→ Встигни заробити Musk Empire — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй з Ілоном Маском.

Патерн

1

Оцінили: 1

Зміст:
Розмір шрифту:

Патерн

Патерни можна побачити скрізь – в одязі, інтер'єрі, на пакованні, кераміці, шпалерах, транспортних засобах і навіть у природі (прикладом такого природного малюнка є смужки у зебри). Вони мають вигляд певних візерунків з елементів, що повторюються.

Найчастіше їх використовують для презентації бізнесу чи продукту, підвищення впізнаваності компанії і приваблення цільової аудиторії.

Що таке патерн простими словами? Це свого роду шаблон, у якому фігури передбачувано повторюються і формують привабливий візерунок. Найпопулярнішими є клітина, гусячі лапки, східний огірок (бута), меандр тощо.

Відмінні риси патерну:

  • повторення елементів у певній послідовності, наприклад, на однаковій відстані один від одного;

  • вид однорідного полотна;

  • єдина стилістика;

  • логічне, а не хаотичне розміщення знаків у плані кольору, нахилу, розміру тощо.

Прості візерунки складаються переважно з геометричних фігур, але для створення ефектного малюнка можна вибрати будь-що, зокрема рослини і представників фауни, літери і цифри, а також абстракції. Водночас за відсутності одного з елементів порушується цілісність композиції і загальна ідея.

pattern

Для чого потрібен патерн

Патерн використовується у різних сферах, зокрема у психології (набір шаблонних реакцій), музиці (гітарний риф, басова партія), медицині (стійка комбінація симптомів), проєктуванні (алгоритм вирішення завдання). Але найчастіше він застосовується у дизайні. Це пояснюється простотою його створення, універсальністю і адаптивністю.

Що таке патерни у дизайні

Патерн часто використовують як елемент корпоративного стилю. Дизайнери створюють унікальні прості візерунки або складні малюнки в єдиному стилі, щоб зробити компанію відомішою. Вони можуть бути як фоновим зображенням, так і доповнювати основний дизайн.

Фішкою патернів є послідовність фігур, яка може повторюватися до нескінченності. У графічному дизайні зустрічаються переважно безшовні патерни, тобто вони не мають меж, а точки початку і кінця малюнка збігаються. Це дозволяє масштабувати візерунок, використовувати його на будь-яких носіях і візуальних об'єктах.

Навіщо потрібний патерн у дизайні

Патерн використовується як фонове зображення або декоративний елемент, необхідний для акценту, привернення уваги. Його головне завдання полягає у формуванні позитивного враження, що важливо в айдентиці.

Так само, як і логотип, патерн впливає на впізнаваність компанії і лояльність споживачів. Під час його створення використовують компоненти фірмового стилю, тому можна легко впізнати бренд за візерунком.

Патерни дозволяють показати напрям діяльності компанії, відобразити особливості продукту, передати настрій.

Вони активно використовуються для оформлення паковання, мерчу, уніформи, сайтів, рекламних матеріалів, інтер'єру.

Чим патерн відрізняється від текстури

Часто ці елементи дизайну не розрізняють. Але текстура є реалістичною імітацією поверхні будь-якого матеріалу (мармур, шкіра, трава, дерево, скло). Таке зображення є однорідним, як і патерн, але його не можна збільшити чи зменшити без погіршення якості малюнка. А ось патерн не має чіткого розміру і меж, може повторюватися нескінченно.

До того ж, з текстури можна зробити патерн. Для цього треба відрізати невеликий фрагмент зображення, зробити ретуш і поєднати його з такими ж елементами.

pattern

Які бувають патерни

Сучасний графічний дизайн передбачає створення патернів у різних стилях. Це можуть бути не лише трикутники чи квадрати, а й елементи логотипу, персонажі, природа.

