Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Незважаючи на позитивний ефект від процедур, і у ребрендингу, і у рестайлінгу є свої підводні камені. Але перш ніж розпочати їх розгляд, варто дати визначення кожному з понять, щоб розуміти різницю.
Ребрендинг як система заходів передбачає зміну бренду, зокрема його ідеології докорінно. У свою чергу, рестайлінг є складовою ребрендингу, оскільки зачіпає зміну лише атрибутів бренду, а ідеологія його споживання при цьому залишається незмінною.
Тобто, виходячи зі ступеня перетворень, ребрендинг є більш глибинним процесом, близьким по суті капітальним ремонтом: у цьому випадку повністю змінюється сама ідея бренду або цільова аудиторія. За такою ж аналогією рестайлінг можна порівняти з косметичним ремонтом: у цій площині зміни вносяться до елементів фірмового стилю (логотип, слоган, емблему торгової марки та ін. складові), упаковку, рекламні матеріали тощо.
При непрофесійному підході ребрендинг замість позитивного ефекту може призвести до негативних результатів. Така ймовірність виникає у таких випадках:
Невірно визначені причини, що послужили поштовхом |
|
Неправильно інтерпретовані дані, отримані на підставі внутрішнього (співробітники) та зовнішнього (клієнти) аудиту |
|
Складено помилкові прогнози щодо основних характеристик бренду (цільової аудиторії, цінового сегмента та ін.) |
Як результат, залежно від обсягу допущених помилок, економічне становище вашої компанії може серйозно погіршитися.
До того ж, не кожен маркетолог акцентує вашу увагу на тому, що впровадження рекомендованих ним оновлень має мати системний характер. Інакше ви нічого не досягнете.
Також важливо враховувати і вік бренду: від цього залежить сила емоційного зв'язку між вашим брендом і споживачем. Повірте, в деяких випадках краще взагалі відмовитися від ребрендингу на користь створення нового бренду «з нуля», щоб не марнувати ні час, ні гроші, ні залучені ресурси. Тому, якщо у вас немає 100% впевненості в тому, що меседж, адресований споживачам, збігається з реальним станом речей, то за ребрендинг не варто братися. Краще обмежитися легшою формою перетворень – рестайлінгом. Але й тут, своєю чергою, є деякі нюанси.
Головна дилема виникає щодо того, коли проводити рестайлінг. Всерйоз задуматися про це варто у таких випадках:
Відзначається падіння доходів компанії одночасно із зростанням кількості учасників ринку |
|
Виявляються помилки у початковому фірмовому стилі |
|
На ринку з'являються компанії зі схожим стилем |
При цьому ви повинні розуміти, що не існує універсального рецепту рестайлінгу. Кожен бренд має свій шлях оновлення візуальних ознак, і гонка за трендами тут недоречна. До речі, «освіжати» атрибути бренду рекомендується не рідше ніж раз на 5-6 років, якщо ви зацікавлені в тому, щоб ваша продукція залишалася затребуваною.
Також потрібно бути обережними у проведенні рестайлінгу щодо брендів, в основі ідеології яких лежать стабільність та традиції. Не продуманий до дрібниць рестайлінг може зашкодити впізнаваності торгової марки і похитнути впевненість щодо неї з боку цільових споживачів.
І насамкінець: щоб уникнути можливих проблем, для проведення робіт з ребрендингу та рестайлінгу треба вибирати досвідчених виконавців. І в цьому студія WeLoveBrands готова стати вашим надійним помічником.