→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Оптичні ілюзії в дизайні: привертаємо увагу приємним обманом

10

Оцінили: 2

Зміст:
Розмір шрифту:

Оптичні ілюзії в дизайні: привертаємо увагу приємним обманом

Людський мозок часом обманює нас і нашу свідомість, спрощуючи моделі реального світу. Через те, що очі самі по собі нічого не бачать, а лише збирають інформацію і надсилають сигнали в мозок, деякі фрагменти можуть "загубитися" на цьому шляху, і тоді перед нами з'являється не реальна картинка, а ілюзія.

Це відбувається через помилки у сприйнятті, які виникають внаслідок неправильної оцінки довжини елементів, величини кутів або кольору, а також з фізичних причин.

До природних ілюзій можна віднести веселку, міраж, блакитне небо тощо, а в медицині - це галюцинації та псевдохвороби. Що стосується оптичного обману, то це відбувається через спотворення форми, кольору і положення предметів у просторі.

У чому сила оптичних ілюзій?

Усі люди, незалежно від стану психіки та особливостей зору, бачать ілюзії, які виникають унаслідок спотворення сприйняття кольору та розташування елементів. Причому ефект досягається, коли всі ці ознаки діють на нас у сукупності, а не окремо.

Людина, бачачи ілюзію, спостерігає явище або предмет, що не відповідає дійсності, тобто стикається з оптичним обманом.

Ілюзія в перекладі з латині означає «помилка, омана». У стародавні часи ілюзії сприймали як збої в роботі органів зору, і багато дослідників намагалися знайти причини їхньої появи.

 

Оптические иллюзии

 

У наш час більшість оптичних ілюзій має наукове обґрунтування, але є й такі, природа яких досі не вивчена. Хай там як, але такий обман руйнує стереотипи, «підриває» мозок і викликає інтерес. Тому зорові ілюзії активно використовуються в дизайні для залучення аудиторії.

5 причин використовувати оптичні ілюзії в дизайні:

  • збільшує впізнаваність компанії;

  • виділяє бізнес серед конкурентів;

  • викликає інтерес аудиторії до бренду;

  • перетворює звичайну картинку на захопливу загадку, залучаючи споживачів;

  • підвищує лояльність клієнтів.

 

Оптические иллюзииОптические иллюзииОптические иллюзииОптические иллюзииОптические иллюзии

 

Люди люблять розгадувати загадки та ребуси, тому зорові ілюзії – те, що треба для створення захопливого дизайну. Дивлячись на картинку, споживачі складатимуть фрагменти головоломки і намагатимуться знайти сенс. Таким чином, ви зможете утримати увагу людей і привернути їх до себе.

Коли і як оптичні ілюзії почали використовувати в дизайні?

З оптичним обманом люди знайомі досить давно. Ще стародавні римляни та греки використовували різні трюки для будівництва величних пантеонів та інших споруд.

Потім ефекти зорових ілюзій знайшли відображення в живописі. Художники з їхньою допомогою створювали інтригуючі картини, привертаючи тим самим увагу громадськості до своєї творчості. Такі прийоми почали активно використовуватися в XVI столітті й актуальні досі.

 

Оптические иллюзии

 

Нині зорові ілюзії допомагають дизайнерам обігравати простір і створювати гарні інтер'єри, а також шити комфортний одяг, що дає змогу приховати недоліки фігури та підкреслити принади.

Оптичні ефекти активно застосовуються в різних сферах життя, включно з рекламою, веб-дизайном, брендингом і маркетингом.

Вивчення оптичних ілюзій почалося в XIX столітті, а до середини ХХ століття вже було відкрито безліч ілюзій, серед яких - ілюзії сприйняття розмірів, глибини, контрастні ілюзії, перевертні, неможливі фігури та ілюзії руху.

У 1980-х рр. інтерес до оптичного обману почав вичерпуватися. Але з розвитком технологій, які дають змогу створювати складні картинки і точні ілюзії, популярність оптичних ефектів знову зросла, а останні кілька років цей напрямок є трендовим у графічному та веб-дизайні.

Оптичні ілюзії: різновиди та особливості використання

Незвичайні ефекти створюються за допомогою простих елементів, часто геометричних форм і ліній.

