→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Особистий бренд таргетолога: як підвищити свою затребуваність на ринку і збільшити кількість клієнтів

0

Оцінили: 0

Зміст:
Розмір шрифту:

Особистий бренд таргетолога: як підвищити свою затребуваність на ринку і збільшити кількість клієнтів

Будь-якому бізнесу потрібна реклама. Її використовують для просування невеликі локальні кав'ярні, стартапи з командою до десяти осіб та гіганти зі світовим ім'ям. За даними eMarketer, до кінця 2021 року світові витрати на інтернет-рекламу досягнуть 375 мільярдів доларів. А тому й попит на кваліфікованих таргетологів лише зростає.

Як знайти високооплачувану роботу, отримати можливість вибирати проекти самостійно і не жити від зарплати до зарплати? Як виділитися на тлі колег-конкурентів, отримувати більше клієнтів та збільшити вартість своїх послуг? Прокачуйте свій бренд. З чого розпочати, поділилися фахівці WeLoveBrands.

Персональний бренд: що це та навіщо він таргетологу?

Серед переваг роботи таргетологом — відсутність потреби у щоденному відвідуванні офісу, можливість гнучкого графіка або переходу на фріланс. Крім того, таргетинг — затребувана та добре оплачувана сфера. За даними кар'єрного порталу Work.ua, середня зарплата таргетолога в Україні – 15 тисяч гривень. У Києві роботодавці готові платити спеціалістам близько 20 тисяч.

При цьому є вакансії зі ставкою понад 50 тисяч гривень. Зараз на сайті таргетологів шукають 380 компаній, зарплата для фахівців сягає 120 тисяч гривень під час роботи в міжнародних компаніях. Для вакансій із вищим рівнем доходу потрібні додаткові навички: робота з контекстною рекламою, керівництво відділом таргетологів та інші.

Персональний брендинг дозволяє збільшити свою затребуваність на ринку послуг, краще заробляти за більш низького навантаження або заснувати своє агентство.

«Особистим брендом» називають образ, який закріплюється за вами у професійній спільноті. До нього можна віднести асоціацію з певною компанією, реалізовані проекти або імідж фахівця. Яскраві приклади сильного власного бренду — Річард Бренсон, Стів Джобс, Опра Вінфрі та Кім Кардаш'ян.

Ви працюєте у висококонкурентній сфері? Вартість ваших послуг вища за рейт середньостатистичного таргетолога? Отже, варто розвивати персональний бренд. У сфері послуг люди звикли робити ставку на ім'я та експертність фахівця. «Чорний квадрат» Малевича коштує мільйони доларів, бо роботу створив Малевич. Навряд чи хтось купить аналогічний арт-об'єкт, якщо квадрат намалюєте ви. А візит до популярного лікаря чи адвоката обійдеться людям набагато дорожче, ніж фахівця, про якого мало хто знає. Що не менш важливо, люди готові платити за ім'я — довіра, експертність та репутація коштують дорого.

targetologist-brand

Атрибути людини-бренду, які підвищують ваш попит на ринку послуг

Кожен фахівець має відмінні риси. У брендингу їх називають «атрибутами». До них відносяться: національність, ім'я або псевдонім, слоган, зовнішність, характер, досвід, скіли, досягнення та захоплення. Тільки 2-3 атрибути роблять вас унікальним на тлі інших таргетологів. Завдання бренд-менеджера — визначити такі атрибути, а потім зробити їх помітнішими для аудиторії в каналах просування фахівця.

Наприклад, ви налаштовували таргетовану рекламу для компаній, після чого трафік на їхній сайт збільшився на 60%. Або досягли мінімальної суми за клік по рекламному оголошенню. Також обіймали посаду таргетолога в компанії «великої четвірки». Ваш досвід у таргетингу — більше 10 років, з них 5 років як керівник відділу таргетологів. Це важливі та унікальні атрибути. Ще ви триразовий чемпіон у лижному спорті — це не так важливо для майбутніх клієнтів, але робить вас унікальним.

Знаходьте важливі та унікальні атрибути, які підвищать вашу цінність в очах майбутніх роботодавців та клієнтів, а також допоможуть виділитись на тлі конкурентів. Ваші сімейний статус, освіта та переконання не додадуть персональному бренду унікальності. Однак досвід і кар'єрні досягнення допоможуть досягти wow-ефекту.

