Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
2021 показав безумовне всесвітнє лідерство Toyota Motor: компанія продала 10,5 млн автомобілів, показавши 10% приросту щодо 2020 року і випередивши на 2,2 млн одиниць найближчого конкурента - німецький Volkswagen. На ринку США Toyota також посіла перше місце з 2,3 млн. проданих машин, залишивши позаду американські GM і Ford.
У топ-10 світового рейтингу продажів автомобілів за підсумками 2022 року увійшли чотири моделі японського виробника - Corolla, RAV4, Camry та Yaris, причому Corolla посіла перше місце у загальному модельному заліку.
Як бренд завойовував міжнародний ринок, а також чим підкуповує сучасного споживача, розповіли в цій статті.
Toyota Motor Corporation – провідний японський автовиробник. Компанія заснована у 1933 році і сьогодні входить до Toyota Group. Є найбільшим виробником авто в Японії та одним із найбільших у світі. Штаб-квартира знаходиться в Тойота, префектура Айті.
2008-го «Тойота» вперше посіла перше місце у світі за кількістю проданих автомобілів, обігнавши американську корпорацію General Motors. Компанія постійно значиться у світових рейтингах – Forbes Global 2000 (10 місце у 2022 році) та Fortune Global 500 (13 місце).
До структури Toyota входить близько тисячі дочірніх компаній та філій, які виробляють автомобільні комплектуючі, збирають та продають автомобілі, а також комерційні та промислові транспортні засоби.
Під маркою випускають легкові та вантажні авто, автобуси – лише близько 70 різних моделей. Крім автовиробництва, "Тойота" займається й іншими видами діяльності, включаючи фінансові послуги та лізинг. А ще компанія інвестує кошти в аерокосмічну галузь та будівництво моторних човнів.
У компанії працює понад 372 тис. працівників. Виробничі потужності Toyota розташовані у 27 країнах світу, у тому числі в США, Канаді та Індонезії, а автомобілі продаються у 170 країнах та регіонах.
За даними консалтингової та брендингової агенції Interbrand, у 2022 році Toyota з вартістю $59,8 млрд випередила Tesla і знову очолила рейтинг найдорожчих автомобільних брендів.
Фінансові показники :
загальна вартість активів складає $589 млрд;
виторг у 2022 році зріс більш ніж на 15% порівняно з попереднім роком, досягнувши $272,9 млрд;
чистий прибуток склав $24,5 млрд.
Ключовий міжнародний ринок збуту автомобілів Toyota та головне джерело доходів – США.
Основний конкурент компанії - концерн Volkswagen з порівнянними обсягами виробництва та продажу. А дочірня компанія Lexus «бореться» за преміум-сегмент ринку з німецькими BMW та Mercedes-Benz, а також з японськими Infiniti та Acura.
Офіційний сайт компанії: global.toyota.
За 86 років з моменту випуску першого серійного автомобіля компанія стала володарем безлічі нагород та премій. Кількість нагород, яку Toyota та її співробітники з 1952 року отримали від Товариства автомобільних інженерів Японії, перевищує число 120, від Японського товариства інженерів-механіків – 50.
Компанія шість разів нагороджена Промисловою премією Ішімури та вісім – преміями Японського товариства сприяння розвитку машинобудування.
Зусилля бренду в галузі екології та охорони природи тричі відзначені Премією Нової Енергії та аналогічна кількість разів – Головним призом за енергозбереження.
У 2022 році каліфорнійська компанія Kelley Blue Book, яка вивчає автомобілі та займається оцінкою транспортних засобів, вручила корпорації Toyota «Нагороду за найнижчу 5-річну вартість володіння автомобілем» та премію «Імідж бренду» як «найкращому бренду вантажівок».
Компанія бере участь у різних благодійних проектах, виділяючи кошти на програми у сфері освіти (наука, математика, технологія, інженерія), захисту навколишнього середовища, безпеки, а також надання допомоги при стихійних лихах.
Серед організацій, з якими співпрацює Фонд Toyota, – Червоний Хрест США, Boys & Girls Clubs of America, Національний центр для сімейних навчань, LEAF, проекти в Японії та ін.
Також компанія «Тойота» є спонсором Cricket Australia, Ради з крикету Англії та Уельсу, AFL, а в 2015 році стала партнером Олімпійських ігор, поставляючи транспортні засоби та засоби зв'язку між ними.
Авто марки Toyota брали участь у багатьох змаганнях з автоспорту, серед яких Чемпіонат світу з гонок на витривалість, світові ралі, Формула-1, 24 години Ле-Мана, Formula Drift, Toyota Racing Series, Super Formula та ін. Крім цього, компанія постачала двигуни та комплектуючі для учасників змагань.
Компанія Toyoda стартувала з ткацьких верстатів, які і зараз поряд зі швейними машинами займають чільне місце у лінійці споживчих товарів бренду. Шлях у автомобілебудуванні розпочався у 1930 році з вивчення двигунів внутрішнього згоряння засновником автомобільного бренду Кіїчіро Тойода.
