Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Квітковий бізнес – популярний та рентабельний. Він вимагає великих фінансових вкладень, а попит на квіти є постійно. Багато підприємців-початківців хотіли б відкрити квітковий магазин самостійно, але не знають, з чого почати. У них одразу постають різні питання.
Серед основних із них: скільки потрібно грошей, щоб відкрити квітковий магазин, які документи знадобиться оформити, де знайти потрібне приміщення, скільки можна заробити на квітковому бізнесі в Україні.
У цій статті ви знайдете базову інформацію про те, як запустити та просувати квітковий магазин, шукати постачальників, складати асортимент, розраховувати витрати та доходи. Ці відомості допоможуть вам зрозуміти, чи варто відкривати магазин квітів і що для цього треба зробити.
Перш ніж розпочинати будь-яку справу, потрібно зрозуміти, чи має вона перспективи зростання. Квітковий бізнес є рентабельним, але в той же час дуже залежить від економічної ситуації в країні та платоспроможності населення. Чим гірше становище, тим рідше люди купують квіти. Проте існують святкові та особливі дні, коли без букетів не обійтись. Це 1 вересня, 8 березня, 14 лютого.
Крім основних свят, існують також інші приводи для покупки квітів – як веселі, і сумні. Попит на букети збільшується на День матері, у весільний сезон та період випускних. Також квіти дарують на день народження, під час виписки з пологового будинку, на романтичних побаченнях, артистам на концертах тощо. А ще вони потрібні не в найприємніших ситуаціях (відвідування хворого в медустанові, похорон, покладання пам'ятників у пам'ятні дати).
Якщо вас цікавить питання, як часто люди купують квіти, то в основному це відбувається у свята та гарні приводи. В інші дні попит залежатиме від ефективності реклами, особливостей розташування магазину, правильної побудови бренду.
Український квітковий ринок ділиться на три основні частини. Це зрізані квіти, рослини в горщиках та саджанці або насіння для посадки. Конкуренція висока у кожному сегменті.
Головні гравці ринку – невеликі квіткові салони та магазини із середніми цінами. Також набирають обертів люксові бутіки з розкішними, незвичайними композиціями та інтернет-магазини.
Щодо безпосередньо квітів, то вирощені в Україні екземпляри становлять близько 25%, а решта припадає на імпорт. Більшість квітів везуть із Нідерландів і лише малу частину – з Німеччини, Польщі, Литви та інших країн.
Найпопулярнішими є троянди, тюльпани, хризантеми та інші сезонні квіти. А ось екзотичні рослини представлені найменше, тому в цій ніші є кудись рухатися.
невеликі вкладення для запуску;
висока націнка;
можливості для розвитку та розширення асортименту.
Це одна з небагатьох галузей, яка зберегла низький поріг входу. Адже продавати квіти можна через інтернет-магазин, не обладнуючи торгової точки, що в рази зменшує початкові інвестиції, або в невеликому магазині з обмеженим асортиментом та букетами на замовлення.
Крім того, квіти, особливо авторські букети, належать до високомаржинальних товарів. Націнка може становити 100% і навіть 150%, а в період свят – доходити і зовсім до 300%, але лише за умови, що правильно організовано логістику, закупівлю та торгівлю.
Квітковий магазин як самостійний бізнес підійде практично кожному, хто любить квіти, а також хоче займатися справою, пов'язаною з красою та емоціями.
Однак все ж таки краще ознайомитися з базовими поняттями флористики, перш ніж відкривати магазин. Якщо ви нічого не знаєте про квіти, вам знадобляться знання про догляд за ними, умови їх утримання, навіть якщо ви плануєте найняти досвідченого флориста.
сезонність;
товар, що швидко псується.
Навіть при створенні в приміщенні всіх умов тривалого зберігання зрізаних квітів, через кілька днів їх доведеться списати. Особливо часто таке відбувається на початку роботи магазину, поки бізнес тільки набирає обертів. Будьте готові до цього.
Квіти – товар, який люди не купуватимуть щодня. Але тут може врятувати вдале розташування магазину і правильно оформлена вітрина, що приваблює випадкових покупців. Вдалими місцями стануть райони біля пологових будинків, концертних залів, ресторанів.
