→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Особистий бренд SEO-фахівця: як отримувати більше цільових клієнтів

0

Оцінили: 0

Зміст:
Розмір шрифту:

Особистий бренд SEO-фахівця: як отримувати більше цільових клієнтів

SEO — це напрям в інтернет-маркетингу, оптимізація сайту під вимоги пошукових систем. Фахівець із SEO просуває веб-ресурс за ключовими запитами в пошуковій системі: наприклад, щоб можна було швидше знайти статті WeLoveBrands про персональний бренд.

Присутність у пошукових системах — обов'язкова умова для бізнесу. Це підвищення продажів та можливість конкурувати з іншими компаніями.

SEO-просування актуальне для всіх компаній: від роздрібної торгівлі та сфери послуг до виробництва промислового обладнання та розробки програмного забезпечення. А тому професія SEO-фахівця має попит: пошукове просування не знадобиться тільки тим компаніям, клієнти яких не використовують інтернет.

Як SEO-фахівцеві побудувати особистий бренд? Як сформувати міцне ком'юніті навколо своєї фігури, щоб конвертувати впізнаваність у репутацію, перевагу перед конкурентами та, нарешті, високий прайс на свої послуги? Розбираємось із фахівцями WeLoveBrands.

Що таке персональний брендинг і навіщо він потрібний

Брендінг — це створення оригінального образу та збільшення впізнаваності. Фраза "Just do it" асоціюється у нас із Nike, а пропозиція "Holidays are coming" — з Coca-Cola. Особливості формування бренду аналогічні для компаній та особистого брендингу.

Переважно люди довіряють проекти конкретному фахівцю чи групі, яскравий приклад тому — досвід організацій, які для реклами своїх товарів і охоплення більшої аудиторії працюють із власниками прокаченного персонального бренду. Наприклад, PepsiCo підписує контракти із популярними спортсменами. Ліонель Мессі, за даними Forbes, щорічно заробляє понад 7 мільйонів євро за співпрацю з компанією.

seo-brand

Формування персонального бренду забезпечує можливість:

 

seo-brandЗміни діяльності або формату роботи. Ви можете перейти в SEO з іншої сфери або змінити зненавиджену роботу в офісі «з 9 до 18» на фріланс. Фахівець із пошукової оптимізації може бути «вільним художником» та працювати з будь-якої країни, де є стабільне інтернет-підключення: від України до Домінікани чи Ісландії.


seo-brandУхід в навчання та консалтинг. Зміцнюючи імідж та репутацію, а також переконуючи аудиторію у власних знаннях, навичках та кейсах, можна створювати онлайн-курси або консультувати компанії.

 
seo-brandРозвиток власного бізнесу. Прокачавшись у SEO, можна почати делегувати проекти іншим фахівцям, контролюючи процеси. Згодом можна відкрити свою агенцію з пошукового просування, зібравши команду в штат або утримуючи фахівців на віддаленні.

 

Люди довіряють людям. Думка одного фахівця з сильним особистим брендом та індивідуальністю часто стає більш авторитетною, ніж думка великої компанії. Персональний брендинг допоможе виділитися серед інфошуму, «продати себе» та сформувати особисту цінність. Це важливо, оскільки в еру соцмереж розвивається культ особистості, а користувачі підписуються на розкручені профілі, читають блоги, дивляться відеоінтерв'ю, купують курси блогерів та лідерів думок.

Складові особистого бренду і з чим їх їдять

Розвивати персональний бренд зможе не кожен. Для цього потрібно мати достатній обсяг знань, а також вміти застосовувати інструменти та атрибути формування людини-бренду. Які складові брендингу потрібно враховувати і як ефективно просувати себе?

 

seo-brandПозиціювання

Визначте свої сильні сторони, основну відмінність від конкурентів та особисті якості. Що відрізняє вас від інших, в чому ваша перевага як SEO-фахівця?

 

 

 

seo-brandЕкспертність

Наскільки ви авторитетні у своїй сфері? Якими знаннями та корисною, унікальною інформацією можете поділитися з користувачами?

