Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Людям не цікаво, як ви робите продукт, їм важливо, як він змінює світ. У світі налічується понад півмільйона відомих брендів, і їхня кількість постійно збільшується. Компанії борються за впізнаваність та інвестують у персональний брендинг, вважаючи його суттєвим чинником розвитку бізнесу.
Чому особистий бренд такий важливий і як збільшити затребуваність бізнесу на ринку за рахунок просування акаунтів власника компанії, розповіли фахівці WeLoveBrands. Дізнайтеся, як формувати позитивне враження в онлайні, які помилки зведуть нанівець всі ваші зусилля щодо просування і чому у брендингу варто використовувати метод архетипів.
«Стилем» називають набір візуальних рішень, які формують відомий образ. Це особливості та зовнішні прояви індивідуальності людини. Імідж — ширше поняття. Це комплексне враження, яке ми формуємо у оточуючих людей завдяки поєднанню зовнішніх даних та емоційного впливу. Стиль — наші зовнішні атрибути, імідж — наша соціальна роль.
Особистим брендом можна назвати комбінацію іміджу, професійних якостей, очікувань та обіцянок, які виникають у свідомості людей, коли вони чують ім'я конкретної людини. В свою чергу персональний брендинг — це безперервні зусилля, спрямовані на створення соціального сприйняття, позиціонування себе як експерта і авторитету у галузі.
Створення власного бренду — частина маркетингової програми розвитку бізнесу та формування сталого зв'язку з цільовими клієнтами. Чому навіть відомі власники знаменитих компаній працюють над формуванням та просуванням особистих брендів? Персональний брендинг:
#1 Підвищує довіру до компанії. Відомість та популярність власника компанії, його особисті та ділові якості сприяють зростанню довіри до організації. Довіра до власника переноситься на продукцію та послуги. Зворотній тренд — негативне ставлення до власника компанії може транслюватися на товари чи послуги, інколи ж призводить до катастрофічних наслідків для бізнесу.
#2 Сприяє зростанню капіталізації. Важко сказати, скільки коштували б відомі компанії, якби за ними не стояли яскраві харизматичні власники з прокаченим особистим брендом. Деякі приклади вже стали академічними: вдалі заяви та дії власників компанії призводять до зльоту вартості їхніх акцій.
#3 Збільшує продаж. Люди купують не товар, а цінності та емоції. Люди довіряють не компаніям, а особистим брендам. Вони купують у тих, кому довіряють.
#4 Стимулює інтерес до бізнес-проектів. Власник відомої компанії заявляє про себе в соціальних мережах та ЗМІ, стає впізнаваним та впливовим. Бізнес-проекти компанії привертають увагу, а фінансування таких проектів стає залучати набагато простіше.
#5 Приваблює кваліфіковані кадри. Імідж надійного роботодавця сприяє припливу цінних працівників. Крім того, скорочуються час та витрати на пошук персоналу, адже власник бізнесу може знайти «тих самих» людей навіть з stories у власному Instagram-профілі.
#6 Допомагає в кризових ситуаціях. Відомі власники компаній можуть розраховувати на підтримку суспільства та засобів масової інформації. Публічність стає захистом від ризиків, допомагає протидіяти рейдерським захопленням, оскаржувати необґрунтовані штрафи та санкції.
У яких випадках власникові компанії особливо важливим є створення особистого бренду? Якщо він хоче бути впізнаваним, планує суттєво нарощувати масштаби бізнесу, виводити компанію на нові ринки, просувати нові продукти та послуги, особливо у преміальному та люксовому ціновому сегменті, а також готує компанію до продажу.
Ми підсвідомо намагаємося прочитати та розшифрувати приховані сигнали. Дослідники називають це явище «тонкими зрізами поведінки». Вони показують, що спостереження тривалістю менше ніж п'ять хвилин і більше п'яти хвилин не дають значних змін. Початкове враження формує та закріплює висновки про особистість. В Інтернеті підставою для таких узагальнених висновків є фотографії, заголовки та контент сайтів або профілів у соцмережах. Розберемо кожен пункт докладніше.
Це є ключовим елементом першого враження. За різними даними, від 60 до 80% інформації люди сприймають через зір. До вивчення досвіду, кваліфікації та інших даних люди оцінюватимуть фотографії. Для знімків важливі якість та доречність. Найкраще зображення Tinder необов'язково буде доречним для LinkedIn. Тим не менш, на бізнес-сайтах часто можна побачити фотографії з вечірок. Знімки мають доносити образ грамотного професіонала, відображати рід діяльності та досягнення у кар'єрі.