Дохід у квітковому бізнесі не завжди дорівнює витратам. У преміум-сегменті магазини заробляють на послугах флориста та високому сервісі, а в масовому акцент роблять на обсяг продажів. Тому варто заздалегідь визначитися, в якому ціновому сегменті ви збираєтеся працювати, щоб не хапатись за все й одразу. Особливо в умовах високої конкуренції, що спостерігається у квітковому секторі.
Щоб виділитися на тлі конкурентів, залучати покупців, підвищувати довіру та впізнаваність, необхідно подбати про власний імідж. Для цього слід розробити фірмовий стиль та просувати бренд.
Для запуску квіткового бізнесу треба визначитися з форматом роботи, вибрати відповідне приміщення у хорошому районі та розрахувати витрати. Початкові вкладення залежать від масштабів діяльності та асортименту. Так, відкриття великого магазину в центрі міста з різними кольорами, включаючи екзотичні, обійдеться дорожче, ніж невелика торгова точка на ринку.
Обов'язково треба вивчити конкурентів, визначити цільову аудиторію та цінову категорію. Це необхідно для вибору власного шляху розвитку та пошуку каналів продажів. Усі дані щодо особливостей роботи, а також фінансові розрахунки слід внести до бізнес-плану квіткового магазину. Цей документ завдяки детально прописаним покроковим діям допоможе оцінити ризики, розрахувати доходи і витрати, розробити грамотну стратегію.
Квітковий павільйон . Невелика торгова точка у вигляді квіткового кіоску чи магазину найчастіше розташовується у місцях із високою прохідністю: біля станцій метро, ринків, вокзалів. Люди купуватимуть квіти у вас, тому що їм це зручно і по дорозі. Такий формат не потребує великих фінансових вкладень – у середньому від 5000 $. Площа кіоску зазвичай займає не більше 2-5 кв.м, а в асортимент входить 20 різновидів «ходових» квітів і кілька зібраних букетів. Мінуси такого способу – висока конкуренція. Щоб у вас купували, необхідно мати особливість: унікальний спосіб оформлення букетів, квіти з особистого саду, тому завжди свіжі і т.д.
Квітковий бутік . Цей формат бізнесу обійдеться значно дорожче - близько 16 000-17 000 $. Приміщення може бути різним площею, але завжди стильно оформленим. Для таких магазинів розробляють логотип та фірмовий стиль, що підкреслює переваги. Формат дозволяє розширити асортименти, реалізувати ідею складання авторських букетів та незвичайного декору. Крім квітів, у продажу є, як правило, і супутні товари: сувеніри, листівки, солодощі. Клієнтами будуть ті люди, які цінують оригінальність та люблять самовираження.
Квітковий інтернет-магазин . Якщо хочете заощадити на оренді торгового місця чи складу, штаті співробітників, закупівлі товару, можна відкрити інтернет-магазин та працювати за системою дропшипінг. Тоді ви будете допомагати постачальнику переправляти букети клієнту безпосередньо, а ваш дохід становитиме різницю між закупівельною ціною та роздрібною торгівлею. Витрати – лише на товарні накладні та створення сайту. Також, якщо у вас є власна теплиця, де ви вирощуєте квіти, інтернет-представництво - оптимальний варіант для бізнесу. Ви зможете продавати товари онлайн, організувавши адресну доставку прямо з розплідника. Такий формат роботи підходить і на початковому етапі і коштуватиме від 300 $. Потім, після напрацювання бази клієнтів, свою справу можна розширити за рахунок відкриття офлайн-магазину.
Торгова точка на ринку або в ТРЦ . Цей спосіб ведення квіткового бізнесу обійдеться дешевше відкриття бутіка та павільйону – до 3 000 $. Якщо у вас скромний бюджет, низька орендна плата та висока прохідність у таких місцях стане вирішальним фактором у виборі саме такого формату діяльності. Однак тут є свої мінуси. Невелика площа, доступна на ринку або в ТРЦ, дозволить розмістити лише обмежений асортимент кольорів та супутніх товарів (або зовсім без них), які могли б збільшити середній чек.
Щоб визначити, який формат вам найбільше підходить, проаналізуйте ринок або замовте маркетингове дослідження.
Так ви зрозумієте, які в цьому бізнес є підводні камені, хто стане вашими конкурентами і де живе платоспроможна цільова аудиторія. Ці дані допоможуть вибрати оптимальний формат роботи та відповідну локацію.
Для законної роботи необхідно обов'язково зареєструвати бізнес, вибрати оптимальну для себе систему оподаткування, відкрити рахунок у банку та отримати всі необхідні дозволи від контролюючих органів.
