→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Особистий бренд підприємця: як зробити бізнес впізнаваним та пережити кризу

189

Оцінили: 43

Зміст:
Розмір шрифту:

Особистий бренд підприємця: як зробити бізнес впізнаваним та пережити кризу

Час «знеособлених» компаній минає. Людей все більше цікавлять персони, які стоять за компаніями, аніж самі компанії. На Ілона Маска у Twitter підписано вдвічі більше людей, ніж на SpaceX та Tesla разом узятих. Кількість передплатників Річарда Бренсона вдесятеро більша, ніж у компанії Virgin. У профілі засновниці та власниці бренду нижньої білизни Сари Блейклі в LinkedIn у 20 разів більше передплатників у порівнянні з її SPANX.

Люди менше довіряють меседжам про корпоративні бренди, але виявляють інтерес до історій та подій у житті підприємців, які асоціюються з ними. Чому так відбувається? Чи всім підприємцям потрібний власний бренд? Чи так він важливий для успішного просування бізнесу?

Що таке власний бренд і навіщо він бізнесменові

Ключова мета бізнесу, особливо на початковому етапі — отримання прибутку. Вже на старті бізнес-кар'єри підприємець підсвідомо починає вибудовувати свій особистий бренд: замислюється про стиль, імідж і манеру поведінки, а також підбирає діловий одяг, взуття та аксесуари.

Згодом гроші перестають бути головним мотиватором. Одні підприємці починають займатися благодійністю, інші стають громадськими діячами та бізнес-коучами, треті йдуть у політику. На цьому етапі бізнесмени вже переважно розуміють, що іміджу та стилю вже недостатньо, і усвідомлено починають працювати над створенням особистого бренду.

Персональний бренд підприємця — сукупність навичок, ідей та цінностей, стилю, іміджу та манери поведінки, які він транслює суспільству. Які вигоди дає особистий бренд підприємцю:

 

businessmans-brandЗбільшує продажі. Присутність у Мережі розширює кількість потенційних клієнтів. Люди ведуть бізнес із людьми, яких знають чи яким довіряють. Бути громадською особою бізнесу означає завоювати довіру клієнтів, навіть якщо вони не знайомі з бізнесменом особисто.

 

Седжал Лакхані-Бхатт (Sejal Lakhani-Bhatt), генеральний директор IT-компанії TechWerxe, ділиться досвідом: «Я роблю подкасти, даю інтерв'ю, проводжу вебінари та семінари, виступаю на конференціях. Люди впізнають мене, і якщо вони довіряють мені, вони довірятимуть і компанії».

businessmans-brand

 

businessmans-brandСприяє кар'єрному зростанню. Ідентичність бізнесмена часто тісно пов'язана із компанією. Після звільнення багато підприємців стикаються з кризою ідентичності. Наявність особистого бренду, відмінного від корпоративного, дозволяє рухатися вперед швидше та з меншими зусиллями.

 

Ерез Зевулунов (Erez Zevulunov), власник MIT Consulting, консалтингової компанії в галузі IT, створює свій персональний бренд і бачить у ньому «рятувальний круг»: «Я виріс у сфері злиттів і поглинань. Щоразу, коли відбувається поглинання, засновник іде, не знаючи, що робити зі своїм життям. Мій бренд або дасть мені можливість зайняти позицію у більшій організації, або дозволить перейти до іншої кар'єри. Якби я продав свій бізнес, мені довелося б побудувати щось з нуля, і на це пішов би час».

businessmans-brand

businessmans-brandДопомагає стати визнаним лідером. Сильні підприємці внутрішньо мотивовані. Крім того, вони хочуть, щоб люди визнавали їхні заслуги. Дослідження показують, що люди надають перевагу суспільному визнанню особистим досягненням. Персональний брендинг допомагає домогтися поваги та створює репутацію експерта.

 

Френ Бідерман-Грос (Fran Biderman-Gross), засновник CEO маркетингового та брендингового агентства Advantages, каже, що це одна з ключових причин, через яку вона витрачає час і зусилля на створення особистого бренду: «Час зосередитися на собі, як на ідейному лідеру, щоб знайти свій голос та своє місце у світі».

businessmans-brand

businessmans-brandДозволяє надихати та впливати. Одна з причин стати підприємцем — змінити світ, впливати і залишити слід у світі. Кейт Холден (Kate Holden), власниця винного магазину De Luca Fine Wines and Flaunt, почала створювати особистий бренд саме з цієї причини: «Я хочу надихнути людей робити все краще і бути краще. Я хочу надихнути інших жінок знайти себе. І я хочу показати іншим, що всі ми можемо мріяти про більше».

 

Сильний власний бренд допомагає досягти великих цілей. Якщо одна із цілей бізнесмена — надихнути людей і вплинути на цільову аудиторію, єдині питання, які він повинен собі ставити, — це: «Чого я чекаю?» і «Що мене стримує?».

