Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Всю суть стрімкого 21 століття відмінно характеризує фраза з безсмертного твору Льюїса Керрола «Аліса в Задзеркаллі», написаного в другій половині 19 століття: «Потрібно бігти з усіх ніг, щоб залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, необхідно бігти вдвічі швидше!».
Ці слова можна тлумачити як те, що сьогодні недостатньо бути просто майстром своєї справи. Для того, щоб люди почали приходити в ресторан тільки тому, що там творите ви, потрібно створити яскравий імідж, що викликає інтерес до вашої персони та підвищує лояльність клієнтів..
Якщо хочете дійсно досягти успіху і зробити так, щоб про вас заговорили, вам знадобиться особистий бренд шеф-кухаря. Це ваша репутація, образ в очах гостей, партнерів, те, що вони будуть думати та говорити, почувши ваше ім'я.
Важливо! Неможливо зробити ім'я впізнаваним з нуля, але можна підвищити попит на свій продукт, розробивши сильний персональний бренд.
Почнемо з визначення головного терміну – особистий бренд – сукупність того, що про вас думають конкуренти, клієнти, партнери, їхні емоції, що викликає ваша діяльність. Тобто це ваш образ, сформований у свідомості тих людей, з якими вам доводиться спілкуватися. За допомогою персонального бренду можна керувати думками інших людей, впливати на їхні почуття, демонструвати свої сильні риси, правильно їх презентувати.
Імідж – це частина особистого бренду, саме те, як шеф-кухар себе підносить. Формується він на домінуючих рисах характеру, архетипах, що переважають, властивості зовнішності, соціальні, культурні аспекти. Для формування іміджу значення мають також стиль та мода.
Персональний бренд шеф-кухаря запускає психологічний механізм, який спрацьовує щоразу, коли потенційний клієнт роздумує — зробити замовлення чи прийти в цей ресторан ще раз, чи скуштувати нову страву. Завдяки йому ви стаєте впізнаваним, людям здається, що вони давно і добре вас знають, тому довіряють вашій думці, таланту. А довіра — це 50% успіху, оскільки людина готова у такому разі платити більше.
Багато популярних людей — актори, співаки, політики — досягли успіху завдяки яскравому, продуманому до найдрібніших деталей особистому бренду.
Звичайно, не варто чекати миттєвих результатів, тобто ви використовуєте маркетинговий інструмент на перспективу. Оскільки у професійній ніші, яку ви займаєте, висока конкуренція, виділення своїх переваг, сильних якостей дозволить показати вас гостям, партнерам та роботодавцям як крутого профі, надійного та креативного.
А зараз розглянемо головне питання — навіщо особистий бренд шеф-кухарю? Спробуємо знайти відповідь із позиції гостя ресторану.
Переглядаючи в соціальних мережах рекламу різних закладів, ви напевно ловили себе на думці, що бачите те саме, ну або те, що багато кафе схожі один на одного. Так відбувається тому, що більшість ресторанів наголошують на меню, дизайні інтер'єру. Але вам, як гостю, потрібна довіра, саме вона підштовхне вас відвідати заклад та зробити замовлення. А довіру можна сформувати тільки до конкретної людини, бо яким би крутим не був дизайн, страви ми купуємо у шеф-кухаря, а отже, не захочемо сюди повертатися, якщо буде несмачно.
І ще один психологічний нюанс — гість повинен розуміти, що у будь-якій непередбаченій ситуації він може звернутися до конкретної людини — це надає впевненості, відчуття стабільності та спокою.
Таким чином, сильний особистий бренд шеф-кухаря допомагає залучати клієнтів, підвищувати довіру та лояльність аудиторії.
Персональний бренд дозволяє вирішувати комплекс завдань:
розвивати свою діяльність та розширювати клієнтську базу;
покращувати репутацію;
залишати позаду конкурентів;
підвищувати довіру гостей та, як наслідок, впізнаваність;
демонструвати свою експертність;
використовувати різні канали для просування послуг.
Цікавий факт! Ресторанний бізнес — це насамперед гостинність, адже гості приходять не до абстрактного закладу, а до конкретної людини.
Насамперед, особистий бренд — це можливість заявити про себе нестандартним способом, залучити якнайбільше гостей до закладу, поділитися своїми талантами та зав'язати знайомства, корисні для кар'єри та розвитку бізнесу.
