним для постояльців.
Для меблів, обладнання та іншого приладдя виділіть суму не менше 10 000-14 000 доларів.
Вдала назва хостелу відображає діяльність, підкреслює переваги, легко вимовляється та швидко запам'ятовується. Воно привертає увагу аудиторії, викликає позитивні асоціації та інтерес до компанії.
Фірмовий стиль включає такі поняття як логотип, корпоративні кольори та шрифти. Його наявність дозволяє відбудуватися від конкурентів, зміцнити імідж та підвищити впізнаваність хостелу серед цільової аудиторії. Всю цю атрибутику можна замовити у студії WeLoveBrands.
Якщо у вас вже є готова назва, яку ви хочете використовувати для хостелу, перевірте її за такими параметрами:
запам'ятовуваність та звучність;
асоціації із бюджетним проживанням;
зрозумілий та простий зміст, незалежно від мови;
без абревіатур і складних слів;
відсутність негативних трактувань та двозначності;
Унікальність - не співзвучно з назвами конкурентів.
Назва обов'язково має бути біля входу до закладу та дублюватися всередині, наприклад, над стійкою адміністратора, на меблі або посуд, якщо ви робите її на замовлення.
Важливим є і логотип. Його основна функція – транслювати принципи та цінності компанії за допомогою візуального образу. Фірмовий знак розміщується разом з назвою, у тому числі на документах, бланках, на сайті, постільній білизні та ін.
Кольори логотипу стануть фірмовими, тому будуть також присутні в інтер'єрі приміщення, на уніформі, корпоративному транспорті, в оформленні сайту і сторінок в соцмережах.
Пам'ятайте, що кожен колір має свій сенс. Спальні, кухня, ванні кімнати та інші приміщення хостелу мають бути витримані у певній палітрі.
Наприклад, фіолетовий – це розкіш та примха, синій – спокій та логіка, чорний – ексклюзив та гламур, бежевий та коричневий – комфорт та надійність, червоний – сила та пристрасть, жовтий – дружелюбність та тепло.
Краще використовувати один контрастний колір і один-два додаткові, які будуть нейтральними і не такими яскравими – для балансу.
Шрифт можна розробити спеціальний для назви та логотипу. Головне, щоб він був легкочитаним як поблизу, так і вдалині. Це дуже важливо для зовнішньої реклами та вивіски.
Доручіть завдання з розробки назви та фірмового стилю для хостелу брендинговому агентству WeLoveBrands, щоб досягти кращого результату. Професійні неймери і дизайнери допоможуть створити унікальний вербальний і візуальний образ, розроблять дизайн і графіку, що запам'ятовується, для вашого бізнесу. Більш детальна інформація про ціну та умови співпрацітут .
Перед тим, як розробити рекламну стратегію, потрібно проаналізувати свою цільову аудиторію, зрозуміти хто стане постояльцями, що їх підштовхує до пошуку бюджетного та тимчасового житла. Коли ви зрозумієте це, буде легше налаштувати інтернет-рекламу, як найкращий канал залучення клієнтів.
На онлайн-сервісах бронювання житла . Це можуть бути сайти booking.com, dobovo.com, roomer.ua, doba.ua та ін. Дрібніші платформи вибирати не варто, але на кількох великих одночасно зареєструватися потрібно. Так у вас буде потік 50-80% від загальної кількості відвідувачів.
В соціальних мережах . У Facebook та Instagram можна запустити таргетовану рекламу, просування у блогерів та у спільнотах, а ще слід завести свій аккаунт, постити фотографії номерів, розміщувати відгуки постояльців, знижки, акції, новини та корисну для туристів інформацію.
Власний сайт . У тандемі із контекстною рекламою сайт хостелу стане ефективним каналом просування. До того ж, на відміну від соціальних мереж та онлайн-сервісів, власне представництво в інтернеті сприяє формуванню позитивної репутації та особистого бренду.
Дошки оголошень . Купуйте лише платне розміщення на таких дошках, як OLX та Avito.
Додайте також адресу хостелу в навігатори та картографічні послуги. Допоможе залучити частину відвідувачів та роздача листівок на автовокзалах та залізничних станціях.
Але найкраща реклама для хостелу – це обслуговування. Тому не варто шкодувати кошти на створення максимально комфортних умов для гостей. Адже тоді на вас працюватиме ще один канал реклами – сарафанне радіо.
