→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Особистий бренд: як заробляти на власному імені

10

Оцінили: 2

Зміст:
Розмір шрифту:

Особистий бренд: як заробляти на власному імені

Термін "особистий бренд" з'явився ще 1997 року завдяки Тому Пітерсу - бізнес-гуру менеджменту. Він писав, що незалежно від сфери, в якій працюєш, кожен із нас - керівник власного бренду. І просувати його потрібно так само, як новий продукт чи послугу.

І це правда. Важко уявити корпорацію Apple та iPhone без такої особистості, як Стів Джобс, космічну компанію Space-X - без її першої особи Ілона Маска або соціальну мережу Facebook - без Марка Цукерберга. Це лідери думок, сильні особисті бренди, які транслюють власні цінності через слова та вчинки.

Здатність впливати на настрої інших людей дає змогу власнику особистого бренду просувати власний бізнес, себе як фахівця, свої ідеї та продукти.

Якщо ви хочете знайти нову роботу або відкрити свою справу, будувати кар'єру, завести корисні знайомства, самореалізуватися і розвиватися, а також успішно продавати товари або послуги, потрібно створити особистий бренд. Просуваючи власний образ, ви зможете залучити більше клієнтів. Адже, як відомо, люди приходять до людей, а не до безликих компаній.

personal-brand

Що дає сильний особистий бренд

Особистий бренд - це об'ємний образ людини в соціумі. Складається не тільки із зовнішнього вигляду і власного стилю, а й транслює певні цінності, викликає в аудиторії певні емоції та асоціації. Це те, що про людину думають інші люди, і те, що виділяє її на тлі інших.

За допомогою особистого бренду можна сформувати потрібний образ, просувати будь-яку ідею і монетизувати талант. Він допомагає зміцнити репутацію та досягти успіху.

Переваги особистого бренду:

  • залучення аудиторії та вибудовування з нею довірчих відносин;

  • посилення свого впливу, можливість стати лідером думок;

  • підвищення впізнаваності марки та довіри до неї;

  • позиціонування себе як фахівця у своїй галузі;

  • просування товарів або послуг і збільшення продажів;

  • зміцнення репутації.

Сильний особистий бренд приваблює споживачів, які готові платити більше - за ім'я, якість, експертність. А ще він дає змогу заводити корисні зв'язки, знаходити інвесторів, підвищувати конкурентоспроможність.

personal-brand

Кому потрібен особистий бренд, щоб досягти успіху: перелік професій

Відоме ім'я і хороша репутація нікому не завадять. Особливо це стосується тих, хто працює у висококонкурентному сегменті, надає послуги, пов'язаний зі сферами краси, шоу-бізнесу та розваг. Особистий бренд потрібен як експертам, так і звичайним людям з певним досвідом, які хочуть ним поділитися.

Особистий бренд підходить:

personal-brandпідприємцям і керівникам – ви станете обличчям бізнесу і зможете вплинути на його успішність;


personal-brandлюдям творчих професій (художники, фотографи, журналісти, письменники, музиканти, архітектори, дизайнери, аніматори тощо) - можна зіграти на своєму імені, завоювати довіру і запустити ефект «сарафанного радіо», щоб залучити більше клієнтів;


personal-brandекспертам у своїй ніші (косметологи, перукарі, візажисти, юристи, коучі, психологи, педагоги, репетитори) - дає змогу роздобути нових клієнтів за допомогою вибудовування образу експерта, якому можна довіритися і відкритися;


personal-brandмаркетологам – ви зможете почати працювати з великими і відомими компаніями;


personal-brandфрілансерам (будь-які види діяльності) – дає змогу швидше і легше знаходити клієнтів, розширити клієнтську базу, працювати з цікавими проєктами;


personal-brandмедійним особистостям – від того, як вибудуваний ваш образ, залежить кількість контрактів і запрошень;


personal-brandлюдям у пошуку роботи – підвищує шанси потрапити у велику компанію або цікавий проєкт, обійняти хорошу посаду.

 

Однак якщо ви не прагнете публічності і навіть не знаєте, навіщо вам популярність, не хочете просувати себе, не вмієте тримати емоції під контролем, не готові вкладати час і кошти у власну розкрутку, особистий бренд не для вас.

Є ситуації, коли публічність узагалі не бажана, але репутація й образ у свідомості людей вибудовуються самі собою. Якщо ви чиновник, депутат або представник урядового сектору, вам потрібно взяти під контроль громадську думку. Особистий бренд допоможе в цьому.

personal-brand

З чого починається особистий бренд і що важливо знати на початку шляху

Перш ніж почати безпосередню побудову особистого бренду, необхідно провести аналітичну роботу і вибудувати стратегію, прописати цілі, вивчити конкурентів, власну аудиторію і себе.

Почніть із визначення цілей:

  • Які завдання вирішить ваш бренд?

  • Скільки клієнтів він приведе?

  • На скільки ви підвищите чек, ставши публічною особою?

  • Яку кількість часу ви готові виділити на створення особистого бренду?

Відповіді на ці запитання допоможуть вам поставити чіткі завдання і визначити дедлайни.

Потім перейдіть до стратегії. Потрібно зрозуміти власні сильні сторони, визначити переваги, відмінні риси. Для цього дайте відповідь на запитання:

  • З якими запитами до вас частіше звертаються клієнти?

  • Які проблеми споживачів ви вирішуєте краще за інших?

Потім вирішіть, які теми ви б хотіли транслювати в публічний простір, а які - ні. Так ви зрозумієте, чим можете поділитися з іншими, і вибудуєте власні кордони. Тобто, за можливості публічне життя відокремте від приватного.

Крім того, важливо розуміти, хто ваші глядачі-слухачі-читачі, на які категорії вони діляться. Допоможе в цьому комплексний аналіз, наприклад, підписників у соціальних мережах.

personal-brand

Варто розділити список друзів і знайомих на:

personal-brandколег;


personal-brandекспертів;


personal-brandшкільних друзів;


personal-brandмолодих фахівців;


personal-brandпотенційних клієнтів;


personal-brandвласників бізнесів тощо.

 

Так ви зрозумієте, як з ними спілкуватися, щоб ваші слова і вчинки стали для них значущими.

