→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Місія компанії

56

Оцінили: 12

Зміст:
Розмір шрифту:

Місія компанії

Місія - основна причина створення бренду, виражена в одному або кількох реченнях. Як правило, відображає не фінансові плани, а сенс буття компанії: який слід бренд прагне залишити в історії, яку користь приносить клієнтам, чого хоче досягти.

Що бізнесу дає заяву про місію компанії

Місія є коротким поясненням компанії: "Для чого ми створені?". Вона допомагає компанії стати зрозумілою та привабливішою для потенційних покупців. Заява про місію потрібна, щоб:

  • закласти засади ідентичності компанії;
  • зміцнити бренд та забезпечити бачення майбутнього компанії;
  • окреслити орієнтири у розвиток корпоративної культури;
  • залучити таланти та об'єднати зусилля всіх співробітників для досягнення довгострокової мети;
  • мотивувати поточних співробітників та підвищити їх продуктивність.

Заява про місію забезпечує стратегію та філософію бренду, які можна застосувати до будь-якої ситуації всередині компанії.

myssyya

Якою має бути заява про місію

Ефективні заяви про місію містять чотири ключові елементи: цінність, натхнення, правдоподібність та конкретність. Заява має бути переконливою, лаконічною, ясною, стратегічною, досяжною і унікальною.

Бренд має чітко розуміти, що намагається повідомити цільову аудиторію. Багато компаній створюють заяву про місію, відмінну від їхніх справжніх цінностей, і припускаються великої помилки: місія має бути правдивою, реалістичною та узгодженою з цілями бренду.

Заява про місію повинна відображати кожен аспект бізнесу: асортимент та характер продуктів, рівень цін, якість, обслуговування, становище на ринку, потенціал зростання, відносини з клієнтами, співробітниками та постачальниками.

Важливо: місія не може бути про гроші . Що, крім грошей, поєднує людей навколо вашого бренду чи компанії? Чому ви почали робити те, що ви робите?

Цікаво знати: поганий приклад місії Бренда – місія компанії Apple. Технологічна компанія лише перераховує список своєї ключової продукції і ніяк не торкається клієнтів, не поспішає поділитися баченням щодо свого справжнього призначення:

«Apple прагне запропонувати кращі комп'ютерні технології студентам, вчителям, людям творчих професій та споживачам всього світу за допомогою своїх інноваційних апаратних рішень, програмного забезпечення та мережевих додатків».

myssyya

У чому різниця між місією, візією, метою та цінностями бренду

Єдиного визначення місії, візії, цілей та цінностей не існує навіть у професійних колах — і, можливо, в цьому причина плутанини між цими поняттями.

myssyya
Місія – пояснення «Для чого ми існуємо?». Це філософія, яка побудована на цінностях бренду.
myssyya
Візія - уявлення про те , чого компанія розраховує досягти і як стати в майбутньому.
myssyya
Ціль — досяжний результат. В ідеалі ціль виявляється у конкретних показниках, які мають бути реалізовані до певного часу. Наприклад, "вивести на ринок новий вид сиру в першому кварталі 2024 року".
myssyya
Цінності — це умовний перелік правил, за якими існує компанія. Ці положення є обов'язковими для виконання всіма співробітниками від прибиральниці до директора.

 

myssyya

Запитання перед складанням місії бренду

Щоб скласти ефектну заяву про місію, необхідно відповісти на низку запитань:

myssyya
Чому ви займаєтеся бізнесом? Чого хочете для себе та своїх клієнтів?
myssyya
Хто ваші клієнти? Що ви можете зробити для них, щоб вплинути на їхнє життя/кар'єру/бізнес?
myssyya
У чому цінність ваших продуктів та послуг? Які фактори визначають ціну та якість? Наприклад, компанія Patagonia пропонує одяг для активних видів спорту. Її місія — створювати якісну продукцію та зменшувати негативний вплив на екологію. Щоб відповідати заявленій місії, Patagonia виробляє одяг за спеціальною технологією, яка гарантує їй роки експлуатації. Також компанія забезпечує безкоштовний ремонт своїх товарів.
myssyya
Який рівень обслуговування ви надаєте?
myssyya
У чому ваші ключові відмінності від конкурентів? Як можна використовувати слабкі сторони конкурентів у своїх інтересах?
myssyya
Якою філософією та цінностями ви керуєтеся?

Найпростіша формула написання заяви про місію – хто ми, що ми робимо, для кого ми це робимо, як ми це робимо і чому ми це робимо .

myssyya

Як зробити ефективну заяву про місію

Щоб написати заяву про місію, яка «вистрілить», необхідно:

myssyya
визначити цільовий ринок, ЦА компанії;
myssyya
з'ясувати, що робить бізнес унікальним та забезпечує його конкурентні переваги;
myssyya
залучити всіх пов'язаних з бізнесом та компанією, щоб скористатися ідеями колег та партнерів;
myssyya
провести мозковий штурм, обговорити кожну ідею та виділити найцікавіші з них.

Після брейнштормінгу кожен учасник має написати свою заяву про місію компанії, де він працює. Потім необхідно вибрати та об'єднати найкращі фрагменти. Готову заяву про місію важливо протестувати зі співробітниками — вони становлять важливу частину аудиторії, тому заява має знайти у них відгук.

Зрештою, потрібно максимально скоротити заяву про місію. Одного разу Мікеланджело Буонаротті запитали: "Як вам вдається створювати такі чудові статуї?", На що він відповів: "Я беру глибу мармуру і відсікаю від неї все зайве". Ваше завдання відсікти зайве. Оптимальна довжина клієнтської місії – 1–3 пропозиції.

Важливо: місію оновлюють у міру розвитку компанії чи під час значної зміни діяльності.

myssyya

Приклади найкращих заяв про місію

myssyya
Американський приватний некомерційний фонд TED: "Ідеї, гідні поширення".
myssyya
Глобальна соціальна мережа Facebook: «Надати людям можливість поділитися своїм життям з іншими та зробити світ більш відкритим та об'єднаним».
myssyya
Американський взуттєвий рітейлер Zappos: "Забезпечувати для клієнтів найкращий сервіс, який тільки можливий".
myssyya
Німецька корпорація з виробництва спортивного одягу та взуття, найбільший виробник спортивного одягу в Європі Adidas: «Стати найкращим спортивним брендом у світі. ніколи не порівнювати кількість з якістю. Спортсмен завжди на першому місці.
myssyya
Найбільша міжнародна мережа оптової та роздрібної торгівлі Walmart: «Ми економимо людям гроші, щоб вони могли жити краще».
myssyya
Шведська виробничо-роздрібно-торговельна мережа з продажу меблів та товарів для дому IKEA: «Створювати найкраще життя для багатьох людей».
Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 12

Середня оцінка 4.7 / 5