Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Логотип - невід'ємна частина бренду та одне з найважливіших вкладень у брендингу. Фірмовий знак необхідний для відбудови від конкурентів і залучення клієнтів, він формує імідж і підвищує довіру. Тому без нього не обійтися в бізнесі, а особливо в висококонкурентних нишах, таких як виробництво продуктів харчування.
У період пандемії споживачі почали обирати та купувати продукти більш вибірково. Отже продуктові бренди повинні представляти лого, який формує у потенційного клієнта позитивний образ та викликає приємні емоції.
Незалежно від розміру компанії та виду продукції, важливо викликати у клієнтів миттєвий відгук – їм має сподобатися те, що вони побачать. Тому розробка гарної емблеми — найефективніший спосіб донести інформацію про бренд, а також:
розбудити інтерес споживачів;
виділитися на тлі конкурентів;
сприяти впізнаваності бренду.
Коли споживач зустрічає емблему підприємства у соціальній мережі, на сайті, зовнішній рекламі, по ТБ, він несвідомо пов'язує її з товаром. І якщо цей зв'язок базується на приємних емоціях та асоціаціях, формується лояльність та довіра до бренду. Через деякий час, побачивши навіть фрагмент логотипу, клієнт вгадуватиме компанію, яка за ним стоїть.
Продуктові торгові марки часто використовують в емблемі елемент, який асоціюється з назвою чи продуктами асортименту. Наприклад, виробники морепродуктів можуть вибрати зображення риби, краба чи восьминога. Аналогічний підхід діє і для кондитерських брендів – тут найчастіше частиною фірмового знака виступатимуть торт, тістечко, круасан тощо.
Компанії, чия спеціалізація — органічні продукти або натуральний склад, можуть використовувати написи «органічний», «біо» або «еко», додаючи до них зображення листка або рослини.
Дослідження показують, що люди швидше розпізнають лого із зображеннями, ніж обмежуються текстом. Картинка передає інформацію про компанію та допомагає підкреслити переваги продукту.
Рекомендуємо дотримуватися мінімалізму у створенні лого: порожній простір зробить емблему такою, що добре читається, а також розставить потрібні акценти. Шрифти важливо вибирати з розрахунку їх розміщення на різних об'єктах: сайті, великому фото в соцмережах, фірмовій продукції і так далі. А ще, уникайте довгих слоганів — вони зроблять лого нечитаємим.
У брендингу сприйняття кольорів стоїть на першому місці. Згідно з дослідженнями, у 90% випадків враження про продукт залежить від кольору логотипу чи упаковки. Ще близько 85% споживачів стверджують, що відтінок — основна причина, яка стимулює їх здійснити покупку. Кольори можуть викликати агресію, а можуть передавати теплу, гостинну атмосферу і навіть збільшувати почуття голоду.
Цей колір найсильніше стимулює апетит і спонукає до імпульсних покупок. Наприклад, щоб салат здавався смачнішим, food-маркетологи та фахівці в галузі гастрономії рекомендують прикрасити його зверху скибочкою червоного болгарського перцю. А ефект невеликої порції створює подачу страви на червоній тарілці.
Відтінки червоного використовуються в логотипах популярних мережевих продуктових брендів, таких як McDonald's, Pizza Hut, Burger King, Moe's, Domino's Pizza і KFC. Крім того, закусочні використовують декор червоних відтінків у приміщеннях, оскільки колір спонукає гостей з'їдати своє замовлення швидше. Це дозволяє ресторанам обслуговувати більше клієнтів за добу. Високу ефективність показує використання червоного кольору у брендингу упаковок та логотипах продуктів харчування.
Зауважте, що при тривалому погляді на об'єкт червоного відтінку може виникати роздратування або навіть агресію. Ось чому цей колір використовують переважно в ресторанах з фаст-фудом, куди люди забігають перекусити, але не затримуються надовго.
Зелений колір вказує на натуральне походження інгредієнтів, викликає асоціацію зі здоровим харчуванням, дієтичними продуктами, vegan або gluten-free стравами. Використання цього відтінку дозволяє маркетологам «підключитися» до рептильного мозку (неокортексу) споживачів. Протягом історії люди звертали увагу на їжу відтінків зеленого, оскільки вона вважалася їстівною та безпечною. Сьогодні зелений ефективно використовують у лого великі бренди як Whole Foods, Tropicana та Starbucks.
Жовтий колір викликає гарний настрій та сприяє виробленню шлункового соку. Його застосування в лого, дизайн упаковок і декору також викликає бажання повернутися за продуктом або в кафе. Часто колір використовується для оформлення вітрин продуктових магазинів. Жовтий у своїх лого застосовують M&S, Del Taco, Subway, Lays, Cheetos та інші компанії. Цей колір ефективно поєднується з червоним — у маркетингу такий прийом називають «ефектом кетчупу та гірчиці».