Слід також визначити унікальну торговельну пропозицію, те, що вас відрізнятиме від конкурентів, і прописати особливості своєї діяльності. Від цього залежить ваш контент, посил аудиторії, стиль комунікації.

Конкурентів потрібно знати в обличчя. Тому має сенс витратити на їхній аналіз трохи більше коштів і часу. Перевіряйте їхні профілі в соціальних мережах та публічні появи. З'ясуйте їхні слабкі та сильні сторони, що їм подобається, як вони реагують на різні події. Можете запозичити деякі прийоми, але підлаштуйте їх під себе. Категорично забороняється займатися плагіатом і наслідуванням. Це негативно позначиться на вашій репутації, адже важливо стати лідером, бути першим, а не послідовником.

Проводячи попередній аналіз своїх особистих переваг, ніші, цільової аудиторії, конкурентів, будьте неупереджені. Тоді ви станете найкращим піарником себе самого і власної справи.

personal-brand

3 кити особистого бренду: професіоналізм, визнання, репутація

За кожним особистим брендом стоїть реальна людина. Тому основні його складові – це комплекс навичок, цінностей, думок, які транслюються цільовій аудиторії за допомогою різних цифрових інструментів і методів класичного піару. Щоб сформувати у свідомості людей потрібний образ, необхідно враховувати три ключові моменти.

personal-brand

Професіоналізм

Щоб заявити про себе як про експерта, надайте докази. Мало просто розповісти про свою діяльність і похвалитися місцем роботи. Набагато ефективнішими будуть реальні кейси, які демонструють ваш досвід і досягнення, а також відгуки клієнтів, участь у проєктах, статті та виступи в популярних ЗМІ - соціальні докази.

personal-brand

Визнання

«Другий кит» підтверджує унікальність людини-бренду. Вона має вміти задавати тренди, впливати на оточуючих. Визнання може проявлятися по-різному. З одного боку воно виглядає як збільшене число передплатників, з іншого - збільшення кількості запрошень на значущі події, а ще робота з відомими особистостями і компаніями. Визнання - це коли людина відома в певних колах і її думку цінують як експертну.

personal-brand

Репутація

Без гарної репутації неможливо зміцнити позитивну думку про людину, отримати визнання, підтвердити професіоналізм і домогтися зростання популярності.

При цьому важливо залишатися собою. Необхідно говорити про те, на чому розумієтеся і що близьке вам. Якщо будете відкриті, ваша аудиторія знайдеться, а якщо люди відчують фальш, підтримки не чекайте. 

personal-brand

Етапи створення особистого бренду

Створення особистого бренду – це унікальний шлях для кожної людини. Однак існує покрокова інструкція, яка допоможе отримати образ, що запам'ятовується та є значущим.

Що потрібно, щоб стати брендом? Знання, навички, особисті якості, стиль, особливі фішки та ідеї. Усе це дає змогу створити потрібний образ у свідомості аудиторії та викликати певні асоціації. Наприклад, Марк Цукерберг - молодий геній, Річард Бренсон з Virgin - сміливість і новаторство.

Етапи побудови особистого бренду:

personal-brand

Аналіз

Спочатку необхідно провести дослідження ринку, вивчити конкурентів, тенденції та прийоми, які використовуються найчастіше. Також можна визначити своїх прихильників. Для цього складіть список людей, які допоможуть вам перейти на новий рівень у вашому плані та дізнайтеся їхню мотивацію. Потім знайдіть цікавих вам блогерів/лідерів думок і продумайте, як встановити з ними зв'язок.

personal-brand

Позиціонування

Потрібно зрозуміти, ким ви є, ким хочете стати і який образ маєте намір сформувати у свідомості цільової аудиторії. Можна орієнтуватися на досвід тих людей, якими ви захоплюєтеся. Дізнайтеся, які кроки вони зробили для досягнення цілей, і використовуйте їх для формування власного бачення. Створюючи свій образ, визначте сильні сторони, свою унікальність і висловлюйте індивідуальність, додаючи різні фішки для збільшення впізнаваності (аксесуар, родзинка в зовнішності, голос, особливі слова або фрази тощо).

personal-brand

Фірмовий стиль

Треба продумати не лише зовнішній вигляд, стиль одягу та інтонацію, а й елементи дизайну для оформлення сторінок у соцмережах, сайту, упаковки для продукції, рекламних матеріалів, візитівок тощо. Для цього слід розробити логотип, колірну гамму та шрифти, які відповідають вашому характеру та відображають індивідуальність. Також, якщо ви не хочете використовувати власне ім'я, придумайте лаконічний псевдонім.

personal-brand

Стратегія комунікації

Для зміцнення репутації слід продумати, які канали комунікації використовувати. Обирати краще ті, де більше часу проводить цільова аудиторія. Не варто братися одразу за всі можливі – тверезо оцінюйте свої сили, час і ресурси. А ще продумайте, як ви зможете ефективно донести свою ідею – відповідно до виду діяльності (можливо, доведеться відвідувати різні заходи за темою, організовувати майстер-класи, проводити вебінари, флешмоби чи онлайн-марафони).

personal-brand

Контент

Важливо визначитися з форматом контенту, який публікуватимете в соцмережах, блозі чи на сайті. Оберіть теми, які хочете висвітлювати, підготуйте тексти та візуальні матеріали (фото, відео, анімація, інфографіка).

personal-brand

Просування та розвиток

Онлайн-присутність обов'язкова: персональний сайт, блог, активна сторінка в соціальних мережах, спільнота, канал на YouTube. Так ви зможете залучити аудиторію, заявити про себе як про експерта і підвищити довіру. Що саме використовувати, вирішувати тільки вам.

personal-brand

Для залучення людей треба:

personal-brandвідвідувати місцеві заходи, щоб обзавестися потрібними контактами;


personal-brandактивно спілкуватися в соцмережах;


personal-brandбрати участь в обговореннях у групах і на форумах;


personal-brandписати гостьові пости;


personal-brandдавати інтерв'ю;


personal-brandстворювати публікації спільно з іншими авторами;


personal-brandзалучати аудиторію до спілкування (інтерактив, опитування, марафони, конкурси, майстер-класи тощо).

