Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Що для вас білий колір? Чистота чи порожнеча? Холод чи світло? Обмеження чи свобода? Для нас білий колір – безмежне місце для реалізації творчих ідей. Простір, в якому можна безкінечно літати, розправивши крила.
Скільки кольорових комбінацій можна зробити з білим, скільки варіацій, а якщо згадати про ігри з негативним простором – ух!, аж дух захоплює від цього простору фантазії.
Цю статтю ми вирішили повністю присвятити білому кольору – такому простому та такому складному одночасно. Яким компаніям підходить білий логотип, яким не підходить, як він впливає на психіку людини і чи взагалі має білий відтінки – читайте в цій статті.
Значення білого кольору дуже незвичайне і набагато глибше і масштабніше, ніж інші кольори. З іншими відтінками все просто і зрозуміло: жовтий – радість та обережність, синій – спокій та впевненість, червоний – кохання, пристрасть чи небезпека, зелений – природа та гармонія. А ось із білим кольором все не так однозначно. Тому що він символізує духовність, нематеріальний світ, світло свідомості та вищих сил. Погодьтеся, це вже зовсім інші категорії. І сприйняття, відповідно, також інше. Залежно від культурного коду білий може сприйматися як світ і добро чи смерть і жалоба (докладніше про це ми поговоримо трохи згодом). Білий колір передає відчуття невинності, чистоти, материнського початку, єдності та відродження. Це абсолютна свобода та початок нового. Він шукає справедливості, завжди зберігає нейтралітет і цілком неупереджений. Білий – це одночасно все і нічого, адже він містить усі кольори у рівних кількостях.
знімає роздратування, заспокоює, утихомирює, налаштовує на роздуми, розвантажує свідомість. При помірному використанні білий колір дає відчуття польоту та невагомості.
Важлива деталь: білий колір візуально змінює сприйняття простору, створюючи ілюзію його розширення. Тому його часто використовують у невеликих приміщеннях, щоб збільшити розмір кімнати або вище підняти стелі. Тому з білим кольором в одязі потрібно бути обережнішими – він може збільшувати розмір та розширювати фігуру. Якщо ви хочете виглядати стрункішим, то білий колір краще не використовувати в одязі, як основний. З іншого боку, білий колір візуально пом'якшує шкіру та робить її відтінок ніжнішим.
Враховуючи, що білий колір сприймається як порожнеча, в інтер'єрі його часто пожвавлюють іншими кольорами. Разом з тим, він чудово відтінює будь-який інший колір, посилює його та виділяє. Тому його часто використовують як фоновий відтінок.
білий колір робить сильний вплив на зорову та ендокринну систему – у людини звужуються зіниці та посилюються всі відчуття, у тому числі й болючі. Велика кількість білого кольору і постійна його присутність в одязі чи інтер'єрі може стомлювати психіку людини. Якщо людина вибирає білий колір, як основний, в одязі, творчості або оформленні приміщення, це може говорити про його вигоряння, беземоційність, низький рівень енергії або її повну втрату. У багатьох випадках білий колір свідчить про те, що людина відчуває ізоляцію, нудьгу, розчарування, відчуженість і хоче уникнути сильних емоцій.
Як і будь-якого іншого кольору, у білого теж є відтінки. Незважаючи на те, що їх менше, кожен із цих півтонів має свій характер. Давайте розглянемо:
Стерильний білий – позбавлений будь-яких відтінків, тому є символом чистоти. Це досить нейтральний колір, який може бути прекрасним тлом для будь-якого іншого кольору. | ||
Бліда перлина – благородний та елегантний колір, здатний надати вишуканості будь-якому зображенню чи інтер'єру. Має трохи рожевий підтон, тому виглядає завжди дуже ніжно і водночас стримано. | ||
Крило лебедя – у порівнянні зі звичайним білим кольором, цей відтінок має легкий жовтуватий відтінок. Завдяки цьому виглядає набагато тепліше і ніжніше, ніж чистий білий. | ||
Античний білий дуже ніжний, спокійний, приглушений відтінок білого кольору. Виглядає досить стримано і досить м'яко. Дає відчуття шляхетності та витонченості. | ||
Гарденія – м'який, ніжний та досить чуттєвий колір. Передає відчуття молодості, свіжості, прохолоди та невинності. | ||
Лугова роса – відтінок білого з легкою домішкою зеленого кольору. Виглядає дуже спокійно та приглушено, тому може здатися нудним. Підходить для релаксації та практично позбавлений емоцій. | ||
Хмара, що пливе, - це колір хмар на світанку. Має легкий рожевий підтон. Дуже красивий, ніжний і затишний відтінок, здатний надати м'якість та тепло будь-якому образу. |
Незважаючи на те, що білий колір сприймається як нейтральний і загалом позитивний, у деяких випадках він може транслювати негативні якості та викликати небажані асоціації.
