Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Люди асоціюють синій колір з різними поняттями та відчуттями: з небом, водою, глибиною океану чи свободою. Незважаючи на різницю сприйняттів, більшість людей сходяться в одному – любові до синього кольору. Можливо, саме тому синій – один із найчастіше вживаних кольорів у дизайні логотипів.
З іншого боку, для дизайну логотипів синій колір часто вибирають ті якості, які він транслює людям на підсвідомому рівні. Про те, яке посилання несе у собі синій колір та його відтінки, яким галузям підходять сині та блакитні логотипи, а яким краще відмовитися від цієї палітри, – читайте у статті.
Як показують дослідження, у оточеного синім кольором людини змінюється сприйняття часу – воно ніби сповільнюється, стає більш плавним та тягучим. Такий ефект виходить через те, що синій колір заспокійливо впливає на психіку – знижує тривогу, утихомирює, знімає напругу, розслаблює. Як правило, синій вибирають люди, які прагнуть порядку та стабільності. Разом з тим цей колір дає відчуття простору, повітря, свободи.
Базовий синій – інтенсивний колір, тому його вплив на психіку людини досить сильний. Цікавий факт про синій колір: якщо ви хочете провести успішні ділові переговори з конфліктними чи примхливими партнерами, одягайте костюм глибокого синього кольору – він знижує вияв емоційності. Якщо аналізувати синій колір загалом, це символ ясної свідомості, джерела життя, спокою і глибини. Чим глибшим і темнішим стає колір, тим сильніший його заспокійливий вплив на людину.
Традиційно у діловій сфері синій колір асоціюється з прохолодою, мужністю, тишею та спокоєм. Він несе відчуття честі, вірності, високого інтелекту, стійкості, гармонії, довіри, консерватизму, безпеки, лояльності, порядку та стабільності. Завдяки цим характеристикам синій колір став настільки популярним у діловій сфері, що на сьогоднішній день є одним із найчастіше використовуваних кольорів у дизайні логотипів. Проте, не можна категорично стверджувати, що синій – це лише надійності і спокою. Це був би надто однобокий погляд на його психоемоційний вплив. Як і будь-який інший колір, синій має безліч відтінків, які викликають різні емоції (іноді кардинально різні).
Кобальт - колір стилю хай-тек . Інтенсивний, потужний, динамічний і ніби наелектризований відтінок. Кобальт дає відчуття насиченого життя, дзвінкості та сили. | ||
Блакитний – морський колір. Це неймовірно стильний крутий відтінок, що дає відчуття свіжості, прохолоди та чистоти. | ||
Аквамарин – колір вірності у США та жалоби у Китаї. Це колір неба, нескінченної висоти та спокою. Дарує відчуття свободи, прохолоди, легкості, чистоти та умиротворення. | ||
Бірюзовий – колір чистоти, гармонії та душевної рівноваги. Гарний незвичайний відтінок – живий, насичений, смачний. Використовується досить рідко, тому чудово підходить для самовираження. | ||
Насичений синій – технологічний та досить складний колір. Цей відтінок дає відчуття стабільності, довіри, професіоналізму, гідності та інтелігентності. Ідеально підходить як корпоративний колір. | ||
Петроль – незвичайний колір. Це таємничий відтінок із присмаком загадковості та містичності. Трохи приглушений колір, що дає відчуття вишуканості, унікальності, елітарності. |
На прикладі лише шести відтінків синього можна побачити, наскільки вони відрізняються один від одного і який різний настрій несе в собі кожен з них. Завдяки такій різноманітності, глибині та насиченості відтінків, синя палітра здатна передати будь-які емоції та відчуття кожному, хто побачить логотип.
Палітра синього кольору може мати не лише позитивне значення для бізнесу, а й негативне. Тому до вибору правильного відтінку треба відповідати відповідально. Давайте розглянемо докладніше, як можуть сприйматися компанії із синім логотипом.
Позитивне сприйняття у бізнесі: вірність, довіра, чесність, тактовність, турбота, надійність, відповідальність, консервативність, завзятість, прагнення ідеалу, впорядкованість, авторитетність, відданість, вдумливість, спокій, умиротворення.
