Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Будь-який бренд час від часу потребує модернізації фірмового стилю – ребрендингу. І бари не є винятком. Що являє собою ребрендинг бару, коли потрібно його робити і на що орієнтуватися - читайте в цій статті.
Зазвичай ребрендинг питних закладів проводиться з двома цілями: посилити конкурентоспроможність та підвищити прибутковість бару. Щоб досягти цих цілей і вийти на бажаний рівень розвитку, часто не обійтися без радикальних заходів. Це може бути повна зміна всієї концепції та назви бару, дизайну інтер'єру, внутрішньої політики, меню, підходу до обслуговування.
Як правило, якісний ребрендинг передбачає, що оновлений фірмовий стиль наслідуватиме нові барні тенденції. Але це ідеальний сценарій, звісно. А насправді багато власників барів хочуть піти шляхом найменшого опору (читай – матеріальних витрат), тому змінюють одну-дві складові фірмового стилю. І здебільшого вибір чомусь падає на дизайн інтер'єру закладу. Хоча, за великим рахунком, на суть і концепцію бару цей параметр не надто впливає.
Але щоб отримати відчутно позитивний результат від ребрендингу, потрібен комплексний підхід та ретельне продумування нової концепції. Бажаєте зробити якісний ребрендинг бару? Замовляйте комплекс послуг з ребрендингу у студії WeLoveBrands.
Як активна маркетингова стратегія, якісний ребрендинг бару повинен включати цілий ряд обов'язкових заходів:
|
неймінг; |
|
|
|
заміна посуду та інших витратних матеріалів (повна або часткова); |
|
|
редизайн логотипу та фірмового стилю; |
|
|
|
оновлення всього текстилю; |
|
|
зміна рекламної кампанії та слогана; |
|
|
|
новий підхід до обслуговування; |
|
|
редизайн інтер'єру та екстер'єру |
|
|
|
новий підхід до форми обслуговування (може бути). |
|
|
оновлення дизайну меню; |
|
оновлення уніформи персоналу; |
|||
|
зміна меню та способу подачі їжі та напоїв; |
Слід зазначити, що зміна назви бару – це обов'язковий захід ребрендингу. Якщо назва закладу вписується в сучасні тенденції, звучить цікаво та незвично, здатне «зачепити» та залучити гостей – тоді нейм можна залишити колишній. Але краще все ж таки перевірити його маркетингові «здібності» на фокус-групі.
У деяких випадках ребрендинг може включати заміну персоналу та керівництва, оновлення системи обліку та використовуваної фінансової моделі, а також інші необхідні структурні та організаційні зміни.
Пам'ятайте, що тільки комплексний підхід до ребрендингу здатний посилити бренд, зробити його більш впізнаваним, підвищити лояльність відвідувачів та розширити цільову аудиторію.
1. Форс-мажорні обставини . Взяти, наприклад, ту саму кризу. Враховуючи платоспроможність населення, що знижується, можна змінити концепцію в більш просту, демократичну, доступну сторону.
2. Люди змінилися потреби. Яскравим прикладом ребрендингу з цієї причини є мережа McDonalds. Вони вирішили наслідувати сучасний тренд здорового способу життя і харчування, а ввели в своє меню багато здорових закусок і напоїв.
3. Ваш заклад погана репутація. Якщо ви стали власником бару, який славився бійками, отруєннями та іншими негативними ситуаціями, то ребрендинг потрібно робити обов'язково. Причому, міняти доведеться не тільки дизайн інтер'єру та меню, а й сама назва.
4. Незрозуміле позиціонування. Наприклад, якщо бар називається «П'яний Джо», а продають у ньому тільки безалкогольні коктейлі та свіжі соки, ви б'єте повз цільову аудиторію. Ті, хто заходить за спиртними напоями та не знаходить їх у меню, більше не прийдуть. А любителі здорових напоїв не прийдуть, бо навіть не здогадаються, що вони є у цьому барі. У такому разі потрібен правильний ребрендинг та заміна назви.
5. Компанія змінила стратегію. Зазвичай це буває при зміні керівництва чи власника. У такій ситуації ребрендинг може бути частковим, якщо нова концепція дозволяє залишити колишню назву, логотип тощо.
