Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Персональний бренд - це не просто впізнаване ім'я, нестандартний стиль та мільйон передплатників у соцмережах. Насамперед це асоціації та емоції, які фахівець викликає у людей — у віртуальному та реальному житті.
Ваші послуги розраховані на людей? Ви хочете розвивати особистий проект, але поки що не вистачає матеріальних ресурсів? Ваш бізнес зав'язаний на вашому імені? Хочете працювати на фрілансі, самостійно формувати робочий графік та вибирати, з ким працювати? Мрієте подорожувати цілий рік без прив'язки до офісу? Можливо, вас приваблює перспектива популярності та слави?
Якщо хоча б на одне з питань ви відповіли ствердно, то ви читаєте правильну статтю. Завдяки порадам фахівців WeLoveBrands ви зможете почати вибудовувати бренд спеціаліста. Ми поділилися, чому його формування таке важливе у 2021 році, а також які інструменти просування потрібно використовувати на старті.
Найточніше визначення персонального бренду належить засновнику Amazon Джеффу Безосу: «Особистий бренд — те, що про вас говорять люди, коли вас немає в кімнаті». Найголовніше в особистому брендингу — можливість впливати на ці розмови. Публікуючи чергову посаду в соцмережі або спілкуючись з людьми на офлайн-заході, частіше запитуйте себе: «Що я хочу, щоб про мене сказали, коли я вийду?».
Чим відомий Луї Армстронг? У 99% випадків люди дадуть відповідь, що це відомий джазовий виконавець. Каньє Вест — музикант, продюсер, модельєр, екс-чоловік Кім Кардаш'ян. До речі, останнє приносить йому чи не найбільшу популярність: музикант випускає щонайбільше один новий альбом на рік, тоді як за особистим життям пари аудиторія стежила щодня.
Завдяки розвитку соцмереж світ став набагато прозорішим: про кожного фахівця можна знайти інформацію в кілька кліків. Також швидко можна опублікувати розповідь про себе, поділитися фотографіями робіт або результатами співпраці з компаніями. Управління персональним брендом стає як ніколи актуальним: важливо вибрати де, як і що транслювати потенційним клієнтам.
Персональний бренд — Універсальна відповідь на питання самореалізації. Брендом може стати будь-що: політичні погляди, репутація, соціальні зв'язки. Для того, щоб впливати в онлайні чи офлайні, не обов'язково брати участь у сумнівних телешоу або приносити в жертву власну репутацію, вплутуючись у скандали. І ми точно знаємо: особистий бренд потрібен не лише SMM-фахівцям та блогерам. За його допомогою кожен зможе:
знайти нову роботу;
зав'язати корисні знайомства;
продати свої послуги;
відбудуватися від конкурентів;
посилити бренд компанії, яку заснував чи де працює.
Особливо ефективним є просування особистого бренду, коли ви тільки починаєте кар'єру, якщо плануєте відкривати свій бізнес або хочете в короткі терміни домогтися просування кар'єрними сходами.
Три кити персонального брендингу — це професіоналізм, популярність та репутація. Перше приходить із досвідом і безпосередньо залежить від ваших вкладень у особистий розвиток. Популярність і репутацію можна набути, якщо грамотно сформувати позиціонування та стратегію просування особистого бренду, а також дотримуватись усіх пунктів плану.
Особистий бренд будується на вашому бажанні ділитися з людьми знаннями, ідеями та інсайтами. При цьому не потрібно бути професіоналом широкого профілю. Ви можете стати експертом у 1-2 темах, але розбирати їх у своєму блозі та профілях у соцмережах глибше, ніж це роблять інші.
Вона приходить із досягненнями і тоді, коли ваше ім'я викликає асоціацію з IT-розробкою. У цьому випадку оточуючі можуть не знати вас особисто, але це не завадить їм рекомендувати ваші послуги знайомим та друзям.
Репутація — це те, що складно знайти, але легко втратити. Публічні промахи фахівця пам'ятатимуть ще довго, а для формування позитивної репутації на старті доведеться напружитися. Якщо ваша мета — заслужити популярність не за рахунок епатажності та скандалів, тоді репутація та імідж — перше, над чим потрібно працювати.
Чому одні спеціалісти та бренди стають зірками, а інших забувають? Як стати брендом та залишитися собою? Застосовуйте метод архетипів! Його використовують власники бізнесу, приватні фахівці, невеликі стартапи та гіганти ринку. Наприклад, Bounty асоціюється з островами, Nesquik — з фірмовим кроликом, а бренд Coca-Cola пов'язаний із Сантою, святковою атмосферою та сімейними цінностями.
Архетип — це поведінкові програми, які притаманні людям протягом життя. Вони формуються на основі стратегій, цілей, цінностей, страхів, патернів поведінки та манери спілкування з оточуючими. Брендам допомагають у пошуку органічних способів вираження та просування. Використовуючи архетипи, ви виділяєтеся серед конкурентів, а також ефективно доносите унікальність свого продукту чи послуги.
Теорію архетипів розробив Карл Густав Юнг, а маркетологи та брендологи її спростили, взявши за основу 12 моделей поведінки людини та розділивши архетипи на 4 групи з домінуючого мотиву:
Індивідуальність та незалежність: Простодушний, Шукач та Мудрець;
Свобода і ризик: Бунтар, Герой та Маг;
Стабільність та контроль: Творець, Правитель та Дбайливий;
Зв'язок із суспільством: Славний малий, Коханець та Блазень.