Цікаві образи, головоломки та зорові ілюзії привертають увагу та викликають цікавість, тому є поширеним прийомом при створенні дизайну логотипів, пакування, сайтів, плакатів та рекламних банерів.

Залежно від поставленого завдання та ідеї бізнесу дизайнери використовують різні види ілюзій і підходи. У хід можуть піти перевертні, колірні контрасти, ілюзії руху, картинки, що стежать, і багато іншого.

9 популярних видів оптичних ілюзій:

  1. Зорові викривлення. Через гру кольору та форм паралельні лінії здаються кривими вигнутими.

    Оптические иллюзии

     

  2. Контрастна ілюзія. Якщо розмістити два об'єкти одного кольору на різних фонах, то здаватиметься, що ці об'єкти відрізняються за кольором.

    Оптические иллюзии

     

  3. Неможливі фігури. При першому погляді на малюнок створюється відчуття, що це проєкція тривимірного об'єкта, але якщо розглянути фігуру уважніше, буде видно суперечливі з'єднання елементів. За рахунок цього створюється враження, що така фігура не може існувати в тривимірному просторі.

    Оптические иллюзии

     

  4. Ілюзія руху. При погляді на такий малюнок здається, що нерухома картинка рухається. Ефект може посилюватися при зміні положення голови (наближенні, віддаленні, нахилі).

    Оптические иллюзии

     

  5. Слідкуючі картинки. У цьому випадку створюється відчуття, що зображений персонаж дивиться саме на вас. Іноді цей ефект зберігається, навіть якщо ви відходите вбік.

    Оптические иллюзии

     

  6. Відношення фігури до фону. Тут крім самого об'єкта важливу роль відіграє і простір навколо нього. Якщо порожні ділянки обіграти, то отримаємо картинку, на якій можна побачити кілька різних об'єктів або елементів. Цей прийом у дизайні називають негативний простір.

    Оптические иллюзии

     

  7. Перевертні. Залежно від того, під яким кутом подивитися на зображення, змінюється його сприйняття. Наприклад, на одній картинці можна побачити різних тварин, молоду красуню і літню жінку тощо.

    Оптические иллюзии

     

  8. Заховані образи. Малюнок, у якому на перший погляд немає нічого особливого, при уважному розгляді показує нам «заховані» об'єкти.

    Оптические иллюзии

     

  9. 3D ілюзії. Об'єкти розташовуються або зображуються спеціальним чином, що дозволяє змінити сприйняття реальності (наприклад, на рівному асфальті створюється ілюзія прірви). Найчастіше такі малюнки з'являються на вулиці.

    Оптические иллюзии

     

Кожен із цих видів цікавий по-своєму і може по-новому представити ваш бізнес. Тому, якщо ви хочете підвищити впізнаваність компанії та залучити нових клієнтів, використовуйте в дизайні оптичний обман. Для отримання консультації зателефонуйте нам або напишіть повідомлення в чат.

Оптичні ілюзії в графічному дизайні та ілюстраціях

Цей прийом у графічному дизайні використовується дуже часто. Він допомагає створювати захопливі рекламні плакати, обкладинки книг, різні ілюстрації, постери та афіші.

Зображення з оптичною ілюзією інтригує і притягує споживачів, допомагає донести до аудиторії основну ідею і передати повідомлення.

 

Оптические иллюзии

 

Застосування оптичних ілюзій при створенні логотипів і фірмового стилю

Компанії, які хочуть запам'ятатися аудиторії та розкрутити свій бренд, дедалі частіше обирають нестандартні прийоми, створюючи фірмовий знак і корпоративний стиль. Одним із найпопулярніших із них є оптичні ілюзії.

У логотипах переважно знаходять відображення такі обманки як негативний простір, перевертні, ілюзії кольору та неможливі фігури. Найвідомішим фірмовим знаком, у якому захований таємний символ, є FedEx.

 

Оптические иллюзии

 

Під час розроблення фірмового стилю можуть використовуватися контрастні ілюзії, зорові викривлення та ілюзії руху.