Негативне сприйняття у бізнесі: жорсткість, брехливість, недоброзичливість, злість, самозадоволення, забобонність, емоційна нестабільність, депресивність, надмірна консервативність, передбачуваність, слабкість, невблаганність, холодність.
Якщо помилитися і вибрати невідповідний тон, можна заслужити репутацію холодної, надто консервативної та недоброзичливої компанії. Ви ж не хочете собі таке реноме, правда? Тому замовляйте дизайн логотипу у синьому кольорі у професійних дизайнерів студії WeLoveBrands. Ми підберемо ідеальний відтінок синього чи блакитного кольору, який транслюватиме лише позитивні емоції.
Створюючи дизайн логотипів для зарубіжних компаній, важливо пам'ятати, що у різних країнах можуть по-різному сприймати синій колір. Це зумовлено культурною спадщиною та традиціями кожної країни. Якщо в Україні синій (блакитний) колір сприймається позитивно і навіть є базовим кольором національної символіки, то в Китаї він викликає негативні емоції, як колір жалоби. Тому будьте дуже уважними при виборі кольору логотипу для іноземної компанії.
Північна Америка - віра, мужність, стабільність, свобода, лібералізм; у корінних американців - поразка, біда, занепокоєння;
Японія - підлість, шахрайство, недовіра;
Китай, Гонконг - жалоба, безсмертя, жіночий колір;
Єгипет – чеснота, істина, заступництво, захист від зла;
Індія – колір бога Крішни, національний колір спорту, колір правди;
Латинська Америка – жалоба, щоправда, безтурботність;
Україна – сила, здоров'я, впевненість, стабільність, заступництво;
Європа – божественність, гармонія, єдність, відданість.
Як бачите, в одних країнах синій та блакитний колір – далеко не найкращий вибір для дизайну логотипів, а для інших – просто маст-хев.
Вибираючи колір логотипу, обов'язково зважайте на сферу бізнесу. Синя палітра підходить не кожному виду діяльності, і в деяких випадках може спричинити неправильну реакцію або виглядати недоречною. Розберемо докладно.
Синій та блакитний колір створюють відчуття довіри, чесності, захищеності. А ще вони часто асоціюються із процесом комунікації між людьми, зі спілкуванням. Саме тому синій та блакитний колір – найпопулярніший вибір для дизайну логотипів соціальних мереж та месенджерів.
Синій або блакитний колір логотипу часто вибирають компанії, які займаються розробкою нової техніки та обладнання, науковими дослідженнями у світі електроніки та приладобудування. Ці кольори є пріоритетними для IT компаній. Вибір синьої палітри пояснюється бажанням цих компаній зняти емоційну напругу у людей, які відчувають стрес через появу нових технологій. Також синій чи блакитний логотип заспокоюють тих, хто відчуває справжній страх перед технологіями загалом.
Блакитна палітра викликає відчуття довіри, надійності та стабільності. Завдяки такому посиланню, сині та блакитні логотипи добре підходять фінансовим організаціям та структурам, що стосуються грошей та особистих даних клієнтів. Це може бути банки, логістичні компанії, інвестиційні фонди, страхові компанії тощо. Перш ніж вкладати гроші, багато людей ретельно обирають найнадійніший банк, адже збереження капіталу коштує для них на першому місці. А почуття надійності та захищеності якраз і дає синій/блакитний колір. Тому у фінансових структур із синім чи блакитним логотипом набагато більше шансів, що клієнти оберуть саме їх.
Більшість авіакомпаній мають логотипи синього та блакитного кольору, оскільки ці відтінки нерозривно пов'язані із кольором неба. Це зрозуміло та логічно. Але які стосунки до синього кольору мають автомобілі? Здається, що жодного. А тим часом, саме сині логотипи красуються на найбільших автомобілебудівних заводах світу - Ford, BMW, Volkswagen і т.д. Вони вибрали синій колір, тому що він дає відчуття надійності та безпеки (до авіаліній це теж відноситься). А це одні із основних вимог покупців до машин. Очевидно, що ці автомобільні гіганти зробили ставку на синій і не помилилися.