5 переваг особистого бренду підприємця

Власники компаній зазвичай розраховують на фінансовий зиск від маркетингової діяльності. Проте виділяють й інші переваги особистого бренду для бізнесменів та підприємців.

businessmans-brandФормування довіри. Людям довіряють більше ніж брендам. Особисті бренди зміцнюють зв'язок між бізнесом та клієнтами.

businessmans-brandПідвищення вартості активів компанії. Цінність компанії — сума матеріальних та нематеріальних активів. Особисті бренди становлять значну частину нематеріальних активів та впливають на вартість акцій.

businessmans-brandДемонстрація індивідуальних якостей бренду. Бренди — безликі сутності, якщо вони не побудовані на переконливих відмінних рисах. Особисті бренди людяні та індивідуальні, за ним стоять історії, якими можна ділитися з користувачами.

businessmans-brandФормування міцного зв'язку із цільовою аудиторією. Особисті бренди вибудовують міцну взаємодію з клієнтами, впливовими особами та інвесторами.

businessmans-brandПідвищення впізнаваності бренду. Особисті бренди посилюють корпоративний бренд і роблять його гуманнішим, підкреслюють його унікальність. Найчастіше корпоративні бренди використовують однакові способи просування, особливо у B2C та фінансовому секторі. Персональні бренди всі різні, за кожним стоїть своя історія, цілі та прагнення.

Слід зазначити, що володіння сильним особистим брендом накладає на підприємця певні обов'язки. Успіхи підприємця зміцнюють його особистий бренд, а серйозні помилки та неетичні вчинки можуть негативно позначитися на бізнесі.

Особистий бренд та шкода компанії: коли особистий брендинг шкодить, а не допомагає бізнесу

Просування особистого бренду забирає багато часу, потребує значних зусиль та постійного самоконтролю. Потрібно бути готовим до появи як доброзичливців, так і до негативу, заздрості та критики. Особистий бренд може зашкодити його власнику та компанії, якщо:

  • його минуле пов'язане з вчинками, які неоднозначно чи негативно сприймаються у суспільстві;

  • власник поділяє чи пропагує екстремістські, сексистські, націоналістичні погляди;

  • продукція компанії завдає шкоди спільноті, здоров'ю чи екології;

  • власник не готовий регулярно займатися просуванням особистого бренду.

У більшості випадків володіння особистим брендом приносить підприємцю та бізнесу суттєві вигоди. Потрібно виявити та донести за допомогою особистого бренду сильні якості, цінність та індивідуальність — свою та компанії.

businessmans-brand

Перше враження: як ним керувати за допомогою простих кроків

Кажуть, що не можна судити про книгу за обкладинкою — однак у житті відбувається саме так. Люди роблять швидкі судження, а справити друге враження практично неможливо. При створенні особистого бренду необхідно сконцентруватися на тому, як інші люди сприймають вас в інтернеті, на ділових зустрічах, професійних заходах та конференціях. Ось базові правила, які допоможуть справити позитивне перше враження:

  • Будьте впевнені у собі — співрозмовник відчує ваші коливання та збентеження.

  • Приділіть час зовнішньому вигляду — одягу, взуттю, зачісці і навіть парфумам. «Зустрічають по одягу» — правило, актуальне у бізнесі.

  • Підтримуйте зоровий контакт — бажано робити це не лише на приватних зустрічах чи заходах, а також і на фотографіях на сайті чи в соцмережах.

  • Використовуйте жести — близько 90% інформації подається під час розмови за допомогою мови тіла. Однак будьте обережні, деякі жести можуть висловити нудьгу, закритість і навіть негативне ставлення до співрозмовника чи інтернет-користувача.

  • Нахиліться трохи вперед до співрозмовника — це допоможе висловити зацікавленість на офлайн-зустрічах.

В особистому брендингу важливим є не тільки те, що думаєте про себе ви — набагато важливіше, як сприймають вас в онлайні та реальному житті. Намагайтеся сформувати перше враження від знайомства з вашим особистим брендом. І пам'ятайте: самопрезентація — це не просто дорогий костюм, наручний годинник або зачіска від найкращого барбера в місті. Ви також повинні транслювати думки, співзвучні з цінностями цільової аудиторії, або потенційними клієнтами вашої компанії.