Як побудувати власний бренд: метод архетипів

Ми впізнаємо серед тисяч образів корову Milka, зайця Duracell і клоуна McDonald's. Бренди зробили з них справжніх героїв: повністю продумали образ, манеру комунікації і навіть гумор. Щоб вас запам'ятали, важливо з нуля «виростити» свого героя. Або відповідати характеру одного із 12 архетипів за концепцією психолога Карла Юнга. Її активно використовують у маркетингу та брендингу.

targetologist-brand

У майбутньому архетипу відповідатимуть Tone of Voice (голос бренду) та навіть теми для постів чи статей. Кожен із 12 архетипів відповідає рушійній потребі та місії. Наприклад, якщо вас мотивує перспектива змінити життя людей на краще, ваш домінантний архетип — Герой.

Етапи формування особистого бренду

Почати створення особистого бренду необхідно з аналізу: який образ ви хочете сформувати у соціумі? Які асоціації має викликати ваше ім'я? Які ідеї ви бажаєте транслювати? На чому робитимете акцент при створенні контенту в соціальних мережах?

Не починайте просуватися без продуманого образу. Це фундамент персонального брендингу. Зробивши його неміцним, інші результати роботи з PR та розкручування можуть у будь-який момент обвалитися. Після формування особистого образу працюйте над охопленням та репутацією. Для цього:

  • розробите свій веб-сайт або landing page;

  • створіть профілі у соціальних мережах;

  • діліться корисним та експертним контентом;

  • публікуйте статті на галузевих ресурсах;

  • пишіть книги про таргетинг або запустіть навчальний курс;

  • виступайте на конференціях та форумах, а також зав'язуйте корисні знайомства на професійних заходах.

Починайте формувати особистий бренд із позиціонування та стратегії. Виберіть архетип, якому відповідатиме ваш бренд. Визначте місію, цінності та унікальні компетенції. Чим ви відрізняється від конкурентів? Які ідеї транслюватимете аудиторії?

Наприклад, мережа кінотеатрів «Планета Кіно» у 2019 році запустила нове позиціонування «ЦЕ ЩÖСЬ!». Цим «ЩÖСЬ» виступили складові бренду: хрусткий попкорн, технологічність кінотеатрів, емоції, які дарує мережа. «Планета Кіно» — це кінотеатр, де можна втекти від реальності та поринути у фантастичний світ фільмів — про друзів, зі сміхом, сльозами та попкорном. Це зрозумілий і подекуди не дуже світ. «Це ЩÖСЬ!».

Маркетинг-директор мережі Макс Бєлов поділився: «ЩÖСЬ — це те, що роблять для наших глядачів наші співробітники — починаючи від касирів квитків, кіномеханіків, контролерів, закінчуючи маркетологами та директорами кінотеатрів щодня все вище і вище піднімаючи планку якості. В рамках нового позиціонування розробили серію промо-роликів про Планета Кіно»: «це щось арт-хаусне», «це щось комедійне», «це щось голлівудське».

Наступний етап — зовнішня та внутрішня упаковка бренду. Сюди входять легенда бренду, головний меседж, піраміда обіцянок, а також фірмовий стиль та фотосесії. Завершальний етап формування персонального бренду — просування та комунікація: аудит каналів комунікації, розробка стратегії та контент-плану для кожної соціальної мережі.

Топ-3 помилки в особистому брендингу, які зведуть нанівець усі ваші зусилля

Особистий бренд — це не те, що ви говорите про себе. Це те, що про вас думають інші. Нерозуміння принципів побудови персонального бренду та недостатня компетентність призводять до «сливу» бюджету. Найпоширеніші помилки, які припускаються у формуванні особистого бренду новачки та фахівці низької кваліфікації — це:

  1. Відсутність персонального бренду як такого. Фахівці часто вважають, що особистий бренд потрібен лише зіркам шоу-бізнесу, спортсменам, політикам та журналістам. Насправді сьогодні недостатньо просто якісно виконувати свою роботу, щоб бути затребуваним та «дорогим» спеціалістом. Особистий бренд потрібний усім, потенційні клієнти яких користуються інтернетом.