У 1933 році Кіїчіро зареєстрував компанію Toyoda Automatic Loom Works, Ltd, яка згодом перетворилася на Toyota Motor Corporation, оскільки така назва була більш милозвучною.
Через три роки на ринок вийшов перший серійний автомобіль седан Model A1. Ранні моделі нагадували Dodge та Chevrolet, а в їхньому виробництві використовували американські комплектуючі.
У роки Другої світової війни Toyota сконцентрувалася на збиранні вантажних автомобілів, більш затребуваних у військовій логістиці. Сама ж Японія сильно постраждала в ході бойових дій, а заводи компанії, які працювали для армії, зазнали бомбардувань.
Після капітуляції США заборонили виробництво легкових автомобілів у Японії, але дозволили виготовлення вантажівок для цивільного застосування, зокрема для відновлення зруйнованої інфраструктури.
У 1947 році, коли почалася холодна війна між СРСР і США, вектор Штатів змістився із заборонами на відновлення японської економіки, і через два роки компанії дозволили відновити виробництво легковиків. Першим повоєнним легковим автомобілем стала модель «SA».
У 1950 -х роках конвеєри "Тойота" заробили на повну потужність. Щоб підвищити конкурентоспроможність продукції, інженери компанії ретельно вивчили американські автомобілі та особливості їхнього виробництва. Керівники Toyota відвідали складальні лінії автокорпорацій США, у тому числі Ford Motor Company, та впровадили їх технології, що одразу призвело до підвищення якості та ефективності.
1957 року компанія відкрила американський підрозділ Toyota Motor Sales, USA, Inc., а через рік випустила седан Toyopet – першу модель для північноамериканського ринку. Пробний крок виявився невдалим - Toyopet не прийняли через високу вартість і малу потужність двигуна.
Позашляховий Land Cruiser 1958 з колісною формулою 4×4 виявився більш вдалим. У 1965 році Toyopet, який повністю переробили для ринку США та випустили під назвою Corona, ознаменував перший успіх компанії в США.
До початку 1980 -х Toyota вийшла на друге місце у світі серед автовиробників. Після об'єднання Toyota Motor Company та Toyota Motor Sales Company компанія отримала нинішню назву Toyota Motor Corporation.
Положення «Тойота» ще більше зміцнилося після запуску преміального бренду Lexus на новітньому заводі в Кентуккі 1989-го і першого у світі масового гібрида Prius 1997 року.
Автомобілі Lexus розроблялися, щоб конкурувати з моделями класу люкс Mercedes-Benz, BMW та Jaguar, адже колишні авто марки – Crown та Century призначалися для внутрішнього ринку. Розробка преміальної моделі почалася таємно у 1983 році. На проект було виділено понад 1 млрд. доларів.
Для молодих покупців виробник запустив у 2003 році бюджетний бренд Scion, а для заможних представників бізнесу розкішний гібридний позашляховик Lexus RX 400h.
У першому десятилітті нового століття компанія зіткнулася з серйозними проблемами - різким падінням продажів через світову фінансову кризу 2008 року та наймасовішим відкликанням авто в історії світового автомобілебудування. У 2010 році компанії довелося відкликати понад 8 млн автомобілів через несправності гальмівної системи.
Багато експертів вважали, що Toyota не впорається з масштабними репутаційними та фінансовими викликами. Однак ефективне проведення кампанії з усунення дефектів продемонструвало відповідальне ставлення до споживачів, і проблема не вплинула на імідж бренду.
У 2012 році компанія запустила оновлений Prius PHV із можливістю підзарядки від зовнішньої електромережі, а сукупне світове виробництво автомобілів бренду перевищило 200 млн.
У 2014 році випустили Mirai – перший у світі серійний автомобіль на паливних елементах. У 2019 році Toyota Motor та Denso Corporation відкрили спільне виробництво автомобільних напівпровідників нового покоління.
Крім автомобільної продукції, Toyota сьогодні випускає гумові та пробкові матеріали, сталевий прокат, синтетичні смоли, автоматичні ткацькі верстати та навіть вироби з бавовни та вовни. Окремі підрозділи компанії займаються нерухомістю, збірними будинками, імпортом та експортом сировини.
Також, у 2019 році компанія розробила проект безпілотного планетоходу, який дозволяє астронавтам пересуватися Місяцем без скафандрів.
Корпоративна місія Toyota - "створювати все більш досконалі автомобілі, будувати майбутнє, в якому кожен матиме свободу пересування".
Крім того:
Toyota фокусується на виробництві надійних автомобілів та забезпечує сталий розвиток суспільства за рахунок інновацій та високоякісних продуктів та послуг;
Toyota розвиває нові види транспорту - автономні автомобілі, а також шукає нові способи поєднання технологій з людьми;
для збору інформації, корисної для споживачів, Toyota аналізує та обробляє великі обсяги даних, які генерують автомобілі;
в рамках ініціативи Toyota Environmental Challenge 2050, яку було запущено в 2015 році, компанія прагне скоротити глобальний викид вуглекислого газу новими автомобілями до 2050 року на 90% порівняно з рівнем 2010 року.
