Дизайн фірмового стилю
РОЗРОБКА ФІРМОВОГО СТИЛЮ. НАВІЩО ЦЕ ВАШОЇ КОМПАНІЇ?
Впізнаваність компанії та її товарів
Впізнаваність - постійна ознака успішного розвитку бренду. У величезній різноманітності пропозицій на ринку користувачеві важливо зачепитися за щось, і корпоративний стиль - чудова можливість відбудуватися від конкурентів і дати компанії той образ, який необхідний для залучення та утримання клієнтів.
Менше витрат на виведення нових товарів на ринок
Вкластися у створення фірмового стилю компанії - означає інвестувати у просування кожного товару, який продає чи продаватиме ваша компанія. Один відомий стиль приверне до нового товару більше уваги, ніж нові стильові рішення разом узяті.
Стильове об'єднання всіх комунікацій бренду
Вся документація компанії, реклама, поліграфія, товари, декор офісу тощо, оформлені в єдиному брендованому стилі, справляють на клієнтів, партнерів і навіть конкурентів незабутнє враження. Це означає, що твердо стоїте на ногах, стрімко йдете до своєї мети і так – ви дбаєте про свій імідж.
Фірмовий стиль - концепція єдиного оформлення всіх елементів комунікації бренду зі світом - упаковки, документів, вивісок, рекламної поліграфії, візиток, реклами та ін.
ПИТАННЯ ВІДПОВІДЬ
Що таке фірмовий стиль?
Фірмовий стиль або корпоративна ідентифікація (англ. corporate identity) – це сукупність постійних елементів (графічних, колірних, словесних), що застосовуються для представлення товарів (послуг), всієї інформації, що виходить від компанії, а також внутрішнього та зовнішнього оформлення організації в єдиному стилі, які допомагають сформувати імідж компанії.
Функції фірмового стилю:
Фірмовий стиль компанії, організації, підприємства, фірми, сайту, товару чи послуги – що це і як його розробити?
Якщо говорити мовою, зрозумілою маркетологам, корпоративний стиль – це візуальна і смислова єдність товарів/послуг, всієї інформації, що виходить від підприємства, його внутрішнього і зовнішнього оформлення. Це характерна для цього підприємства мова, своєрідне посвідчення особи підприємства, його розпізнавальний знак, візитна картка. Свій стиль сприяє запам’ятовуванню фірми, марки та їх рекламуванню.
Якщо говорити мовою, зрозумілою дизайнерам, корпоративний чи фірмовий стиль (corporate id – айдентика) – це поєднання колірних схем, візуальних елементів, конструкцій, слів, шрифтів, форм, які використовує компанія для самоідентифікації на ринку. Завдяки поєднанню цих елементів компанія, організація чи бренд транслюють свою філософію, особливості, ідею. Це те, як фірма хоче, щоб її приймали споживачі, партнери, конкуренти.
Якщо пояснювати, що таке фірмовий стиль підприємцю, можна спробувати так: на відміну від корпоративного іміджу, що вимірюється психоемоційним ставленням аудиторії, фірмовий стиль цілком відчутний. Це будинки, декор офісів, логотип, уніформа персоналу, образи, колірні рішення, що відрізняють її від конкурентів. До того ж, корпоративний стиль компанії не може бути позитивним чи негативним. Він або сильний або слабкий.
Навіщо потрібний фірмовий стиль компаніям?
Багато власників, підприємців і керівників компаній продовжують задаватися питанням – навіщо потрібна айдентика. Насправді все просто. На шляху досягнення комерційною компанією своєї головної мети – отримання максимального прибутку – фірмовий стиль ефективно вирішує 6 взаємопов’язаних бізнес-завдань:
-
Ідентифікація продукції підприємства. “Правильний” фірмовий стиль ефектно виділяє ваш товар на тлі аналогічної продукції конкурентів. Таким чином споживач швидко дізнається продукт у загальній масі та зупиняє свій вибір саме на ньому.
-
Створення та закріплення бажаного образу у свідомості споживачів. Привернути і надовго утримувати увагу як існуючих, так і потенційних клієнтів – це стає можливим завдяки фірмовому стилю з грамотною ідеєю, закладеною в його дизайн. Головне, щоб споживач зрозумів: використання вашої продукції допоможе йому у вирішенні своїх проблем та покращенні якості життя, чого прагне кожен із нас.