Наприклад, архетип Імператор підійде IT-фахівцям, які надають тривалу гарантію на свої продукти. Для презентації інноваційних продуктів часто використовується архетип Героя. Образ Мудреца підійде, якщо ви просуваєте себе як фахівця з багаторічним досвідом на ринку, а ваша кваліфікація підтверджується сертифікатами. Приклади брендів цього архетипу — Harvard, Intel, HP, The Wall Street Journal.
Архетип Маг вважається оптимальним для впровадження у сфері технологій, де акцент робиться на зручності у використанні: зрозумілому інтерфейсі, доступності зміни налаштувань тощо. Цьому архетипу відповідають бренди Apple, Sony і Mastercard.
Інсайт спеціалістів WeLoveBrands: використовуйте комбінацію кількох архетипів при побудові власного бренду. Це допоможе зробити образ більш об'ємним та цікавим. Візьміть домінуючий архетип та кілька додаткових. Не рекомендуємо використовувати архетипи Коханець та Блазень.
Ви можете бути прокачаним програмістом з сильними кейсами і хорошим портфоліо, але якщо ви не можете захоплююче розповісти про свій досвід, користі мало. А тому використовуйте сторітлінг. До речі, його можна застосовувати скрізь: у рекламі, управлінні людьми, політиці та вихованні.
Існує проста техніка створення історії — SUCCESs (Simple, Unexpected, Concrete, Credentialed, Emotional story). Для того, щоб вашу історію запам'ятали, вона має бути простою, несподіваною, конкретною, достовірною та емоційною:
Поясніть як для дитини.
Дивуйте аудиторію, даючи їй більше, ніж вона очікує.
Розповідайте історії без «води».
Говоріть про те, що знаєте чи з чим стикалися особисто.
«Тисніть» на емоції, що мотивують до здійснення потрібної дії.
Розповідаючи історії, скористайтеся специфічними деталями. Так, для кожної ЦА є предмети та слова, які чіпляють. Застосування таких деталей у сторителлінг показує, що ви розумієте свою аудиторію і намагаєтеся бути до неї ближче. Наприклад, для молодих батьків тригером може стати образ коляски, яка не вміщується у багажнику авто. Для людей, народжених у 1980-х роках, може викликати стійкі асоціації та стимулювати до дії згадування аудіопрогравача.
Описуючи кейси, використовуйте схему STAR (situation, task, action, result). Спочатку опишіть ситуацію і проблему, яка стояла, та конкретне завдання, яке ви отримали. Далі розкажіть, як ви її вирішували і який результат. Викидайте з тексту «воду». Дбайте про читача і заощаджуйте його час — не пишіть зайвого. Не бійтеся виразів і tone of voice, які часто використовуєте у повсякденних діалогах.
Історії викликають довіру та підвищують рівень «гормону щастя» окситоцину. Крім того, ми краще запам'ятовуємо історії, ніж суху інформацію та факти. А тому — використовуйте їх для досягнення поставленої мети.
Порада фахівців WeLoveBrands: більше про мистецтво розповідати історії читайте у книзі «Сторітелінг, який не залишає байдужим» Кіндри Холл, президента консалтингової компанії Steller Collective.
LinkedIn — це новий Upwork. Соціальна мережа розвивається, завдяки їй скоро з'явиться можливість подаватися на замовлення як фрілансер. Велику роль у виборі фахівця відіграватиме не досвід кандидатів, а їхні профілі. Тому важливо розбиратися у платформі вже зараз. Далі — розширювати нетворкінг-діяльність, приймати запити від користувачів та оновлювати профіль.
Навіть якщо ви берете участь у створенні контенту для компанії, де працюєте, додавайте також на свою сторінку особисті історії та кейси. Наприклад, ви як team lead команди розробників нещодавно наймали на роботу людей, вам було важко обрати кандидата, і ви хвилювалися. Напишіть про це — щирість резонує у більшої кількості людей. Опублікуйте щось особисте — якщо це не спрацює, спробуйте інші історії чи формати контенту.
Зрештою, неправильно вважати LinkedIn платформою для пошуку лідів виключно в США. Компанії, які працюють на український ринок та розвиваються на платформі, показують високі результати, бо до них ще ніхто цього не робив.
Змінили сферу діяльності? Плануєте запускати свій проект? Бажаєте перейти на фріланс? Замовте комплексне створення та просування особистого бренду в агенції WeLoveBrands! Три причини вибрати нас:
На початку роботи фахівці аналізують ринок та конкурентів. Наступний етап — аналіз ЦА (цільової аудиторії). Так ми дізнаємося, чим живе ваш потенційний клієнт, як до нього достукатися і як запропонувати ЦА більше переваг, ніж головні конкуренти.
Ми визначаємо, на кого розраховані ваші послуги та яку проблему вони вирішують. Для стійкого позиціонування на ринку фахівці WeLoveBrands формулюють головні меседжі, визначають раціональні та емоційні цінності продукту.
Команда розробляє ідентичність бренду: назву, слоган та фірмовий стиль. Ми також визначаємо відповідні канали комунікації та встановлюємо KPI для оцінки ефективності прийнятих рішень. А грамотна стратегія дозволяє нам створювати та запускати ефективні рекламні кампанії.
Персональний брендинг — це не просто логотип. На ефективність впливають створення креативної ідеї бренду, неймінг, слогани, фірмовий стиль, ToV (tone of voice) та оцінка ідей. Щоб дізнатися більше, а також отримати детальну консультацію щодо вашого проекту, зв'яжіться з нами в онлайн-формі на сайті або по телефону. Знайдіть способи ефективної самопрезентації та продавайте свої послуги дорожче зі спеціалістами WeLoveBrands!