Атрибути людини-бренду: складові особистого бренду підприємця

Формування власного бренду можна порівняти зі складанням пазлів — кожна частина в наборі має зайняти своє місце. Бренд підприємця складається з таких елементів:

  • особисті якості — відповідальність, порядність, працьовитість, чарівність, наполегливість, сила волі, комунікабельність, інтуїція, спостережливість, схильність до розумного ризику, самовпевненість;

  • ділові якості — організованість, розважливість, рішучість, аналітичні здібності, креативність;

  • компетентність — освіта та здатність до постійного навчання;

  • цінності — керівні принципи та ідеали в сім'ї, бізнесі, культурному та суспільному житті;

  • конкурентне позиціонування— демонстрація відмінних індивідуальних якостей;

  • особиста історія — старт кар'єри та важливі події у бізнесі чи особистому житті;

  • візуальний образ — складові вашого іміджу, а також манера поведінки.

Всі елементи працюють на одну мету — побудова сильного персонального бренду. Важливими є щирість і послідовність. Люди можуть багато простити self-made бізнесмену, крім брехні та різких змін цінностей чи принципів.

businessmans-brand

Архетипи в особистому бренді бізнесу: «Творець», «Шукач» або «Герой»?

Поняття «архетипи» у брендингу допомагає визначити та описати найбільш характерні якості та цінності, притаманні брендам. Це спроба надати брендам людських рис або створити стійкі асоціації з чимось зрозумілим і близьким. Наприклад, торгова марка Wrangler — це Дикий Захід, необ'їжджені мустанги і ковбої, що припали пилом, Jeep — підкорювач бездоріжжя, а Range Rover — «фермер у фраку».

Для простоти використання 12 найбільш характерних архетипів за домінуючим мотивом поведінки розділили на чотири групи. До першої групи, яка характеризується такими якостями, як індивідуалізм та незалежність, увійшли «Простодушний» (Innocent), «Шукач» (Explorer) та «Мудрець» (Sage).

Групу з рисами свобода та ризик становлять архетипи «Бунтар» (Outlaw), «Герой» (Hero) та «Маг» (Magician). Для «Творців» (Creator), «Правителів» (Ruler) та «Дбайливих» (Caregiver) типовими рисами є стабільність та контроль. Приналежність та зв'язок із суспільством характерні для «Славного малого» (Everyman), «Коханця» (Lover) та «Блазня» (Jester).

Особистому бренду бізнесменів в основному притаманні один або два домінуючі та кілька додаткових архетипів. Наприклад, голова компанії Майкрософт Білл Гейтс насамперед «Мудрець» та «Творець», а додаткові архетипи бізнесмена — «Правитель» та «Шукач».

Чим багатогранніша особистість, тим більше архетипів лежать в основі його особистого бренду. Ілон Маск точно не відноситься до «Простодушного», а деякі його вчинки, такі як сарказм щодо конкурентів з «космічного бізнесу» Безоса та Бренсона дозволяє віднести його бренд навіть до архетипу «Блазень».

Вибір основних архетипів залежить від діяльності бізнесмена. Брендам банкірів та фінансистів для авторитету надають риси «Мудреця» та «Правителя», підприємцям у медичній сфері — «Мудреця» та «Дбайливого», а в туристичній — «Героя» та «Шукача».

businessmans-brand

Топ помилок у персональному брендингу: «обходимо кути» завчасно

Навіть якщо за компанією стоять багатомільйонні активи, помилки в менеджменті можуть коштувати значних втрат. Розбираємо типові помилки в побудові особистого бренду.

businessmans-brand «Особистий бренд мені не потрібен». Таку помилку найчастіше роблять бізнесмени-початківці: «Мені ще рано про це думати». І… найчастіше з часом приходять до важливості особистого бренду для просування власного бізнесу.

businessmans-brand Просування одним інструментом. Вибір інструментів визначають цілі та аудиторія. Починати просування простіше та ефективніше в соцмережах, а згодом потрібно захоплювати й інші канали, які користуються популярністю в країні ведення бізнесу.

businessmans-brand Відмова від сторітеллінгу. Люди хочуть бачити живу людину з історією досягнень та невдач. Ми спілкуємось із друзями, читаємо дітям казки, розповідаємо анекдоти. У кожній розмові з'являються історії — про себе та оточуючих, про вчорашню поїздку в метро, ​​вилазку за місто у вихідні або про те, як «завалили» екзамен в університеті. Історії захоплюють, а тому в особистому та корпоративному брендингу часто використовують формат сторителлінгу.

businessmans-brand Прикрашання дійсності. Розповідати можна лише про реальні здобутки та про свою роль у них. Щирість — головне правило в особистому брендингу. Неправда рано чи пізно обов'язково розкриється.

businessmans-brand Відмова від професіоналів. На початковому етапі бізнес-кар'єри можна покладатися лише на свої знання та досвід. У міру зростання грамотний бізнесмен оточує себе компетентними співробітниками, а частину завдань делегує стороннім фахівцям.

Побудовою та просуванням особистого бренду мають займатися професіонали. Команда студії WeLoveBrands допомагає створювати та розвивати успішні особисті бренди.