-
Формування позитивного корпоративного іміджу. Основою довірчих довгострокових відносин із клієнтом виступає позиціонування себе компанією з найкращого боку. Чим швидше вам вдасться переконати споживача в надійності та професіоналізмі, тим швидше продукт вашої діяльності завоює ринок, тим самим скоротивши ваші витрати на його розкручування.
-
Визначення власної ринкової позиції. Фірмовий стиль допомагає як вигідно підкреслити відмінності вашої торгової марки від численних конкурентних пропозицій у вашій галузі, так і грамотно вказати на схожість з відомими світовими брендами. І в тому, і в іншому випадку це сприяє активізації клієнтського попиту та зростання продажів.
-
Донесення до потенційного клієнта потрібної інформації. За допомогою дизайну продукції у певному стилі ви можете повідомити споживача про випуск одиничної новинки або серії нової продукції, а також наголосити на певних властивостях товару (наприклад, натуральності тощо).
-
Економія на замовлення рекламної продукції. Оскільки фірмовий стиль є комплексом вже готових рішень, його наявність значно спрощує процес отримання брендованих атрибутів. Так, для створення візиток або бланків вам не потрібно щоразу залучати до роботи дизайнера та оплачувати його послуги, а досить просто віддати на друк наявні макети рекламних матеріалів.
Розробка фірмового стилю – це виправданий маркетинговий крок, за допомогою якого компанія заявляє про серйозний характер своїх стратегічних планів та закладає фундамент для свого динамічного розвитку.
Які основні елементи фірмового стилю?
До складу фірмового стилю входить логотип, шрифти, кольори та стилеутворююча графіка. Давайте розберемо характеристики основних елементів фірмового стилю докладніше.
Перший елемент – логотип
Логотип – оригінальне зображення, зображення повного чи скороченого найменування фірми чи товарів фірми. Поруч із логотипом може стояти графічний знак бренду – елемент, який ми представляємо, коли чуємо Nike, Apple, Adidas. Уявили галочку, надкушене яблуко та трикутник із білими смужками?
Значить, графічний знак спрацював на сто відсотків. Хороший логотип – половина успіху. Історії відомих брендів тому свідки.
У 1971 році Філ Найт, засновник Blue Ribbon Sports, найняв студентку-дизайнера Портлендського університету Каролін Девідсон для розробки логотипу для взуття. Девідсон представила Найту кілька варіантів, і він вибрав галочку, за яку заплатив $35. Через роки, після того, як логотип Nike став відомий у всьому світі, Найт надіслав дизайнеру діамантове кільце у вигляді галочки і конверт з акціями компанії Nike, щоб висловити свою подяку.
Перший логотип Apple (ліворуч) створив Рональн Уейн (Ron Wayne). Однак картинка нагадувала крихітний витвір мистецтва і погано вписувалася в концепцію “сучасні технології”, тому вже через рік Стів Джобс звертається до Роба Янова і той створює відоме надкушене яблуко, яке у 1998 році фарбують у чорний колір.
Своєю появою логотип МакДональдс завдячує Діку Макдональду, одному з братів-засновників. При будівництві ресторану у Фенікс, архітектор Стенлі Метсон представив братам свій проект: прямокутна будівля з червоним дахом. Діку проект не сподобався і він додав дві великі золоті арки зверху будівлі. Архітектор арки не схвалив. Дік Макдональд не розгубився, подався до Джорджа Декстера і попросив зробити вивіску з двох золотих арок. Так виник прототип майбутнього логотипу McDonald’s.
Другий – кольори фірмового стилю
Колір – один з основних елементів фірмового стилю. Він впливає те, як споживачі сприймають бренд на емоційному рівні. Карен Халлер, експерт із квітів у бізнесі, розповідає про значення кожного відтінку.
Червоний: влада та пристрасть
Зелений: молодість, кохання та природа
Синій та блакитний: спокій, довіра, надійність
Чорний: винятковість та чарівність
Помаранчевий: дружба, веселощі, грайливість
Білий: простота, чистота, природність
Жовтий: оптимізм та позитив
Фіолетовий: розкіш та примха
Важливо! Завжди вибирайте колір протилежний кольору основного конкурента.
Успішні бренди використовують скромні шрифти, які добре читаються та легко комбінуються. Розмір та тип шрифту залежить від того, як бренд себе позиціонує щодо споживача: хоче стати йому другом чи навпаки тримається відчужено.
