Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
В одній і тій самій клініці в одного стоматолога години прийому розписані на кілька місяців наперед, а в іншого фахівця аналогічного рівня та освіти можуть бути «вікна». Інший приклад: дантист, переходячи на нове місце роботи, «уводить» за собою більшу частину пацієнтів. Знайомо? З чим це пов'язано? Якби на вподобання пацієнтів впливала лише кваліфікація лікаря, такі явища явно траплялися б рідше. Очевидно, крім освіти та навичок існують й інші фактори, які сприяють затребуваності дантиста. Один із них — особистий бренд.
Як побудувати власний бренд, з чого почати та яких помилок варто уникати, поділилися фахівці WeLoveBrands. У статті ви також знайдете добірку книг для новачків та тих, хто хоче прокачати свої знання у персональному брендингу чи шукає кейси зі сфери свого бізнесу.
У 1937 році в книзі «Думай та багатій» Наполеон Хілл (Napoleon Hill), автор серії книг про успіх, вперше ввів у вжиток поняття «персонального бренду» та «автопозиціонування». Потім ці поняття розвинув американський письменник і гуру бізнесу Том Пітерс (Tom Peters) у статті «The Brand Called You». Пітерс визначив «персональний бренд» як уявлення оточуючих про конкретну людину, наш особистий та професійний образ у свідомості інших людей, те, як вони бачать нас і сприймають. Також він назвав персональний брендинг «обіцянням цінності».
Особистий бренд — не слава та не кількість передплатників у соцмережах. Це впізнаваність, довіра до знань та досвіду. Це увага до слів та справ, можливість впливати та сприяти змінам у суспільстві. Це визнання, довіра та повага. Розрізняють особистий бренд, імідж та стиль.
Стиль — найвужче поняття; це сукупність ознак, властивих зовнішньому вигляду: одязі, взутті, аксесуарам та зачісці. Це елемент іміджу — образу людини у свідомості оточуючих, що складається з візуальної частини (стилю) та манери поведінки. У свою чергу, особистий бренд включає стиль, імідж, компетентність та професійні якості, а також їхню цінність для суспільства.
Послуги стоматології поряд з пластичною та косметичною сферами — галузі медицини, що найдинамічніше розвиваються. Лише у Києві працює понад 80 стоматологічних клінік та приватних кабінетів. Розвиток галузі пов'язане зі зменшенням ролі державної стоматології, популярністю медичного туризму та ортодонтії, відносно невисоким порогом входу в бізнес. Разом із зростанням пропозиції на ринку помітно загострилася конкуренція. У боротьбі за пацієнтів важливо все: відомість та популярність клініки, впізнаваність особистих брендів стоматологів. Особистий бренд стоматолога:
підвищує довіру пацієнтів;
виділяє серед колег;
надає та демонструє конкурентні переваги;
приваблює нових та утримує поточних клієнтів;
збільшує середній чек клініки чи приватного кабінету;
розширює географію діяльності;
підвищує лояльність до медичного закладу;
збільшує впізнаваність фахівця.
І головне — особистий бренд дарує свободу вибору та можливість реалізувати сміливі плани. Стоматолог із сильним особистим брендом може вибирати цікаву та високооплачувану роботу або відкрити власний бізнес.
Не всім подобається надмірна публічність. Відомій персони доводиться постійно контролювати поведінку та висловлювання. Необережні фрази та вчинки можуть викликати агресивну реакцію та засудження, негативно позначитися на бізнесі та доходах лікаря чи клініки. Крім того, на просування бренду в Мережі йде багато часу. Контент важливо регулярно оновлювати, щоб потрапляти до розділу рекомендацій та підтримувати високі охоплення. Сайти також потрібно постійно освіжати, інакше вони втрачають позиції в пошукових системах.
Брендинг любить регулярність та послідовність. Якось обране позиціонування бренду доводиться підтримувати, а різкі зміни можуть призвести до втрати помітної частини прихильників.
Одне з визначень власного бренду свідчить: власний бренд — сукупність навичок та індивідуальних особливостей людини, які виявляються у взаємодії з іншими людьми та у трудовій діяльності. Іншими словами, це набір атрибутів або складові людини-бренду.
Частина атрибутів визначає особистість. Це вік, стать, соціально-економічне становище та особисті якості. Друга частина характеризує професійні та ділові якості: освіта, кваліфікація, навички та здібності. Важливі складові — зовнішні дані, цінності та ідеали, конкурентні переваги та особиста історія.