Одна з найсильніших асоціацій із синім/блакитним кольором – відповідальність. І це властивість нерозривно пов'язані з надійністю. Очевидно, тому багато приватних клінік та медичних закладів обирають синій колір для логотипу. Додатковий плюс синьої палітри – вона заспокоює, знімає стрес, зменшує емоційність, розслаблює. Погодьтеся, у медицині такий ефект дуже важливий.
Багато брендів засобів особистої гігієни та догляду за собою зупинили свій вибір на логотипі синього чи блакитного кольору не просто так. Такі відтінки асоціюються з чистотою та свіжістю, тому чудово підходять для дизайну айдентики подібних брендів. Подивіться на прикладі.
Мережеві гіпермаркети – господарські, продуктові, будівельні – досить часто використовують синій колір у дизайні логотипу. Це обумовлено тим, що через синій чи блакитний колір магазини намагаються транслювати відчуття надійності, впевненості та якості. Але тут є одна небезпека. Виконані в монохромній гамі сині логотипи для супермаркетів можуть виглядати дещо відсторонено і холодно. А це точно не стимулює відвідувачів до покупок (принаймні, імпульсивних).
Щоб уникнути такого ефекту, мережеві гіпермаркети йдуть на хитрощі: використовують синій лише як тло логотипу або розбавляють іншими яскравими акцентами. Подивіться, як це зробили найбільші закордонні та українські мережеві магазини:
Існують сфери бізнесу, в яких заспокійливий та заспокійливий ефект синього кольору зовсім недоречний.
Синій колір не лише заспокоює нервову систему. Він ще пригнічує апетит, виглядає холодним та дещо відстороненим. Погодьтеся, це зовсім не той ефект, який потрібний закладам харчування. Не вірите? Тоді подивіться на логотипи відомих мережевих ресторанів, які ми навмисно перефарбували у сині кольори:
Виглядає не надто привабливо, правда? І точно не викликає апетит. Тому власникам ресторанів, кафе та інших їстівних закладів рекомендуємо утриматися від логотипів у синіх тонах.
Що таке свято? Це сміх, веселощі, радість, життя через край. А що таке синій колір? Стабільність, впевненість, спокій та умиротворення. Ось і виходить ментальна нестиковка. Це зовсім не ті відчуття, які має транслювати компанія з організації свят. Ось дивіться, як виглядали б логотипи таких фірм у синій гамі:
Спокійна, монотонна та прохолодна палітра синього кольору не надто підходить до дитячої тематики. Особливо, якщо йдеться про логотип дитячого центру розваг. Таким компаніям краще використовувати яскраві, живі, динамічні та «смачні» кольори, які створюють відчуття радості, веселощів та свята. Подивіться, наскільки б невдало виглядали логотипи відомих центрів розваг для дітей, якби були у синьому кольорі:
Виконані тільки в синіх та блакитних тонах, такі логотипи виглядають монотонно, нудно та повністю позбавлені динаміки та енергії. Такий дизайн логотипів для дитячих центрів не здатний створити правильний настрій та привернути увагу цільової аудиторії – дітей та їхніх батьків. Отже, для цієї галузі бізнесу синій монохромний логотип не підходить.
Якщо ви впевнені, що синій або блакитний колір ідеально підходить для логотипу вашої компанії, замовляйте дизайн логотипу в студії WeLoveBrands. Що ж робити тим, хто хоче синій колір в логотипі, але не впевнений, що монохромна палітра створить потрібний ефект? Тим більше – звертатись до спеціалістів студії WeLoveBrands. Наші дизайнери-профі знають, як дотриматися правильного балансу кольору, щоб логотип повідомляв вірний меседж вашої цільової аудиторії.
До поєднань кольорів в логотипі потрібен особливо ретельний підхід. Адже невірно підібрані відтінки можуть різати око, викликати негативні емоції або навіть агресію. Щоб таких ситуацій не виникало, ми підібрали 3 найкращі комбінації із синім та блакитним кольором – від них ви можете сміливо відштовхуватися, підбираючи ідеального «супутника» синьому логотипу.