 

 

 

seo-brandЦінності

Опишіть свої пріоритети та орієнтири. Спробуйте визначити, наскільки вони відповідають цінностям цільової аудиторії.

 

 

 

seo-brandМісія

Ключова місія формування особистого бренду — не самореклама, а трансформація світу. Визначте, яку користь ви несете своєю роботою, висловлюваннями чи проектами.

 

 

 

seo-brandЛегенда

Особиста історія — це є ключовим елементом вашої легенди. Це ваш кар'єрний шлях, досвід та реалізовані проекти. Їх важливо відзначати у соцмережах, на веб-сайті чи лендингу та у друкованих матеріалах.

 

 

Як створити особистий бренд: 4 обов'язкові кроки

Починайте формувати персональний бренд з відповіді на питання "Хто я?", розбору своїх переваг та основних відмінностей від конкурентів. А продовжити нетворкінгом та запуском реклами.

 

seo-brandХто ви?

Основа персонального брендингу — цілепокладання. Щоб зрозуміти, як розвивати особистий бренд і чи потрібно вам це, визначтеся зі своїми головними цілями. Наприклад, ви прагнете залучити клієнтів та сформувати образ кваліфікованого фахівця. Це роль експерта. Привернення уваги до своєї діяльності чи бізнесу, формування персонального бренду СЕО компанії — це роль підприємця. Третя роль — блогери. Вони показують життя мрії, просувають актуальну місію або реалізують себе. Їх об'єднує заробіток на рекламі, яка є переважно основним джерелом доходу. Інші джерела заробітку блогерів — продаж мерчу, онлайн-курсів та інших навчальних матеріалів.

Для споживачів важливо знати, хто стоїть за компанією. Люди обирають банк, орієнтуючись на симпатію до засновника (наприклад, до Дмитра Дубілета та Олега Гороховського з Monobank), заклад харчування — виходячи з репутації та іміджу шефа чи ресторатора (Дмитро Борисов, родина ресторанів Gastrofamily) тощо. Продукти чи послуги викликають набагато більше довіри, якщо за ними стоїть реальна людина.

 

seo-brandЯкі фішки у вас є?

Вибудовувати комунікацію та особисту унікальність можна на будь-чому: на ідеї, місії, переконаннях, скілах або способі життя. Формула успіху в персональному брендингу базується на хімії, що виникає між фахівцем та аудиторією. Не має значення, скільки у SEOшника передплатників — півтори тисячі чи сто тисяч, кожен успішний персональний бренд стоїть на цій хімії. У кожного вона своя, тому важливо виділити свої фішки, унікальність та вміти їх ефективно подавати.

 

seo-brandНетворкінг та самопрезентація

Вміння презентувати проекти та скіл самопрезентації загалом — це must-have у 2021 році. У презентаціях на вашу користь має грати все, починаючи від візуалу, що чіпляє, і заявлених цінностей до Tone of Voice і тембру голосу, який ви будете використовувати у спілкуванні на професійних конференціях і після їх завершення.

Виступи, професійні конференції, хакатони та інші події — це можливість перебувати серед потенційної аудиторії та професіоналів зі сфери. Зав'язавши знайомства, можна знайти нових клієнтів або зробити колаборацію з іншими фахівцями.

 

seo-brandРеклама

Навіть найкваліфікованішому SEO-фахівцеві потрібна таргетована реклама. Таргетинг чи крос-промоушен можна запускати, якщо у профілі вже опубліковано близько десяти унікальних та корисних постів. Рекламувати обліковий запис також допоможуть лідери думок. Найвищий рівень — найм продюсера з просування особистих брендів або звернення до спеціалізованої компанії.

Будьте як «Баунті»: метод архетипів у персональному брендингу

Архетипи — це певний сюжет, характер якому відповідає бренд. Або асоціації, що він викликає. Наприклад, Bounty ми пов'язуємо з відпочинком на островах із білим піском. Санта Клаус з Coca-Cola асоціюється з сім'єю, традиціями та атмосферою свята.