На початку відбираються найбільш характерні атрибути, які демонструють цінність та унікальність, потім з них складається цілісний образ лікаря-стоматолога. Найчастіше людина і сама не знає, на які свої якості краще наголосити. Створити єдину картину допомагає метод архетипів.
Для формування стійкого образу використовують метод архетипів. Карл Юнг запровадив поняття архетипів позначення типових підсвідомих моделей поведінки людини. У сучасній психології архетипи роз'яснюють відмінності у характерах, причини конфліктів, а у брендингу — допомагають створити чіткий образ у власних очах споживачів. Наприклад, компанія Lego у просуванні бренду звертається до творчого початку за допомогою архетипу «Творець». Rolls-Royce, використовуючи архетип «Правитель», підкреслює статус і владу власників автомобілів марки. Harley-Davidson звертається до архетипу «Бунтар».
Найчастіше образ формують кілька архетипів, один із яких є домінуючим. При виборі архетипів аналізують типові потреби цільової аудиторії, яким суспільство хоче бачити громадського діяча чи представника певної професії. Ідеальний образ медичних працівників загалом, і стоматологів зокрема — компетентний професіонал зі спеціальною освітою, великою базою знань, мудрий та дбайливий. У створенні особистого бренду стоматолога використовують наведені архетипи у такій послідовності:
«Мудрець» (Sage). Мудреці відрізняються об'єктивним аналізом ситуації. Завжди знаходять найкращий спосіб вирішення проблеми. Мають знання і мудрість. Вони допитливі і продумують все до дрібниць, прагнуть об'єктивності та справедливості. Докопуються до істини та працюють на перспективу. Усуваються від конфліктів, діють чесно та об'єктивно. Відрізняються розвиненою інтуїцією, у всьому мають власну думку. Мудреці завжди спокійні та незворушні. Негативні риси архетипу «Мудрець»: раціональність, часом навіть байдужість, а також відсутність емпатії. Їх компенсують за допомогою архетипу «Дбайливий» — саме тих якостей, яких потребує більшість пацієнтів.
«Дбайливий» (Caregiver). Дбайливими рухає співчуття та бажання допомагати людям. Щедрість, співчуття, самопожертву та діяльність на благо інших — їх характерні риси.
«Герой» (Hero). В очах пацієнтів стоматологи часто постають рішучими та сміливими Героями. Герої діють відповідно до своїх правил, їх кабінет — поле бою, у якому проблеми вимагають рішучих і оперативних дій. Завдання героя — зробити світ ідеальним. Це архетип енергійних, дисциплінованих, зосереджених та рішучих людей. Герої допомагають у важких та рятують у безвихідних ситуаціях. Вони захищають слабких, вразливих та хворих.
«Маг» (Magician). Всі ми розраховуємо на кваліфіковане лікування та одночасно — на чудове зцілення. Очікуємо побачити спеціаліста з фундаментальними знаннями та чарівними руками. Всі нові технології та сучасне обладнання для нас — вже маленьке диво. Тому внести нотки магії в образ стоматолога — завжди виграшне рішення.
Для встановлення контактів з пацієнтом стоматологу не завадить також архетип «Славний малий», а в деяких випадках, якщо від пацієнта вимагається чітке виконання призначень лікаря та жорстка дисципліна — «Правителя». Визначити, які архетипи відповідають вашим професійним та особистим якостям, можна за допомогою спеціальних тестів. Грамотно побудувати власний бренд на основі архетипів допоможуть фахівці студії WeLoveBrands.
Клініки стоматології вже давно просувають власні бренди в Інтернеті. Особисті бренди стоматологів — для багатьох справа нова. Одні стоматологи намагаються розвивати бренди самостійно, інші доручають просування друзям та знайомим. Комусь вдається відразу знайти правильний тон, але найчастіше відсутність знань та досвіду призводить до помилок. Наводимо типові з них:
Розповідати все «як є». Іноді лікарям здається, що варто лише розповісти про себе в соцмережах, і одразу прийде популярність. Насправді подобається той, хто присвячує своєму бренду час та увагу, хто зумів «достукатися» до сердець, хто постійно працює над собою. Щоб знайти правильні слова та методи комунікації з аудиторією, потрібно визначити цілі, обміркувати образ, манеру поведінки та спілкування.
Повністю підлаштовуватись під аудиторію. Протилежність першої помилки — загравати перед передплатниками, намагатися пристосувати контент під їхні смаки. Людей приваблюють сильні характери із чіткою позицією. Особистий бренд має виділяти власника. Тільки так можна заслужити повагу та довіру інтернет-користувачів та клієнтів у реальному житті.