Розвиваючи особистий бренд, ви досягаєте таких цілей:
формуєте певний образ і просуваєте його;
отримуєте визнання, відповідно, підвищуєте вартість своїх послуг;
виводьте свою кар'єру на новий рівень;
знижує витрати на просування бренду.
Особистий бренд шеф-кухаря — щасливий квиток на краще як для новачків у світі високої кухні, так і для досвідчених кулінарів. Це комплексний маркетинговий інструмент: з одного боку, він демонструє вашу експертність, переконуючи гостей платити більше за страви, а з іншого боку – допомагає заявити про себе та сформувати бездоганний імідж.
Але несправедливо позначити лише плюси персонального бренду. Його створення має й певні недоліки, адже потребує:
постійного контролю за своєю репутацією, іміджем, діями;
стресостійкості — ваші публікації та роботи будуть коментувати і не завжди приємними словами;
специфічних знань у сфері маркетингу.
Погодьтеся, що кожну роботу має виконувати професіонал. Якщо у вас чудово виходить творити смачні страви і презентувати їх, це не означає, що ви зможете добре займатися розвитком бренду. Щоб отримати відмінний результат, довірте створення образу студії WeLoveBrands, і ми зробимо так, щоб вашим талантом зацікавилися та про вас дізналися якнайбільше людей.
Психологи відзначають, що перше враження, сформоване протягом 30 секунд, найточніше і зазвичай не змінюється. Це означає, що ваш бренд повинен викликати одночасно яскраві та позитивні емоції, демонструвати сильні сторони, відображати ваші цінності як професійні, так і людські.
Перше враження формується лише на рівні емоцій. Ось чому так важливо викликати почуття в аудиторії, довести, що ціль вашої комунікації — не тільки прибуток, а й бажання догодити гостям.
Комунікація зі споживачами відбувається у соціальних мережах у вигляді контенту і з його допомогою можна вплинути на емоції та враження людей.
Як зацікавити аудиторію:
1. Показуйте себе. Розповідайте про те, що вас приваблює у житті, що подобається, а що навпаки — не подобається, ділитесь досвідом. Робити це можна у невеликих відео чи live-ефірах. Такий формат наочно продемонструє, що за кожною стравою стоїть жива людина. Головне — чітко продумуйте сценарій, текст та мету відео.
2. Публікуйте лаконічний, доступний контент. Це може бути флеш-інтерв'ю, під час якого шеф-кухар відповість на 5 коротких питань, наприклад, назве улюблену страву, найцікавішу на його погляд книгу, поділиться незвичайним рецептом. Короткі сторіс — сучасний, ефективний формат, який збільшить залучення аудиторії до вашого проекту.
3. Залучайте гостей до інтерактиву. Залучайте аудиторію до вашої роботи. Найсмачніший стейк — це чудово, але такі оголошення зустрічаються у кожному ресторані. Чому клієнт має обрати саме вас? Долучайте гостей до спільної справи — проведіть опитування на найкращу страву вашого закладу, дозвольте аудиторії сформувати меню. Постарайтеся, щоб опитування супроводжувалося коментарями шеф-кухаря, якісними фото.
4. Підготуйте унікальні фото. Знімки повинні бути авторськими і як би банально це не звучало — якісними. Забудьте про архіви стокових фотографій. Наразі не проблема знайти фотографа, який не за всі гроші світу проведе food-зйомку. Кожен знімок брендуйте — читачі соцмереж повинні розуміти, хто автор страв і в якому закладі їх можна спробувати. Це можна зробити за допомогою логотипу ресторану або елементу інтер'єру на фото. Обов'язково користуйтеся спеціальними програмами для обробки фотографій та фільтрами. З метою економії часу — допомога фотографа буде доречною.
5. Проводьте розіграші, акції, конкурси. Людям подобається отримувати призи та почуватися переможцями. Подібний формат створює відмінну залученість, і кількість учасників від події до події збільшуватиметься у геометричній прогресії.
Головна мета гейміфікації – персоналізувати увагу, виділити конкретну людину, виявити повагу, турботу, показати, що для вас важливий кожен гість.
Порада! Продумайте систему сертифікатів чи бонусну програму для постійних гостей.