Свідоцтво реєстрації ФОП чи ТОВ. Перший варіант підійде бізнесменам, які планують продавати квіткову продукцію тільки фізичним особам. І тут оформляється друга група зі сплатою єдиного податку та єдиного соціального внеску. Відкрити ФОП можна у додатку «Дія». Плюси: легше зареєструватися та менше звітності. Але якщо ви збираєтеся працювати з корпоративними клієнтами, великими компаніями або плануєте розширюватися в майбутньому, краще вибрати ТОВ.
Крім цього, необхідно позначити вид діяльності щодо КВЕД: «Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, удобреннями, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах» – 47.76.
Сертифікат якості на товар (на добровільних засадах).
Куточок покупця з книгою відгуків.
Документи підключення касового апарату: ліцензія, ключ підприємця, ключ від каси. Для податкової також знадобляться: витяг з ЄДРПОУ, заява з реквізитами техпаспорту та сервісного центру, технічний паспорт на обладнання, договір із сертифікованим центром обслуговування, копія паспорта, довіреність (якщо касовий апарат реєструє третя особа). А ще треба купити програму для обліку.
Договір оренди або акт купівлі/продажу приміщення.
Дозволи від пожежної та санітарно-епідеміологічної служб.
Договір із комунальними службами про вивезення сміття та органічних відходів.
Якщо наймаєте співробітників у квітковий магазин, вони мають надати такі документи для офіційного оформлення:
паспорт;
ідентифікаційний код;
трудову книжку;
диплом чи сертифікат про освіту (для флористів);
медичну книжку.
Потім потрібно укласти трудовий договір та повідомити територіального органу ДПС України про прийняття працівника. У вас повинен зберігатися пакет документів на кожного найнятого співробітника:
екземпляр трудового договору;
наказ про прийом на роботу;
правила внутрішнього трудового порядку;
положення про оплату праці;
положення про заохочення та преміювання;
штатний розклад;
посадові інструкції;
інструкції з охорони праці;
табель обліку використання робочого дня;
повідомлення, заяву та наказ про надання відпустки;
відомість нарахування та виплати зарплати.
Наймати працівників до квіткового магазину без реєстрації заборонено законом України.
Вибір локації залежить від розміру середнього чека та цільової аудиторії. Наприклад, існує думка, що орендувати приміщення потрібно в місцях з високим трафіком: біля станцій метро, біля зупинок громадського транспорту, на ринках тощо. Хоч тут і є постійний потік клієнтів, але й середній чек буде низьким. У той час як за авторськими букетами покупці їдуть з різних куточків міста.
Якщо ви орієнтуєтеся на середній чек, вибирайте місцезнаходження поряд зі школами, вищими навчальними закладами. Підійдуть і театри, філармонії, концертні зали. Покупці приходитимуть до вас за квітами на свято або до виступу, оскільки їм зручніше купити букет на шляху. Спальний район у цьому випадку теж підійде. Тоді вибирайте місце поряд з цілодобовими супермаркетами та зупинками з гарною видимістю вивіски та вітрини.
Якщо ви плануєте продавати авторські букети, тоді прохідність не така важлива. Вам доведеться створити базу постійних клієнтів та працювати на репутацію. Люди приїжджатимуть спеціально до вас, якщо їм сподобається сервіс та оформлення букетів. Тому важливо вибрати місце з ділянкою для паркування. Крім того, велику роль відіграє сусідство. Адже квіткові магазини з високим середнім чеком виглядають безглуздо поряд з ломбардами, комісійками або біля закладів з вивісками, що кричать, несмачними.
Квіти вимагають особливих умов для зберігання. Вони належать до категорії товарів, що швидко псуються, тому в приміщенні важлива вентиляція і правильна температура повітря. Ідеальною вважається ситуація, коли продавець за 20 днів (саме стільки живуть зрізані рослини) встигає закупити, привезти та продати квіти. Якщо ж реалізувати товар одразу не виходить, необхідно створити оптимальні умови у магазині.
Водопровід . Воду для квітів потрібно міняти постійно. Дорого і незручно буде, якщо її доведеться доставляти в магазин або відходити під час робочого дня та набирати в іншому місці.
Скляну вітрину . Магазини квітів із красиво оформленою вітриною залучатимуть більше покупців.
