→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Жовтий логотип, як елемент айдентики компанії

147

Оцінили: 32

Зміст:
Розмір шрифту:

Жовтий логотип, як елемент айдентики компанії

Колір – це перше, що помічає людське око. І лише потім він аналізує форму предмета, його властивості та якості. Дослідження показують, що від 60% до 80% людей ухвалюють рішення про купівлю, відштовхуючись від кольору товару чи його упаковки. Тому саме колір може створити продукт, так і повністю його знищити.

 

Цю статтю вирішили повністю присвятити жовтому кольору. Тут ви дізнаєтесь, якому бізнесу підходить жовтий логотип, якому він абсолютно протипоказаний. А ще розповідаємо все про психологію жовтого кольору, його енергетику та сприйняття його людиною на підсвідомому рівні.

Психоемоційне сприйняття жовтого кольору

Жовтий колір створює відчуття тепла, веселощів та радості. На підсвідомому рівні більшість людей асоціює його з чимось приємним та позитивним. Оскільки жовтий колір активізує праву півкулю мозку, його можна назвати кольором творчих людей.

Він має сильну стимулюючу дію на людину, спонукаючи її до дії. Але, на відміну від червоного кольору (який має схожий ефект), жовтий стимулює психіку набагато м'якше за рахунок відчуттів безтурботного щастя та безтурботної радості, які несе в собі. На відміну від червоного, у жовтій палітрі немає сексуального чи агресивного підтексту, що також пом'якшує його вплив.

Якщо ви хочете викликати гарний настрій та позитивні емоції та одночасно стимулювати людей до дії – жовтий буде ідеальним кольором для логотипу.

Жовтий колір здатний змінювати поведінку людини. Причому, як на кращий, так і на гірший бік.

Позитивна дія на психіку: підвищує концентрацію, покращує пам'ять, змушує людину зібратися з думками, організує, а також допомагає швидше приймати рішення. Будучи за своєю природою активним та енергійним кольором, жовтий налаштовує на відкритість та комунікабельність.

Важлива деталь: жовтий колір змінює візуальне сприйняття предмета. Поверхні або предмети такого кольору сприймаються як легші та тепліші. Тому навіть найбільші об'єкти в жовтому кольорі здаватимуться людині невагомими, а холодні здадуться набагато теплішими.

Негативний вплив на психіку: велика кількість жовтого кольору дуже втомлює психіку. Тривале знаходження у приміщенні жовтого кольору у найбільш сприйнятливих людей може викликати нудоту та головний біль. Перенасичення їм може спровокувати агресію, невроз, тривогу та занепокоєння.

І якщо маленький логотип жовтого кольору не може перенаситити психіку людини, то жовтий інтер'єр для цього має всі шанси. Тому необхідно свідомо підходити до оформлення інтер'єру офісу в жовтих тонах. Якщо це ваш корпоративний колір, не потрібно влаштовувати їм засилля простору. Цілком достатньо буде розставити яскраві акценти. Розглянемо докладніше значення жовтого кольору в інтер'єрі офісу.

Жовтий колір в офісі та його вплив на бізнес

Усі відтінки жовтого кольору відносяться до стихії Землі. А основні властивості Землі – турбота, збереження, заощадження та захист. Тому до цієї стихії належать усі види діяльності, так чи інакше пов'язані із підтримкою людей чи іншого бізнесу. Сюди відносяться страхові компанії, маркетингові фірми, соціальні служби, готельний бізнес, нерухомість, а також компанії, що займаються розробкою інтелектуальних програмних продуктів.

Вибираючи енергетично правильний колір для бізнесу, важливо відштовхуватися від матеріалу, що домінує у діяльності компанії. Наприклад, якщо фірма займається роботою землі або використовує її продукти, вона належить до земляної стихії і їй підходять всі відтінки жовтого і коричневого.

Це сільське господарство, будівельний чи складський бізнес, продаж будматеріалів, обробка каменю, видобуток корисних копалин, переробні заводи та підприємства тощо.

Чому так важливо враховувати належність кольору до певних сфер бізнесу? Бо якщо не враховувати, то можна викликати у людей жорсткий когнітивний дисонанс. Причину дискомфорту вони, найімовірніше, не знайдуть. Але обов'язково відчують, що щось тут явно не так. Будьте впевнені. А якщо людина відчуває каверзу, то про яку довіру до компанії може йти мова?