Архетипи досліджують та впроваджують у брендинг, щоб сформувати емоційний зв'язок з людьми, звертатися до цінностей, які відгукуються у потенційних клієнтів. Теорію архетипів сформулював філософ та психоаналітик Карл Густав Юнг, а маркетолог Маргарет Марк адаптувала її під сучасним брендингом. Усього архетипів дванадцять:

  1. Простодушний (Innocent) — цінує сімейний затишок, традиції та святковий настрій.

  2. Шукач (Explorer) — створює інноваційні продукти, що дозволяють виражати індивідуальність через набуте.

  3. Мудрець (Sage) — спонукає думати, надає експертну інформацію та передовий досвід.

accountants-brandaccountants-brandaccountants-brand
  1. Бунтар (Outlaw) — підкреслює незалежність та незвичайне мислення;

  2. Герой (Hero) — кидає виклик, допомагає стати сильнішим і подолати страхи.

  3. Маг (Magician) — покликаний вирішити проблему: у бізнесі, здоров'ї тощо.

accountants-brandaccountants-brandaccountants-brand
  1. Творець (Creator) — мотивує самовиражатися, займатися мистецтвом, виконувати творчу роботу.

  2. Правитель (Ruler) — демонструє успішність та статусність. Архетип часто вибирають для персонального брендингу.

  3. Дбайливий (Caregiver) — піклується про клієнта та навколишній світ, як це роблять компанії від страхових до брендів товарів для дітей та вагітних чи благодійних фондів.

accountants-brandaccountants-brandaccountants-brand
  1. Славний малий (Everyman) — шукає публічне схвалення. Славний малий починає сортувати сміття, коли навколо починають обговорювати забруднення природи. Представники цього архетипу хочуть почуватися причетними до соціуму.

  2. Коханець (Lover) — забезпечують романтику, розслаблену атмосферу та чуттєвість.

  3. Блазень (Jester) — розважає, дарує нові враження.

accountants-brandaccountants-brandaccountants-brand

Для SEO-фахівця найбільш актуальними будуть архетипи Шукач, Мудрець, Герой та Правитель. Для того, щоб вибрати образ особистого бренду, напишіть на картках для кожного з архетипів 5-10 прикметників, які найкраще його описують. Перемішайте картки та витягніть до 10 штук. Проаналізуйте їх: наприклад, описи «мудрий», «розвинений», «уважний» вказують, що у людині-бренді найбільше якостей Мудреца. Або орієнтуйтеся при побудові бренду та виборі архетипу на свої риси характеру. Вони вкажуть на те, якого образу дотримуватись в онлайні та офлайні.

ToV: а як звучить ваш особистий бренд?

Tone of Voice — це манера спілкування, яку особисті бренди використовують в інтернеті та повсякденному житті. Стиль визначають для всіх каналів комунікації, починаючи від коментарів, контенту на сайті, email-розсилки, закінчуючи спілкуванням з клієнтами та передплатниками в офлайні. За допомогою ToV фахівець із SEO-оптимізації заявляє про себе цільовій аудиторії, встановлює з нею емоційний зв'язок, запам'ятовується, підвищує рівень довіри та авторитет, а також збільшує частоту звернень за послугами та свій дохід.

Щоб сформувати голос бренду, орієнтуйтесь на аудиторію — поточну чи потенційну. Як спілкуються ваші передплатники? Чи використовують сленг та емодзі? Влаштуйте опитування серед передплатників у соцмережах або складіть портрет цільового клієнта за допомогою Google Analytics. Це допоможе зібрати інформацію про вік, стать та інтереси. Наступний крок — визначення власних цінностей, місії, сильних сторін та відмінності від конкурентів.

Постарайтеся об'єктивно описати себе: веселий, серйозний, чесний, старанний, креативний, завжди в курсі трендів, прямолінійний і таке інше. Орієнтуйтесь на вибраний архетип, на його основі буде простіше сформувати Tone of Voice. Ось ще кілька порад спеціалістів агентства WeLoveBrands:

  • Будьте обережними з жартами. Вони можуть когось зачіпати, бути недоречними чи незрозумілими широкій аудиторії.

