Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Неймінг - це маркетинговий процес, що вимагає дуже серйозного відношення. Тому що назва для фірми – те саме, що ім'я для людини: дається з народження і супроводжує все життя. До речі, правило 7 секунд, згідно з яким людині достатньо лише семи секунд для оцінки іншої людини та формування думки про неї, працює і з назвами компаній.
Вашої цільової аудиторії достатньо лише кількох секунд, щоб сформувати перше враження та думка про фірму. Тому важливо розробити таку назву, яка відразу привертатиме увагу і буквально западатиме на згадку аудиторії. Щоб виконувати це завдання, нейм повинен відповідати наступним критеріям:
максимально легко читатися, вимовлятися та сприйматися на слух; | ||
моментально запам'ятовуватися і відтворюватись у пам'яті без будь-яких зусиль; | ||
викликати правильні (необхідні підприємства) асоціації; | ||
пробуджувати в людях лише позитивні емоції, спогади та відчуття; | ||
транслювати аудиторії лише ті цінності, які їй близькі та зрозумілі. |
Ці критерії застосовні для неймінгу будь-якої фірми, будь то міжнародна фінансова корпорація, магазин нижньої білизни, особистий блог або фабрика з виробництва дитячого харчування. Назва фірми має бути запам'ятовується, звучним і при цьому оригінальним. Саме такі назви розробляють неймери студії WeLoveBrands.
1. Провести маркетингове дослідження
Щоб розробити забійний нейм, який вигідно виділятиме вашу фірму на тлі всіх конкурентів, потрібно провести ретельне дослідження ринку. У ході цього дослідження потрібно:
вивчити основні тенденції у вашій ніші;
зробити всебічну оцінку конкуруючих брендів (назва, фірмовий стиль, позиціонування, реклама, сильні та слабкі сторони);
вивчити свою цільову аудиторію (зробити докладний психологічний портрет, визначити вікову категорію та рівень середнього заробітку, обчислити страхи, побоювання, приховані бажання тощо);
за тим же принципом провести дослідження своєї фірми (визначити сильні та слабкі сторони, переваги для споживача, основні відмінності від конкурентів).
2. Розробити стратегію
На базі всіх зібраних даних, потрібно визначити власну стратегію позиціонування на ринку, виробити стиль подачі та визначити основні якості, які обов'язково повинен транслювати цільової аудиторії. На цьому етапі можна прикинути, яка кількість слів має бути в назві, її мову та стиль, а також емоційний та семантичний підтекст.
3. Розробити назви
Пам'ятайте, що варіантів назви для фірми має бути кілька. Насправді чим більше, тим краще. Якщо самостійно вигадувати складно, влаштуйте мозковий штурм і записуйте буквально всі нейми, які спадають на думку.
4. Протестувати топові варіанти
З усіх записаних назв тепер потрібно вибрати кілька найкращих варіантів і почати їх перевірку. Для цього використовується лінгвістичний аналіз, перевірка унікальності, асоціаційний ряд (культурні, релігійні, мовні взаємозв'язки) тощо. Також на цьому етапі важливо добре оцінити, як кожна назва лягає на слух і вимовляється. Для цього можна проговорити кожен нейм у короткому побутовому діалозі.
5. Зробити остаточний вибір
Остаточний вибір назви має спиратися не так на суб'єктивне «подобається-не подобається» власника фірми. Вибирати потрібно з огляду на думку цільової аудиторії. Для цього слід протестувати назви на фокус-групах. При тестуванні звертайте увагу, наскільки зрозумілий нейм для аудиторії, чи легко його відтворювати і сприймати, як швидко запам'ятовується, які асоціації та емоції викликає.
6. Замовити неймінг для фірми у студії WeLoveBrands
Весь клопіт з розробки назви для фірми ви можете довірити професійним неймерам студії WeLoveBrands. Ми проведемо внутрішній аудит фірми та конкурентів, визначимо ваші сильні сторони, розробимо стратегію та позиціонування у ніші з урахуванням аналізу ринку, а також розробимо усі додаткові атрибути бренду: логотип, слоган, фірмовий стиль.
Проаналізувавши назви найвідоміших у світі фірм і компаній, ми нарахували 11 підходів неймінгу, які дозволяють створити круті, стильні, звучні й незабутні нейми. Ви можете розробляти назви за однією з методик або застосувати кілька таких підходів, щоб отримати кардинально різні варіанти.
Цей метод неймінгу одночасно ефективний та досить простий. До того ж використання прізвища засновника фірми в якості її назви дає практично стовідсоткову унікальність, забезпечує впізнаваність бренду і відбудову від конкурентів. Тому цей метод, як і раніше, активно використовується неймерами. Суть його в тому, щоб гарно скомбінувати прізвище та ім'я власника (або власників, якщо їх кілька). При цьому використовувати одне й інше зовсім не обов'язково - цілком можна обмежитися лише одним компонентом.
Особливо популярний такий метод у неймінгу фірм з пошиття одягу, будинків моди, брендів та бутіків – Dior, Chanel, Lacoste, Nina Ricci, Dolce&Gabbana, Zac Posen, Versace, Valentino тощо. Ну, в принципі, тут все логічно.
Не менше гучних назв подарував світові цей метод неймінгу в області автомобілів та зброї: Ford, Bugatti, Chevrolet, Porsche, Suzuki, Honda, Mauser, Colt, Browning, Winchester, Калашников - все це прізвища засновників спочатку зовсім маленьких фірм, а тепер компаній- гігантів.