  2. Нерозуміння поняття «особистий бренд». Багатьом здається, що бренд — це те, що фахівець говорить про себе, що транслює улюблений ТВ-канал або про вас написали в оплаченій публікації в ЗМІ. Персональний бренд — це асоціації з вами, яскравий образ, закріплений за вашою фігурою, а також те, що про вас говорять оточуючі.

  3. Відсутність комунікації з користувачами соціальних мереж. Важливо взаємодіяти зі своєю аудиторією, відповідати на коментарі, дякувати за позитивну критику та обробляти негативні повідомлення. Отримавши на свою адресу негативну критику, спробуйте розібратися, що викликало у користувача таку реакцію і чи можна покращити його ставлення до вас як до фахівця. Конструктивна критика буде корисною таргетологу, тому намагайтеся «вичавити» максимум корисного з діалогу з людиною, яка говорить по суті.

Персональне просування потрібно не для того, щоб отримувати тисячі позначок «Мені подобається» під постами свого сніданку. Розкрутка власного образу — це не спроба сказати світу «Дивися, я крутий, а ти — якось не дуже. Особистий бренд — це довгострокова інвестиція, гарант постійного потоку клієнтів, високого рівня доходів та вашої впізнаваності у Мережі. 

targetologist-brand

Як таргетологу реагувати на негативну критику

Негативна критика — найчастіше індикатор якості послуг. Якщо ви отримуєте погані відгуки, варто їх вивчити та опрацювати найпоширеніші проблеми. Якщо клієнт розчарований вашими послугами, зробіть так, щоб він публічно не почав псувати репутацію. У більшості випадків краще повернути кошти за таргетинг або зробити часткове повернення. Серед відгуків вчіться розглянути та взяти до уваги конструктивну критику — вона допоможе вам стати кращими.

Але є й зворотний бік медалі — фейкові негативні відгуки. Це оплачені відгуки про продукти та послуги конкурентів, які пишуть PR-агентства, SEO-студії, фрілансери чи власники бізнесу у вашій ніші. За даними CNN, приблизно кожен сьомий відгук на TripAdvisor — фейковий. Згідно з дослідженням The Washington Post, 61% оглядів продукції Amazon не відповідають правді.

Як правильно реагувати на негативну критику — правдиву чи фейкову, відправлену конкурентом? Відповідайте на відгук якнайшвидше, бажано протягом 24 годин з моменту отримання. Уникайте емоційних відповідей та конфліктів, але також не виправдовуйтесь. Впевніться, що ви правильно зрозуміли слова коментатора. Попросіть деталізувати, якщо користувач розписав не всі деталі або щось у коментарі залишилося незрозумілим.

Вибачтесь за негативний досвід. Важливо підкреслити, що кожен відгук, позитивний чи незадоволений, важливий для вас, оскільки він допомагає бізнесу зростати. Якщо ви хочете отримати додаткову інформацію від клієнта або глибше опрацювати його проблему, вкажіть адресу електронної пошти у відповіді на відгук, попросивши клієнта зв'язатися з вами. Використовуйте критику як можливість щось покращити у своєму виді діяльності. Якщо відгук фейковий, зверніться до служби підтримки Google.

targetologist-brand

Як прокачатися в таргетингу та персональному брендингу: добірка книг з прикладами та інсайтами

Розкрутка персонального бренду неможлива без постійного розвитку — як у брендингу, так і у своїй сфері та маркетингу в цілому. Як стати Стівом Джобсом чи Ілоном Маском у digital-маркетингу та створити сильний особистий бренд, навчить ця добірка книг. Вивчайте та впроваджуйте кращі практики.

«Супернавчання. Система освоєння будь-яких навичок: від вивчення мов до побудови кар'єри», Скотт Янг

Сьогодні самоосвіта та life-long learning — не забаганка чи факультатив, а гостра необхідність. Канадський письменник Скотт Янг у книзі ділиться 9 принципами, завдяки яким можна прискорити процес навчання. Популярність письменник отримав завдяки незвичайним авторським проектам із самонавчання. Програми письменник перевіряє на собі — наприклад, він за рік освоїв чотирирічний курс Computer Science в MIT, а також за аналогічний період вивчив чотири іноземні мови.

