Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Нам завжди ліньки. Ми хочемо, щоб важку роботу за нас робили інші: відповідали на запитання, планували та створювали новий продукт. Коли справа стосується розробки логотипу, виходить те саме. Нам ліньки складати технічне завдання і на пальцях пояснювати дизайнерам, що ми хочемо отримати в результаті.
Насправді, дизайнер - це лише інструмент. Головними залишаються замовники. Тому ми маємо скласти технічне завдання та чітко визначити, що нам потрібно. Що дає? Ми економимо час на правках та коментарях, дизайнери працюють швидше, ми повністю контролюємо процес та результати роботи.
Тому перш ніж йти до дизайнера за логотипом, потрібно скласти бриф.
Бриф – це технічне завдання. Він допомагає нам не тільки визначитися з елементарними речами (такими як кольори та шрифти), але й копає значно глибше. З його допомогою ми опрацьовуємо основні рекламні ходи, а потім можемо використовувати його для рекламних кампаній.
Бриф складається з трьох блоків: маркетингового, дизайнерського та адміністративного. Кожен блок складається з низки питань, відповіді на які дають нам цілісне уявлення про бренд, компанію або продукт. Розберемося, як це працює на прикладі книжкового видавництва.
Щоразу заповнення брифа стає каменем спотикання у співпраці з більшістю клієнтів. Це прямо прокляття якесь. Ось чесно. Ми надсилаємо його кожному клієнту без винятку, але заповнюють його лише одиниці. Чому так відбувається і чому клієнти завзято відмовляються розповідати у брифі про свої бажання та вимоги до дизайну логотипу – питання на засипку.
Клієнт щиро не розуміє, навіщо взагалі заповнювати ці папірці (адже можна все швиденько по телефону розповісти, ага).
Клієнт точно не знає, чого хоче від логотипу – у нього немає будь-яких побажань та переваг по кольорах, шрифтах та стилістиці.
У клієнта немає часу на заповнення брифа - тиждень минув, а півгодини так не викроїлися.
Клієнту просто ліньки – ну це ж треба сісти, все продумати та написати. І секретареві не доручиш, і самому все це робити як не хочеться.
Навіщо заповнювати бриф? Насамперед для того, щоб структурувати хаотичні думки та образи, що з'являються в голові. Якщо у вас є багато ідей дизайну логотипу - "можна так, або ось так, або ще ось так теж можна" - то при заповненні брифу ви зважуєте всі "за" та "проти" кожної з них. І нарешті визначаєте ту єдину, яка дійсно подобається. Але таке відсівання відбувається тільки під час вдумливого заповнення брифа. А в ході розмови по телефону (або особисто) так не вийде - тільки з'явиться ще більше ідей і ще більший хаос. До того ж, за кілька днів ви вже можете забути, про що говорили і на якому варіанті зупинилися, а в брифі все буде зафіксовано. Чітко, ясно та зрозуміло.
Клієнт не знає чого хоче – досить поширена ситуація. Звучить зазвичай, як «ну придумайте щось гарне та круте, ви ж профі». Так, ми профі. Але не в екстрасенсориці, а в дизайні логотипів. На жаль, ми не можемо дізнатися про ваші кольорові та стилістичні уподобання, поки ви нам їх не озвучите. Або хоча б не натякнете трішки. Звичайно, ви не повинні вигадувати логотип за нас, але розповісти про свої смаки безперечно варто. А то потім ми вам видамо супер-крутий лого у вигляді вогню та полум'я, а ви раптом скажете, що насправді хотіли ромашку. Або котика.
Ми постаралися максимально полегшити вам завдання і позбавити душевних мук. Для цього зібрали та показали у брифі максимальну кількість прикладів – найнаочніші для кожної категорії. Переглядаючи їх, ви можете визначитися у своїх уподобаннях та повідомити про них нам.
У розділі «Кольорове рішення для логотипу» ми навели п'ять базових палітр:
У наступному пункті цього ж розділу ми пропонуємо вам самостійно подивитися на весь спектр кольорів у кольорі та вибрати ті, які вам особливо подобаються і не подобаються зовсім. Щоб потім не виникло плутанини з відтінками, рекомендуємо вказувати в брифі не просто назву кольору, а код RGB.
Ще більше прикладів ми зібрали в розділі «Стилістичне рішення для логотипу», постаравшись проілюструвати кожен стилістичний, шрифтовий та типовий напрямок. Тут вам доведеться відповісти на такі запитання:
Які у вас переваги щодо компонування логотипу? Горизонтальна, вертикальна, знак ліворуч, знак праворуч, тільки знак, лише шрифт – для цього є наочні приклади. До речі, якщо вам ніякої важливої ролі компонування не відіграє, можете залишити її на розсуд дизайнера. Грунтуючись на величезному досвіді та вродженому почутті стилю, ми зробимо найгармонійніший варіант.
Який має бути шрифт у логотипі : строгий, великий, старовинний, готичний, похилий чи, можливо, декоративний? Вибирайте ту категорію, до якої лежить душа. Приклади для кожного виду ми також привели у брифі. Просто подивіться на них, уявіть, як виглядатиме назва компанії в кожному з них, як кожен зі шрифтів виглядатиме на вивісці або упаковці товару. І ви точно зрозумієте, що вам подобається.