Тепер погляньмо на це з іншого боку. Коли ви використовуєте колір стихії вашого бізнесу – в інтер'єрі та айдентиці – людина відразу ж розуміє, з чим вона має справу. Йому навіть не треба читати написи при вході до офісу. Він уже на інтуїтивному рівні розуміє, чим займається компанія і до чого може спричинити взаємодію з нею. З огляду на жорстку конкуренцію на ринку, цей факт важливо розуміти та враховувати. Адже часто серед однотипних компаній/товарів/послуг клієнт випадково обирає саме ту, чий логотип і фірмовий стиль йому сподобався.

Як люди сприймають жовті логотипи та айдентику

Сприйняття жовтого кольору неоднакове у різних культурах. Тому при розробці дизайну жовтого логотипу та айдентики для зарубіжної компанії потрібно бути гранично уважним та звертати увагу на традиції та культуру іншої країни. Дивіться, наскільки відрізняється відношення до жовтого кольору у світі:

  • Європа – радість, щастя, веселощі, гарний настрій, бадьорість.
  • Близький Схід – щастя, процвітання, статки, багатство.
  • Індія – священний колір, символ торгівлі, удачі та успішного бізнесу.
  • Єгипет – колір жалоби, печалі, туги.
  • Китай – священний колір, імперський та королівський, пошана, мужність.
  • Японія - хоробрість, відвага, краса, витонченість, веселощі, аристократизм.
  • Латинська Америка – смерть, жалоба, похоронна процесія, горе.
  • Таїланд – королівський колір, втілення Буддизму, колір національного символу – квітки жовтої касії.

Як бачите, у деяких країнах сприйняття жовтих логотипів відрізняється кардинально. Тому коли ви розробляєте логотип для єгипетської чи латиноамериканської компанії (або товар із вашим логотипом піде на експорт до цих країн), жовтий колір краще не використовувати. Якщо ви не похоронне бюро, звичайно.

Значення жовтого кольору для бізнесу

Жовтий колір хоч і сприймається багатьма, як позитивний, бадьорий і сонячний, іноді може набувати негативної конотації. Розглянемо його плюси та мінуси для бізнесу.

Позитивне сприйняття у бізнесі: веселий, щасливий, грайливий, бадьорий, оптимістичний, надихаючий, впевнений, креативний, з ясним розумом, допомагає у прийнятті рішень, оригінальний, стимулюючий, академічний, аналітичний, мудрий, розумний, логічний та послідовний.

Негативне сприйняття у бізнесі: критичний, засуджуючий, надто аналітичний, нетерплячий, імпульсивний, егоїстичний, песимістичний, злісний, боягузливий, брехливий, беземоційний, безжальний, недостойний, неякісний.

Навіщо перераховувати всі ці негативні риси? Щоб прояснити ситуацію: далеко не кожен відтінок жовтого сприймається позитивно, яке надлишок може викликати психологічне відторгнення у споживачів.

Все ще сумніваєтеся, що відтінки жовтого кольору можуть викликати аудиторію кардинально різний емоційний відгук? Тоді розглянемо на прикладі.

  Світло-жовтий – досить ніжний та приглушений колір. Тому в логотипі його краще використовувати як тло. Передає відчуття ясності, привертає увагу та добре запам'ятовується.
     
  Цитриновий жовтий – подразнює психіку того, хто дивиться, тому частіше сприймається негативно. Створює відчуття несерйозного та поверхневого відношення, а також брехливості, нещирості та нестійкості.
     
  Золотисто-жовтий – загалом сприймається позитивно. Асоціюється з цікавістю та чутливістю. Але може мати негативну конотацію із почуттям самотності.
     
  Кремовий – нейтральний колір, що має неоднозначні конотації. Може сприйматися, як той, хто обнадіює і одночасно потребує підтримки. Часто створює відчуття небезпеки.
     
  Темно-жовтий – такий колір краще не використовувати у логотипі, оскільки більшість людей сприймає його вкрай негативно. Створює відчуття цинічності, меланхолії та депресії.
     
  Яскраво-жовтий – динамічний, кричущий та живий. Саме так сприймається цей відтінок жовтого. Створює відчуття веселощів, енергії та швидкості.
     
  Лимонний – бадьорий та позитивний відтінок. Чи не тисне на психіку, тому легко сприймається. Передає відчуття впевненості у своїх силах, а також дає емоцію гіперчутливості.