Усвідомлюючи глобальні екологічні проблеми, такі як зміна клімату, брак води, виснаження ресурсів та деградація біорізноманіття, програма Toyota Environmental Challenge 2050 спрямована на максимальне зниження негативного впливу виробництва та керування транспортними засобами. Це завдання включає шість завдань у трьох областях: постійне поліпшення автомобілів та виробництва (нульові викиди CO2 на всіх заводах до 2050 р.).
Бренд отримав назву на честь засновника компанії Кіїчіро Тойода. Але, щоб спростити вимову, було вирішено замінити букву «d» на «t».
При цьому, в Японії слово «Тойота» є вдалим ще й тому, що складається з 8 чорт при написанні катаканою. А цифра 8 тут вважається такою, що приносить удачу.
Цікаво, що штаб-квартира компанії знаходиться у однойменному місті. Раніше, а точніше до 1959 року, він називався Коромо. Але через те, що тут розташовувався основний роботодавець у регіоні – на той час вже відома у світі компанія Toyota – було вирішено назвати місто так само.
Проста та ефективна емблема Toyota – один із найвідоміших графічних символів на ринку автомобілів. У міру розвитку бренду логотип зазнав ряду змін і сьогодні складається з трьох плавних овалів.
Від безлічі складних автомобільних емблем, наприклад, тих, які прикрашають капоти Porsche і Ferrari, знак Toyota відрізняється лаконічністю.
На перший погляд, емблема виглядає як стилізована буква «Т», проте, за словами представників компанії, логотип Toyota наповнений важливими символами. Кожен овал має своє значення. Так, менший уособлює серце клієнта, середній – серце бренду, а найбільший – демонструє безмежні можливості компанії.
Оригінальний логотип Toyota представили у 1935 році. Він складався з червоно-білого ромба та найменування бренду Toyoda, який виконали напівжирним шрифтом без засічок. Геометричний дизайн підкреслював майстерність інженерів та стабільність компанії. Форма ромбоподібного діаманта символізувала перевагу та клас. Червоний та білий кольори уособлювали пристрасть та енергію та стали візитною карткою бренду.
Згодом компанія провела кілька редизайнів логотипу, змінюючи його форму та шрифт напису. Замість Toyoda з'явилася Toyota.
1989 року компанія зважилася на кардинальне оновлення айдентики. Бренд представив першу версію знаменитої емблеми — великий горизонтальний овал з набором з двох овалів у центрі. На автомобілях майже завжди використовують сріблястий логотип, а в маркетингу та рекламі – червоно-білий або чорно-білий.
Червоний колір Toyota означає пристрасть та міць, білий відображає інновації та клас, а чорний символізує силу та вишуканість.
За довгий час, протягом якого Toyota не розкривала значення знака, з'явилося багато конспірологічних пояснень його сенсу. Одна з найпоширеніших версій полягала в тому, що два з трьох овалів — це стилізоване зображення нитки, яку втягують у голку на знак відбиття коренів компанії.
Популярність і вплив бренду найкраще виявляється у тому, що його ім'я одного разу стало назвою війни. Пікапи Toyota активно застосовувалися під час регіонального конфлікту 1980-х років між Лівією та Суданом. Бойовики використовували "Тойоти" для перекидання військ через пустелю Північної Африки, а також модифікували їх для встановлення кулеметів та легких знарядь. Кількість пікапів у поєднанні з їхньою високою надійністю та ефективністю призвели до того, що баталії між двома країнами назвали «Великою війною Toyota».
Але престиж бренду все ж таки зумовили мирні досягнення :
Toyota Supra стала першим автомобілем у світі із вбудованою навігаційною системою;
Toyota – перша автомобільна компанія, яка випустила серійний автомобіль на водневих паливних елементах;
це перший виробник, якому вдалося зібрати 10 млн. автомобілів за один фінансовий рік;
80% автомобілів Toyota, які продали 20 років тому, досі перебувають у експлуатації;
щорічно «Тойота» інвестує близько $9 млрд у дослідження та розробки;
у Toyota більше 1 млн патентів, які включають 260 тис. випущених та 940 тис. поданих патентних заявок;
Corolla – найпопулярніша модель Toyota, яку купують у середньому кожні 27 секунд.
У серпні 2020 року Японське агентство аерокосмічних досліджень JAXA і Toyota Motor Corporation оголосили, що пілотований герметичний всюдихід, який знаходиться на стадії спільних випробувань, отримав назву «Moon Cruiser». JAXA і Toyota раніше оголосили про створення пілотованого місяцехода, в якому використовують технології електромобілів на паливних елементах.
Бажаєте створити бренд, який «чіпляє», запам'ятовується та виділяється серед конкурентів? Фахівці брендингової агенції WeLoveBrands проведуть ребрендинг або створять візуальний образ з нуля, наголосивши на сильних сторонах бізнесу. Допоможемо ефективніше використовувати всі засоби айдентики: логотип та фірмові елементи, каталоги, упаковку та етикетку, візитки, оформлення Facebook та Instagram, а також дизайн сайту. Зв'яжіться з нами , щоб обговорити свій проект.