Пам'ятайте, що білий колір не завжди сприймається позитивно. До того ж не кожному бізнесу він підійде. Перенасичення білим кольором може викликати негативні відчуття аудиторії. А ось помірне його використання загалом сприймається дуже позитивно, тож вітається.
Сприйняття білого кольору в різних країнах неоднаково. Так відбувається в силу культурної спадщини та багатовікових традицій, властивих тій чи іншій етнічній групі. Це важливо враховувати при розробці дизайну білих логотипів та фірмового стилю у білому кольорі для іноземних компаній чи експортної продукції, щоб не викликати здивування та неприйняття з боку іноземного споживача.
Давайте подивимося, як білий колір сприймають у різних країнах світу:
США – колір нейтралітету та парламентерів. Асоціюється з чистотою, невинністю, народженням нового життя, ангелом та урочистістю.
Індія – хвороба, смерть, жалоба, ритуальний колір.
Японія, Китай – колір жалоби, смерті, горя, прощання, переродження, ритуальний колір.
Україна – урочистість, свято, нове життя, радість, чистота, безневинність.
Європейські країни – чистота, легкість, невагомість, колір миру та добра, нове життя, ангел.
Очевидно, що сприйняття білого кольору є неоднозначним для різних народів. Тому якщо ви розробляєте дизайн логотипу та корпоративного стилю для країн Азії, то від білого кольору краще відмовитись чи принаймні бути з ним гранично обережним.
Білий колір в дизайні логотипів використовується достатньо, правда, як додатковий або фоновий колір. Як правило, його розбавляють іншими відтінками. Є сфери бізнесу, яким білий колір логотипу підходить просто ідеально:
Будучи простим та чистим, білий колір дає простір для фантазії та творчості. На його основі можна створювати будь-які дизайнерські проекти, не боячись перебрати з кольором чи неправильно підібрати відтінки. Білий підкреслює вишуканість та стриманість стилю. Це безпомилковий вибір та класичний безпрограшний варіант, особливо у поєднанні з чорним кольором. Мабуть, тому більшість світових брендів одягу зробили ставку саме на поєднання білого та чорного кольорів у своїх логотипах.
У галузі медицини найважливіше – це чистота та абсолютна стерильність. Саме ці якості уособлює білий колір. І незважаючи на те, що останнім часом приватні клініки та лабораторії стали потроху уникати білого кольору в інтер'єрах до тепліших, дружелюбніших і оптимістичніших відтінків, білий все одно нерозривно пов'язаний з цією областю. Тому досить часто продовжує використовуватись у медичних логотипах. Зазвичай додатковим кольором йде синій/блакитний, як втілення надійності та спокою, або зелений, як уособлення природності, натуральності та здоров'я.
Білий колір досить часто використовують у дизайні логотипів благодійних організацій, оскільки він асоціюється з чистотою, невинністю та чеснотою. Більше того, у багатьох країнах білий – колір світу та ангела. А ці образи найкраще підходять для тих, хто опікується благодійністю. Найчастіше білий виступає як тло для таких логотипів, відтінюючи інші кольори. Але своє посилання все-таки передає.
Світ інновацій та нових технологій – світ свіжих ідей, відкритої незашореної свідомості. По суті це чистий білий лист, з якого і починається кожен новий проект і розробка майбутнього. Разом з тим, білий колір знімає стрес і роздратування, заспокоює та налаштовує на роздуми та винаходи. А ще за допомогою білого кольору можна створювати оригінальні логотипи з негативним простором. Таке оригінальне бачення та нестандартний підхід найбільше цінуються у сфері IT. Очевидно, що за ці якості білий колір особливо цінується у світі цифрових технологій.
Що може краще показати повітря та небо, ніж білий колір? Тільки його поєднання із синім кольором. Очевидно, що саме тому таке поєднання особливо популярне у логотипах авіаліній. Тут білий символізує свободу, політ, невагомість та спокій. Водночас він заспокоює, знімає стрес та страхи, що дуже важливо у сфері авіаперевезень.
Білий логотип не надто доречний у тих сферах бізнесу, де важливо пробудити в аудиторії пристрасть, бажання, спонтанність та інші сильні почуття.