Темно-блакитний та гірчичний. |
|
Ці кольори більш глибокі та складніші, ніж звичайні блакитний та жовтий. Використання такого тандему у дизайні логотипу покаже вашу індивідуальність та здатність до нестандартного бачення. Насичений і густий жовтий колір гармонійно врівноважує м'яким теплом деяку холодність блакитного відтінку. Незважаючи на приглушеність обох кольорів, таке поєднання має яскравий, соковитий і досить динамічний вигляд. | |
|
|
Глибокий синій та салатовий. |
|
Два максимально природні відтінки гармонійно доповнюють один одного, створюючи відчуття свіжості, легкості, соковитості. Поєднання кольору молодого листя та насиченої синяви весняного неба благотворно впливає на психіку дивлячого, заспокоює та утихомирює. Такий колірний тандем викликає лише позитивні емоції, збільшуючи лояльність аудиторії. | |
|
|
Глибокий темно-синій та рожевий. |
|
Логотипи з поєднанням темно-синього та рожевого відтінків викликають відчуття сили, довіри та надійності. Разом з тим, це непобите поєднання виглядає сучасно, свіжо та стильно. |
Мода змінюється не тільки на синій та блакитний кольори загалом, а ще й на їх відтінки. Деякі вважаються застарілими та немодними, інші набувають статусу найкрутіших, стильних та актуальних. Ось підказка, щоб було легше орієнтуватися в тенденціях: тьмяні, збляклі, приглушені відтінки синього краще не використовувати в дизайні логотипу. І хоча в одязі такі кольори зараз на піку популярності, в логотипі тьмяність недоречна. Цей елемент айдентики має бути виразним.
Використовуйте яскраві, соковиті, насичені відтінки синього та блакитного. Вони динамічні, сучасні та підходять практично до будь-якого виду бізнесу. Ось найактуальніші сьогодні відтінки синього та блакитного:
Навіть якщо ви ніколи не цікавилися, яким чином інтер'єр вашого офісу впливає на бізнес і який колір взаємопов'язаний з родом вашої діяльності, рекомендуємо про це задуматися. Ми вже розповідали вище, що колір має сильний вплив на психіку людини. Але на цьому його вплив не закінчується. Колір дуже взаємопов'язаний з енергетикою: правильний колір сприяє її появі, неправильний пригнічує. Це стосується не лише співробітників, а й бізнесу загалом.
Синій – стихія води. Такий колір наповнює енергією мудрості, спокою, сили та впевненості. Разом з тим, він сприяє підвищенню самооцінки та посиленню здібностей. Синій колір благотворно впливає на психіку: заспокоює, утихомирює, повертає душевну рівновагу. Тому він найкраще підходить людям, які прагнуть духовного зростання, споглядання та збагачення внутрішнього світу. Це колір творчих людей, оскільки допомагає знайти приховані здібності та розкрити потенціал.
Але навіть такий спокійний колір слід використовувати з обережністю. Тому що надлишок синіх відтінків в інтер'єрі викликає у людей тугу, зневіру та емоційну пригніченість.
Важливо пам'ятати, що синій підходить емоційно сильним і стабільним людям із стійкою психікою – він допомагає їм досягати цілей, посилювати та розвивати свої найкращі якості. Людям, схильним до депресій, самокопання, сумнівів та драматизації синя палітра не підходить.
Робочий кабінет у блакитних тонах підвищує концентрацію, знімає стрес, стимулює досягнення намічених цілей і результатів.
Вода – це рідна стихія для бізнесу, що має безпосереднє відношення до спілкування та комунікації. Це може бути сфера туризму, транспорту, журналістики тощо. Якщо комунікативна функція у вашому бізнесі переважає, отже, синій колір підходить ідеально. Бажано, щоб він був присутній не тільки в дизайні інтер'єру офісу, а й у корпоративній айдентиці та дизайні логотипу.
Подивіться, який дизайн айдентики у різних відтінках синьої палітри ми вже зробили для інших компаній:
Чи переконалися, що синя палітра ідеально підходить для вашого бізнесу? Замовте дизайн логотипу та корпоративної айдентики у синіх тонах у найкращих фахівців – дизайнерів студії WeLoveBrands.