Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Телебачення - найпоширеніший засіб масової інформації. Майже кожна людина може знайти канал за інтересами. Усі вони поділяються на державні та приватні, міжнародні, загальнодержавні та регіональні. Існують інформаційні, розважальні, новинні, спортивні, навчальні канали для різних категорій населення та вікових груп.
Тільки супутникових телеканалів у світі більше 37 тисяч, і з кожним роком їхня кількість збільшується. А це означає, що привернути увагу аудиторії стає дедалі складніше.
Прибутковість каналу залежить від його рейтингу та кількості постійних глядачів. Рекламодавці приймають рішення щодо розміщення реклами з урахуванням двох факторів — популярності та цільової аудиторії. Логотип телеканалу — один із головних інструментів у залученні та утриманні глядачів. Розповідаємо, які тренди у дизайні варто взяти на замітку та які елементи використовувати для створення ефектного фірмового знака.
Перше, що бачить глядач, перемикаючи канали — це логотипи. При погляді на них він розуміє, на який саме канал потрапив, і вирішує, чи хоче його дивитися.
Який фірмовий знак приверне увагу та працюватиме на імідж компанії? Простий, зрозумілий, такий що викликає приємні асоціації.
Тобто, логотип телеканалу має бути:
Інформативним. По лого глядач повинен легко визначити напрямок телеканалу. Знаки інформаційних, новинних та наукових каналів, як правило, відрізняються строгістю та стриманістю. Емблеми дитячих та розважальних майданчиків привертають увагу яскравими фарбами та оригінальним шрифтом, канали жіночої спрямованості — ніжною кольоровою гамою та м'якими лініями.
Запам'ятовується. Гарне лого забезпечує швидку впізнаваність ТВ-каналу.
Мінімалістичним. Кращий логотип — простий логотип.
«Логотип не зможе вижити, якщо він не розроблений з граничною простотою та стриманістю», — Пол Ренд, автор лого IBM, UPS, Enron, Morning Star, Westinghouse, ABC та NeXT Стіва Джобса.
Добре читаємим. Зображення на екрані постійно змінюється. Логотип має бути чітко видно на будь-якому фоні.
Довготривалим. Погоня за модними шрифтами та поєднаннями кольорів призводить до необхідності постійного редизайну лого. У результаті погіршується запам'ятовування та впізнаваність емблеми, а водночас знижується рівень довіри до каналу.
Логотип телеканалу слід перевіряти на відповідність перерахованим вимогам. Якісний фірмовий знак зробить канал відомим, відбудує від конкурентів, привабить нових та утримає поточних глядачів.
Розробка лого — складне та відповідальне завдання. Що треба знати, щоб не допустити помилок? Ми зібрали найважливіші поради провідних дизайнерів та маркетологів. Дотримуйтесь їх і зможете уникнути поширених помилок.
Рекомендації при створенні лого:
Не ускладнюйте. Велику кількість деталей та кольорів просто неможливо буде розглянути.
Робіть логотип легким для сприйняття. Знаки відомих телеканалів виконані з мінімальною кількістю елементів та чіткими зрозумілими символами без підтексту.
Уважно підходьте до вибору кольорів. Колір — найдоступніший спосіб виділити лого. Колірна гама не має повторювати знаки конкурентів.
Відповідайте своїй ніші. Телеканали орієнтуються на певну групу глядачів. Науковий не може розмістити легковажну емблему, а розважальний — надто серйозну.
Використовуйте стратегічне мислення. Логотип використовуватиметься довгі роки. Більшість знаків згодом піддаються модернізації, але основа правильного лого збережеться і після редизайну.
Вивчайте конкурентів. Створити унікальний логотип — тривалий та трудомісткий процес. Шпигуйте за конкурентами: чи працюють емблеми їхніх каналів, чи вдала кольорова гама, шрифт, картинка? Аналіз сильних сторін і помилок у лого конкурентів допоможе створити якісний, оригінальний продукт.
Зосередьтеся на цільовій аудиторії. Сподобатись усім неможливо. Але хороший логотип залучатиме вашу цільову аудиторію. Саме з нею потрібно формувати міцний зв'язок за допомогою емблеми.
І останнє: довіряйте розробку лого професіоналам. Усі мають право на помилку, але помилка у створенні логотипу телевізійного каналу обходиться надто дорого. У період становлення ТВ-каналу брендинг — один із найважливіших факторів його розвитку. Дизайнери студії WeLoveBrands допоможуть розробити унікальний логотип, який створить міцний зв'язок між телеканалом та глядачами.
Психологи стверджують, що кольори істотно впливають на споживачів. Жовтий дарує радість та тепло, зелений заспокоює, чорний викликає почуття розкоші та підвищеного авторитету.
Щоб вибрати правильний для вашої компанії відтінок або їх поєднання, необхідно відштовхуватися від головної ідеї, напряму діяльності та цільової аудиторії.
Червоний — колір енергії та пристрасті. Він підходить для лого молодіжних, спортивних, музичних каналів. Оскільки вважається, що червоний збуджує апетит, можливе його застосування у логотипах кулінарних каналів. А ось для сімейних та дитячих його використовувати небажано. Цей відтінок відмінно працює як акцент, тому часто застосовується в поєднанні з іншими тонами.
Помаранчевий — грайливий і підбадьорливий колір. На відміну від червоного не несе відтінку агресії. Це один із найкращих варіантів для лого дитячих, ігрових, музичних та розважальних каналів. Не підходить для аналітичних, новинних, фінансових та не рекомендується для жіночих телеканалів.
Жовтий випромінює дружелюбність, радість, енергію молодості. Також, як і помаранчевий, ідеально підійде для дитячих каналів. Не рекомендується його використання для економічних, політичних та бізнес-майданчиків.