6. Порушення авторських прав. Ребрендинг знадобиться, якщо інша компанія зареєструє назву бару (така ж, як у вас) раніше, ніж ви. Тому, перш ніж вішати вивіску з новою назвою, обов'язково перевіряйте, чи можна використовувати цей нейм. Якщо так – то обов'язково його зареєструйте, щоб уникнути конфліктів із конкурентами.
7. У вашій ніші з'явився сильний мережевий конкурент. Наприклад, якщо поряд з вашим кавовим баром з'явився Starbucks і Dunkin' Donuts, а кількість відвідувачів і доходу почала різко прагнути до нуля, то без рішучих заходів не обійтися. У такому разі потрібно придумати якусь родзинку чи особливість, яких немає у мережевих гігантів та за якими клієнти йтимуть саме до вас. А краще провести повний ребрендинг.
8. Поруч із вашим баром відкрилися аналогічні заклади. Як правило, люди дуже ведуться на все нове. Якщо ваш фірмовий стиль застарів і не змінювався роками, варто подумати про ребрендінг, щоб аудиторія не «втекла» до більш сучасних, нових та цікавих закладів.
9. Концепція не зайшла . Буває так, що концепція не потрапляє у мету і не задовольняє потреби аудиторії. Наприклад, бар пропонує хитромудрі авторські коктейлі, а народ хоче просто попити пива під футбольний матч. У такому разі для бізнесу краще підлаштуватися під потенційних клієнтів, зробивши ребрендинг бару.
Звичайно, ніхто точно не скаже, через скільки часу новому бару знадобиться ребрендинг. Але є кілька симптомів того, що заклад уже підійшов до цієї межі. Отже, бару потрібен ребрендинг, якщо:
цього року бар показує найгірші результати, ніж минулого; | ||
після відкриття бару власники не змогли вийти в нуль (хоча заклад отримує хороші відгуки про напої, їжу та обслуговування); | ||
ряди відвідувачів рідшають з кожним днем і перестали ходити навіть постійні клієнти. |
Не всякий ребрендинг у результаті виходить успішним, іноді він зазнає повного фіаско. Причини цього явища зазвичай такі ж, як у провалу нового бару:
місце розташування та концепція закладу не відповідають один одному; | погане обслуговування; | |||||
погана реалізація, хоча ідея була спочатку гарною; | неправильні ціни; | |||||
несмачні та неякісні закуски та напої; | прибуток спочатку не закладалася у фінансову модель. |
Багато власників барів стикаються з цими проблемами, але не багато хто встигає їх вчасно розпізнати та усунути. Проте попереджений, отже, озброєний. Знаючи причини неуспішного ребрендингу, у вас є можливість не наступити на ці граблі.
Запорука успішного та якісного ребрендингу у тому, щоб спочатку звернутися до команди професіоналів. Насамперед, у ній має бути тямущий маркетолог. Він вивчить ринок, зробить аналіз цільової аудиторії (а також створить портрет потенційного клієнта) та головних конкурентів, допоможе визначити єдино правильну концепцію бару, яка потрібна саме в цьому місці, тим часом і для цих людей. Також у команді має бути професійний дизайнер, який зможе втілити обрану ідею в унікальному та крутому фірмовому стилі.
Дизайнер розробляє не тільки інтер'єр, а ще екстер'єр, всю поліграфію бару, створює дизайн логотипу, вивіски, уніформи тощо. Не обійтися і без копірайтера, який вигадає назву оновленому закладу, слоган, тексти для рекламних кампаній і навіть цікаві назви страв та напоїв. Важливо, щоб у команді був хороший фотограф, який зробить якісні знімки оновленого меню та позиції бару, а також нового фірмового стилю. Згодом ці фотографії та відео можна буде використовувати для публікації на сайті бару, реклами та просування в соціальних мережах.
Студія WeLoveBrands – і така команда. Хочете, щоб ми взялися за ребрендинг вашого закладу та зробили з нього крутий, стильний бар із характером? Тоді замовляйте ребрендинг бару професіоналів студії WeLoveBrands.