 

І це лише сім відтінків жовтого. Інші теж сприймаються по-різному. Щоб не помилитися з вибором ідеального відтінку, довірте дизайн жовтого логотипу професіоналам студії WeLoveBrands.

Якому бізнесу підходить логотип жовтого кольору

По частоті використання у логотипах компаній жовтий колір посідає почесне четверте місце після синього, чорного та червоного. Якщо одним сфер бізнесу він підходить ідеально, то в інших він здається зовсім недоречним. Розглянемо докладніше кому підходять жовті логотипи.

Енергетична промисловість – Енергія, динаміка

Жовтий колір має виражену динамічність і потужну енергетику. Тому його використання на логотипах енергетичних компаній ніби повідомляє: «З нашим паливом ваш автомобіль їхатиме ще швидше». До того ж, жовтий колір здалеку привертає увагу водіїв і приваблює своєю доброзичливістю.

 

Фастфуд – Швидкість, апетит

Світові гіганти мереж фастфуду обрали саме цей колір логотипу (або його частково використовували), щоб максимально чітко відобразити свою головну якість – швидкість приготування їжі. Додатковий плюс жовтих логотипів для фастфуду та закладів харчування у тому, що він привертає увагу, виглядає привітно та посилює почуття голоду. Більше того, у багатьох країнах (особливо в Північній та Південній Америці) жовтий колір має особливо сильні асоціації з їжею, оскільки це колір кукурудзи, маїсу та інших зернових культур. Якщо вам потрібно, щоб при одному погляді на логотип у людей починали текти слинки - жовтий безумовно ваш колір.

 

Комунікація та логістика – Доброзичливість, допомога

Жовтий колір асоціюється не лише з життєвою енергією та позитивом, а ще й із критичним мисленням та вмінням мислити логічно. Саме тому він так добре підходить логістичним компаніям. А відчуття відкритості, дружелюбності та бажання спілкуватися робить його відповідним кольором для ЗМІ та компаній, діяльність яких пов'язана з комунікацією.

 

Розваги та товари для дітей – Веселощі, радість, гра

Основні характеристики жовтого кольору – це всі ті якості, які асоціюються у нас з дітьми. Це розваги, забави, радість, сміх, веселощі, бадьорість, нестримна енергія та безтурботне щастя. Тому жовтий так часто використовують у логотипах дитячих товарів та в індустрії розваг. Якщо ви займаєтеся бізнесом у такій сфері та хочете, щоб компанія викликала веселі, позитивні та «смачні» асоціації, обирайте жовтий колір.

 

Сільське господарство – Урожай, достаток

Навряд чи якийсь колір може ще більше асоціюватися із сонцем, влітку та встиглим урожаєм, ніж жовтий колір. Саме тому його часто використовують у дизайні логотипів сільськогосподарських компаній. Більше того, жовтий дає відчуття доброти, турботи, тепла та щедрості. А це головні характеристики землеробства, фермерства та всього, що пов'язане із сільським господарством та людьми, які працюють у цій сфері.

 

Автомобілебудування – Швидкість, раціональність, логіка

Жовтий колір досить рідко використовують у автомобільній промисловості, тому логотипи такого кольору особливо помітні і вирізняються своєю яскравістю і натомість інших. До речі, жовтий привертає увагу людини набагато швидше, ніж будь-який колір. Тільки згадайте логотипи таких гігантів, як Феррарі, Шевроле та Катерпілар. До того ж, жовтий асоціюється зі швидкістю та новаторством – якостями, що вітаються в автомобільній промисловості.

 

Господарські товари – Мотивація до дії, легке рішення

Багато виробників госптоварів вибирають логотипи жовтого кольору, щоб привернути увагу покупців і на підсвідомому рівні мотивувати їх до певної дії – купівлі товару. Разом з тим таке лого натякає на те, що будь-які домашні справи за допомогою продукції цієї марки зробляться легко і просто. Навіть нудне прибирання (наприклад) може перетворитися на радісне, веселе заняття. Жовті логотипи госптоварів обіцяють, що допоможуть перетворити нудне побутове життя на свято. І це посилання працює.

 

Якому бізнесу не підходить логотип жовтого кольору

Як ви вже переконалися, є багато сфер бізнесу, яким жовтий лого підходить ідеально. Тепер розглянемо ті області, де його використання небажане.