Щоб закріпити за собою статус експерта, треба бути в курсі подій у ніші, слідкувати за трендами, багато читати різної літератури з вашої теми, вдосконалювати навички. Також, можна публікуватися у ЗМІ, якщо це дозволяє ваша діяльність.

personal-brand

Аналітика

Важливо не тільки вести соцмережі, регулярно оновлювати сайт і контент, а й моніторити всі згадки про бренд в інтернеті, оперативно відповідати на запити користувачів, відстежувати статистику. Так ви зможете адаптувати або змінити стратегію, зрозуміти, які канали працюють краще.

Особистий бренд – це проєкт завдовжки в життя, оскільки ви самі розвиваєтеся і вдосконалюєтеся.

Тому не існує жорстких правил створення. Важливо розробити свою стратегію і рухатися вперед.

personal-brand

Як зрозуміти, що «вистачить»? Терміни побудови особистого бренду

Не існує чіткої формули, за якою можна було б визначити, скільки часу знадобиться для створення особистого бренду. Терміни залежать від багатьох чинників, оскільки кожен проєкт індивідуальний.

Відштовхуватися треба від мети. Щоб стати помітним у певних колах, знадобиться трохи зусиль (піар та інфоприводи) і кілька днів. Іноді достатньо одного інтерв'ю чи виступу в телевізійній програмі.

Однак швидкі проєкти недовговічні. Коли створюють особистий бренд, процес не може займати три-чотири тижні. Так, бренд для великого підприємця, власника компанії потребуватиме роботи від двох до п'яти років. Персональний бренд для співробітника, припустимо, цієї ж компанії вибудовується близько півроку. Для вузькопрофільних експертів, аудиторія яких не перевищує позначку в 5000 осіб, особистий бренд можна створити за півроку-два активної роботи.

Проте чітко окреслити терміни не вийде. Фахівці з брендингу стверджують, що перші ознаки бренду з'являються тільки через півроку або рік старанної роботи. Але чи закінчується все на цьому? Коли ваш особистий бренд стає стійким, виникає необхідність не в його формуванні, а в підтримці та розвитку. Потрібно продовжувати роботу: транслювати цінності, підтримувати образ, контролювати вчинки і слова, шукати нові канали розкрутки. Навряд чи тут можна сказати «Годі! », якщо хочете й надалі володіти особистим брендом. Адже одна необережна дія може зруйнувати роботу, і тоді вже знадобиться репозиціонування або новий шлях з нуля.

personal-brand

Особливості розвитку особистого бренду з нуля

Щоб побудувати особистий бренд з нуля, необхідно знайти свою нішу, описати цільову аудиторію, виділити сильні сторони і відмінні від конкурентів риси, показати свою індивідуальність.

Перше, що потрібно зробити на цьому шляху - сформулювати унікальну торгову пропозицію, щоб позначити своє місце в певній ніші. Чітка специфікація допомагає відбудуватися від конкурентів і знайти свого клієнта. В УТП ви розкриваєте основну ідею, тобто концепцію. Для цього треба проаналізувати свої знання, навички, хобі, теми, на яких розумієтеся. Важливо, щоб ваші цінності збігалися з цінностями цільової аудиторії. Основної ідеї ви повинні будете дотримуватися в усіх постах і публічних виступах. Це основа особистого бренду будь-якого інфлюенсера або експерта.

Далі треба попрацювати з аудиторією: провести аналіз, продумати способи збільшення потенційних клієнтів, створити репутацію. Почніть відстежувати реакцію підписників на контент. Так ви зрозумієте, що вони думають про вас як про фахівця і що їх цікавить.

Потім слід перейти до нарощування підписників. У цьому допоможе таргетингова реклама в соцмережах, взаємний піар, активна участь у тематичних спільнотах, професійний контент, онлайн і офлайн-спілкування з лідерами думок, хайп, публічні виступи.

Крім того, щоб розширити аудиторію, почніть відповідати на коментарі під постами та особисті повідомлення, цікавтеся думкою передплатників через опитування, публікуйте контент, який підвищить залученість, підключайте до просування особистого бренду лояльних клієнтів, адекватно реагуйте на критику і необґрунтований негатив.

І нарешті, покажіть свою унікальність. Це можна зробити через поведінку і зовнішній вигляд, показ особистих якостей, переконань і цінностей. Так ви відбудуєтеся від конкурентів. Але тут важливо бути щирими зі своєю цільовою аудиторією, не прикидатися і не копіювати інших знаменитостей, щоб не відштовхнути людей.

personal-brand

Відмінності в просуванні особистого бренду і компанії

Існують відмінності в просуванні особистого бренду і бізнесу.

За персональним брендом стоїть конкретна особистість. Ця людина жадає популярності та впливу. Успішний розвиток особистого бренду позитивно позначається на добробуті власника. Однак просування – це кропітка і складна робота, яка пов'язана з безліччю ризиків. Тому цим повинна займатися професійна команда.

Для компанії ж бренд – це її обличчя. Тут демонструються наукові та технічні досягнення, які створюють імідж і публічну характеристику. Просування відбувається через продукти компанії, їхні особливості та практичні властивості, сферу застосування. Купуючи товар або користуючись послугою, клієнт орієнтується на репутацію фірми. Мета просування зводиться до пошуку цільової аудиторії, створення позитивного іміджу і збільшення продажів. Важливо показати, що продукт компанії якісний, вигідний і доступний. Іноді властивості, якими володіє товар, переносяться на саму фірму. Таким чином формується імідж компанії у свідомості потенційних покупців.

Під час просування компанії враховується її місце на ринку, престиж, якість, ціна і поширеність товарів, регіон, переваги (гарантія, сервіс, служба підтримки). Методи просування особистого бренду - це SMM, організація рекламних кампаній у ЗМІ та інтернеті, участь у різних тематичних заходах.

Як і просування особистого бренду, розвиток компанії - це складний багатоетапний процес. Тому особлива увага приділяється правильному підбору каналів та інструментів розкрутки. Тут важливо отримати визнання споживачів, підвищити впізнаваність і заробити позитивну репутацію.

personal-brand

Відмінності в просуванні особистого бренду експерта і блогера

Причина, з якої експерт створює особистий бренд, - це відбудова від конкурентів, довіра клієнтів, збільшення продажів і підвищення вартості послуг. Експерт може бути незалежним фахівцем, власником компанії, найманим співробітником. Особистий бренд актуальний для юристів, лікарів, психологів, дизайнерів, ріелторів, копірайтерів, стилістів, людей будь-яких спеціальностей у сфері з високою конкуренцією.

