Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Футбол – найпопулярніший вид спорту на планеті. За даними FIFA, у світі налічується понад п'ять мільярдів футбольних уболівальників. Відданість та підтримка фанатів поширюється на національні збірні, клуби та окремих гравців.
Футбол трансформувався зі спорту у бізнес. Футболістів та команди «продають» та «купують» за величезні суми, а матчі перетворилися на захоплюючі вистави. Успіх команди у 2021 році визначається не лише кількістю перемог та кубків, а ще й прибутком за сезон.
Дохід одного лише футбольного клубу «Барселона» — лідера зі зборів серед футбольних команд за підсумками сезону 2018/2019 — становив 841 мільйон євро. Виторг же Топ-20 клубів Європи — понад 9,3 мільярдів євро. Більшість доходів ФК отримали від продажу прав на трансляцію матчів та комерційної діяльності: збуту брендованих сувенірів, футбольної форми та спортивного одягу, на яких нанесені логотипи футбольних клубів.
Помітну частину прибутку клуби одержують від спонсорів. У боротьбі за гроші меценатів вони конкурують не лише між собою, а й із провідними представниками інших видів спорту. Вести успішну комерційну діяльність в умовах глобальної комерціалізації футболу можуть лише клуби, які масштабно та творчо реалізують комунікацію з аудиторією своїх уболівальників.
У бюджеті команд збільшується частина доходів від роботи у цифрових медіа та соціальних мережах. Кількість передплатників у Facebook у «Барселони» виросло до 103 млн, в Instagram — майже до 82 млн, у Twitter— до 31 млн, Youtube — до 9 мільйонів. Кількість передплатників у ключового гравця Ліонеля Мессі в Instagram перевищила 140 мільйонів.
Зростання частини доходів від продажу сувенірів та одягу з емблемою футбольної команди та посилення значення комерційної діяльності у цифрових мережах висувають особливі вимоги до впізнаваності лого та фірмового стилю. Один із секретів високої лояльності вболівальників до свого клубу — яскравий, який добре запам'ятовується та емоційний логотип.
Під час створення фірмового знака важливо орієнтуватися на кілька критеріїв. Вони є показниками якості логотипу і допоможуть вчасно відправити на доопрацювання логотип, який не відповідає сучасним тенденціям.
Характеристики гарного логотипу:
Простота. Погляд затримується на лого всього на секунди. Видаляючи зайві елементи і зосередивши увагу на головному, ви збільшуєте ймовірність того, що логотип запам'ятається. Якісний знак відрізняють мінімум тексту та кольорів, прості лінії та зображення. Футбольні клуби відмовляються від складних геральдичних гербів, багатобарвних зображень на користь простих, зрозумілих символів із використанням двох відтінків.
Емоційність. Емоційний логотип відображає цінності клубу та викликає у вболівальників приємні асоціації. А отримати потрібні вам емоції можна за допомогою кольору. Наприклад, червоний — колір енергії та пристрасті, синій — надійність. Розробляючи логотип, необхідно враховувати психологію сприйняття кольорів, щоб створити емблему, здатну підвищити довіру та лояльність футбольних фанатів.
Актуальність . Емблема має виглядати сучасно і через десять років після розробки. Редизайн лого припустим, але постійні зміни знижують рівень запам'ятовування та довіри до нього.
Універсальність. При правильному дизайні логотип добре виглядатиме на різних носіях: у профілі Instagram і на гігантському банері. Тому важливо розробити універсальне лого для цифрових платформ та друкованих матеріалів чи зовнішньої реклами. Крім того, логотип має легко «читатися» як у кольоровому, так і у чорно-білому варіанті.
Унікальність. Унікальний логотип несе індивідуальні посилання та ідентичність, показує відмінності від інших клубів.
Перевіривши відповідність логотипу перерахованим критеріям, ви можете бути впевнені в тому, що він побудує та посилить емоційний зв'язок між футбольним клубом та вболівальниками.
Головні графічні складові емблеми футбольної команди — назва, геометричні фігури, символи, зображення, а також кольорова гама. Назви команд найчастіше пов'язані з місцезнаходженням — країною, областю чи містом, професійною діяльністю чи ім'ям спонсора.
Залежно від поставлених завдань у текстовому лого можуть використовуватись різноманітні шрифти. Незважаючи на загальну тенденцію до спрощення та пом'якшення ліній, у більшості фірмових знаків команд і сьогодні застосовують чіткі рубані шрифти, що підкреслюють мужність та безкомпромісність. Зазвичай назва складається зі слів «Футбольний Клуб» та імені команди. Клуби з багатою, багаторічною історією можуть використовувати абревіатуру та рік заснування.