Залежно від зображення розрізняють такі види патернів:

pattern

Геометричний. Тут переплітаються різні фігури. Форма може бути та сама або різні (наприклад, трикутники і кола). Найвідомішим у світі таким патерном є візерунок кілта – шотландського національного одягу, що налічує близько 3000 різновидів.

pattern

Абстрактний. Складається з елементів, які не несуть жодного смислового навантаження, але відображають певну стилістику чи бачення. Це дозволяє додати в дизайн нотку сучасного мистецтва. До того ж, такі зображення часто бувають дуже насиченими.

pattern

Мінімалістичний. Такий патерн лаконічний. Він містить мало деталей і багато простору, тому акцентує на важливому. Водночас, простий символ має підкреслювати загальну стилістику.

pattern

З персонажами. Це незвичайний патерн із зображенням різних істот, персонажів, людей і тварин. Часто використовується у дизайні товарів для дітей.

pattern

З логотипу. Для створення цього патерну беруть елементи лого. Такий візерунок асоціюється з брендом та покращує імідж компанії.

pattern

Типографіка. В основі патерну лежать букви, цифри і слова. Зокрема, можна використовувати літери логотипу зі збереженням фірмового шрифту чи фразу, яка передає філософію чи цінності бренду.

Патерни мають великий творчий потенціал. Дизайнери можуть вибрати будь-який символ або зображення для створення цікавого візерунка. Причому зробити його можна різних розмірів, обрізати як завгодно і нанести на будь-який об'єкт.

pattern

Як застосувати патерн

Візерунки допомагають зробити фірмовий стиль компанії унікальним. З їхньою допомогою можна виділитись серед конкурентів, урізноманітнити оформлення сайтів, щоб зробити його приємнішим для відвідувачів, декорувати сувенірну продукцію, паковання товарів, інтер'єр, одяг, а також презентувати нові продукти.

Приклади патернів:

Вебдизайн

Патерн робить сайти, блоги та інтернет-магазини привабливішими, надає їм унікальності, допомагає впорядкувати зовнішній вигляд сторінок. Особливо популярне використання візерунків для фону, художніх патернів – для створення певної стилістики, геометричних форм – для декору.

pattern

Фірмовий стиль

Унікальний візерунок для оформлення продукції та інтер'єру застосовують багато брендів (наприклад, Fendi, Burberry, Missoni). Це дозволяє підвищити впізнаваність, додати цінності, донести до аудиторії характер і суть бізнесу. Патерн зустрічається у логотипах, дизайні корпоративних сайтів, на пакованні, поліграфічній продукції, рекламних матеріалах.

pattern

Паковання

Це додатковий інструмент просування товарів. Візерунок помітний, виділяється на тлі іншої продукції і ідентифікує бренд. А гарний пакет чи стильну коробочку клієнт може використовувати у майбутньому, тим самим рекламуючи продукт і компанію.

pattern

Одяг

Шотландська клітинка, горошок, так званий грецький орнамент – відомі багатьом принти, які є патернами.

pattern

Інтер'єр

Для оформлення стін і підлоги використовують різні матеріали з унікальним малюнком (шпалери з квіточками або геометричними фігурами, імітаціями цегли, каменю, дерева тощо).

pattern

Презентації

Патерн допомагає презентувати компанію чи продукт. Його можна вивести на екран або використовувати під час створення банера. Такий підхід дає змогу привабити цільову аудиторію.

pattern

Як створити патерн

Такий важливий елемент фірмового стилю, як патерн, допомагає оживити дизайн і підкреслити індивідуальність компанії. Але щоб він виконував свої функції, недостатньо взяти будь-які геометричні фігури і поставити їх у певному порядку. Візерунок має відображати суть бренду, працювати на впізнаваність і імідж, а отже підбирати для нього символи треба грамотно. До того ж, краще використовувати лаконічні зображення, які не будуть напружувати споживачів.

3 способи створити патерн:

pattern

за допомогою онлайн-генераторів – прості дизайни на основі шаблонів;

pattern

у програмах Figma, Adobe Photoshop або Illustrator – цікаві рішення, але за умови володіння певними знаннями і навичками;

pattern

замовлення в дизайн-студії – унікальні фірмові патерни з урахуванням особливостей бізнесу і побажань замовника.

Під час створення патерну можна використовувати квадрати, кола, трикутники та інші фігури, різні лінії, рослинні елементи, зображення тварин, казкових істот тощо. Найлегше поєднувати геометричні форми, але тоді малюнок буде простим. Для отримання цікавішого візерунка треба вибирати нестандартні елементи, а якщо вони асиметричні, необхідно ретельно продумати схему розміщення.

Патерн – це цінний дизайнерський інструмент для створення унікального фірмового стилю будь-якої компанії. Візерунок містить набір візуальних елементів, які викликають асоціації з певним брендом і формують позитивне враження про нього. І це можна ефективно використовувати у маркетингу, просуванні послуг чи рекламі товарів.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 1

Середня оцінка 1 / 5