  • Не провокуйте конфлікти. Уникайте контроверсійних тем і не робіть сварку навмисно.

  • Використовуйте ToV у всіх каналах комунікації та у повсякденному житті. Тональність бренду не обмежується сторінками брендбуку. Використовуйте обрану манеру спілкування онлайн та на конференціях, професійних подіях та просто при спілкуванні з людьми онлайн.

Найкращий спосіб вибрати стиль комунікації, який запам'ятається — піддивитися, як спілкуються з аудиторією великі бренди чи відомі особи. Наприклад, маркетингова платформа Mailchimp використовує ненав'язливий гумор та дружню манеру. Головне правило спілкування Uber — простота та прямолінійність. Бренд Harley-Davidson є більш агресивним, сильним та впевненим. Стиль комунікації компанії відгукується у сміливих та незалежних клієнтів.

seo-brand

SEO та особистий бренд: найкращі приклади у сфері

Ніл Патель (Neil Patel) — яскравий приклад сильного персонального бренду у сфері SEO. Він співзасновник сервісів Crazy Egg, Hello Bar та KISSmetrics, які спрощують пошукову оптимізацію та ведення бізнесу в інтернеті. За версією Forbes, Ніл Патель — один із десяти провідних онлайн-маркетологів у світі.

Ганна Ященко — спеціаліст з досвідом 15+ у SEO. Автор блогу Seoandme та творець бази для самостійного просування веб-сайтів. Працює з «білими» техніками пошукової оптимізації. У сферу digital-маркетингу прийшла, покинувши університет ще в середині навчання.

seo-brandseo-brand

Як стати затребуваним сеошником і прокачати власний бренд

За даними порталу для пошуку роботи Work.ua, середня зарплата SEO-фахівця — 15 тисяч гривень. Знання англійської та інших іноземних мов підвищує вашу цінність та дозволяє заробляти більше, співпрацюючи з іноземними клієнтами. Що важливо вміти хорошому SEO-фахівцю і які софт-скіли потрібно мати:

  • уважність;

  • навички комунікації — необхідно буде складати ТЗ та спілкуватися з програмістами, копірайтерами та дизайнерами;

  • навички роботи зі спеціалізованими інструментами: Google Analytics, Screaming Frog, Xenu, Checktrust, Similarweb та іншими;

  • вміння працювати з Google-таблицями;

  • розуміння принципів ранжирування пошукових систем;

  • базове володіння HTML, CSS і UI/UX.

Постійно підвищуйте власні знання та відстежуйте тренди ринку, щоб відповідати реальності та успішно конкурувати з «колегами по цеху». Крім того, важливо вивчати комплексний digital-маркетинг та ділитися корисною інформацією з передплатниками у каналах комунікації.

seo-brand

Створення бренду з нуля: кому доручити просування та скільки за це платити

Цікавить формування особистого бренду, засноване на вашій індивідуальності та сильних сторонах? Хочете побудувати бренд, який викликатиме авторитет та ставлення до вас як до експерта? Команда агентства WeLoveBrands підкреслить ваші сильні сторони, допоможе сформувати емоційний зв'язок із користувачами, підвищить прайс на ваші послуги. Фахівці:

  • орієнтуються на побажання клієнта;

  • погоджують терміни здачі проекту та інші деталі;

  • аналізують сферу та вивчають головних конкурентів;

  • розробляють стратегію просування та позиціонування;

  • створюють псевдонім та легенду;

  • розробляють складові брендбука (місію, цінності, цілі та ін.);

  • просувають персональний бренд.

Для отримання безкоштовної консультації та уточнення вартості послуг з персонального брендингу зв'яжіться з нами за телефоном або залиште запит на сайті. Піднімемо шум навколо вашої діяльності та допоможемо заробляти більше!

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 0

Середня оцінка 0 / 5