Якщо бренди хочуть побудувати з клієнтом близькі теплі відносини, то у фірмовому стилі використовують прості або рукописні шрифти. Зверніть увагу на шрифт Ray Ban та H&M, Coca-Cola. Вони кажуть: Ми друзі. Давай без формальностей».
Якщо бренд нейтральний, то найчастіше використовують шрифт Helvetica. Взаємодія з таким брендом нагадує спілкування зі старим шкільним другом, якого ви бачите раз на місяць. Він каже: “Я твій друг. Але будь стриманий. Ми не так добре знаємо одне одного”. Подивіться на VISA.
Якщо бренд виготовляє нішеві продукти, використовують складні шрифти. Подивіться на VAIO. Шрифт каже: Це таємний код для своїх. Якщо ти розумієш його, то в темі”.
Стилеутворююча графіка – унікальні візуальні елементи, які використовують для створення та оформлення корпоративної продукції. Це може бути орнаменти, фірмові персонажі, геометричні постаті тощо.
Стилеутворююча графіка повторює форму біконів – блютуз-маячків, головного продукту Estimote.
Стилетворча графіка тут представлена у вигляді двох знайомих персонажів – горіхів у червоній та жовтій глазурі.
Уявімо, що бренд одягу випускає нову колекцію і запрошує відвідати відкриття шоу-руму. На вході в магазин ми отримуємо різнокольоровий флаєр, що кричить, в лукбуках натикаємося на строгий і лаконічний дизайн, а візитки віддають зайвою офіційністю. Складається враження розірваності. Ми не можемо зв’язати окремі елементи та бренд розсипається на очах.
Щоб уникнути таких ситуацій, потрібно продумати та розробити фірмовий стиль. Погляньмо, які існують способи створення айдентики.
Носії фірмового стилю. Які вони бувають?
Основні носії фірмового стилю:
- візитівка (корпоративна, персональна)
- фірмовий бланк (горизонтальний, вертикальний)
- конверти різних форматів
Додаткові носії фірмового стилю:
- сайт
- папка
- буклети, плакати та календарі
- наклейки
- сувенірна продукція
- POS-матеріали
- етикетка, упаковка
- рекламні модулі
- елементи інтер’єру та ін.
Усі перелічені носії фірмового стилю оформляються в єдиному ключі, обов’язково містять константи фірмового стилю: логотип, фірмові шрифти, основні та додаткові корпоративні кольори.
Набір необхідних носіїв визначається у кожному випадку індивідуально, з урахуванням потреб Вашої компанії.
Як створити фірмовий стиль?
Існує кілька способів розробки фірмового стилю. Можна зробити це самотужки, замовити у фрілансера або звернутися до дизайну студії. Розглянемо ці методи докладніше.
Зробити своїми руками
Ви самостійно малюєте логотип, вибираєте фірмові кольори та шрифт, тим самим задаючи тон своєму бренду.
Плюси: заощаджуйте бюджет
Мінуси: не адаптуєте логотип під документи, рекламні матеріали, візитки тощо.
Ось кілька прикладів успішних компаній, які на старті обійшлися без дизайнера та створили культові логотипи та графічні знаки.
У 1998 році Ларрі Пейдж та Сергій Брін придумали нову пошукову систему і пізніше назвали її Google. Перший логотип Гугла вигадав Сергій Брін, працюючи на графічному пакеті GIMP.
У 1893 році фармацевт Калеб Бредхем створив напій “Brad’s drink”, який став популярним у його аптеці. За 5 років Калеб купив за 100 доларів ім’я Pepsi-Cola. У той же час сусід Бредхема придумав перший логотип для Pepsi.
Як не дивно, логотип Кока-Коли намалював не дизайнер і навіть художник, а бухгалтер Френк Робінсон. Саме він у 1886 році вигадав назву напою замінив букву «K» у слові «Kola» на «C++». Робінсон намалював логотип вручну за допомогою шрифту «Спенсер» та помістив під логотипом напис «Delicious and Refreshing».
Замовити у фрілансера-дизайнера
Ви вибираєте дизайнера, складаєте бриф і отримуєте логотип та графічний знак у фірмових кольорах.
Плюси: ви заощаджуєте час, а замовлення виконує професіонал.
Мінуси: дизайнер не відповідає за створення фірмового стилю, а лише розробляє окремі елементи.
Ось кілька прикладів того, як компанії не помилилися з дизайнером і отримали логотипи, що запам’ятовуються.