Не варто боятися критики, сприймайте її як конструктивні зауваження, які реально можуть допомогти вашому бізнесу розвиватися. Намагайтеся оперативно відповідати на всі повідомлення у соцмережах. За добрі відгуки дякуйте, а якщо з'являється негатив, з'ясовуйте причину та по можливості вирішуйте ситуацію.
Також активно вибудовуйте особисті зв'язки. Пам'ятайте, що ваше оточення – це потужний канал просування бренду.
І, звичайно, розповідайте про свої здобутки, демонструйте свої роботи, нагороди, повідомляйте про участь в конкурсах.
Персональний бренд – це гармонійне поєднання особистого вкладу, а також зовнішніх ресурсів, які можна використовувати як допоміжні інструменти при розробці стратегії.
П'ять складових успішного персонального бренду:
експертність або майстерність – комплекс умінь, професійних навичок, які особливо виділяє ваша цільова аудиторія, слід визначити те, що стане вашим козирем, а також те, що варто освоїти;
індивідуальність – мова йде про ваші персональні якості, серед яких необхідно знайти найбільш яскраві і зробити їх вашою візитною карткою, наприклад, провокаційність, інноваційність – так ви не станете одним із багатьох кухарів, а виділитеся з натовпу;
репутація – думка клієнтів, партнерів, яким важливо керувати та відстежувати будь-які зміни, реагуючи на них;
популярність – ваша популярність серед кулінарних майстрів і те, чи гості закладу пов'язують ваше ім'я з вашою діяльністю;
навички співпраці – підтримка колег, союзників, наскільки ви вмієте залучати людей до вирішення своїх бізнес завдань.
Опрацювання цих пунктів дозволить вам виявити свої сильні та слабкі сторони, наголосити на перевагах і показати себе як креативного, вмілого кухаря. Ваша унікальність допоможе не лише відбудуватись від конкурентів, а й зацікавить споживачів.
У кожній людині є унікальна риса, що виділяє її серед інших людей. Це і є бренд-код, який допомагає сформувати стратегію розвитку, знайти власний, авторський стиль, розібратися, як подавати себе, продавати послуги, залучити цільову аудиторію, активно розвиватись у digital-просторі.
Бренд-код – поняття комплексне, що складається з:
користі, яку ви можете принести своєю діяльністю;
позиціонування – ваших унікальних, сильних сторін;
іміджу – манери поведінки, персонального стилю в одязі, мові, подачі страв;
місії – призначення персонального бренду;
бачення – стратегії розвитку бренду;
цінностей – правил життя, які мають бути співзвучні з цінностями цільової аудиторії.
Визначившись із усіма цими елементами, ви знайдете свій шлях. Таким чином, бренд-код – будівельний матеріал для дійсно сильного і яскравого образу з відмінними рисами, що запам'ятовуються.
Протягом життя кожна людина в залежності від ситуації, оточення, зовнішніх факторів використовує певні моделі поведінки. архетипи. Під час розробки особистого бренду також працюють із поведінковими програмами. Так ваш образ виходить живим, близьким до цільової аудиторії.
Що нам дає знання архетипів? Насамперед, людина краще розуміє свої вчинки, визначає бар'єри, які заважають подальшому розвитку, а також легше спілкуватися з людьми.
Використання архетипів допомагає досягти основної мети персональної стратегії – «зачепити» цільову аудиторію емоційно. Адже головна поведінкова програма людини будується на страхах, бажаннях, логіці, цінностях, соціальних засадах.
Для формування бренду вибирають домінуючу модель поведінки та за необхідності доповнюють її іншими.
Усього виділяють 4 групи архетипів:
Індивідуалізм. Характерні властивості – вдосконалення, допитливість, пізнання себе. Шеф-кухарі цієї категорії демонструють свій досвід, талант, експертність, новаторський підхід, роблять ставку на унікальні, авторські страви, сімейні цінності.
Зміни. Кухарі цієї групи люблять ризик, свободу, діють спонтанно. Такі фахівці вигідно підкреслюють свою креативність, нестандартне мислення, відмінно виконують непросту роботу, особливий акцент роблять на комфорт, емпатію, здатність відчувати гостя.
Стабільність . Характерні властивості – бездоганний порядок, дотримання традицій, чіткість дій, стійкість. Шеф-кухарі у цій категорії часто пропонують авторські методики, генерують цікаві ідеї, дбають про інших.
