Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Патерни можна побачити скрізь – в одязі, інтер'єрі, на пакованні, кераміці, шпалерах, транспортних засобах і навіть у природі (прикладом такого природного малюнка є смужки у зебри). Вони мають вигляд певних візерунків з елементів, що повторюються.
Найчастіше їх використовують для презентації бізнесу чи продукту, підвищення впізнаваності компанії і приваблення цільової аудиторії.
Що таке патерн простими словами? Це свого роду шаблон, у якому фігури передбачувано повторюються і формують привабливий візерунок. Найпопулярнішими є клітина, гусячі лапки, східний огірок (бута), меандр тощо.
повторення елементів у певній послідовності, наприклад, на однаковій відстані один від одного;
вид однорідного полотна;
єдина стилістика;
логічне, а не хаотичне розміщення знаків у плані кольору, нахилу, розміру тощо.
Прості візерунки складаються переважно з геометричних фігур, але для створення ефектного малюнка можна вибрати будь-що, зокрема рослини і представників фауни, літери і цифри, а також абстракції. Водночас за відсутності одного з елементів порушується цілісність композиції і загальна ідея.
Патерн використовується у різних сферах, зокрема у психології (набір шаблонних реакцій), музиці (гітарний риф, басова партія), медицині (стійка комбінація симптомів), проєктуванні (алгоритм вирішення завдання). Але найчастіше він застосовується у дизайні. Це пояснюється простотою його створення, універсальністю і адаптивністю.
Патерн часто використовують як елемент корпоративного стилю. Дизайнери створюють унікальні прості візерунки або складні малюнки в єдиному стилі, щоб зробити компанію відомішою. Вони можуть бути як фоновим зображенням, так і доповнювати основний дизайн.
Фішкою патернів є послідовність фігур, яка може повторюватися до нескінченності. У графічному дизайні зустрічаються переважно безшовні патерни, тобто вони не мають меж, а точки початку і кінця малюнка збігаються. Це дозволяє масштабувати візерунок, використовувати його на будь-яких носіях і візуальних об'єктах.
Патерн використовується як фонове зображення або декоративний елемент, необхідний для акценту, привернення уваги. Його головне завдання полягає у формуванні позитивного враження, що важливо в айдентиці.
Так само, як і логотип, патерн впливає на впізнаваність компанії і лояльність споживачів. Під час його створення використовують компоненти фірмового стилю, тому можна легко впізнати бренд за візерунком.
Патерни дозволяють показати напрям діяльності компанії, відобразити особливості продукту, передати настрій.
Вони активно використовуються для оформлення паковання, мерчу, уніформи, сайтів, рекламних матеріалів, інтер'єру.
Часто ці елементи дизайну не розрізняють. Але текстура є реалістичною імітацією поверхні будь-якого матеріалу (мармур, шкіра, трава, дерево, скло). Таке зображення є однорідним, як і патерн, але його не можна збільшити чи зменшити без погіршення якості малюнка. А ось патерн не має чіткого розміру і меж, може повторюватися нескінченно.
До того ж, з текстури можна зробити патерн. Для цього треба відрізати невеликий фрагмент зображення, зробити ретуш і поєднати його з такими ж елементами.
Сучасний графічний дизайн передбачає створення патернів у різних стилях. Це можуть бути не лише трикутники чи квадрати, а й елементи логотипу, персонажі, природа.
Патерни мають великий творчий потенціал. Дизайнери можуть вибрати будь-який символ або зображення для створення цікавого візерунка. Причому зробити його можна різних розмірів, обрізати як завгодно і нанести на будь-який об'єкт.
Візерунки допомагають зробити фірмовий стиль компанії унікальним. З їхньою допомогою можна виділитись серед конкурентів, урізноманітнити оформлення сайтів, щоб зробити його приємнішим для відвідувачів, декорувати сувенірну продукцію, паковання товарів, інтер'єр, одяг, а також презентувати нові продукти.
Вебдизайн
Патерн робить сайти, блоги та інтернет-магазини привабливішими, надає їм унікальності, допомагає впорядкувати зовнішній вигляд сторінок. Особливо популярне використання візерунків для фону, художніх патернів – для створення певної стилістики, геометричних форм – для декору.
Фірмовий стиль
Унікальний візерунок для оформлення продукції та інтер'єру застосовують багато брендів (наприклад, Fendi, Burberry, Missoni). Це дозволяє підвищити впізнаваність, додати цінності, донести до аудиторії характер і суть бізнесу. Патерн зустрічається у логотипах, дизайні корпоративних сайтів, на пакованні, поліграфічній продукції, рекламних матеріалах.
Паковання
Це додатковий інструмент просування товарів. Візерунок помітний, виділяється на тлі іншої продукції і ідентифікує бренд. А гарний пакет чи стильну коробочку клієнт може використовувати у майбутньому, тим самим рекламуючи продукт і компанію.
Одяг
Шотландська клітинка, горошок, так званий грецький орнамент – відомі багатьом принти, які є патернами.
Інтер'єр
Для оформлення стін і підлоги використовують різні матеріали з унікальним малюнком (шпалери з квіточками або геометричними фігурами, імітаціями цегли, каменю, дерева тощо).
Презентації
Патерн допомагає презентувати компанію чи продукт. Його можна вивести на екран або використовувати під час створення банера. Такий підхід дає змогу привабити цільову аудиторію.
Такий важливий елемент фірмового стилю, як патерн, допомагає оживити дизайн і підкреслити індивідуальність компанії. Але щоб він виконував свої функції, недостатньо взяти будь-які геометричні фігури і поставити їх у певному порядку. Візерунок має відображати суть бренду, працювати на впізнаваність і імідж, а отже підбирати для нього символи треба грамотно. До того ж, краще використовувати лаконічні зображення, які не будуть напружувати споживачів.
Під час створення патерну можна використовувати квадрати, кола, трикутники та інші фігури, різні лінії, рослинні елементи, зображення тварин, казкових істот тощо. Найлегше поєднувати геометричні форми, але тоді малюнок буде простим. Для отримання цікавішого візерунка треба вибирати нестандартні елементи, а якщо вони асиметричні, необхідно ретельно продумати схему розміщення.
Патерн – це цінний дизайнерський інструмент для створення унікального фірмового стилю будь-якої компанії. Візерунок містить набір візуальних елементів, які викликають асоціації з певним брендом і формують позитивне враження про нього. І це можна ефективно використовувати у маркетингу, просуванні послуг чи рекламі товарів.