Усунути і замкнути. Багато хто вважає публічність та відкритість лінією поведінки фриків та диваків. Найчастіше люди вважають своє життя нецікавим і не хочуть виставляти його напоказ, обмежуючись демонстрацією професійного боку життя. Просування власного бренду несумісне із замкнутістю. Публіку цікавить особистість, а не робот. Для них важливі історії, почуття, трансляція невдач та способи вирішення негативних ситуацій.
Надмірно скромничати. «Я ще не готовий, я не цікавий людям, мені ще потрібно розвиватися та набиратися досвіду...» — таке мислення є великою помилкою. Навіть молодий стоматолог може знайти аудиторію, знайомити людей із фактами та захоплюючими історіями. Найкраща тактика — розвивати бренд та розвиватися разом з ним.
Все робити самостійно. Для побудови та розвитку успішного бренду потрібно володіти знаннями в галузі маркетингу, брендингу, психології та SMM, знати основи копірайтингу та фотомистецтва. Бути «універсалом» дано не всім. Крім того, людям часто властиві зайва самокритичність чи навпаки, надмірна самовпевненість.
Вилучитись з процесу. Довіряти фахівцям не означає повністю відійти від роботи над брендом. Потрібно постійно спілкуватися з аудиторією, відповідати на запитання та коментарі, а також опрацьовувати запити на сайті або в Direct.
Розраховувати на швидкий результат. Приклади показують, що власний бренд не приносить нагальні результати. Іноді просування займає півроку, іноді рік і більше. Послугами стоматологів користуються щодня. Людина може довгий час ознайомлюватися з результатами робіт дантиста та відгуками пацієнтів. Через деякий час, якщо особистий бренд вселяє довіру, користувач обов'язково звернеться за допомогою.
Наполегливість, щирість, системна робота та допомога фахівців — обов'язкові складові під час створення та просування персонального бренду.
З тих пір, як Том Пітерс ввів і почав популяризацію поняття «особистий бренд», на тему персонального брендингу написано безліч книг. Їхня кількість прямо пропорційна важливості цього питання. Маркетологи студії WeLoveBrands зібрали п'ять найкращих книг про персональний брендинг.
Абетка побудови власного бренду, написана основоположником цього поняття. Головна ідея — як завдяки особистому бренду побудувати кар'єру та позбутися диктату начальства. Автор знайомить із можливими труднощами та вчить простіше дивитися на невдачі. Книжка допоможе всім, кому потрібно впорядкувати своє життя, зрозуміти себе, власну цінність та індивідуальність.
З цієї книги можна дізнатися, що особистий бренд — більше, ніж візитна картка та резюме. Автор розповідає, як розширити власний бренд через соціальні мережі, електронні дошки оголошень та онлайн-спільноти. Книга є покроковою інструкцією, яка допоможе виділитися серед конкурентів, створити професійний імідж та репутацію.
«Якщо ти не будуєш свій власний бренд, його «будують» за тебе». Книга про пошук свого шляху, місії та мети. Автори вчать, як розвинути креативність та унікальні якості, ідентифікувати себе в реальному житті та в Мережі.
Розповідь про те, як маркетинг у соціальних мережах допомагає зміцнити та розвинути бізнес. Автори на власному прикладі показують ефективність соціальних мереж, блогів та інших каналів інтернет-комунікацій. Книжка для тих, хто хоче навчитися розуміти потреби клієнтів, налагодити з ними конструктивний діалог та більше заробляти.
Ігор Манн — автор десяти бестселерів з маркетингу «Номер 1» — одна з найкращих енциклопедій з персонального брендингу. Книга містить практичні рекомендації та мінімум теорії. Корисні поради, що ґрунтуються на особистому досвіді автора, а також завдання допомагають кращому засвоєнню матеріалу.
Якщо ви — кваліфікований стоматолог, і потребуєте побудови успішної кар'єри, потоку нових пацієнтів, переходу на новий рівень, визнання в суспільстві, підвищення популярності клініки, рекомендуємо приступити до спільного створення та просування особистого бренду. Щоб побудувати успішний особистий бренд, ми:
проводимо консультацію та обговорюємо деталі;
визначаємо цілі персонального брендингу;
готуємо стратегію;
розробляємо унікальну пропозицію;
вивчаємо ринок, головних конкурентів та цільову аудиторію;
допомагаємо створити або оптимізувати веб-сайт та профілі в соцмережах;
вибудовуємо ефективні комунікації з ЦА.
Залишились питання? Бажаєте створити сильний особистий бренд та підвищити свій дохід? Зв'яжіться з нами за номером або залиште свій запит у чаті на сайті. Заробляйте більше з WeLoveBrands!