Зв'язок із іншими. Такі кулінари лояльні, товариські, енергійні, відкриті. Ставку роблять на враження, почуття, романтику, стосунки, а також доступні повсякденні предмети та речі.
Яскравий образ шеф-кухаря, що запам'ятовується, виходить тільки за умови, що змішуються кілька архетипів. У цьому важливо враховувати цінності цільової аудиторії, щоб залучити клієнтів, зацікавити їх, побудувати із нею довгострокові, довірчі відносини. Потім підбирається фірмовий стиль та дизайн кухарської форми, оформлення страв, візиток, сайту, логотипу.
Особистий бренд базується на смислах та цінностях. Тобто, перш ніж висувати на перший план свою унікальність і сильні сторони, необхідно визначити, чим ви будете корисні людям.
Слід поставити чіткі цілі, тобто відповісти на запитання, навіщо вам потрібен особистий бренд (підвищення впізнаваності, залучення нових клієнтів, збільшення вартості продукту, розширення кордонів у роботі тощо), а також провести аудит, а отже, вивчити конкурентів, свою цільову аудиторію з її потребами та бажаннями, розібратися, чим ви вже володієте і що ще потрібно для досягнення мети.
Що допоможе збудувати сильний особистий бренд:
Розробка стратегії.
На цьому етапі визначте, куди ви їдете, навіщо і що можете дати споживачам. Яка у вас місія та в чому ваша цінність? І тут не стільки про заробіток, скільки про нематеріальну частину бізнесу.
Визначитись з місією та опрацювати позиціонування допоможуть дані, отримані в ході вивчення трендів, конкурентів та ЦА. А знання архетипів дозволить отримати цікавий образ, що чіпляє за живе.
Продумування оформлення.
Щоб справити сильне враження на людей, слід подбати про упаковку, тобто внутрішні та зовнішні атрибути. Треба написати історію бренду, створити поле асоціацій, які викликатиме ваша діяльність, підготувати чітке та зрозуміле посилання для аудиторії, а також створити псевдонім, слоган, попрацювати з голосом, мімікою та жестами.
Вибудовування комунікації з аудиторією.
Просувати свій бренд можна через різні майданчики, включаючи соціальні мережі, YouTube, месенджери, блог, а також проводячи майстер-класи та беручи участь у галузевих заходах.
Щоб бути цікавим споживачам, слід публікувати унікальний, корисний та залучаючий контент. Наприклад, історії з життя, робочі моменти, забавні випадки та курйози, досягнення та провали, експертні статті, поради та лайфхаки, мотиваційні пости та різний інтерактив (конкурси, вікторини, опитування, загадки та ін.).
Побудова персонального бренду шеф-кухаря – процес нелегкий. Тут потрібні не лише час та ресурси, а й певні знання та навички. Зокрема, у питанні створення цікавого контенту, підготовці унікальних, професійних фото, запуску реклами, розробці позиціонування. І якщо ви хочете займатися улюбленою справою і готувати кулінарні шедеври, не забираючи час на розкрутку, довірте цю справу професіоналам. Фахівці студії WeLoveBrands створять привабливий особистий бренд шеф-кухаря, який виділятиме вас з натовпу конкурентів, транслюючи вашу унікальність.
Видавати себе тим, ким ви не є
Тут мається на увазі, що не варто розповідати всім, який ви крутий шеф і які у вас шалені страви, якщо насправді це не так і у вас поки що ще мало досвіду.
Не надавати значення візуальної складової
Люди люблять дивитися фотографії, тому важливо, щоб вони були не лише якісними та чіткими, а й атмосферними. Адже щоб пробудити у споживачів апетит та викликати бажання скуштувати страву, вона має бути смачно представлена.
Збільшувати кількість передплатників заради гарної цифри
Безліч передплатників – це прекрасно. Але якщо в гонитві за кількістю ви наберете роботів, активності на сторінці не чекайте. А відсутність коментарів, лайків і репостів точно не допоможе вам розкрутитися і стати впізнаваним.