Використання візуальних ілюзій у дизайні упаковки

Щоб привабити покупців і зацікавити їх у продукті, компанії використовують при створенні пакування різні оптичні ілюзії. Найчастіше зустрічаються ілюзії руху, кольору та розмірів і візуальні викривлення.

Такий дизайн не тільки інтригує, а й допомагає підкреслити індивідуальність компанії. Він виділяє продукт і добре запам'ятовується.

 

Оптические иллюзии

 

Оптичні ілюзії в smm- і веб-дизайні

У веб-дизайні та під час оформлення акаунтів у соціальних мережах можна і потрібно використовувати візуальні ілюзії, оскільки вони допомагають довше утримувати відвідувачів на сторінках і збільшувати конверсію.

Одним із найпопулярніших прийомів під час розробки інтерфейсів і сайтів є гра з кольором і контрастами. Така ілюзія заворожує користувачів, змушуючи їх затриматися на сайті.

Також активно використовуються ілюзії розмірів і руху, негативний простір і заховані образи.

Стильний і сучасний дизайн у поєднанні з оптичними ілюзіями і дрібкою гумору добре позначиться на відвідуваності сайту і конверсії.

Особливості застосування оптичних ілюзій в Україні

В Україні візуальні ілюзії перебувають у трендах графічного дизайну ось уже кілька років поспіль і поки що не втрачають своєї популярності. Ефекти зустрічаються в різних сферах - від інтер'єрів, одягу та живопису до логотипів і корпоративних сайтів.

Оптичні ілюзії - це вигідний для бізнесу прийом, оскільки він сприяє запам'ятовуванню та впізнаваності бренду, привертає увагу та інтригує аудиторію, дає змогу підкреслити індивідуальність і відбудуватися від конкурентів.

 

Оптические иллюзии

 

Особливо полюбилися українським дизайнерам ігри з кольором і розмірами об'єктів, заховані образи, перевертні і негативний простір.

Застосування оптичних ілюзій у світі

Візуальні ілюзії – один із найулюбленіших дизайнерських прийомів у всьому світі. Вони активно використовуються в США, Японії та країнах Європи.

Оптичні ілюзії трапляються в дизайні інтер'єрів для візуального розширення простору й ефектного зонування приміщень, у дизайні модного одягу, у створенні рекламних матеріалів, паковання, етикеток, логотипів і сайтів.

Існує безліч різновидів оптичних ілюзій, і всі вони використовуються в дизайні та живописі. Серед них особливе місце посідають перевернуті малюнки, заховані образи, обігрування негативного простору і контрастні ілюзії.

Крім цього, у світі широко поширені 3D малюнки, зроблені на вулиці, які змінюють сприйняття реальності, перетворюючи звичайний асфальт на «небезпечне» місце або веселу розвагу.

Оптичні ілюзії в дизайні: де замовити і за якою ціною

Щоб створити ефектний дизайн із використанням оптичних ілюзій, необхідні спеціальні знання та майстерність. Якщо ви не володієте необхідними для цієї справи талантами, замовте розробку дизайну у кваліфікованого дизайнера.

Це можна зробити двома способами:

  • на фрілансі – для цього потрібно знайти досвідченого і відповідального фахівця, який зможе впоратися із завданням і не підведе за термінами;

  • у дизайн-студії – тут працюють креативні та досвідчені дизайнери, які спершу аналізують ринок і цільову аудиторію, а потім створюють дизайн, що відображає особливості бізнесу та приваблює споживачів.

Перший варіант обійдеться дешевше, але й результат може не виправдати ваші очікування. У середньому, вартість створення логотипу у фрілансерів становить 1500 грн, упаковки - від 500 грн, а сайту - від 2500 грн.

А другий варіант хоч і буде дорожчим, але виключає ризики, які підстерігають на фрілансі. Ціни на послуги в студії WeLoveBrands: від $150 за логотип, від $130 за фірмовий стиль і від $20 за дизайн поліграфії.

Вартість формується з урахуванням обсягів і складності роботи, термінів здачі проєкту і кількості наданих замовнику варіантів.

Щоб поставити запитання дизайнеру й уточнити вартість замовлення, зв'яжіться з нами по телефону або залиште повідомлення в чаті.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 2

Середня оцінка 5 / 5