Важливо, щоб експертний статус був «живим». Він будується на вашому професіоналізмі та думці оточуючих про вас як про експерта. Для цього і необхідне просування особистого бренду.

Особистий бренд блогера необхідний для того, щоб показати свою індивідуальність, збільшити популярність, доносити свою думку та ідеї до аудиторії, просувати власні проєкти. За допомогою сформованого образу та позитивних емоцій, які він викликатиме, зросте кількість глядачів, охоплення та продажі.

Просування дасть змогу збільшити впізнаваність, сформувати коло однодумців, розвивати свою діяльність.

personal-brand

Інструменти для просування особистого бренду

Просування особистого бренду - це завжди комплекс дій, спрямованих на підвищення впізнаваності, пошук цільової аудиторії та розкрутку своєї ідеї. Найефективніші інструменти, які використовуються в процесі просування, пов'язані з контентом і комунікацією зі споживачами.

Що можна використовувати:

personal-brandсоціальні мережі: пости, stories, reels, прямі ефіри за темою з корисною та цікавою інформацією, підтвердженням експертності, закуліссям, кейсами;


personal-brandсайт;


personal-brandвебінари та відеоуроки;


personal-brandпублікації в ЗМІ;


personal-brandпрямий діалог із користувачами через коментарі, відповіді на поширені запитання, особисте листування;


personal-brandофлайн-зустрічі: бізнес-сніданки, зустрічі клубу, лекції, виступи;


personal-brandспівпраця з іншими блогерами та спільнотами;


personal-brandрозсилки з більш глибоким і специфічним контентом з метою продажу;


personal-brandтаргетована реклама.

 

Для розкрутки особистого бренду залежно від виду діяльності можна використовувати також провокації. Для цього потрібен інфопривід - скандал, гучна заява про когось чи щось, ролик, де ви виводите людину на певну реакцію, вірусні відео.

Будь-який процес просування потребує оцінки ефективності. Так можна оптимізувати витрати і поліпшити результати. Для цього скористайтеся різними сервісами, які надають статистику по зростанню передплатників, рівню залученості, охопленням і показам реклами на сторонніх акаунтах.

personal-brand

Особистий бренд у соціальних мережах: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram

Просування особистого бренду в соціальних мережах формує потрібні вам асоціації з ім'ям та авторитет у ніші.

Тому, щоб кампанія стала ефективною, потрібно:

 

personal-brand

визначити завдання для роботи з власним профілем: образ, теми, аудиторія, формат контенту;

personal-brand

провести аудит: видаліть усе, що не відповідає меті, а на аватарку поставте портрет, за яким вас одразу впізнають;

personal-brand

зробити точний і цікавий опис – вкажіть, хто ви, чим займаєтеся і як з вами зв'язатися;

personal-brand

скласти контент-план;

personal-brand

запрошувати в друзі цікавих вам людей;

personal-brand

проявляти активність у коментарях до власних постів, на сторінках у лідерів думок і професійних спільнот.

 

При цьому, особливості просування і формат контенту для різних соцмереж можуть відрізнятися.

personal-brand

Facebook + Instagram

Фейсбук та Інстаграм – це головні соцмережі для просування особистого бренду. Facebook користується популярністю у підприємців і топ-менеджерів, які спеціалізуються в маркетингу, журналістиці, IT та інших сферах. А в Інстаграмі перебувають ті, кому цікава візуальна складова, тобто дизайнери, художники, стилісти, косметологи тощо.

Привернути увагу до особистого бренду в цих соціальних мережах можна за допомогою якісного контенту з красивим візуалом і корисною інформацією. Оформлення та наповнення публікацій однаково важливе. Так вони опиняться в «рекомендованих» і охоплення зростуть.

Пости не повинні бути довгими – не більше 2200 знаків для Instagram (у ФБ допускається більше). Обов'язково треба ставити хештеги. Не варто нехтувати різними додатковими інструментами розкрутки: сторіс, рілс, IGTV.

Використовуйте також платні способи просування особистого бренду, наприклад, таргетовану рекламу, співпрацю з блогерами, взаємний піар. Керуйте маркетинговими кампаніями через особистий кабінет Facebook.

personal-brand

YouTube + TikTok

Візуальний контент сприяє просуванню особистого бренду. Для цього скористайтеся такими соціальними мережами, як Ютуб і ТікТок.

На YouTube публікують як експертні, так і розважальні відео. Тому розміщуйте корисну інформацію, розвіюйте міфи у вашій ніші, показуйте відвідування заходів, на яких побували. Інфоприводи можуть стати способом познайомитися з багатьма корисними людьми і потрапити в тренди.

У TikTok мало хто зачіпає серйозні теми. Але якщо ви думаєте, що тут сидять тільки діти, ви помиляєтеся. У соцмережі добре працює органічне просування особистого бренду. До того ж, у ТікТок перебуває зростаюча платоспроможна аудиторія, а порівняно з Ютуб, тут конкуренція нижча. Тому, якщо в число цільової аудиторії вашого бренду входить молоде покоління, цей майданчик - те, що потрібно.

personal-brand

Telegram

У Телеграмі популярні авторські канали, що добре підійде для розвитку персонального бренду. Тут можна давати різний контент, включно з темами за вашою професією, порадами та рекомендаціями, новинами, гумором, анонсами заходів, посиланнями на відеоролики в Ютуб, повноцінними статтями на сайті або в Facebook. При цьому, дублювати контент з Інстаграма і Фейсбуку – не варіант. Тут аудиторія любить коротку актуальну інформацію, вивчення якої не вимагає тривалого часу. Тому пости з інших соціальних мереж варто адаптувати.

personal-brand

Класичний PR особистого бренду: журнали, радіо і ТБ

Для просування особистого бренду підходять не тільки соціальні мережі, а й традиційні канали піару.