Опублікувати нудний неунікальний контент
Картинки з фотостоків, однотипні пости з рецептами, чужі роздуми про користь та шкоду тих чи інших продуктів, кричущі публікації про те, який ви супер кухар - все це може зіграти з вами злий жарт. Щоб зачепити аудиторію, необхідно показати себе з різних сторін (що любите, чим живете, що для вас важливо, ну і який ви профі, звичайно), розміщувати корисні пости з лайфхаками, оглядами та рекомендаціями, показувати круті та невдалі роботи, розважати історіями та інтерактивом.
Недооцінювати складність роботи з просування бренду
Недостатньо показати свої переваги, розробити сайт та завести сторінки у соціальних мережах. Важливо, демонструвати свої цінності, бути корисним людям і не пропадати з уваги. А все це потребує часу та зусиль.
Джулія Чайлд – перший відомий шеф-кухар у США. Вступила до кулінарної школи у 37-річному віці, а стала знаменитою у 52. Вона завжди була собою, мала гарне почуття гумору та жила на своє задоволення. Написала кілька книг, вела на телеканалах різноманітні шоу, а її висловлювання розліталися на цитати.
Хестон Блюменталь – британський знаменитий шеф-кухар, самоучка. Став популярним завдяки науковому підходу до приготування їжі та експериментів зі смаками. Він вигадав морозиво зі смаком яєчні з беконом, пластівці з пастернаку та ін. Пише статті, видає книги та бере участь у різних науково-кулінарних шоу.
Гордон Рамзі – шеф з титулами та відома особистість. Його знають як запальну, прямолінійну людину зі специфічним почуттям гумору. Незважаючи на свій імідж, він має 16 мішленівських зірок, був учасником різних кулінарних шоу, став героєм гри DASH. Активно веде сторінки у соціальних мережах та постійно критикує новачків, які просять його оцінити їхні страви.
Гай Фієрі – ресторатор, кухар-самоучка та один із найзаможніших шефів у світі. Є власником кількох ресторанів, виноградника, зіркою телесеріалу, а також намагався займатися ювелірним бізнесом.
Найджела Лоусон – журналістка, філолог, ведуча та ресторанний критик у Великій Британії. Написала 11 книг, перша з яких під назвою «Як правильно їсти» була продана в обсязі 6 млн одиниць, а друга – «Як стати домашньою богинею» здобула книжкову премію року. Лоусон має також бренд посуду Living Kitchen, що оцінюється в 7 млн фунтів.
Євген Клопотенко – популярний український шеф-кухар, співзасновник ресторану "Сто років тому вперед", засновник гастромайстерні Confiture. Відомий своїм нестандартним підходом до приготування страв. Є автором проекту зі зміни харчування у школах.
Будь-якому майстру своєї справи, який прагне розвитку, визнання та розширення клієнтської бази, потрібен особистий бренд. Для створення правильного позиціонування та ефективного просування рекомендуємо прочитати серію книг з брендингу.
Книги з персонального брендингу:
Юрген Саленбахер «Створіть особистий бренд».
Девід Огілві «Одкровення рекламного агента».
Дарія Дмитрієва. «Побудова особистого бренду: система розкриття індивідуальності та творчого потенціалу».
Катерина Кононова. «Особистий бренд з нуля».
Крістін Беквіт, Гаррі Беквіт. «Сам собі бренд. Мистецтво самопрезентації».
Персональний бренд – це потужний маркетинговий інструмент, що дозволяє виділити вас на фоні конкурентів, зробити популярним та затребуваним. Щоб залучити людей та зацікавити їх у своєму продукті, використовуйте свою харизму та сильні сторони.
Щоб побудувати ефективну комунікацію з аудиторією, покращити репутацію, підвищити свою цінність, звертайтеся до компанії WeLoveBrands. Допоможемо вам створити яскравий особистий бренд і стати відомим шеф-кухарем.
Перед створенням бренду наші фахівці вивчають конкурентів, потреби цільової аудиторії, аналізують тренди, сильні та слабкі сторони бізнесу. Потім вони розробляють стратегію, позиціонування, візуальні складові образу (логотип, дизайн сайту, оформлення профілів у соціальних мережах, фірмовий стиль тощо), слоган і за необхідності легенду бренду. Після цього складають план просування.
Щоб отримати консультацію та уточнити вартість послуги, зателефонуйте нам або залиште запит на сайті.
Створіть персональний бренд шеф-кухаря та покажіть світові свою майстерність!