Використовуйте поєднання червоного, що стимулює апетит, та жовтого, що викликає позитивні емоції, щоб посилити дію логотипу.
Яскраві відтінки асоціюються з продуктами насиченого смаку, наприклад гострою їжею або десертами. Приглушені, темніші кольори характеризують багатий, глибокий смак. Вони ж підходять для пікантних страв, снеків та виробників шоколаду (а також магазинів з їхнього продажу).
«Вбивцями апетиту» вважають:
синій — однак його можна використовувати для брендів, що спеціалізуються на морепродуктах;
рожевий — викликає асоціації зі штучними консервантами та сирим м'ясом;
сірий — асоціюється зі старою, зіпсованою їжею;
коричневий — може викликати думки про підгорілу, переварену їжу; рекомендується використовувати виключно брендами випічки або шоколаду.
Люди роблять підсвідомі судження про продукт протягом декількох секунд, і колір — перше, на що зверне увагу споживач. Ось чому поєднання кольорів вибирають таким чином, щоб задіяти якомога більше органів почуттів відвідувача продуктових магазинів. Ретельно підходьте до вибору тонів та їх комбінацій у логотип, щоб посилювати дію емблеми та підвищувати обсяг продажів.
Вибір шрифту для логотипу продуктового бренду ґрунтується на особливостях фірмового стилю, а також на почутті, яке ви хочете викликати у споживача.
Виділяють два основні види шрифтів – із засічками та без. Перші здебільшого використовують компанії, які прагнуть створити відчуття преміум, консервативності, надійності. Наприклад, шрифт Slab Serif викликає почуття солідності та впевненості.
А ось бренди, чия мета — донести до аудиторії свою креативність та грайливість, можуть використовувати рукописні шрифти та похилий напис (на зразок Script). Їх застосували Disney, Coca-Cola і Johnson & Johnson.
Дизайнер Райан Ульріх, який займається підбором шрифтів для брендів, рекомендує робити вибір відповідно до цього правила:
«Якщо в компанії є співробітники в костюмах, вони завжди спілкуються з клієнтом виключно професійно, використовуйте жирний шрифт. В іншому випадку використовуйте шрифт без засічок».
Унікальний логотип продуктів харчування викликає інтерес, завойовує довіру та лояльність споживачів. Тут важливі ідея, впізнаваність, гармонійний підбір кольорів.
Як перевірити логотип на ефективність і чого не варто робити під час його створення? Розглянемо далі:
#1Перевірте конкурентів. Найкращий спосіб створити логотип з нуля — придивитися до компаній, з якими ви конкуруєте. Зверніть увагу, які кольори, шрифти та графічні елементи вони використовують. Що вам подобається в їхньому логотипі? А що б ви додали чи покращили?
#2Використовуйте слоган. Креативне гасло, яке «б'є» за больовими точками вашої цільової аудиторії, приверне увагу та викличе тісний зв'язок із брендом. Переконайтеся, що типографіка слогана добре поєднується з елементами дизайну емблеми та типом галузі, у якій функціонує ваш бізнес.
#3Уникайте складних деталей. Змоделюйте логотип таким чином, щоб люди могли відразу вловити повідомлення, яке ви хочете донести. Простота допоможе цього досягти, а також уможливить розміщення лого на різних об'єктах без втрати якості.
#4Експериментуйте з відтінками. Заміна одного лише кольору може залучити більшу кількість відвідувачів та збільшити продажі. Це підтверджують дослідження, під час яких замінювали колір кнопки call-to-action на сайті чи посадочній сторінці. У результаті конверсії зросли до 21% і більше. Але із заміною кольорів слід бути обережнішими, адже раптова кардинальна зміна може призвести до того, що споживач просто не знайде на полиці ваш товар.
Не існує універсальних правил під час створення логотипу — для когось тренд може «вистрілити», а для іншого виявиться неефективним. Кваліфіковані фахівці на основі свого досвіду, маркетингових досліджень та аналізу ринку зможуть створити унікальний та фірмовий знак продуктів харчування.
Зважаючи на високу конкуренцію у продуктовому бізнесі, компанії повинні продумати дизайн лого таким чином, щоб змусити людей вибирати саме їхній продукт.
Розглянемо на прикладі п'яти відомих брендів, як ефективно використовувати свій логотип та фірмовий стиль.
Coca-Cola
Це найпопулярніша марка газованих напоїв та один із найдорожчих брендів у світі за версією Forbes. Логотип Coca-Cola, мабуть, знають усі. Червоно-біла кольорова гама і пов'язані літери, що відображають динаміку і плинність життя, настільки міцно в'їлися у свідомість споживачів, що вони впізнають пляшки з улюбленим напоєм навіть при побіжному погляді на полицю в магазинах.
