Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Згідно з Американською асоціацією маркетингу, бренд — це ім'я, термін, дизайн, символ або будь-яка інша ознака, що відрізняє товар чи послугу одного продавця від пропозицій інших продавців.
Кембриджський словник дає таке визначення:
назва продукту, який виробляє чи продає певна компанія;
набір якостей, які люди пов'язують з тим чи іншим продуктом або організацією;
набір властивостей, які люди пов'язують з конкретною людиною, або уявлення про себе, яке людина намагається донести іншим.
Investopedia: «Бренд — це невловима маркетингова чи бізнес-концепція, яка допомагає людям ідентифікувати компанію, продукт чи людину».
Суспільство звикло сприймати бренд як щось величезне, з мільйонними бюджетами і тисячами співробітників. Але зараз уже не так важливо, наскільки бренд є об'ємним — він може бути й маленьким, але водночас з лояльною аудиторією.
Перші ознаки брендування виникли, коли скотарі почали гарячим тавром випалювати на шкірі тварин свій «фірмовий» знак. З давньоскандинавської мови слово «брандр» перекладається як «спалювати, випалювати». До 1500-х років таврувати худобу стало звичною справою — так позначали право власності і ранчо, на якому його вирощували.
Сучасне брендування стало відповіддю на появу великої кількості схожих товарів. У 1950-х роках у великих компаній, таких як Procter and Gamble, General Foods і Unilever, виникла потреба у створенні унікального образу продукту, щоб виділити його із загальної маси і надати йому ідентичності.
Бренд містить репутаційні і емоційні компоненти, пов'язані з почуттями і асоціаціями споживачів. Ключові складові бренду – це:
Маркетологи, автори книги Marketing Management Філіп Котлер та Кевін Келлер визначають продукти, як «все, що може бути запропоноване ринку для задоволення бажання чи потреби, зокрема матеріальні товари, послуги, досвід, події, люди, місця, майно, організації, інформація та ідеї».
Продуктом може бути будь-що: проживання у готелі, переліт, мовні курси, одяг, продукти харчування і засоби особистої гігієни.
Наприклад, вода з підземних джерел – безкоштовний ресурс до моменту, поки люди і компанії починають її комерційне використання: продаж у пляшках та інших ємностях. Щоб переконати людей купувати певний вид води, компанії працюють над формуванням брендів, кожен із яких акцентує увагу на своїх ключових якостях і властивостях.
Продукт «вода» стає брендом, коли у людей при згадці конкретного товару виникає певний образ і формується певне враження, причому популярність бренду може зростати чи падати.
Бренд допомагає зробити компанію відомою і виділити продукт серед конкурентів. З його допомогою можна створити додаткову цінність, щоб підвищити вартість продукту і збільшити продажі.
Бренд - це важливий маркетинговий інструмент, що виводить конкуренцію на новий рівень і підкреслює унікальність бізнесу.
Брендинг – мистецтво формування ідентичності, яка відрізняє продукт від конкурентів і встановлює зв'язок з цільовою аудиторією. Це стратегія, яку розробляє компанія чи людина, щоб допомогти споживачам швидко ідентифікувати товари і послуги. Ще одне завдання брендингу — визначити причину, через яку люди віддають перевагу товару продуктам конкурентів.
Існує шкала довіри Едельмана – дослідження, яке останні 22 роки проводять аналітики. Вони опитують велику кількість людей у світі і з'ясовують, кому вони довіряють найбільше: уряду, медіа чи бізнесу/брендам. Останні два роки результати дослідження показують, що довіру найбільше викликають бренди.
Ці історії доводять: легенда бренду допомагає налагодити зв'язок зі споживачем і підвищити продажі. Саме завдяки емоційним асоціаціям і комунікації, що вибудовується, клієнти роблять вибір на користь певного продукту. Крім того, вважається, що більше важливих для людей емоцій викликає бренд, то більше грошей за нього готові платити.