Медицина

Доречність використання жовтого кольору в логотипах клінік, медичних центрів та аптек є сумнівною. Адже веселощі, щастя та радість – зовсім не ті емоції, які відчувають хворі люди. Та й у подібні заклади вони приходять зовсім не за розвагами та святковою атмосферою, а за професіоналізмом лікарів. Згущувати фарби, звичайно, також не потрібно. Але погодьтеся, у цьому контексті відтінки синього чи навіть зеленого здаються набагато доречнішими, ніж жовтий. Подивіться, як би виглядали логотипи клінік у жовтому кольорі:

 

Авіалінії

Логотипи авіакомпаній, виконані в жовтому монохромі, транслюватимуть зовсім не ті емоції та відчуття, які потрібні цільовій аудиторії. Вирушаючи у політ, люди хочуть відчувати професіоналізм пілотів, надійність та безпеку самого літака. За ці емоції відповідає синя палітра. А відчуття веселощів та безтурботності тут зовсім недоречні. Якщо без жовтого обійтися ніяк не можна, то використовуйте його як додатковий колір для розміщення акцентів. Подивіться, як логотипи відомих авіакомпаній виглядали б у жовтому монохромі:

 

Інформаційні технології

Жовті монохромні логотипи не прийнято використовувати у сфері IT. Очевидно, у цій галузі недоречною видається емоція розваги, безтурботності та імпульсивності. З іншого боку, якщо використовувати його як точкові вкраплення, то можна передати відчуття оптимізму, логічного мислення та креативності. Подивіться, як виглядали б жовті логотипи відомих IT компаній у монохромному жовтому кольорі:

Звичайно, ми не наполягаємо на повній відмові від використання жовтого кольору у логотипах таких компаній. Але закликаємо застосовувати його дозовано лише підкреслюючи деталі.

Бажаєте ідеальне лого для компанії у жовтому кольорі? Замовляйте дизайн логотипу у професійних дизайнерів WeLoveBrands.

Яким кольором доповнити жовтий логотип: найкращі поєднання кольорів

Хочете, щоб у логотипі був жовтий колір, але монохром здається занадто нудним? Отже, потрібно розбавити його додатковим кольором. Ми підібрали три колірні комбінації з жовтим, які здаються нам ідеальними.

  Жовтий та фіолетовий
Це класичне поєднання, яке не втрачає актуальності. Така комбінація викликає відчуття тепла, креативності та амбітності. До речі, саме це поєднання кольорів є у логотипі компанії Hallmark.
     
  Жовтий та зелений
Два природні відтінки, які так чудово доповнюють один одного. Зелений врівноважує потужну енергію та імпульсивність жовтого, а жовтий у свою чергу надає зеленому тепло та оптимізм. Відмінний приклад такого поєднання – лого BP (British Petroleum), John Deer та SubWay.
     
  Жовтий та чорний
Залежно від обраного жовтого відтінку, таке поєднання може сприйматися як динамічне і вишукане або агресивне і депресивне. Тому будьте обережні у підборі палітри. Але в будь-якому випадку такий контраст привертає увагу, адже не помітити його просто неможливо. Логотип компаній Nikon, Ferrari та Raiffeisen Bank – чудові приклади поєднання жовтого та чорного кольорів.

Найпопулярніші відтінки жовтого у дизайні логотипів

Різні відтінки жовтого кольору періодично змінюють один одного у модних тенденціях. Сьогодні найпопулярніші відтінки у дизайні жовтих логотипів – це:

  • Canary – м'який, ніжний та трохи приглушений відтінок жовтого кольору можна використовувати як тло.

  • Laser Lemon – енергійний та динамічний відтінок, який створює веселу та радісну атмосферу.

  • Supernova – насичений складний відтінок відмінно підійде як для фону, так і для самого лого. Виглядає дуже соковито, яскраво та стильно.

  • Mikado Yellow - відтінок з більш спокійною енергетикою, ніж попередній, але не менш насичений, цікавий, смачний і стильний.

Насправді стильний логотип можна зробити в будь-якому відтінку жовтого кольору. Все залежить від креативності, сміливості та унікального бачення. У наших дизайнерів таких здібностей – разом із професіоналізмом та почуттям стилю – хоч відбавляй. Хочете по-справжньому крутий логотип? Думаємо, тепер ви знаєте, де його замовити .

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 32

Середня оцінка 4.6 / 5