Відому галочку Nike придумала студентка Портлендського Університету Керолін Девідсон у 1971 році, за що отримала лише 35 доларів. За 37 років дизайн логотипу майже не змінився.
В 1953 Артур Поль – фрілансер і майбутній дизайнер – намалював логотип з кроликом для журналу «Плейбой» і створив макет першого номера. Пізніше Поль говорив: “Якби я знав, наскільки відомим стане мій логотип, я витратив би на нього більше часу та зусиль. Адже створення кролика в мене пішло близько півгодини”.
Замовити у дизайн-студії
Ви звертаєтеся до нашої дизайн-студії, складаєте бриф і отримуєте фірмовий стиль для вашого бренду.
Плюси:
- у студії налагоджено процеси роботи;
- дизайнери врахують ваші побажання та правки;
- розроблять стилеутворюючу графіку;
- виконають усі технічні роботи: адаптують стиль під атрибутику, складуть бренд-бук чи гайд для ваших співробітників
Мінуси:
- дорого.
Пам’ятайте: логотип та графічний знак – це ще не фірмовий стиль. Всі ті відомі приклади, коли культові компанії розробляли на коліні лого – лише частина великого процесу. Далі готовий логотип передавали до рук професіоналів, які адаптували його до рекламних матеріалів, документів, візиток, футболок, плакатів тощо.
Тому, який варіант ви б не обрали, фірмовий стиль – це не тільки лого, а й усі ті візуальні елементи, які роблять бренд, компанію чи продукт впізнаваним та виділяють його серед інших.
Який документ описує елементи фірмового стилю?
Гайдлайн (guide line) – паспорт стандартів, що містить у собі посібник з фірмовому стилю, тобто. набір інструкцій щодо правильного розміщення візуальних ідентифікаторів бренду на різних носіях, отриманих у результаті розробки фірмового стилю компанії.
Посібник із фірмового стилю дозволить Вам швидко реагувати на некоректне використання елементів фірмового стилю, а також помилки у роботі виробників поліграфічної продукції для Вашої компанії. Завдяки посібнику з фірмового стилю корпоративні кольори під час друку завжди матимуть потрібний відтінок, логотип та інші елементи візуальної ідентичності бренду збережуть потрібні пропорції. Політ фантазії дизайнера обмежиться тими рамками, які будуть прописані в посібнику фірмового стилю.
Що компанія отримує у результаті? Вся комерційна поліграфія від візитки до зовнішньої реклами та сувенірної продукції буде витримана у єдиному стилі. Створення посібника з фірмовому стилю – це найдешевший спосіб уникнути значніших витрат відновлення іміджу компанії. Наша Студія пропонує послуги з розробки Гайдлайн як для компанії, так і для окремого бренду.
Посібник із фірмового стилю містить:
- константи фірмового стилю (знак, логотип, логоперсонаж, масштабування логотипу, кольори, шрифти)
- неприпустимі варіанти використання основних візуальних та вербальних ідентифікаторів бренду
- ділова документація внутрішнього та зовнішнього характеру
- оформлення документів для кінцевих споживачів
- маркетингові матеріали
- зовнішня реклама
- POSM
- сувенірна продукція
- уніформа
- транспорт
Структура, обсяг і вартість Гайдлайну можуть змінюватись в залежності від сфери діяльності та завдань, які ставить перед собою компанія. Бувають ситуації, в яких, крім основного пакета документації, необхідно регламентувати форму, бейджі, додаткову документацію та інші матеріали.
ВАРТІСТЬ ФІРМОВОГО СТИЛЮ
Розробка 2 унікальних концепцій
- У клієнта вже є логотип
- До 3-х носіїв на вибір
- Візитка/бланк/папка/бірка/наклейка тощо
- Проекція на мокапі (3D)
- Вихідні файли: .ai .pdf .docx
- Термін розробки 5…7 днів
Розробка 3 унікальних концепцій
- У клієнта є логотип
- До 5-ти носіїв на вибір
- Візитка/бланк/папка/бірка/наклейка тощо
- Проекція на мокапі (3D)
- Вихідні файли: .ai .pdf .docx
- Термін розробки 5…9 днів
Розробка 5 унікальних концепцій
- У клієнта є логотип
- До 5-ти носіїв на вибір
- Візитка/бланк/папка/бірка/наклейка тощо
- Проекція на мокапі (3D)
- Вихідні файли: .ai .pdf .docx
- Термін розробки 7…10 днів