Вхідну групу . Стильно оформлена арка, декор, квіти на вході (в літню пору), лавочка – ті елементи, які привернуть увагу покупців та покажуть естетику магазину. Але важливо, щоб вхідна група не перегороджувала шлях перехожим. Тому не розміщуйте громіздкі предмети посеред тротуару.
Сигналізацію , систему пожежогасіння та інші комунікації. Хоча строгих норм до обладнання приміщення немає, краще подбати про все необхідне для зручності та безпеки співробітників та покупців (план евакуації, куточок споживача, зона очікування, wi-fi тощо).
Вивіску . Помітна вивіска з назвою магазину, режимом роботи, контактними даними ще один елемент привернення уваги. А за законом у магазині також треба розмістити інформацію про підприємця чи компанію.
Освітлення . Оскільки в магазині є живі рослини, необхідно правильно підібрати світильники. Краще вибрати світлодіодні, які не призводять до нагрівання світлового потоку та в'янення кольорів.
Систему кондиціювання . Квіти люблять прохолоду, тому місце, де вони зберігатимуться, слід обладнати кондиціонером або спеціальним холодильником.
Для квіткового магазину підійдуть перші поверхи житлових будівель, окремі будови, острівці у ТРЦ. Якщо ви вибрали приміщення в будівлі, переконайтеся, що вона не є пам'яткою архітектури. Відповідно до закону, не дозволяється встановлювати на його фасаді будь-які пристрої, якими повинен мати квітковий магазин, наприклад, спліт-систему.
Потрібне приміщення досить складно знайти. Воно має відповідати певним нормам, адже тут ще багато брудної роботи, наприклад, у зоні, де збирають букети або змінюють воду. Клієнт не повинен бачити відходи, тому подбайте про правильне зонування. Окремо розташуйте склад продукції, робочу зону, прилавок та вітрину. Відмінно, якщо ви обладнаєте додаткову невелику ділянку в магазині під фотозону для отримання красивих знімків букетів для соціальних мереж або сайту.
Для організації роботи невеликого магазину на 25 квадратних метрів знадобиться закупити необхідне обладнання та інструменти.
До обов'язкового списку входять :
холодильна вітрина або холодильник для зберігання зрізаних кольорів – від 1700 $;
система кондиціювання - близько 2000-2500 $;
освітлення - від 130 $;
110px 0 110px;"> охоронна та протипожежна сигналізація – від 500$;
касовий апарат із встановленням та підвантаженням бази обліку – 550+270$;
принтер чеків - від 30 $;
інструменти для флориста, декор, стелажі, вази, форма співробітників – близько 600 $.
Холодильне обладнання та систему кондиціювання можна спочатку орендувати з можливістю викупу. Так ви заощадите гроші. Однак не рекомендується брати техніку, в довговічності якої ви не впевнені. Вона може підвести вас у невідповідний момент.
Крім того, в Україні зараз діють стабілізуючі та екстрені відключення електрики. Протягом певного часу (близько 4 годин) електроенергія не подаватиметься до квіткового магазину. А це означає, що холодильне обладнання та кондиціонер перестануть працювати, що, безумовно, негативно вплине на термін зберігання зрізаних квітів. Тому не зайвим буде купити генератор, щоб уникнути великих списань зів'ялих рослин. Який саме пристрій знадобиться, залежить від розмірів приміщення та кількості техніки, яку потрібно буде підтримувати в робочому стані. Генератор на 22 кВт з автоматичним запуском при відключенні електрики буде коштувати від 5000-6000 $.
Загальна вартість наповнення квіткового магазину обійдеться в 11 300-12 000 $.
Асортимент товарів у квітковому магазині залежить в першу вечерю від формату закладу. У невеликій торговій точці, кіоску або місці на ринку можна продавати лише популярні квіти, що зрізають. Це в першу чергу троянди, а потім гвоздики, тюльпани, півонії, гладіолуси, хризантеми, еустома, альстромерія та прості букети з них.
Якщо йдеться про повноцінний магазин квітів, то, крім традиційного асортименту, можна включити екзотичні рослини, карликові дерева, у тому числі плодові, квіти в горщиках, зокрема орхідеї, флораріуми, авторські букети для свят та різноманітних урочистостей.
Все, що пов'язане з рослинами і флористикою, тобто супутні товари, що не псуються. Продавайте декоративні вази, горщики, сувеніри, ґрунт та інструменти для догляду за кімнатними рослинами, насіння, саджанці, елементи декору, букети із фруктів, цукерок тощо.