До числа класичних способів входить інформування через:

personal-brandмедіа, релізи, конференції;


personal-brandжурнали, каталоги, листівки;


personal-brandвиступи або інтерв'ю;


personal-brandпрофесійні фото;


personal-brandучасть у заходах як спонсора.

Мета піару - сформувати необхідний імідж персонального бренду через побудову та підтримання зв'язку з аудиторією, створення позитивної репутації, зміцнення впливу на ринку, зростання довіри серед споживачів, знайомство, інформування.

Щоб публікуватися у відомих журналах, виступати по радіо і телебаченню, почніть з малого. Для першого етапу підійдуть місцеві друковані видання.

personal-brand

План дій передбачає:

personal-brandСкладання списку з 10-15 друкованих ЗМІ, які читає ваша ЦА. Інформацію про портрет читача часто можна знайти на сайтах цих видань.


personal-brandАналіз статей за вашою тематикою, вивчення геолокації.


personal-brandЗв'язок із журналістами. Скористайтеся такими сервісами, як Pressfeed, Deadline.Media і Nutcall. Тут ви знайдете запити з різних тем від представників ЗМІ. Ви можете запропонувати експертні коментарі, оцінки, статті та інші матеріали, засновані на ваших знаннях.


personal-brandВивчення друкованих видань, які обрали. Так ви дізнаєтеся, хто з авторів пише по вашій темі. Потім треба продумати, яке питання ви б хотіли висвітлити, після чого складіть коротку інформацію про себе і надішліть електронного листа з ідеєю або зателефонуйте до редакції конкретного журналу чи газети. Заодно варто уточнити, який контент потрібен виданню.


personal-brandНаписання корисної статті, яка характеризує вас як експерта. Особливу увагу приділіть заголовку та першому абзацу.

Публікації в друкованих ЗМІ - це один з основних інструментів безкоштовного піару. Коли ви розміщуєте статті та даєте коментарі, то формуєте образ експерта, залучаєте потенційних клієнтів і партнерів.

Після того, як ви станете досить популярними в соцмережах і друкованих виданнях, з'являться пропозиції щодо виступу на радіо або у форматі подкасту. Можливо, вас запросять для інтерв'ю на YouTube-канал місцевого ведучого або журналіста.

Щодо телебачення, то під час воєнного стану діє марафон "Єдині новини", у рамках якого запрошують до студії, беруть коментарі та інтерв'ю в різних експертів, так чи інакше пов'язаних із війною. Тому просувати свій бізнес, навіть якщо він стикається з актуальною темою, не буде коректним.

personal-brand

Навіщо сайт особистому бренду?

Персональний сайт, крім автоматизації бізнес-процесів, залучення нових клієнтів і збільшення продажів, виконує низку інших функцій. Одна з них - просування особистого бренду. Як це відбувається?

personal-brandПо-перше, власний веб-ресурс якнайкраще розповість про вашу особистість. Тому подбайте, щоб відвідувач зміг за кілька хвилин (а то й секунд) сформувати ту думку про вас, яка потрібна вам. Адже самопрезентація - важлива частина особистого бренду.

personal-brandПо-друге, сайт - це універсальний інструмент, що допомагає залучити платоспроможну аудиторію і послідовників, а також одночасно вигідно виділяє вас серед конкурентів.

Сайт буде ефективним за умови грамотного наповнення та оформлення. Важливо розробити зручну навігацію і подбати про юзабіліті, щоб користувачам було комфортно перебувати на сторінках і легко знаходити потрібну інформацію.

Що потрібно для сайту:

personal-brandСтруктура. На першій сторінці варто розповісти про себе, свою сферу діяльності, досвід, досягнення. Також слід додати такі розділи, як портфоліо, відгуки, блог, контакти. У блозі ви будете розміщувати корисну інформацію, ділитися знаннями, давати рекомендації, інструкції, розміщувати лайфхаки. Не забудьте про кнопки із закликом до дії: «зателефонувати», «записатися на консультацію», «замовити» тощо.

personal-brandДизайн. Щоб запам'ятатися ЦА, відрізнятися від інших подібних ресурсів і вигідно транслювати ваш образ, необхідно розробити фірмовий стиль і підготувати оформлення веб-сторінок відповідно до нього. Для цього потрібно підібрати палітру, розробити логотип (це може бути ваше ім'я, прописане в незвичний спосіб), вибрати унікальний шрифт, який би відображав ваш характер.

personal-brandКонтент. Потрібно внести текст про себе, розмістити фотографії, експертні статті, відгуки, контактні дані. Тексти мають бути оптимізовані та містити ключові запити, щоб пошукові системи показували ваш сайт користувачам.

Наявність сайту відразу додасть вам серйозності та авторитетності, що дуже важливо, коли ви формуєте особистий бренд і заявляєте про себе як про експерта. Це підвищує довіру і лояльність аудиторії.

personal-brand

Офлайн-активності особистого бренду: світське життя та публічні виступи

Просування особистого бренду передбачає не тільки онлайн-присутність, а й вихід в офлайн. У вашому стратегічному плані мають бути прописані різні зустрічі з підписниками, відвідування заходів, лекції, конференції. Чому так важливо особистому бренду регулярно виходити в люди?

personal-brandПо-перше, так ви ближче познайомитеся зі своєю цільовою аудиторією. Люди оцінять, що ви готові приділити їм час. Вам нічого не варто запросити своїх передплатників на сніданок у кафе, поспілкуватися з ними в реальному часі, відповісти на запитання. Важливо, щоб ваші шанувальники і потенційні клієнти бачили, що ви реальна особистість. Таким чином навіть ті, хто не зміг прийти на зустріч, побачать, що ви провели невеликий захід і не боїтеся своєї аудиторії. Це особливо вигідно виглядає на тлі блогерів чи експертів, які нехтують таким форматом просування.

personal-brandПо-друге, якщо йдеться про більш масштабний захід, де виступає кілька спікерів, - це чудова нагода обмінятися аудиторіями з експертами, які читають лекції, проводять майстер-класи, ведуть дискусії, відповідають на запитання із залу разом із вами. Так у вас з'являться нові шанувальники.