Найпоширеніші фігури в емблемах команд — щити, кола та кільця. Форма щитів може бути різноманітна, але такі знаки символізують мужність і надійність. Логотип у вигляді герба підкреслює наступність і данину традиціям. Коло символізує єдність, а кільце заявляє про згуртованість, міцність команди.
В емблемах футбольних команд також часто використовують елементи державних та міських прапорів, вимпелів та гербів. Ще один популярний символ — тварин і птахів. Леви, буйволи, вовки, орли, кажани покликані підкреслити мужність, енергію, силу, натиск та швидкість. Міфічні істоти — кентаври, пегаси, єдинороги, фенікси, грифони, двоголові орли — уособлюють прагнення перемоги, незалежність і хитрість.
Колір у лого футбольної команди може нести і смисловий, і культовий посил. Найчастіше можна зустріти червоний — колір життєвої сили, переваги, енергії та активності. Він також асоціюється з агресивністю, позначає владу та велич. Червоний найсильніше впливає на почуття та емоції, ніж інші тони.
Другий за частотою застосування —синій. Він уособлює надійність, організованість, силу духу та концентрацію на головному. Добре привертає увагу та не викликає негативних емоцій. Активно використовується також блакитний колір. Він несе те ж смислове навантаження, що й синій, але додає логотипу яскравість та чистоту.
Жовтий і помаранчевий кольори в емблемах команд символізують життєрадісність, активність та енергію. На відміну від червоного, у цих кольорах немає агресивного підтексту.
Чорний підкреслює твердість і мудрість. Зелений колір в логотипі символізує близькість клубу до природи.
Знання історії клубу та місцевості, де він базується, а також володіння інформацією про традиції місцевого населення — все це потрібно враховувати під час створення емблеми. Крім того, існують універсальні правила, які допомагають дизайнерам при створенні лого.
Серед них такі:
#1Створення логотипу слід довірити фахівцям. Інакше складно буде отримати унікальний знак, що привертає увагу, що викликає позитивні емоції та довіру.
#2Емблема має асоціюватися з футболом чи клубом.
#3Логотип необхідно зробити поза часом, оскільки він супроводжує клуб кілька десятків років.
#4Щоб зберегти впізнаваність лого і щоб не втратити почуття ідентичності, його не можна часто змінювати. Логотип Збірної Англії не змінювався з 1872 року — з першого моменту використання.
#5Додавання девізу або слогану — чудовий спосіб коротко та ємно розповісти вболівальникам ідею клубу. Слоган повинен відображати основну цінність чи місію команди. Багато клубів розміщують латинську фразу на своїх гербах, щоб віддати данину традиціям. Зверніть увагу, що слоган повинен бути коротким та читаним.
#6Відсилання до регіону, де знаходиться команда — чудовий додаток до емблеми. Ефективно працює включення відомої місцевої пам'ятки або згадки про іншу особливість цієї місцевості.
#7Присутність найменування клубу в лого не є обов'язковою, але сприяє його ідентифікації та запам'ятовності.
Знання цих правил допоможе створити привабливу емблему футбольної команди. Для розробки унікального та незабутнього дизайну необхідні теоретичні знання, досвід та практика. Команда дизайнерів WeLoveBrands створює креативні та ефективні логотипи відповідно до специфіки діяльності та сильних сторін вашого бізнесу.
Загальний тренд на спрощення дизайну лого торкнувся емблем футбольних команд. Прискорення темпу життя та перехід активності «у цифру» зумовлює тенденцію до простоти. Наприклад, знак клубу «Ліверпуль», прийнятий ще в 1892 році, спочатку повторював герб міста. На ньому були зображені римський і грецький боги Нептун і Тритон із прапорами в руках, а також три міфічні птахи лайверберд. У нижній частині розташовувався текст, який у перекладі з латинського говорив «Бог дарував нам цю легкість».
Перша зміна сталася, коли місто заборонило команді використати свій герб. Зникли зображення богів і напис латиною. З 1950 року на футболки гравців почали наносити лише одного птаха, через якийсь час додали літери L.F.C. Після цього емблема ще кілька разів змінювалась.
У сторічний ювілей на лого додали напис «100 років», рік заснування команди і поточний рік (1892 - 1992), знамениті «Ворота Шенклі». та фразу «You’ll Never Walk Alone» («Ти ніколи не залишишся один»). Через рік з емблеми прибрали згадку про ювілей та залишили лише рік заснування команди. Наразі використовується зображення птиці лайверберд із літерами L.F.C.
Уболівальники вшановують традиції клубу і не завжди готові легко приймати трансформації їх емблем. Менеджмент італійського «Ювентуса» ухвалив рішення радикально оновити лого команди. Клуб повністю відмовився від старого дизайну на користь літери J, зображеної у вигляді двох чорних та однієї білої смуг (у традиційних фірмових кольорах команди).