Продаж супутніх товарів допоможе мінімізувати ризики, пов'язані з нетривалим терміном зберігання квітів.
Також ви можете пропонувати послуги з написання записок чи листівок у букети, упаковувати подарунки, оформляти живими квітами весільні церемонії, вечірки та інші заходи, проводити майстер-класи зі складання квіткових композицій, здавати в оренду об'ємні букети для фотосесій. А якщо ви самі – досвідчений флорист і хочете приносити людям користь, можете створити тематичний курс для навчання цьому ремеслу всіх бажаючих. Все це стане додатковим джерелом вашого доходу та урізноманітнить діяльність.
Заборонено законодавством продавати всі рослини із Червоної книги. Зокрема, під забороною перебувають проліски, первоцвіти. Рідкісними вважаються деякі види крокусів, сон-трава, шафран сітчастий. За продаж цих квітів можна отримати штраф у розмірі від 1700 до 3655 грн. (47-102$).
Купувати квіти потрібно не хаотично або спираючись на власні смаки, а обдумано. Скористайтеся матрицею асортименту. Це дозволить вам замовляти у постачальників ті квіти, які будуть мати попит, у певній кількості та з варіантами заміни. Матриця може послужити своєрідним конструктором, коли за строго певного асортименту флорист створює шедеври, нові «рецепти» букетів та сезонні колекції.
У магазині квітів повинні бути присутніми :
20% кольорів першого плану. Це популярні та найкращі квіти. Вони, як правило, займають центральне місце в букеті: півонії, ранункулюси, амариліс;
60% – це базові квіти, які служать тлом і доступні цілий рік: троянди, гвоздики, хризантеми, лізіантуси, гербери. Бюджетні варіанти букетів можна складати лише з базових кольорів.
10% - додаткові рослини, які роблять букет незвичайним та унікальним. Залежно від сезону це можуть бути ягоди, листя, гілочки хвої або горобини.
10% – різна зелень, яка надає букету необхідного обсягу.
Коригувати асортимент потрібно щодо сезону. У зимові композиції додавайте гілочки ялиці чи туї. Можете відкрити спеціальну пропозицію щодо складання різдвяних вінків, які вішають на двері напередодні новорічних свят. Навесні додавайте в асортимент квіти, які розпускаються першими та асоціюються з відродженням природи: тюльпани, примулу, гіацинт, бузок і, звичайно ж, котики. Літні композиції найчастіше складаються з півоній, гортензій та ромашок. А восени настає черга яскравих теплих фарб, які приносять польові квіти, жоржини, айстри та хризантеми. Осінні букети можна доповнити колосками пшениці. Однак не забувайте, що 70% покупців віддають перевагу рослинам пастельних квітів і лише 30% люблять яскраві відтінки. Використовуються вони переважно для чоловічих букетів.
Для квіткового бізнесу характерна висока торгова націнка, яка може сягати 100-150%. А у святкові дні вартість квітів збільшується у кілька разів. Тому напередодні того чи іншого свята потрібно замовити більшу кількість рослин та коригувати асортимент.
Дати, до яких завжди купують квіти :
шкільні свята: 1 вересня, День вчителя, Останній дзвінок, випускний, а для ВНЗ ще й день захисту/отримання диплому;
жіночі свята: 8 березня, 14 лютого, День матері;
військові свята: 8-9 травня та 14 жовтня;
церковні свята: Вербна неділя, поминальний тиждень, Різдво (католицьке та православне), Трійця.
Не забувайте, що влітку та восени збільшується кількість весіль, тому подбайте про наявність у вашому магазині всього необхідного для складання весільних букетів. Крім того, перед новорічними святами часто влаштовують корпоративи, а також надсилають подарунки партнерам із бізнесу. Можна заповнити цю нішу, пропонуючи невеликі букети для компаній, що значно збільшить прибуток магазину.
Купувати квіти можна у місцевих квітникарів, у розплідниках, на квіткових ринках або у постачальників. Останній варіант – найоптимальніший. З офіційним представником виробника можна домовитися про доступну ціну, постоплату, знижки, попередні замовлення та графік завезення квітів до вас у магазин. Крім того, постачальник закріплює за кожним великим замовником персонального менеджера, який вирішує різні завдання: збирає замовлення, замінює списані або відсутні квіти, інформує про постачання.
