Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Вибір назви для магазину – одне з найважливіших завдань під час відкриття бізнесу. Очевидно, що особливе значення має неймінг для магазинів одягу, тому що конкуренція в цій ніші досить жорстка. Щоб обійти всіх конкурентів за популярністю, підвищити ступінь лояльності клієнтів і сформувати правильний образ, потрібно розробити ємну, круту назву. Про особливості неймінгу для чоловічих магазинів поговоримо у цій статті.
Будемо відвертими, багато власників бізнесу часто недооцінюють значення неймінгу та вплив назви бренду на бізнес. Навіщо це зазвичай призводить? До того, що на ринку постійно з'являються нудні назви, які не чіпляють аудиторію і ніяк не відображають специфіку магазинів.
Яскраві приклади чоловічі магазини, що гордо носять такі назви, як «Джентльмен», «Естет», «Олександр» і так далі. Єдина перевага подібних неймів, мабуть, у красі та милозвучності самого слова. На жаль, інші переваги виділити дуже складно. Подібні назви ні про що не говорять клієнту і дуже складно запам'ятовуються через свою безликість. В результаті відвідуваність магазину (а отже, успішність усього бізнесу) істотно знижується.
У той же час деякі чоловічі магазини мають такі назви, які притягують потенційних покупців незвичайністю, новизною і креативом. І при цьому їм вдається ще й наголосити на специфікі торгового майданчика.
Тому так важливо приділити достатньо уваги розробці назви чоловічого магазину та підійти до цього процесу максимально креативно. Для цього одного старання може бути недостатньо – важливим є досвід, професіоналізм та знання законів неймінгу. Всі ці якості мають фахівці студії WeLoveBrands. Звертайтеся до нас, якщо хочете крута, незвичайна, звучна назва для свого магазину.
Як показує практика професійних неймерів, існує кілька критеріїв, яким обов'язково має відповідати гарна назва чоловічого магазину. До них відносяться:
релевантність;
асоціативність;
унікальність;
простота;
запам'ятовуваність;
милозвучність.
Розглянемо кожен із цих критеріїв "хорошості" докладніше.
Релевантність – це рівень відповідності запиту пошуку результатам, які видає пошукова система. Більшою мірою це поняття стосується інтернет-магазинів, ніж реальних торгових майданчиків. Але враховуючи той факт, що віртуальне та реальне життя сьогодні перехрещуються і нашаровуються один на одного, поняття релевантності можна вважати застосовним не лише для онлайн-магазинів.
Візьмемо, наприклад, магазин чоловічого одягу. Якщо розглядати його назву з погляду релевантності, вона визначається ступенем відповідності запитам конкретної цільової аудиторії. Щоб визначити релевантність назви онлайн магазину, достатньо ввести товари в рядок пошуку браузера. При цьому пошуковик видаватиме підказки, які насправді не що інше, як найпопулярніші запити користувачів щодо даних товарів. Навіщо потрібна ця інформація? Все просто – для створення назв із максимальним ступенем релевантності.
Щодо чоловічих магазинів в офлайні, то показником релевантності їх назв є відповідність запитам потенційних покупців. Нейм у разі повинен відповідати потребам і смакам конкретної групи цільової аудиторії з більшості характеризуючих її показників. А саме:
підлога;
соціальна приналежність;
вік;
ринковий сегмент (рівень матеріального добробуту).
Назва чоловічого магазину має асоціюватися з тими якостями, які характеризують бренд та є його суттю. На асоціативність роблять ставку, коли продукція магазину універсальна та простої згадки товару в назві недостатньо для ідентифікації бренду. Як вийти із такої ситуації? Як варіант – уявити область застосування товарів (зв'язуюча ланка) і знайти загальні слова чи висловлювання, які семантично пов'язані з нею. Наприклад, чоловічий магазин, що спеціалізується на продажу костюмів (у ринковому сегменті вище середнього), повинен викликати такі асоціації, як:
стиль;
висока якість;
елегантність;
крутість;
і так далі.
У цьому плані чудовою назвою можна вважати бренд Arber чи VDone. Ці назви мають ритм, чіткість і ємне звучання, тому добре лягають на слух, добре запам'ятовуються і викликають правильні асоціації.
Будь-який нейм, зокрема і назва чоловічого магазину, має бути унікальним. Це важливо, тому що саме несхожість на інші бренди дозволяє вигідно виділитися на їхньому тлі. Для інтернет-магазинів унікальність назви має ще більше значення, адже ній одночасно виступає і доменним ім'ям, яке має належати одному власнику. Інакше реєстрація доменного імені, а отже і сайту інтернет-магазину теж, буде неможлива.
У неймінгу є одне незаперечне правило: що простіше назва, то краще. Справа в тому, що прості слова зі зрозумілою семантикою викликають в аудиторії позитивні емоції. Отже, сприяють підвищенню рівня лояльності потенційних клієнтів. Назва повинна легко вимовлятись і просто читатись. До того ж, коротку назву набагато зручніше використовувати у рекламі. Дуже проста назва магазину чоловічого одягу «М'ясо». Просте і водночас неймовірно круте завдяки нестандартному використанню даної лексеми щодо конкретної групи товарів. Саме ця невідповідність чіпляє увагу цільової аудиторії. Крім того, що прості назви залучають аудиторію набагато краще, ніж складні, вони набагато краще впливають на оптимізацію seo. А це дуже важливо для просування інтернет-магазинів. Прості нейми швидше знаходяться пошуковими системами і частіше потрапляють у топ пошукової видачі, ніж складні назви.