Як тип логотипу ви хотіли б використовувати для створення образу лого? Незважаючи на те, що довкола нас мільйони різних лого, у них досить небагато типів – лише 12. І для кожного ми підібрали максимально наочний приклад. "Хочу як MANGO", подумали ви? Прекрасний вибір, вказуйте у брифі номер 3. Більше сподобався лого Burger King? Відмінно тоді ваше число 8. А якщо сподобалося відразу кілька варіантів і вибрати один просто неможливо? Вкажіть обидва, і ми будемо використовувати кілька варіантів розробки дизайну.
Який стиль та метод графіки подобається вам найбільше? Графічних стилів набагато більше, ніж типів логотипу. Ми нарахували 19 категорій і для кожної підібрали найяскравіші приклади. Усі вони представлені у нашому брифі на розробку логотипу. Тому вибирати вам буде дуже легко - подивіться і виберіть, що найбільше сподобалися. У нашому переліку є:
Чи зацікавилися цими шикарними назвами? А вивчати та розглядати приклади для кожного з них ще цікавіше. Це досить залипаюча штука - ви зрозумієте, коли заповнюватимете бриф на розробку дизайну логотипу.
У клієнта немає часу на заповнення брифу. Чудово розуміємо, що в ділових людей дуже мало часу. І його аж ніяк не хочеться витрачати на заповнення якогось брифа. Але реальність така, що чарівної пігулки немає і тітонька фея не прилетить і не заповнить бриф за вас. Рішення тут може бути тільки одне: треба примудритися і знайти півгодини. Ось як завгодно, але треба. Адже від цього залежить майбутнє логотипу вашої компанії, майбутнє її обличчя та всього образу загалом. І якщо вам є що сказати з цього приводу, у вас є думки, ідеї, уподобання – розкажіть про все це в брифі. Для дизайнерів це буде супер корисна та важлива інформація, від якої можна відштовхнутися під час розробки лого. Щоб результат перевершив усі очікування, фахівцям потрібно задати напрямок та дати чіткі орієнтири. А зробити це може лише власник бренду.
Клієнту просто ліньки. Ну що сказати в цьому випадку? Якщо людині ліньки висловити свої побажання щодо майбутнього логотипу компанії, тоді: «Х'юстон, у нас проблеми». Можна сподіватися на свідомість, а можна вмовляти. Але насправді, якщо клієнт серйозно ставиться до своєї компанії і того, яке обличчя вона отримає у вигляді логотипу, то вмовляти не доведеться. До того ж, ви вже переконалися, наскільки простий і легкий бриф на розробку дизайну логотипу в студії WeLoveBrands. Заповнювати його – одне задоволення.
Бажаєте переконатися, що заповнити бриф можна швидко та легко? Як приклад, ми придумали книжкове видавництво і від його особи заповнили власний бриф. Подивіться, що з цього вийшло.
У цьому блоці нам потрібно відповісти на такі запитання:
Що ми продаємо? Ми випускаємо та продаємо бізнес книги. Наша мета – підвищувати рівень освіченості населення та допомагати бізнесу заробляти більше. Унікальність торгової пропозиції – ніхто на ринку більше цілеспрямовано цим не займається. Основні три цінності для покупців: якісні книги, унікальні переклади зарубіжних письменників, різноманітні асортименти літератури. | ||
|
Для кого? Ми орієнтуємось на бізнесменів, бізнес-тренерів, маркетологів, менеджерів. Вік – 25+. |
|
|
Для чого? Тепер можна купити бізнес-літературу, яка раніше недоступна через труднощі перекладу. Бізнесмени зможуть запозичити найкращі світові практики та ідеї, розвинути бізнес та заробляти більше. |
|
|
Як клієнти отримають товар? Клієнти замовляють книжки через онлайн-магазин. Доставка на пошту чи кур'єрською службою. |
|
|
Хто наші конкуренти? Прямих конкурентів ми маємо. Однак у ніші видавництв існує кілька компаній, які практично монополізували ринок: “Літера”, “Видавництво М” та “Ящірка”. Їх відрізняє великі обсяги книг, у тому числі бізнес-літератури. |
Тепер переходимо безпосередньо до виконавчих робіт. У цьому блоці ми маємо відповісти на такі питання:
|
Мовні версії? Тільки латиниця |
|
|
Які візуальні образи відбивають суть вашого бренду? Вважаємо, що книга в логотипі виглядатиме банально. Пропонуємо зачепити читача чимось незвичним, слабко пов'язаним із літературою. |
|
|
Який ХАРАКТЕР логотипу та стилю, на вашу думку, кращий для створення бажаного образу бренду? Стиль має бути стриманим, але без зайвого офіціозу. |
|
|
Який тип лого, на ваш погляд, кращий для створення бажаного образу бренду? Вибираємо просто символ або лігатуру. Побачимо, що з цього може вийти. |
Що ще потрібно для розробки логотипу ? Інформація про бренд. Тут прописуємо наступні моменти:
Блоки, за бажанням, можна розширювати, але головне скласти бриф таким чином, щоб після цього у дизайнера склалася чітке уявлення про ваш бренд, компанію або продукт.