Інформацію про постачальників у вашому регіоні можна знайти в Інтернеті на спеціалізованих форумах. Перед тим, як зробити перше замовлення, обов'язково попросіть про презентацію продукції, що закуповується. Крім того, постачання має відбуватися тільки після облаштування прилавка та підбору персоналу. Домовитеся про регулярне підвезення товару в межах 5-7 днів.
Краще мати одного постійного перевіреного постачальника, у якого ви купували б 90% усієї продукції. Однак передбачте і страхові варіанти.
Перше замовлення завжди найдорожче. На квітковий магазин площею 20 квадратних метрів виділіть не менше 1000-1200 $ для закупівлі продукції. Якщо ви самі вирощуєте та продаєте квіти, то рентабельність такого бізнесу буде вищою.
Інтернет-магазин квітів – вдале рішення для підприємців-початківців та невеликих бізнесів. У такому разі можна не турбуватися про пошук «рибного» місця та облаштування магазину відповідно до всіх вимог. Це дозволяє заощадити гроші та спростити роботу.
Великі гравці на ринку, особливо власники мережі офлайнових точок, мають власні інтернет-магазини чи сайти. Це не дивно. Віддалені продажі стали популярними у всьому світі, у тому числі і в квітковому бізнесі.
Постійним клієнтам набагато простіше і швидше подивитися варіанти букетів, вибрати за допомогою фільтрів варіант, що сподобався, оплатити його онлайн і замовити доставку в потрібне місце, ніж самому добиратися до магазину. Для потенційних покупців наявність сайту показує, що ви серйозний і ґрунтовний бізнес. Це особливо важливо, якщо, крім роздрібної торгівлі квітами, ви спеціалізуєтесь на масових замовленнях, займаєтеся оформленням заходів, ресторанів, магазинів, готелів. Приклади робіт на сайті, кейси та відгуки клієнтів збільшать продаж.
Власне інтернет-представництво – чудовий спосіб підвищити впізнаваність.
Квітковий інтернет-магазин також потрібен тим, хто збирається продавати лише певні сезонні квіти і не потребує звичайного магазину. А також тим, хто більше орієнтований на оформлення заходів та створення букетів нареченої, наприклад. У такому разі приміщення необхідне більше для творчої роботи, тому може бути де завгодно і бути захованим від очей, адже тоді замовлення прийматимуться через інтернет.
Розробити інтернет-магазин або сайт із привабливим інтерфейсом та зрозумілою структурою.
Додати фільтри, сортування, особистий кабінет та інші корисні функції.
Підв'язати служби доставки, платіжні системи та картки.
Підготувати портфоліо/каталог товарів.
Провести професійну фотосесію букетів та супутніх товарів, щоб отримати якісні знімки, які викликають бажання оформити замовлення.
Наповнити сайт цікавими та корисними для споживачів текстами, статтями, лайфхаками, порадами.
Створити унікальний дизайн сторінок, щоб виділитись на тлі конкурентів, запам'ятатися аудиторії, викликати приємні емоції.
Подбати про оптимізацію та просування.
Якщо ж у вас одна торгова точка на ринку, в ТРЦ чи кіоск і ви не збираєтеся займатися онлайн-продажами, навряд чи винагорода з особистим сайтом окупиться. Існують інші варіанти: групи в соціальних мережах, маркетплейси та агрегатори, тематичні чати, той же сайт, тільки односторінковий – для портфоліо, що підвищує довіру.
Побудова власного бренду починається не з оформлення букета у фірмовому впакуванні, а ще до відкриття закладу.
Перше – це назва. Оптимальний варіант, якщо воно буде мовою країни, де відкриваєте магазин, тематичним і унікальним. Логотип замовте професійних дизайнерів. Він повинен візуально представляти ваш бізнес. Щоб несумлінні конкуренти не скористалися вашою назвою та логотипом, запатентуйте їх.
Графічні елементи та колірну гаму також потрібно ретельно продумати. Всі перелічені елементи фірмового стилю використовуються під час створення вивіски, оформлення інтер'єру, сторінок у соцмережах та сайту, підготовки друкованої, рекламної та сувенірної продукції, упаковки, робочої форми співробітників.
Замовити розробку фірмового стилю, який запам'ятається вашим клієнтам та допоможе відбудуватися від конкурентів, можна у спеціалістів WeLoveBrands. Професійні неймери та дизайнери підготують варіанти назв та візуальну айдентику квіткового магазину після ретельного вивчення особливостей вашого бізнесу, аналізу ринку та цільової аудиторії. Більш детальну інформацію про це можна дізнатись за посиланням .