В інших областях, до речі, цей прийом працює нітрохи не гірше: Gillette, McDonald's, P&C (Procter & Gamble), Parker тощо – список можна продовжувати дуже довго.
Важливий нюанс: якщо ваше прізвище важко вимовляється, його складно запам'ятати або воно викликає небажані асоціації (смислові конотації, безглузді співзвуччя) у рідній чи іноземній мовах, краще використовуйте інший підхід до неймінгу фірми.
Є ціла купа прикладів відмінних неймів, створених з кількох слів: Aquafresh, Adidas, Euronews, 7-Eleven, 4you, Pepsi, Microsoft і так далі.
Як бачите, можна використовувати цілі слова, окремі частини або поєднувати слова і цифри. Загалом є де розгулятися фантазії. Головне – не заганяти себе у якісь рамки, а експериментувати. Жонглюйте літерами, складами, словами та цифрами – і тоді рано чи пізно вони складуться в ідеальну назву для вашої фірми.
Важливий аспект: не перемудріть з комбінуванням слів. Занадто складна назва лякає та відштовхує цільову аудиторію, і вже точно ніхто її не запам'ятає. Складове слово обов'язково перевірте на предмет небажаних асоціацій та подвійних смислів (особливо в іноземних мовах).
Назви, які мають певну ритміку та риму, запам'ятовуються дуже добре. Особливо в поєднанні з слоганом, що чіпляє. Цей підхід дещо складніший, ніж два попередні, але результат часто коштує вкладених сил та старань. Тільки згадайте такі нейми, як Tic-Tac, Samsung, Kit-Kat, Shake'n'Bake, m&m's, Coca-Cola, Chupa-Chups і т.д. Такі назви приємно вимовляти і легко запам'ятовують навіть діти, тому сміливо використовуйте цей підхід.
Нас оточують мільйони слів, назв та предметів, які можуть стати відмінними джерелами натхнення для неймінгу. При цьому обраний об'єкт може взагалі ніяк не ставитись до роду діяльності компанії і, проте, послужити влучною і гучною назвою для фірми.
Puma, Jaguar, Apple, Bounty, Soap, Java, Camel – ось лише небагато (зате якісь відомі) нейми, створені за цим методом. Можливо, якщо ви уважно подивіться на світ довкола, то зможете знайти слово, яке стане ідеальною назвою вашої фірми.
Це чудовий метод створити коротку ємну назву. А ще він може стати справжнім порятунком для компаній, які мають надто довгу назву. Особливо це стосується великих промислових фірм та підприємств – усі ми знаємо цю неймовірну кашу з держ-, пром-, буд-, агро-, хім-, електро- і таке інше. Зазвичай наприкінці ще «сталь» чи «нагляд» якийсь додають. У всіх цих випадках було б набагато простіше і краще використовувати акроніми – скорочення із великих букв усіх цих слів. BMW, KFC, IKEA, MTC, IBM, NASA – все це акроніми, які добре прижилися у свідомості людей усього світу.
Щоб максимально чітко розкрити аудиторії позиціонування фірми, можна використовувати будь-які ментальні «якорі», які викличуть у споживачів потрібні асоціації. Грайте зі стереотипами, шаблонами, персонажами тощо. Можете навіть покопатися у світовій історії.
За такого підходу головне перевірити, чи збігаються асоціації у вас і ЦА. Інакше аудиторія може вас неправильно зрозуміти чи зрозуміти зовсім. Наприклад, якщо назвати фірму спортивного харчування "Товстий і тонкий" або "Три товстуни", то споживач може образитися або не сприйняти асоціацію. Проте такі назви відмінно підійдуть для фірми з виробництва хлібобулочних виробів.
Відмінні приклади - Простоквашино, Burger King, Lincoln, Bounty, Red Bull і т.д. Якщо ваш асоціативний нейм потрапить прямо в точку, ви зірвете великий куш.
Назва може бути з подвійним змістом. Наприклад, Mazda – це частина імені бога життя в зороастризмі, а Nivea перекладається з давньолатинської, як «білий». Nintendo у перекладі з японської означає «небо благословляє важку роботу», а Daewoo у перекладі з корейської «великий Всесвіт». Звичайно, щоб придумати таку назву, потрібно дуже постаратися (принаймні більше, ніж із неймом-прізвищем). Але в результаті ви зможете транслювати набагато глибший зміст своєї аудиторії.
Топоніми – чудове джерело натхнення для неймінгу. Ви можете вибрати топонім, що просто сподобався, або зробити географічну прив'язку, наприклад, до місця походження продукту. Найчастіше топоніми використовують у назвах фірм, які займаються виробництвом продуктів харчування та алкогольних напоїв. Але і в інших областях вони також застосовні. Боржомі, Finlandia, Malibu, Галичина, Київстар, Моршинська, Коблево, Інкерман – приклади можна наводити дуже довго. В принципі, це один із найпростіших методів неймінгу. За умови, що у вас під боком є милозвучний топонім.
Але є ще простіше – доручити розробку назви для фірми неймерам студії WeLoveBrands. Так ви збережете спокійний сон і нерви, а ваша фірма отримає ідеальну назву, створену на основі глибокого аналізу цільової аудиторії, ринку та конкурентів. І з урахуванням ваших цінностей, позиціонування та характеру.