Для закладів громадського харчування головне – розпалити апетит, залучити аудиторію та спровокувати на спонтанні покупки. Білий колір дає прямо протилежний посил, тому дуже рідко використовується в логотипах мереж фастфуду. Єдиний варіант використання – як фоновий колір, щоб акцентувати інші відтінки.
Діти дуже емоційні, тому білий колір не надто підходить для втілення їхньої енергетики. До того ж дитячі товари зі спокійним логотипом у білих тонах не зможуть привернути увагу малюків та розпалити у них бажання купити. Те саме стосується і логотипів індустрії розваг, які мають відображати динаміку та веселощі. Тільки подивіться, як виглядали б такі логотипи у білому кольорі:
Білі логотипи не надто підходять для подібних сфер бізнесу, оскільки несуть емоцію умиротворення та спокою. А тут навпаки треба показати пристрасть, бажання, кохання, потяг тощо. Давайте подивимося, як відчужено і не надихаюче виглядали б такі логотипи:
Білий – це нейтральний базовий колір, який чудово доповнює будь-який інший відтінок. Тому помилитись тут неможливо в принципі. Проте є класичні безпрограшні поєднання:
Чорно-білі логотипи викликають почуття зрілості, формальності та функціональності. Також вони є уособленням класики та вишуканого смаку. | ||
Білий колір у поєднанні з фіолетовим викликають відчуття мудрості, гідності та в цілому викликають добрі асоціації. Таке поєднання позитивно впливає психіку дивлячого, викликаючи позитивний відгук. | ||
Поєднання білого та червоного кольорів – це теж класика. Такі логотипи дають відчуття сили, універсальності, сталості та позачасовості. Виглядають завжди яскраво, динамічно і привертають увагу аудиторії. |
Чистий білий – дає відчуття чистоти, порожнечі та нескінченного простору. Підходить для будь-якого іншого кольору. Алебастр - схожий на попередній відтінок, але має легку домішку кольору слонової кістки. Снігово-білий – сяючий і непорочний колір, що дає відчуття свіжості та чистоти. Чудово поєднується з будь-яким іншим кольором.
Якщо ви хочете викликати у клієнтів асоціації з непорочністю, чистотою та чеснотою – вибирайте білий колір в офісі. Враховуючи, що його часто пов'язують зі здоров'ям та інноваціями, ви можете вільно використовувати цей відтінок, щоб наголосити на безпеці свого продукту. Особливо якщо ви працюєте у сфері медицини чи IT.
Білий часто використовують у дизайнерських студіях, галереях та інших творчих організаціях, тому що за його допомогою можна створити додатковий простір навколо ключових об'єктів дизайну, акцентуючи на них увагу.
По фен-шуй білий колір відноситься до стихії металу, тому його сміливо можуть використовувати всі фірми, компанії та підприємства, так чи інакше пов'язані з виробництвом чи реалізацією металевих виробів.
Знаючи елемент свого бізнесу, можна правильно підібрати кольори офісу, корпоративної айдентики та навіть логотипу. Як визначити елемент бізнесу? За його основною функцією. Якщо говоримо про метал, його основні риси – збереження і концентрація. Тому будь-який бізнес, пов'язаний із цими функціями, можна сміливо віднести до стихії металу. Також метал відповідає за дисципліну, ієрархію, керування, жорстку структуру. Відповідно до нього належать такі структури, як армія, поліція, державні установи тощо.
Менеджери, машинобудування, фірми з виробництва та ремонту комп'ютерної техніки, IT компанії, металургія, ювелірні вироби, інженерія, косметика та догляд за шкірою – все це також стосується стихії металу та білого кольору.
Якщо застосовувати ці знання практично, можна створити гармонійний візуальний образ, втіливши у ньому характер і сутність бізнесу. Тоді клієнти на підсвідомому рівні зможуть зчитувати цю інформацію і у них не виникатиме відчуття когнітивного дисонансу та дисгармонії того, що відбувається. А коли все здається логічним і гармонійним, виникає почуття довіри.
Білий логотип дає нескінченний простір для ідей дизайну логотипів. Він дозволяє грати з негативним простором, відтіняти потрібні кольори та правильно розставляти акценти. Це колір чистоти та стилю. Якщо і ви хочете крутий стильний логотип у білому кольорі, щоб він відображав характер вашої компанії і при цьому виділяв вас на тлі всіх конкурентів, замовляйте дизайн білого логотипу в студії WeLoveBrands.