Рекламна кампанія має розпочатися ще до відкриття торгової точки. Є кілька варіантів: банери та лайтбокси в районі, покажчики, стрілки по дорозі до магазину, напис на будівлі «Незабаром відкриття», роздача листівок із закликом прийти до нового магазину тощо.
День відкриття має бути незабутнім. Приємна музика, святкове оформлення входу, ігри та акції. Наприклад, першому покупцю букет безкоштовно.
Відвідувачі йдуть у квітковий магазин, особливо за авторським букетом, не тільки якщо він знаходиться поблизу, але і за рекомендаціями знайомим. Сарафанне радіо приносить свої плоди за деякий час. Але щоб з'явилися перші клієнти, потрібно рекламувати заклад у Інтернеті. А саме:
завести акаунти в популярних соціальних мережах та скористатися платними та безкоштовними способами просування сторінки;
запустити власний сайт чи інтернет-магазин;
розміщувати рекламні пропозиції на маркетплейсах та спеціалізованих платформах;
просувати магазин квітів у батьківських чатах;
помістити адресу магазину на онлайн-картки.
Також можна залучати покупців через рекламу у ЗМІ та на транспорті, роздачею листівок, акціями та знижками, дисконтними програмами, проведенням тематичних майстер-класів.
Ефективним способом просування є створення бренду. Це допомагає підвищити впізнаваність, довіру та лояльність споживачів. Але головні моменти в роботі квіткового магазину - все ж таки сервіс і якість продукції. Якщо відвідувачу сподобалася робота флориста, ставлення персоналу, швидкість доставки букета тощо, він повернеться знову.
Під час запуску бізнесу необхідно розрахувати інвестиційні, щомісячні витрати та терміни окупності.
Скільки вкласти в квітковий магазин на старті :
реєстрація - від 100 $;
закупівля обладнання - 11 300 $;
перша партія кольорів - від 1200 $;
реклама - від 600 $;
оренда приміщення – від 1600 $;
ремонт - близько 1100 $;
вивіска та дизайн приміщення – від 700$;
інші витрати (канцелярське приладдя, засоби для прибирання та інше) - близько 200 $.
При продажі 200-250 букетів на місяць з ціною від 5 до 25 $ для бюджетної та преміум продукції відповідно, вийти в нуль можна через півтора роки, а почати заробляти за найпесимістичніших прогнозів – через два роки.
Щомісяця доведеться вкладати гроші в :
оренду - від 300 $;
товарне доповнення - 1000 $;
зарплату співробітникам (2 флористи, бухгалтер, кур'єр) - від 1400 $;
рекламу - від 110 $;
комунальні послуги - від 200 $;
амортизаційні витрати - від 40 $;
дрібні витрати для офісу - від 200 $.
Також виділяйте щомісяця від чистого прибутку 5% до резервного фонду. Він зможе стати тією фінансовою подушкою, яка вбереже квітковий бізнес за форс-мажорних обставин.
Можна не лише відкрити власний квітковий магазин з нуля, а й купити готовий бізнес. Ціни відрізняються в різних регіонах та залежно від масштабів бізнесу. Так, невеликий магазин квітів може коштувати в середньому від 30 000 $. А готовий бізнес, що включає торгову точку та інтернет-магазин – від 70 000 $.
Тут все залежить від формату та масштабів бізнесу, напряму діяльності та цінової категорії. У цілому нині, квітковий магазин може отримувати щомісячну прибуток у вигляді від 700-800$.
Відкриття квіткового магазину вимагає не лише чіткого бізнес-плану та грамотної стратегії, а й творчого підходу, а також любові до квітів. Перевагами бізнесу є висока маржа на продукцію, можливість входу з мінімальними вкладеннями та шляхи розвитку. А з великою конкуренцією ви можете боротись за допомогою створення унікального візуального образу.
Логотип і фірмовий стиль квіткового магазину дозволяють просувати товари, використовуючи психологію та маркетингові хитрощі. Команда WeLoveBrands розробить елементи фірмового стилю, що запам'ятовуються, які підкреслять індивідуальність і переваги вашого бізнесу. Для отримання консультації та обговорення проекту зателефонуйте нам або напишіть у месенджерах.