Особистий бренд — рятувальний круг для бізнесу: кейс «Нової пошти» та «Планети Кіно»

Щоразу, коли співвласник «Нової пошти» Володимир Поперешнюк хоче різко відповісти на черговий недоброзичливий коментар на свою адресу, він зупиняє себе: «Вова, думай, що ти говориш і як ти говориш». До самоцензури Володимир прийшов після того, як почав займатися побудовою власного бренду. Зараз у його Facebook-профілі близько 30 тисяч передплатників, у найближчих планах бізнесмена — запуск сторінок на платформах Youtube, Instagram та TikTok.

«Вкладення у власний бренд коштують копійки в порівнянні з тим, що вони можуть дати. Починаючи від внутрішнього задоволення і закінчуючи збільшенням вартості компанії». Мабуть, досвіду бізнесмена можна довіряти, враховуючи, що минулого року він посідав 94-е місце серед найбагатших людей України, а цього року піднявся на 70-е.

Володимир наголошує, що зараз йому легше донести до цільової аудиторії свої ідеї та цінності, залучати додаткові інвестиції, наймати та утримувати компетентний персонал. У реаліях українського бізнесу інвестиції у публічність мають особливу мотивацію: власний бренд найчастіше рятує від незаконних дій державного апарату.

businessmans-brand

У 2018-му році Генеральна прокуратура звинуватила компанію в уникненні оподаткування. Почалися обшуки та вилучення документації, під загрозою опинилася своєчасна доставка замовлень. Постом Володимира у Facebook з описом подробиць інциденту поділилися майже три тисячі людей. Лише упродовж наступної доби українські інтернет-видання опублікували 670 статей на цю тему. На неприпустимі дії відреагували бізнесмени та політики. Обшуки викликали хвилю обурення в експертів та політиків. До акції «Я підтримую "‎Нову пошту"‎» приєдналися тисячі користувачів Facebook У результаті Генпрокуратура закрила справу.

У липні 2021 року ще одна державна служба пред'явила «Новій пошті» претензії у порушенні законодавства, та наклала штраф у розмірі 325 мільйонів гривень. Поперешнюк запустив челендж #Бізнесмаєголос, який масово підтримали користувачі соціальних мереж та громадські діячі країни. Незабаром бізнесмен на сторінці Facebook повідомив про відміну постанови про штраф.

Ще один приклад, коли «розкручений» особистий бренд запобіг неправомірним діям держслужб — історія Дмитра Деркача, співвласника мережі кінотеатрів

«Планета Кіно». У 2015 році Дмитро Деркач у профілі Фейсбук розповів про необґрунтований штраф у розмірі 27 мільйонів гривень. Після хвилі, що піднялася на підтримку підприємця, податкова відмовилася від необґрунтованих вимог.

businessmans-brand

Був час, коли Деркач не планував «світитися» перед суспільством. На тлі інтересу до бренду «Планета Кіно» він почав давати інтерв'ю, виступати на конференціях та створив профілі у соцмережах. Дмитро стверджує, що його власний бренд дав компанії значні переваги. Так, завдяки лояльності та підтримці передплатників «Планеті Кіно» вдалося пережити локдаун без закриття кінотеатрів та скорочення команди.

Навесні 2020-го він попросив передплатників про підтримку та запропонував купити безстроковий сертифікат на відвідування кінотеатру за 100 грн. Компанія швидко зібрала 11 мільйонів гривень. Ці приклади показують, наскільки важливою стала наявність та активна взаємодія особистого бренду з аудиторією.

Особистий бренд підприємця «під ключ»: як створити і скільки коштує

Створення власного бренду — складний комплексний процес, де немає дрібниць та маловажливих факторів. Він включає:

  • Позиціювання, яке допомагає проявити індивідуальність, сильні сторони та недоліки особистості, цілі, етапи та напрямок розвитку.

  • SWOT-аналіз та моніторинг представленості в Мережі.

  • Розробка стратегії бренду. На цьому етапі потрібно визначити переваги продукту, цільову аудиторію, її потреби, прописати професійну та соціальну місію.

  • «Упаковка» — зовнішній образ, стиль та манеру поведінки та мови, побудова цілісного образу.

  • Визначення та наповнення каналів комунікації унікальним контентом.

Вартість створення унікальної торгової пропозиції, логотипу та стилю складає близько 17,5 тисяч, а повного брендингу, який включає повноцінне пакування та пакет унікальних графічних матеріалів — 35 тисяч гривень. Розробимо ефективну стратегію для вас та особистого бренду. Створюємо унікальний імідж та просуваємо особистий бренд. Консультуємо по телефону та в чаті на сайті.

Залишились питання? Зв'яжіться з нами телефоном або залиште запит у чаті на сайті! Транслюйте свої цінності та підвищуйте впізнаваність бізнесу!

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 43

Середня оцінка 4.4 / 5