Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Референс – це допоміжне зображення, фото чи об'єкт, приклад для роботи і натхнення. Він необхідний не для копіювання елемента, а для розуміння завдання, вибору напряму у роботі, відображення емоцій.
Референси використовують у дизайні, копірайтингу і брендингу, а також у кіно, образотворчому мистецтві, фотозйомці, музиці та анімації.
Референси зводять до мінімуму ризики помилкових рішень і прокачують креативність. Одна чужа ідея, помножена на іншу, дає змогу видавати щось унікальне. Крім того, з референсами ви завжди будете знати всі тренди.
Креативним фахівцям і власникам бізнесу важливо систематично поповнювати «скарбничку» референсів, щоб швидко показати прийнятний результат або не сидіти днями, ламаючи голову над ідеєю проєкту.
Референси дозволяють замовнику і виконавцю знайти спільний погляд на проєкт.
ставити вектор роботи;
шукати і знаходити нові ідеї і зразки;
знайомитися з техніками, які використовують досвідченіші фахівці;
порівнювати різні візуальні рішення;
поринати у контекст і прогнозувати результати;
оцінювати обсяг роботи і її вартість.
Замовнику референс допоможе описати виконавцю завдання, побажання і вимоги, тематику і концепцію проєкту. Наприклад, потрібно створити колекцію одягу у вінтажному стилі, побудувати будинок у стилі хай-тек, зробити ляльку на кшталт «Барбі». Якщо замовнику потрібен сайт з конкретним функціоналом і/або у певній стилістиці, він вибирає подібні вебресурси, дизайн, тексти і надає посилання на них релевантним фахівцям.
Мудборд є добіркою різних зображень для відображення концепції і настрою (наприклад, пози, макіяж, одяг, аксесуари, інтер'єр – для фотозйомки), а референс – це конкретний приклад (наприклад, фото дівчини з чашкою кави).
У дизайні референсом може бути будь-який візуальний образ: сцена з фільму, фото планети з телескопа, малюнок невідомого художника або шрифт на сайті. Крім того, для натхнення використовують речі, які можна відчути. Наприклад, для дизайнера одягу – зразки матеріалів чи весільні сукні.
Копірайтери застосовують референси як приклади для написання текстів і вивчення їхньої структури. Вони допомагають розібратися, як і чому одні статті ранжуються краще за інші, ознайомитися з оптимальними способами використання ключових слів і прокачати навички написання.
У живописі, скетчингу і ілюстрації референси необхідні для малювання з натури. У концепт-арті до них звертаються 2D- і 3D-художники, коли їм потрібно зобразити щось неіснуюче і водночас характерне.
В архітектурі і дизайні інтер'єру за допомогою референсів визначають вектор роботи над майбутнім будинком чи приміщенням, підбирають стиль. У вебдизайні і розробці референси допомагають знайти відповідну естетику і зручні варіанти для користувачів сайту чи додатку.
У брендингу «референсом» називають гайд по ключовим засобам візуальної ідентифікації бренду, зокрема всім варіантам логотипу, палітрі з колірними кодами і схемою типографіки. А також брендингові кампанії, рекламу, слогани.
Вивчайте рекламні оголошення, статті, сайти, художню і нон-фікшн літературу – це формує асоціації і може стати класним референсом під час роботи над будь-яким проєктом!