→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Платформа бренду

64

Оцінили: 14

Зміст:
Розмір шрифту:

Платформа бренду

Платформа бренду — документ, що містить всю стратегічну інформацію про бренд, посібник з його управління, опис його ключових характеристик та особливостей. Платформа бренду визначає ідентичність компанії та містить набір принципів, що лежать в основі всіх зусиль з комунікації та маркетингу.

Для чого потрібна платформа бренду

Ключові цілі кожного бізнесу — нарощувати продаж та приносити прибуток власникам. Бренд-платформа допомагає досягати цих цілей та вирішувати наступні завдання:

brand-platform
транслювати ідеї та цінності бренду;
brand-platform
виділитися серед конкурентів;
brand-platform
підвищити лояльність до бренду через емоції, що він викликає;
brand-platform
розширити частку ринку та лінійку продуктів;
brand-platform
скоординувати маркетингові активності у команді;
brand-platform
збільшити ринкову вартість компанії.

Платформою бренду керуються маркетологи, копірайтери, дизайнери та sales-менеджери. Платформа роз'яснює мети існування компанії та її ідеї, транслює правила спілкування з ЦА.

brand-platform

Складові платформи бренду

Документ платформи має бути чітким, коротким та узгодженим. Він містить як ідеологічні, так і візуальні елементи:

brand-platform
заяву про візію, яка описує ідеальне майбутнє компанії, бренду чи продукту;;
brand-platform
цілі брендингу: розширення присутності в інтернеті, підвищення обізнаності аудиторії та збільшення прибутку, а також способи продажу продукції;
brand-platform
маркетингову стратегію, терміни досягнення цілей та методи оцінки результатів;
brand-platform
опис цільової аудиторії та способів визначення ЦА бренду;
brand-platform
опис основних цінностей бренду;
brand-platform
виробничі плани та кроки, які компанія може зробити для підвищення продуктивності, у тому числі етапи розробки, тестування, запуску та серійного виробництва продукту;
brand-platform
позиціонування бренду та його відмінне становище на ринку;
brand-platform
обіцянка бренду - опис його цінності для клієнтів;
brand-platform
ціннісна пропозиція - опис основної проблеми клієнта, яку вирішує продукт, а також причин, з яких покупець може віддати перевагу його конкурентам;
brand-platform
голос бренду (ToV) – манера комунікації з клієнтами, яку бренд використовує у всіх каналах;
brand-platform
слоган компанії - заява про місію, яка може стати ефективною основою для рекламних кампаній;
brand-platform
візуальну ідентифікацію – логотип, зображення, друкарню, кольори та інші особливості дизайну бренду.

Документ платформи безпосередньо і послідовно визначає всі методи і дії, які компанія використовуватиме підвищення впізнаваності бренду і прибутковості бізнесу.

brand-platform

Що робить платформу бренду ефективною

Міцна платформа бренду складається з трьох складових: позиції, ціннісної пропозиції та історії.

Чітка позиція

Позиціонування бренду включає створення набору слів і виразів, які описуватимуть бренд. Цей набір – те, що мають думати клієнти про компанію. Наприклад, Volvo та Tesla асоціюються з різними поняттями: Tesla – це «розкіш» та «футуризм», Volvo – «довговічність» та «міцність».

Ціннісна пропозиція

Ціннісна пропозиція в контексті бізнесу – те, що компанія може запропонувати клієнтам. Необхідно зосередитися на таких цінностях та перевагах бренду, як статус та престиж, цінова доступність, користь тощо.

Історія бренду

Історія допомагає передати світові причину існування вашого бренду. Вона повинна включати розповідь про те, з чого починався бізнес, як він розвивався і які у вас плани на майбутнє. Хороша історія бренду викликає непідробні емоції у цільової аудиторії.

brand-platform

Coca-Cola як приклад ефективної платформи бренду

Coca-Cola завдяки рекламі на тему «відкритого щастя» спромоглася переконати світ у тому, що солодкий напій може викликати колективне щастя серед друзів та в сім'ї. Бренд не тільки асоціюється з освіжаючими напоями — він служить «доповненням до щасливих часів» та захоплюючим проведенням часу.

Компоненти платформи Coca-Cola:

brand-platform
фізичний: пляшка, червоний;
brand-platform
відносини: близькість, зв'язок;
brand-platform
рефлексія: молодість, творчість, сім'я;
brand-platform
характер: відкритість, щедрість;
brand-platform
культура: щастя, американські мрії.

У платформі Coca-Cola органічно поєднуються всі елементи фірмового стилю: історія, бачення, цінності, позиціонування, обіцянка, візуальна ідентичність, Tone of Voice та інші складові.

brand-platform

Як створити бренд-платформу

Зібрали гайд для тих, хто створює платформу бренду вперше:

Аналіз оточення. Виконується за допомогою співбесід, опитувань, спілкування із цільовою аудиторією. Цілі цього етапу:

  • зібрати об'єктивну інформацію про сприйняття бренду споживачами;
  • виявити сильні та слабкі сторони у брендингу;
  • визначити становище над ринком.

Проведення аудиту. Полягає в інвентаризації ключових елементів бренду - цілей, пропозиції, конкурентного середовища, візуальних ефектів та SWOT-аналізу із зазначенням сильних та слабких сторін.

Підготовка елементів платформи. Виконується після закінчення збору та аналізу інформації. Для розробки складових платформи можна скористатися готовим шаблоном з адаптацією під особливості компанії та бренду.

Трансляція.

Після розробки платформу необхідно поширити всередині компанії, причому співробітники мають отримати доступ до неї насамперед. Документ має стати їхньою «біблією» — на ній будуть засновані всі рішення, комунікаційні та маркетингові активності.

Важливо: платформа бренду — живий маркетинговий документ, який може змінюватись у міру оновлення цілей та стратегії компанії.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 14

Середня оцінка 4.6 / 5