«Створіть власний бренд. Як знаходити можливості, розвиватися та виділятися», Юрген Саленбахер

Автор з досвідом викладання в Барселоні (IED), Люцерні (HSLU) та Стокгольмі (Hyper Island), Юрген Саленбахер допомагає професіоналам та командам визначити мотивацію, покращити кар'єрний шлях та «прокачати» особистість. У своїй книзі він пояснює, як розвивати творче мислення, пробуджувати творчі здібності та вигадувати цікаві бізнес-ідеї. Видання також навчить розробляти стратегію розвитку персонального бренду та правильно використати зворотний зв'язок аудиторії.

«Заразливий. Психологія сарафанного радіо. Як продукти та ідеї стають популярними», Йона Бергер

Йона Бергер — професор з маркетингу в Уортонській школі бізнесу при Пенсільванському університеті, бізнес-експерт та автор статей у найавторитетніших наукових журналах. Його книга про те, що робить речі популярними, або «заразними». Чому ми говоримо про певні продукти та ідеї більше, ніж про інші? Чому деякі історії поширюються швидше за інших? І що робить контент у Мережі вірусним? Автор провів дослідження та надав переконливі приклади з життя. Наприклад, чому дорогий стейк став більш популярним у порівнянні зі скромними аналогами або чому антинаркотичні кампанії провокують зростання прийому наркотиків.

targetologist-brand

«Огілві про рекламу», Девід Огілві

Девід Огілві — «батько реклами», найвидатніший копірайтер світу, засновник великих рекламних агентств "‎Ogilvy & Mather"‎ і "‎Ógilvy PR"‎. Журнал Time назвав Огілві «найавторитетнішим фахівцем з реклами». Серед клієнтів його агенцій — Adidas, Coca-Cola, Ford, Gillette, Kodak, Nestlé, Siemens, The New York Times и Vodafone.

Крім того, Огілві консультував великі компанії — бренд годинника Omega заплатив йому 25 тисяч доларів за 4-денні консультації щодо покращення рекламного образу. У книзі фахівець розповідає, як створити рекламу, яка продаватиме, як залучити та утримати клієнтів, а також дає поради щодо управління рекламним агентством.

«Не роби цього. Тайм-менеджмент для творчих людей», Дональд Рос

Як підкорювати дедлайни та більше встигати? Як перестати почуватися загнаним конем? Як знаходити час на справді важливі завдання? Дональд Рос, друкар, лектор Королівської академії мистецтв Нідерландів і творець програми для смартфонів ToDon’tList пропонує авторську методику списку «не справ».

targetologist-brand

Навчившись говорити «ні» одним завданням, ви звільните час для іншого. Виявляється, для успішного тайм-менеджменту не потрібно детально планувати майбутній тиждень. Достатньо виділити глобальні цілі і на основі цього робити свій вибір: що ви робитимете, а від чого відмовитеся.

Створення бренду «під ключ» в агенції WeLoveBrands

Особистий бренд — це інвестиція, яка працюватиме на вас у довгостроковій перспективі. Це інструмент пошуку нових партнерів та клієнтів. Це ваша «подушка безпеки» на випадок важких часів та непередбачених ситуацій. На початку локдауну 2020-го, в мережі кінотеатрів «Планета Кіно» оголосили про критичну ситуацію і запустили кампанію «Врятуй Планетку!». Співробітники стали продавати квитки на період «після карантину». Квитки у вигляді сертифікатів продавали за знижкою, антикризову комунікацію бренду захоплено підхопили клієнти. Вона ж отримала три найпрестижніші нагороди в галузі маркетингових комунікацій Effie — два срібла та одне золото.

Бажаєте знаходити однодумців, майбутніх партнерів, інвесторів та просто класних людей? Зв'яжіться зі спеціалістами брендингової агенції WeLoveBrands для безкоштовної консультації щодо вашого проекту та для обговорення деталей майбутньої співпраці! 

Ми створюємо логотип, фірмовий стиль та формуємо торгову пропозицію. Розробляємо стратегію та контент-план для Instagram, Facebook, Pinterest та YouTube. Робимо ребрендинг існуючого бізнесу. До дрібниць продумуємо імідж та вивчаємо цільову аудиторію. Робимо краще та ефектніше, ніж у конкурентів. Знаходьте нових клієнтів через власну індивідуальність з WeLoveBrands!

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 0

Середня оцінка 0 / 5