Lay’s
Це бренд, який познайомив світ із такими улюбленими багатьма снеками як чіпси. Логотип компанії змінювався кілька разів, і той варіант, який ми знаємо зараз, дуже відрізняється від першої версії.
Оскільки бренд вирішив залучити більше молоді та показати аудиторії, що є життєрадісним та ароматним, було вирішено використовувати у лого червоний, жовтий та білий відтінки. Червоний посилює сприйняття, жовтий уособлює тепло, щастя та радість, а білий символізує добро та єдність. А застосування простого шрифту з м'якими лініями підкреслює дружелюбність та оптимізм.
Jacobs
Jacobs – кавовий бренд із багатовіковою історією. Починалося все з відкриття Йоханом Якобсом маленького магазинчика у Бремені (Німеччина), у якому продавали какао, чай, каву та шоколад. Це сталося 1895 року. Кава в зернах швидко стала популярною, тому магазин незабаром переїхав на центральну вулицю міста, потім була запущена перша фабрика з обсмажування зерен, а потім і зареєстрована марка Jacobs.
Логотип бренду хоч і змінювався кілька разів, але залишався впізнаваним для споживачів. Зараз він являє собою назву, написану на золотому фоні чорними літерами, над якою знаходиться зерно кави та корона. Ця композиція гармонійно підкреслюється оксамитово-зеленою смугою.
Nestle
В основі логотипу відомого бренду є фамільний герб засновника компанії Анрі Нестле. На ньому було зображено птаха в гнізді, а саме прізвище співзвучне зі словом «Nest», яке з німецької мови перекладається як «гніздо». Тому герб адаптували, додавши до нього трьох пташенят, яких годувала мати. Так з'явився відомий фірмовий знак, що відображає сімейні цінності та показує зв'язок матері та дитини.
У 1988 році логотип був змінений – з гнізда «полетіло» одне пташеня. Таке рішення у компанії ухвалили після проведення маркетингових досліджень, які показали, що у більшості сімей виховується двоє дітей. Щоб залучити більше матерів і знайти відгук у їхніх серцях, бренд і представив оновлене лого з двома пташенятами і мамою, що годує їх.
Milka
Текстовий логотип Milka виглядає цікаво та стильно завдяки незвичайному поєднанню відтінків та унікальному шрифту. Жирні, але м'які лінії літер, виконані білим, асоціюються із розлитим молоком. А використання для фону фіолетового кольору, незвичного для виробників шоколаду, стало фішкою бренду.
Для українських виробників продуктів харчування характерне використання шрифтових та комбінованих лого. Навіть якщо в логотипі є картинка, це найчастіше простий символ або невелике зображення, що вказує на специфіку діяльності та цінності компанії.
Як правило, фірмові знаки продуктових брендів виконані у стилі мінімалізму. Вони складаються з назви, написаної простим шрифтом, та додаткового елемента, а також пофарбовані в 2-3 кольори (рідше в один).
Найпоширеніші відтінки – червоний, синій, зелений та жовтий, але можуть використовуватися й інші кольори для створення акценту. Вибір колірної гами залежить від виду продукції, що випускається, і тих відчуттів, які хоче викликати бренд.
Розробка логотипу — комплексний і масштабний процес, який включає аналіз цільової аудиторії і конкурентів, пошук референсів, орієнтацію на психологію споживача, сприйняття кольорів і так далі. Саме тому фахівці WeLoveBrands не рекомендують створювати фірмові знаки на онлайн-платформах із готовими шаблонами.
Довірити створення емблеми можна:
Фрілансеру. Перевага співпраці з фахівцем на фрілансі — дешевизна розробки. Створення логотипу обійдеться в 1500 – 2000 гривень. Проте є ризик довірити роботу фахівцю низької кваліфікації. Перед початком співпраці з фрілансером переконайтеся, що він має достатній досвід у розробці логотипів у вашій ніші. Ознайомтеся з його портфоліо та відгуками попередніх замовників на різних платформах.
Спеціалізованій дизайн-студії або брендинговому агентству. Найефективніший спосіб створення лого — його розробка в агенції. У цьому випадку в процесі задіяна команда дизайнерів, маркетологів та брендологів, які занурюються у специфіку вашого бізнесу, складають портрет цільового клієнта та моніторять конкурентів. При розробці враховується психологія сприйняття кольорів, тренди в дизайні, об'єкти, на яких розміщуватиметься лого.
Хочете створити ефективний логотип, який працюватиме на імідж вашої компанії десять і більше років? Зв'яжіться з нами, щоб детальніше обговорити проект та деталі співробітництва! З прикладами робіт можна ознайомитись на сайті.