При професійному складанні бізнес-плану ви наперед уявлятимете, яка сума знадобиться на початкові та щомісячні вкладення в бізнес. Також ви зможете розрахувати, коли бізнес вийде у нуль та почне приносити дохід. Так ви мінімізуєте один із ризиків – непередбачені витрати.
Давайте прорахуємо приблизні суми.
ремонт у приміщенні - від 5000 до 12 000 $;
реєстрація бізнесу та хостелу - від 250 $;
закупівля меблів, обладнання, витратних матеріалів – 10000-14000 $;
створення сайту, фірмового стилю, рекламних матеріалів – щонайменше 550$.
Разом буде потрібно близько 15 800-26 800$.
оренда - від 18 $ за 1 кв.м (приблизно 1800 $ за приміщення в 100 кв.м);
комунальні платежі - близько 230 $;
wi-fi - 7 $;
податкові внески - від 250 $;
заробітна плата - від 400 $ за одного співробітника;
реклама - близько 150 $;
засоби для збирання - від 20 $;
витратні матеріали (посуд, постільна білизна, рушники і т.д.) - 80 $;
непередбачені та амортизаційні витрати - від 80 $.
Разом зразкова сума на місяць вийде 3300-3400 $.
Спочатку можна заощадити на заробітній платі співробітників, виконуючи, наприклад, функцію адміністратора та клінера самостійно. Також можна купити меблі б/у хороших брендів у відмінному стані.
Середньостатистичний хостел у великому місті може заробляти від 3000 $ на місяць.
Розглянемо з прикладу:
якщо ціна проживання за добу дорівнює 11$, спальних місць – 15, а завантаженість становить 80% за сприятливого сценарію, то це означає, що щодня в хостелі проживатимуть близько 12 осіб. Кількість постояльців множимо на плату за ліжко та на кількість днів на місяць, щоб отримати суму щомісячного доходу. Отже: 12 х 11 х 30 = 3960 $.
Тепер вважаємо, коли настане період окупності. При щомісячних витратах в 3300-3400 $ чистий прибуток дорівнюватиме: 3960-3400 = 560 $. Таким чином, при рентабельності бізнесу в 25% окупність початкових вкладень відбудеться через 1,5-2 роки.
Це говорить про те, що створити прибутковий бізнес із нуля в Україні у сфері послуг хостелу цілком реально. Але необхідно розробити докладний бізнес-план, точні розрахунки та грамотну стратегію.
Не завжди усі справи йдуть за планом. Можливі непередбачені обставини та різні ситуації, що потребують додаткових витрат.
Перше , що може негативно вплинути на бізнес – це нові жорсткі законодавчі норми щодо хостелів. Вони можуть призвести до додаткових витрат і знизити рівень прибутковості. І тут потрібно провести реорганізацію бізнесу.
Друге – це надзвичайні становища та аварії, які припиняють діяльність, псують майно тощо. Тут допоможе завчасне страхування.
Третє – зростання конкуренції. Це призводить до втрати відвідувачів, падіння доходів та рівня рентабельності. У цьому випадку слід сформувати базу постійних клієнтів, створити додаткові послуги, спеціальні пропозиції та підвищити якість сервісу, додати фішки, яких немає у конкурентів.
Четверте , що може потягнути бізнес вниз – це ухвалення неправильних рішень:
Вибір місця для хостелу. Вийти із ситуації допоможе лише проведення геомаркетингового дослідження.
Низький рівень кваліфікації працівників. Це призводить до втрати клієнтів. Ви можете вирішити проблему додатковим навчанням або спочатку наймом досвідчених кадрів.
Через несправне або застаріле обладнання може знизитися якість послуг. Щоб цього не допустити, своєчасно ремонтуйте техніку та купуйте нові меблі із коштів резервного фонду, куди ви повинні щомісяця відкладати певну суму від прибутку.
Як видно, хостели - це досить перспективна ніша, якщо ви зможете проявити творчий підхід, підкріплений цифрами, і відбудуватися від конкурентів, запобігши всім ризикам і знайшовши ефективні канали просування.
А побудувати власний бренд через створення сильного візуального образу допоможе команда WeLoveBrands . Наші дизайнери розроблять для вашого бізнесу унікальний фірмовий стиль, що привертає увагу логотип та стильний дизайн рекламних матеріалів. Для отримання консультації та обговорення умов співробітництва зателефонуйте нам або напишіть у месенджерах.