Як потрапити на таку конференцію? Можна почати з онлайн-виступів, де ви будете запрошеним спікером, або організовувати невеликі зустрічі в клубах, бізнес-кафе, офісах для майстермайндів. Плюс у тому, що так ви будете розвиватися ще й як оратор. А це робить вас більш цікавою особистістю.

Проведіть аналіз заходів і складіть перелік тих, куди приходять цікаві люди. Збережіть у телефон контакти організаторів і підпишіться на них у соціальних мережах, щоб бути в курсі майбутніх подій. Також перевіряйте ресурси та ділові афіші, які повідомляють про заходи. Для спілкування продумайте цікаву й актуальну тему: лайфхаки, провали, тренди. Головне - зачепити увагу аудиторії.

Потім напишіть організаторам на електронну пошту з короткою інформацією про себе, розгорнутими тезами виступу та аргументами, чому варто запросити саме вас як спікера. Коли ви зарекомендуєте себе як хороший лектор, організатори самі запрошуватимуть вас на оплачувані виступи.

personal-brand

Що розповісти підписникам про себе? Контент-план для особистого бренду

Використовуючи соціальні мережі для просування особистого бренду, необхідно скласти контент-план, щоб чітко розуміти, де, коли і який матеріал розміщувати. До того ж, планування заощадить вам час і сили для заняття іншими справами на шляху до більшого заробітку.

Щоб створити певний образ і репутацію, а не просто збільшити продажі, для поділу контенту використовується не «золота формула» маркетологів, а стратегія «25%». Це означає, що вам потрібно підготувати 4 основні формати контенту в рівних частках. А саме:

 

personal-brand
Експертний контент. Він розповідає про бізнес і кейси, початок шляху, складнощі, що виникають, рішення і досягнення. Мета - показати вашу компетентність у темі. Тому кожен 4 пост має бути присвячений експертності.
personal-brand
Особистість. Ця частина присвячена внутрішньому світу людини, яка будує свій бренд. Тут потрібно буде ділитися особистими думками, емоціями, світоглядом, думкою. Їх можна оформити в повчальні історії або короткі розповіді чи нотатки про ваш настрій і життєвий досвід. Мета – показати цільовій аудиторії, яка ви людина.
personal-brand
Життя. Дуже добре тут працює відеоформат, наприклад, у поїздках. Тут не потрібна експертиза, а вітається вільний стиль і розповіді про домашні справи, сім'ю, бізнес-зустрічі, друзів, плани, хобі, вільний час тощо. Мета – показати ваш навколишній світ.
personal-brand
Авторські публікації або уроки. Тут може бути обговорення новин, трендів, інших особистих брендів без негативу, а також реклама або спільний матеріал з різними блогерами. Мета - показати, що ви розвиваєтеся, співпрацюєте і маєте думку про все.

 

Чергуйте перераховані типи контенту і відстежуйте реакцію вашої аудиторії. Пам'ятайте, що публікувати матеріал у соцмережах треба практично щодня, щоб про вас не забували підписники і не падали охоплення. А якщо йдеться про Інстаграм, то й кілька разів на добу.

Складіть список рубрик, які ви б хотіли вести, але з розрахунком на те, що ЦА вони теж будуть цікаві. Пишіть пости, які захочеться лайкнути, прокоментувати, репостнути.

personal-brand

Хайп і хейт особистого бренду: ваші дії

Чи допоможе хайп і хейт користувачів у просуванні особистого бренду? Щоб відповісти на це запитання, для початку розберемося в термінології.

Хайп – це ажіотаж навколо події або людини з метою нагадати або заявити про себе. Часто цей термін має негативне забарвлення, оскільки передбачає агресивну рекламу, засновану на трагедіях, неприємних або ганебних ситуаціях. Завдання тут два: більше популярності та/або грошей. Іноді під хайпом розуміють просто сміливу рекламу на тлі якоїсь гучної події.

Чи можна застосувати хайп для власного просування? Так. Чи варте воно того? Іноді вихід за рамки, руйнування стереотипів і уявлень про особистий бренд грає на руку. Але тільки в тому разі, якщо ви не перегнете палицю.

Для просування краще використовуйте «перехоплення новин», або newsjacking. Тут важливо відреагувати першим на масштабну новину за допомогою сильної емоції: агресії, обурення, критики. Відстежуйте популярні та затребувані теги, щоб зрозуміти, які теми найбільш обговорювані. Ваша цільова аудиторія може негативно сприйняти такого роду саморекламу, тому важливо зробити все якісно й акуратно. Обіграйте інфопривід так, щоб ваш бізнес вписався в нього гармонійно.

Також беріть участь у челенджах, моніторте прем'єри довгоочікуваних фільмів і вірусні пісні, а потім створюйте контент із максимальною залученістю. Головним моментом вважається активне й емоційне обговорення.

Хайп дає змогу домогтися величезного охоплення без витрат. Але така реклама має короткостроковий ефект. Тому кожен крок має бути продуманим, щоб не відвернути від особистого бренду своїх шанувальників.

Хейт в свою чергу – це відкрита ненависть, часто необґрунтована. Вона транслюється користувачами через коментарі. Це не має нічого спільного з конструктивною критикою, оскільки під нападки потрапляє честь і гідність людини. Хейтери зазвичай супроводжують людей творчих професій, як і фанати, але вихлюпують свій негатив через заздрість або власну незадоволеність життям.

Якщо вас хейтять, це може слугувати доказом того, що ви успішні, маєте широке коло глядачів, шанувальників і послідовників. Хейт - невід'ємна частина публічного життя, але хейтери - не ваша цільова аудиторія. Тому витрачати на них свій час та енергію не варто. Просто ігноруйте, а надто настирливих блокуйте.

personal-brand

Що почитати для розуміння теми? Топ-5 книг про особистий бренд

Щоб почерпнути потрібні відомості для створення і просування особистого бренду, отримати натхнення, знайти ідеї та фішки, читайте літературу за темою.

Почати можна з таких книг:

personal-brand

Том Пітерс «Перетвори себе на бренд! 50 вірних способів перестати бути посередністю».