Таке рішення спричинило шквал критики з боку фанатів. Керівництво клубу наполягало на тому, що нова емблема «відбиває суть «Ювентуса»». Попри це вболівальники залишалися налаштовані агресивно. Реакції в соціальних мережах на новий дизайн варіювалася від злості та подиву до відкритих знущань. Цей приклад показує, наскільки важливими є емоційна складова та вірність традиціям у дизайні лого футбольних команд, і наскільки уважно та ретельно повинні опрацьовуватись усі елементи логотипу ФК.
В емблемах провідних українських футбольних команд використовуються щити, кола та овали. На їх тлі найбільш оригінальним виглядає знак київського "Динамо". За багаторічну історію емблема клубу неодноразово видозмінювалася. Сьогодні яскраво-блакитний ромб на білому тлі зі стилізованою великою літерою «Д» та написом «КИЇВ» символізує чистоту устремлінь, відносить до вод Дніпра та біло-блакитної форми команди.
Вірність традиціям наголошує на універсальному і одночасно багатозначному логотипі донецького «Шахтаря». Назва команди в центрі означає зв'язок клубу з шахтарською професією. Поєднання помаранчевого та чорного кольорів символізує світло сонця та темряву шахт. Рік заснування та схрещені молотки — данина історії та традиціям клубу. А вогонь у верхній частині емблеми відбиває енергію природи та пристрасну відданість уболівальників. Форма полум'я відсилає до тризубця — гербу України, та уособлює прагнення бути гордістю країни. Щит у формі гострого овалу символізує надійність та бійцівський характер команди.
Більшість емблем клубів Європи виконано у вигляді гербів. Така стилістика передає спадкоємність та традиції вже протягом багатьох десятків років. Як правило, логотипи відображають давнє історичне коріння та міфологію древнього світу.
Лого «Роми», на якому вовчиця годує нащадків, відносить до міфу про створення Риму. Міфічні коні з риб'ячими хвостами на емблемі «Ньюкасл Юнайтед» — символічні морські коники запозичені з герба Ньюкасла. Гордий лев зверху вежі тримає міський прапор.
У центрі логотипу «Червоних дияволів» — команди «Манчестер Юнайтед» — червоний диявол, який тримає тризуб, який надає знаку войовничість. Вітрильник уособлює порт і море, м'ячі — улюблену гру.
Стилізований профіль на логотипі команди «Аякс» з Амстердама зображує однойменного грецького героя віршованого епосу. 11 ліній символізують 11 гравців команди.
Однією з найяскравіших емблем у футболі є чилійський клуб Deportivo Colo-Colo. Логотип Deportivo розроблений у кольорах державного прапора, на ньому також зображено гордий профіль індіанця Мапуче Коллоко. Він бився з колонізаторами під час війни в Арауко.
Чорно-білий щит з вітрильником та хрестами червоного кольору на вітрилах — емблема та найменування de Regatas Vasco da Gama. Команду заснували емігранти з Португалії, її емблема — данина поваги легендарному мореплавцю.
Простий, енергійний і логотип команди Independiente Santa Fe, що запам'ятовується, розроблений з використанням двох кольорів — червоний і білий. Він також містить назву клубу. Червона точка на емблемі символізує м'яч. Це один із яскравих прикладів мінімалізму у логотипах футбольних команд.
У логотип футбольного клубу закладаються традиції, емоції, відданість, повага та єдність. Фірмовий знак має відсилати до історії та географії команди, а також бути унікальним.
Як створити лого, яке поєднає ці якості? Спеціальні онлайн-сервіси та програми допоможуть самостійно та безкоштовно розробити емблему на основі доступних шаблонів та інструментів. Однак рішення створювати логотип самотужки не завжди виграшне.
Враховуючи важливість та відповідальність емблеми команди, бажано доручити її дизайн фахівцям:
Фрілансер. Вартість створення лого у спеціаліста на фрілансі становить 1500 – 2000 гривень. Щоб отримати якісний логотип, краще скористатися рекомендаціями, а також ознайомитися з відгуками та готовими роботами.
Дизайн-студії. Вартість дизайну лого в студії складає від 150 $. Сума залежить від термінів, кількості попередніх ескізів та правок. Команда дизайнерів попередньо вивчає історію та географію клубу, місцеві визначні пам'ятки, які можуть стати основою герба, менталітет та цінності вболівальників. Знання в галузі психології кольорів та символів, а також ретельний аналіз цільової аудиторії та конкурентів допомагає створювати унікальні логотипи футбольних команд.
Звернувшись за телефоном або написавши в чаті на сайті студії WeLoveBrands, ви отримаєте кваліфіковану консультацію. Наші дизайнери допоможуть створити відомий логотип футбольного клубу, який поєднає традиції, командний дух та впевненість у перемозі.