Легкість у запам'ятовуванні – ще один параметр гарної назви магазину, яку аудиторія сприймає як позитивну якість бренду. Запам'ятовуваність нейма безпосередньо пов'язана з його простотою та лаконічністю. Якщо назва надто складна і погано сприймається на слух – запам'ятати її теж буде дуже складно. Тому краще замінити його більш простим варіантом. Якщо проаналізувати назви найвідоміших світових брендів, ми побачимо, що всі вони максимально прості, легкі у вимові та запам'ятовуванні. Наприклад, Kodak, Coca-Cola, Audi, Skoda, Chupa-Chups тощо. За таким же принципом слід розробляти назву чоловічого магазину.
Величезне значення на впізнаваність назви чоловічого магазину надає благозвучність його назви. Щоб нейм сприймався як милозвучний, він повинен легко вимовлятися і добре лягати на слух. Над благозвучністю назви треба добре попрацювати, адже вона сприймається людьми на інтуїтивному рівні. Тим не менш, існують особливі критерії благозвучності назв, які важливо знати та враховувати у процесі неймінгу. Наприклад, звук «о» робить звучання м'яким і начебто розслабленим, тоді як звуки «а» і «е» створюють ефект емоційного підйому. Неприємні емоції у людей викликає звук «и» і нагромадження приголосних шипок (особливо якщо вони йдуть підряд). Тому цих звуків у назві краще уникати.
Назви, що складаються зі складних слів, які викликають труднощі з вимовою та запам'ятовуванням, також погано сприймаються на слух. Отже, породжують негативні емоції в аудиторії. Кращими прикладами таких неймів є назви-скорочення кількох слів відразу (Мостбудсервіс, Моссельпром, Автомотозапчастини тощо). Це і вимовити дуже складно, не те що запам'ятати. А уявіть, як подібні назви будуть виглядати на екрані монітора або як доменне ім'я сайту.
На жаль, неймінг – це не точна наука, і вигадати назву за чітко вивіреною формулою неможливо. Кожен випадок індивідуальний, тому потребує окремого підходу та застосування різних методик розробки назв. Проте у професійному неймінгу вже сформувалися деякі принципи, що дозволяють спростити процес створення назв. Всі назви можна умовно поділити на 4 групи:
Вказівні.
функціональні.
Асоціативно-раціональні.
емоційні.
Вказівні нейми – це, як правило, ім'я власника магазину (фірми, компанії тощо) або назва розташування магазину. Найчастіше вказівні назви використовуються, коли торговий майданчик створюється з нуля: специфіка неясна і немає прямих конкурентів. Найяскравіший приклад вказівного нейма – мережа чоловічих магазинів «Михайло Воронін», названий на честь іменитого дизайнера чоловічого одягу та модного стиліста.
Функціональні назви відрізняються від вказівних тим, що містять категорію товарів, що реалізуються в магазині. Наприклад, назва магазину «Швейцарський годинник» містить вказівку місця виробництва товару та його категорії, тому належить до розряду функціональних неймів.
Асоціативно-раціональні назви застосовуються, коли поряд є багато конкурентів зі схожою продукцією і потрібно від них відбудуватися. У такій ситуації вказівні назви не допоможуть підвищити впізнаваність бренду. Потрібно придумати такий нейм, який викликатиме у цільової аудиторії потрібні асоціації чи підкреслюватиме основні характеристики товарів. Наприклад, чудова назва для магазину чоловічого спортивного одягу «Барселона» – одразу викликає асоціацію з відомим футбольним клубом.
До категорії емоційних назв відносяться ті, які практично позбавлені смислового значення. Їх зазвичай вигадують, коли ринок вже переповнений магазинами з аналогічними товарами і все більш-менш відповідні назви (що стосуються попередніх категорій) вже зайняті. У таких ситуаціях зазвичай починають «тиснути» на емоції. Однією з таких назв чоловічого магазину можна вважати "Твоє". Цей нейм буквально заточений під емоційне сприйняття аудиторії, тому що натискає на потрібні точки і викликає сильний відгук.
Найпоширенішими методиками в неймінгу є:
|
Комбінування слів |
|
|
||
Абревіатура та акроніми |
Національний колорит |
|
Використання імені та або прізвища та |
Географічні ознаки |
|
Іноземні слова чи стилізація під них |
||
На українському ринку найбільшою популярністю у створенні назв для чоловічих магазинів користуються методи комбінування слів, використання імені та прізвища (як правило, дизайнера) та іншомовні слова.
Наприклад, назви A.TAN, Indposhiv, VD one об'єднують у собі відразу кілька лексем. До категорії назв із використанням імені та прізвища можна віднести Pierre Cardin, Corneliani, Massimo, Roy Robson, Lagerfeld, Stefano Ricci, Воронін.
А такі нейми, як Top Men Style, Boggi, Canali, Brioni, Caribou shop, Clan Garniture, Manline, Matrix, Prestige, Senator є яскравими прикладами використання іноземних слів.
Втім, під час розробки назви для чоловічого магазину не варто відштовхуватися лише від популярних тенденцій. На чолі мають стояти цільова аудиторія, ціновий сегмент і суть бренду, яку потрібно розкрити в назві.
Саме від цих трьох складових відштовхуються фахівці студії WeLoveBrands під час розробки назв. Замовляйте професійний неймінг у нашій студії, якщо хочете, щоб ваш магазин отримав ємну, звучну, оригінальну назву, яка виділятиме вас на тлі конкурентів, розкриє всю суть бренду та потрапить у серце цільової аудиторії.