Зелений — найуніверсальніший колір. Залежно від насиченості, яскравості відтінку може застосовуватися до будь-яких каналів, від серйозних до розважальних або дитячих. А ще це один із найкращих кольорів для каналів про навколишнє середовище та екологію.
Синій символізує зрілість та надійність. Використовується в емблемах каналів новин, фінансових, аналітичних. Через часте застосування вплив синього притуплюється, тому потрібно виділитися оригінальним шрифтом або символьним знаком.
Фіолетовий асоціюється з мудрістю, розкішшю, таємничістю, багатою уявою та креативністю. Ефективне його застосування у логотипах каналів, що спеціалізуються на моді, історії, розвитку, релігії та містиці. Світлі тони дуже жіночні та вишукані, сприяють розслабленості та ейфорії, темні пов'язують із невідомим, тому можуть використовуватися для лого езотеричних телеканалів.
Рожевий — не лише жіночий колір. Його універсальність від класичного до неоново-пурпурного дозволяє використовувати відтінок також у просунутих модернових каналах.
Логотип коричневого кольору виглядатиме оригінально, оскільки використовується досить рідко. Темні відтінки виглядають суворо та мужньо. Як і синій, рекомендується для застосування в лого каналів чоловічої спрямованості.
Білий — найуніверсальніший колір. Його перевага полягає в тому, що він виділяє інші елементи емблеми.
Знання психології сприйняття кольорів допомагають створювати логотипи телевізійних каналів у повній відповідності до напряму та цільової аудиторії.
Шрифт логотипу вказує на напрямок діяльності, а також вік глядачів. Наприклад, «серйозні» канали використовують шрифти, близькі до класичних. Це можуть бути прямі та похилі літери, із засічками та без. Для розважальних, дитячих та молодіжних майданчиків створюють лого із застосуванням шрифтів від мінімалістичних, без засічок до декоративних.
Головне правило — не ускладнювати та орієнтуватися на те, як логотип буде виглядати на екрані. Іноді достатньо змінити нахил традиційних літер та цифр, щоб отримати унікальний шрифт для телеканалу.
Зі збільшенням кількості каналів та збільшенням конкуренції емблеми ставали складнішими. Тенденція до ускладнення обмежувалася технічними можливостями — великих екранів не було, розглянути невеликий логотип із масою елементів було неможливо.
Згодом сформувався стандарт у створенні емблем телеканалів — простий, унікальний, з виразною гамою кольорів. Одночасно зі спрощенням та відмовою від великої кількості деталей, логотипи стають більш креативними, унікальними та впізнаваними.
В Україні є понад сто телевізійних каналів. Найвідоміші логотипи — у «ICTV», «П'ятого», «СТБ», «Нового» і «1+1».
Перший логотип «ICTV» представили ще 1992 року. Тоді це були чотири латинські великі літери оранжевого кольору. Емблема багаторазово трансформувалася, а в 2021 році це простий, стильний і відомий логотип із назви та зірки.
Логотип «П'ятого» — червоне коло і біла п'ятірка в середині. Абсолютна читаність та впізнаваність. З першого виходу в ефір каналу «1+1» лого зазнало не одну трансформацію, хоча загалом стиль залишався незмінним. З 2020 року логотип складається з чітких рубаних, з прямими кутами одиниць та плюсу насиченого червоного кольору на білому тлі.
Канал Discovery транслює інформаційні та освітні програми з усього світу, тому в самому логотипі є зображення земної кулі. Димчасто-сірі чіткі літери легко читаються і добре впізнаються.
CNN — американська телевізійна мережа новин. Логотип каналу — один з найвідоміших у світі. У дизайні є закруглені літери CNN без пробілів. Червоний колір стимулює емоції глядача.
Дизайн логотипу NBC несе приховане повідомлення. Придивившись, можна побачити павича з шістьма елементами різних кольорів. Вони утворюють хвіст, і навіть позначають шість підрозділів телевізійної компанії.
National Geographic — американський телеканал, відомий своїми передачами та відеотрансляціями про дику природу. Головна його мета — надати цікавий контент, підвищити рівень знань та спонукати людей дбати про навколишнє середовище. Індивідуальність лого надає прямокутна жовта рамка.
MTV — перший у світі цілодобовий музично-розважальний канал. Спочатку його логотип складався з великої кубічної літери «М» та напису меншого розміру «TV». Нарочита недбалість у дизайні дозволила позиціонувати канал як молодіжний, бунтарський. Емблема майже тридцять років залишалася незмінною, змінювалися лише колір та текстура. У 2010 році представили логотип у чорно-білому виконанні – таким чином було вирішено завдання виділятись серед барвистих логотипів конкурентів.
Вигадати логотип можна і самостійно, за допомогою спеціалізованих онлайн-сервісів. Однак, краще довірити його розробку професіоналам. Вартість розробки в дизайнерській студії становитиме 150 $ і вище.
Більшість підприємців-початківців не ставить планів стати транснаціональною компанією. Звідси думка, що розробка логотипу — це зайві, невиправдані витрати. При цьому важливо розуміти, що навіть малому бізнесу потрібно залучати клієнтів, формувати перше враження про себе, бути впізнаваним серед конкурентів.
Якщо ви плануєте запуск каналу на ТБ або YouTube, довірте розробку логотипу фахівцям дизайн-студії WeLoveBrands. З кейсами та портфоліо робіт можна ознайомитись на офіційному веб-сайті компанії. А щоб обговорити майбутній унікальний логотип телеканалу, зв'яжіться з нами по телефону або в чаті.