У книзі зібрані практичні поради та величезна доза мотивації в незвичному стилі та форматі оповіді. Клієнтами Тома Пітерса були такі бренди, як Microsoft, Intel, Coca-Cola, Starbucks. Він стверджував, що ера системних корпорацій добігає кінця і настає ера «Я-брендів». Тому необхідно не просто стати першокласним фахівцем, а перетворити своє ім'я на синонім якісної та відповідальної роботи. У книжці представлено 50 способів перетворити себе на бренд, кожен з яких містить детальні завдання та поради.

personal-brand

Девід Д Алессандро «Кар'єрні війни. 10 правил побудови успішного особистого бренду».

Автор пише про те, що наполеглива праця і послідовне виконання своїх обов'язків невиправдано. Створення особистого бренду - єдиний варіант показати себе і стати успішним. Але ваш ворог – ваше его. Потрібно поважати не тільки себе, а й оточуючих. Окрім 10 правил, у книжці є поради щодо нейтралізації опонентів, визнання помилок, про конкурентоспроможність, начальників, власну унікальність тощо. Вона буде корисною не лише при створенні особистого бренду, а й для просування кар'єрними сходами.

personal-brand

Ігор Манн «Номер 1».

Ця книга про те, як стати номером 1 у будь-якій сфері діяльності. Найчастіше люди не знають, як домогтися успіху, тому нічого не роблять. Автор на основі особистого досвіду показує покроковий шлях до досягнення вершини, використовуючи майнд-меп – ментальну карту. У книзі є не тільки поради, а й практичні завдання, які стануть основою вашого шляху до особистого бренду.

personal-brand

Андрій Рябих, Ніка Зебра «Персональний бренд: створення і просування».

Книжка є дослідженням персонального бренду. Вона містить практичні поради щодо його створення та монетизації. Автори детально пояснюють, що таке бренд, особистий бренд, імідж, кому це все потрібно і як створити персональний бренд. Вони стверджують, що побудувати його можна за три кроки: створення продукту, пакування та розкрутка. У книжці детально розписано кожен із них. Тут є інформація про створення бренду найманого працівника, підприємця, чиновника, експерта.

personal-brand

Тіна Сіліг «Зроби себе сам. Поради для тих, хто хоче залишити свій слід».

Книга про те, як вийти за рамки стандартного мислення, домогтися популярності та поваги. Авторка розповідає, як зробити переоцінку цінностей, перетворити невдачу на нові можливості, домогтися особистісного розвитку і високих цілей. Тіна Сіліг не вчить напряму трансформувати себе в бренд, але дає поради щодо самовдосконалення. А це фундамент для побудови персонального бренду. Адже чим цікавіша та яскравіша особистість, тим вона привабливіша для цільової аудиторії. Особливий акцент у книзі робиться на подоланні перешкод у підприємницькій діяльності, пошуку натхнення та ідей, боротьбі зі страхами тощо. Тут подано реальні ситуації з життя самої авторки та її учнів.

Вивчаючи тему особистого бренду, робіть нотатки, залишайте закладки, підкреслюйте в книжках основні думки або окремо виписуйте, щоб поліпшити сприйняття матеріалу.

personal-brand

Сильний особистий бренд: критерії оцінювання

Стійкий особистий бренд повинен володіти певними якостями. Тоді він запам'ятовуватиметься, привертатиме увагу і викликатиме інтерес.

Чек-лист для перевірки:

personal-brandСправжність. Відображати треба всі сторони вашої особистості.

personal-brandЦілісність. Особистий бренд заснований на моральних цінностях і підпорядкований цілям.

personal-brandСталість. Людина-бренд має виконувати обіцянки та бути послідовною в діях.

personal-brandСпеціалізація. Важливо показати свою діяльність, що робить вас унікальним, сприяє розвитку та вдосконаленню.

personal-brandАвторитет. Сильний бренд забезпечує вам визнання оточуючих.

personal-brandІндивідуальність. Відмінність від інших є конкурентною перевагою.

personal-brandДоречність. Особистий бренд спирається на цінності та вподобання своєї цільової аудиторії.

personal-brandПомітність. Слід бути завжди на виду та постійно нагадувати про себе.

personal-brandНаполегливість. Власник бренду наполегливо йде вперед і не чекає швидких перемог, але продовжує розпочате.

personal-brandХороша репутація. Ім'я людини викликає тільки позитивні асоціації.

personal-brandРезультативність. Відомий особистий бренд продовжує підтверджувати створену репутацію зростанням досягнень.

За цими критеріями ви зможете визначити, який бренд у вас, і відкоригувати втрачені моменти.

personal-brand

10 способів монетизації особистого бренду

На сильному особистому бренді можна і потрібно заробляти. Які є способи монетизації:

personal-brandУчасть у заходах з ідеєю, яка цікава більшості.

personal-brandВедення власних медіапроєктів: інтерв'ю, реаліті-шоу, подкасти, влоги.

personal-brandРекламні контракти з великими товарними брендами для привернення уваги до продукції.

personal-brandОтримання відсотка за партнерською програмою (промокоди від блогерів).

personal-brandВипуск лінійки власних додаткових продуктів.

personal-brandПродаж ексклюзивної інформації про себе.

personal-brandСтворення освітньої програми: онлайн-курси, вебінари, майстер-класи.

personal-brandБартер під час реклами великих компаній.

personal-brandІндивідуальні онлайн-консультації.

personal-brandОтримання частки в бізнесі під час запуску стартапу/нового проєкту.

Особистий бренд дає можливість додаткового заробітку. Деякі способи, крім доходу, збільшують вплив, забезпечують приріст аудиторії. Тому витрачені зусилля на створення і розкрутку особистого бренду в будь-якому разі окупляться.

personal-brand

Приклади успішних особистих брендів, які знають у всьому світі

Хтось стає відомим за допомогою скандалів і хайпу, хтось просувається на сімейних цінностях і благодійності. У всіх різні шляхи і різні особисті бренди.

Розглянемо на прикладах відомих особистостей, які бувають типи персонального бренду.

personal-brand

Ілон Маск 

Ви можете не знати, хто керує компаніями BMW, Audi або Mercedes, але ви напевно чули про генерального директора Tesla. Усе тому, що Ілон Маск – це людина-бренд. Його ім'я асоціюється з особистістю, яка не боїться ризикувати, ламає стереотипи, втілює мрії в реальність і створює революцію в будь-якій цікавій для вас сфері, чи то автомобілі, чи то космос, чи енергетика, чи то щось інше. Серед найвідоміших його винаходів: електромобіль Tesla, платіжна система PayPal, вантажні та пасажирські космічні кораблі - Dragon, 3D транспортна мережа - LVCC Loop, доступна чиста сонячна енергія, марсоходи Cybertruck від Тесла, високошвидкісний форвакуумний потяг Hyperloop, чіпи N1 для лікування, контролю самопочуття та спілкування з паралізованими пацієнтами за допомогою передавання їхніх думок на електронні носії та ін.

Особистий бренд Ілона Маска повідомляє про те, що творчість, вплив і сила – це ті якості, якими повинен володіти кожен лідер. Це робить людину привабливою в очах аудиторії. Безсумнівно, на успішність і популярність компаній Tesla, SpaceX, SolarCity впливає сильний особистий бренд власника. Завдяки цьому інноваційна продукція не потребує додаткової реклами, що дає змогу заощадити гроші. Крім того, Ілон Маск є авторитетом і натхненником для багатьох людей. Про це свідчить кількість його підписників у Twitter.

personal-brand

Марк Менсон

Інтернет-підприємець і автор бестселерів, серед яких «Тонке мистецтво пофігізму», побудував свій особистий бренд на тому, що треба бути прямолінійним і щирим з оточуючими. Він зібрав навколо себе понад мільйон шанувальників. Свою аудиторію почав нарощувати в блозі, де писав пости про самовдосконалення. Пізніше він розвинув популярні й палко обговорювані теми свого блогу в книгах, які були настільки популярні, що це дало йому змогу стати одним із найбільш продаваних авторів.

Пізніше Марк Менсон зайнявся монетизацією свого бренду. На своєму сайті він запустив службу підписки, а на каналі Ютуб став викладати відеоуроки за темами, про які писав у блозі та книгах.

Якщо ви шукаєте приклад успішного бренду письменника, який і допомагає людям, і добре заробляє, то варто звернути увагу на Марка Менсона для мотивації та натхнення.

personal-brand

Тоні Роббінс

Він знайомий багатьом великою кількістю своїх книжок, семінарів та іншого контенту. Тому в нього вже є армія фанатів і хейтерів. Однак випадок Тоні Роббінса – це чудовий приклад трансформації особистого бренду.

Харизматичний, привабливий і сповнений енергії молодий чоловік розпочав публічні виступи в 90-х роках XX століття. Він навчав людей методу фінансової самодопомоги власної розробки. Так з'явився яскравий особистий бренд Тоні Роббінса.

З часом його образ змінювався. Закінчилася ера гучних виступів і гасел, а персональний бренд набув рис витонченості та приглушеності. За допомогою сайту Тоні Роббінс позиціонує себе як досвідчений фінансовий учитель. Він уникає помітної палітри в одязі, що створює враження, ніби він більше не робить шоу, а перейшов до серйозних речей на кшталт розробки технологій з особистісного саморозвитку. Тож його веб-ресурс демонструє сучасний та актуальний особистий бренд, що уникає розкоші та блиску минулого.

personal-brand

Опра Вінфрі

Це американська ведуча, телепродюсерка, акторка та письменниця, яка найбільш відома своїм ток-шоу «Шоу Опри Вінфрі». Телепрограма з найвищим рейтингом в історії транслювалася протягом 25 років.

Опра була найбагатшою афроамериканкою XX століття, першою темношкірою жінкою-мультимільярдером у США і найбільшим філантропом в американській історії.

Спочатку вона приваблювала цільову аудиторію щирістю, чесністю та розумом. Це стало основою її особистого бренду. Його цінність полягала в мотивуванні інших та покращенні їхнього життя.

Опра Вінфрі транслює повідомлення – будьте справжніми, діліться радощами, прикрощами, щоб і інші змогли розповісти свою історію. Емпатія та здатність спілкуватися з різними людьми є її унікальними якостями.

Її шоу було основним каналом просування. Пізніше вона монетизувала свій бренд: створила освітню платформу, книжкові клуби, програми самовдосконалення.

personal-brand

Річард Бренсон

Річард Бренсон постав перед публікою в 16 років із першим проектом - журналом "Студент". Тепер він відомий завдяки конгломерату Virgin Group, якому належить понад 360 компаній, і бренду Virgin.

Сам про себе Річард Бренсон говорить як про авантюриста, філантропа і порушника спокою. Він домігся визнання цільової аудиторії завдяки своїй безпосередності та бажанню знайти компроміс між людьми і природою.

Крім того, він заявляв про себе публічними виступами, ділячись секретами лідерства та розвитку бізнесу з нуля. Досі він зберігає молодість у своїй промові, спілкується з публікою з посмішкою на обличчі.

Його бренд транслює повідомлення, що головне - зберегти планету здоровою, потім себе і отримати задоволення на шляху до мети. Він ділиться своїм баченням, розповідаючи історії про бренд у кумедній манері. Вважає, що репутація – це все.

Особисті якості Бренсона, такі як життєрадісність, чесність і креативність, привертають багатьох, тому вони слідують за ним, працюють у його компаніях і купують товари та послуги.

Сильні особисті бренди в Україні: президент Володимир Зеленський, доктор Євген Комаровський, Олексій Арестович, Леся Нікітюк, Марія Єфросиніна, Сергій Притула, Євген Клопотенко та ін.

У всіх особистих брендів різні сфери діяльності, шляхи просування і монетизації своїх знань і умінь. Але спільне - те, що вони приносять користь для суспільства, а їхня популярність дає змогу їм заробляти. Це робить їх впливовими особистостями, здатними вести за собою.

Якщо ви хочете отримувати високий дохід, набути популярності, самовдосконалюватися, завести нові знайомства, просунутися кар'єрними сходами, створіть особистий бренд. Так вам не доведеться звертатися до піар-агентств, у вас не буде необхідності в рекламі. Ви зможете досягати своїх бізнес-цілей за допомогою власного імені. Для отримання консультації та уточнення деталей зателефонуйте нам за телефоном, напишіть у месенджерах або заповніть форму зворотного зв'язку на сайті.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 2

Середня оцінка 5 / 5