Обстановка, у якій робиться знімок, суттєво впливає на думку про нас. У професійному профілі навіть фотографія з чимось невинним на кшталт келиха з легким алкоголем призводить до сприйняття людини як менш надійної.
Стояти рівно, а не сутулитися, відкрито, а не зі схрещеними руками, тримати голову завжди більш авторитетно. Слідкуйте за жестами, які використовуєте — вони можуть багато розповісти про вашу реакцію і ставлення до того, що відбувається.
Офіційний або недбалий, темний або світлий одяг, акуратна зачіска або скуйовджене волосся — все впливає сприйняття. Стиль повинен відповідати ролі, яку потрібно наголосити.
Дивитися прямо означає краще запам'ятатися та викликати довіру. Сонцезахисні окуляри на фото будуть мінусом, вони асоціюються зі скритністю.
Бренд — це цінності, які компанія чи особистість демонструє споживачеві. У персональному брендингу «продається» не товар чи послуга, а знання, кваліфікація та досвід. Бренди створюють асоціації і змушують повірити в цінності, що транслюються брендом. Таким чином, бренд через зовнішні атрибути формує в аудиторії очікування.
Роботу над брендом можна розділити на створення зовнішніх атрибутів, які допомагають вибудувати асоціації, та внутрішніх — цінностей, філософії та характеру бренду. За підсумками внутрішніх атрибутів створюється стратегія позиціонування.
Архетипи — універсальні образи, які змушують людину певним чином відчувати чи мислити. Найчастіше компанії створюють персонажів, які відповідають цінностям та очікуванням споживача. Наприклад, у Coca-Cola це Санта Клаус, який асоціюється зі святковою атмосферою та сімейною подією. Подібним чином архетипи працюють і в особистому брендингу. При цьому архетип повинен не тільки відповідати очікуванням аудиторії, а й відповідати вашому стилю, характеру та переконанням.
Існує безліч архетипів та його класифікацій. Маркетолог рекламної агенції Arnold Worldwide Емілі Беннет запропонувала поділ 12 основних архетипів на чотири групи:
Архетипи порядку: «Правитель», «Дбайливий», «Творець». Головні ознаки архетипів цієї групи – чесність, прагнення до безпеки, порядок, системність та дотримання традицій.
Архетипи приналежності та зв'язку з суспільством: «Коханець», «Жарт», «Славний малий». Ці архетипи властиві людям із високим рівнем соціалізації, активним, відкритим бізнесменам.
Архетипи, пов'язані з бажанням залишити слід у світі: «Бунтар», «Герой» і «Маг». Для них характерна воля до перемоги, здобутків, а для «Бунтаря» — прагнення змін і навіть руйнувань.
Архетипи знань та креативності: «Простодушний», «Шукач», «Мудрець». За визначенням Емілі Беннет, цій групі архетипів властиві індивідуалізм, незалежність, духовне зростання, креативність та допитливість.
У персональному брендингу власника бізнесу характерними атрибутами виступають «Правитель» — як організатор та розпорядник — і «Творець», який прагне генерувати та реалізувати свої ідеї. Люди також довіряють «Дбайливим» і «Славним малим». А архетипи «Мудрець» та «Шукач» Хороші для особистих брендів власників інноваційних компаній. Фахівці студії WeLoveBrands допоможуть створити сильний особистий бренд на основі правильно підібраних архетипів.
Правильна стратегія розвитку персонального брендингу допомагає власникам компаній досягати поставлених цілей та завдань. Однак навіть незначні помилки можуть зашкодити бездоганній репутації. Фахівці в особистому брендингу виокремлюють такі характерні помилки:
Відсутність стратегії. Багато підприємців починає наповнювати свої профілі контентом, не розробивши стратегію просування особистого бренду. Розвиток бренду починається з самооцінки та питань: у чому я експерт? У чому моя унікальна ціннісна пропозиція? Що корисного я можу запропонувати? Що для мене важливе? Якою є моя основна мотивація? І так далі.
Обговорення неоднозначних тем. Обговорювати контраверсійні питання на кшталт релігії чи політики в онлайн-каналах некоректно, оскільки можуть викликати розбіжності чи суперечки. Особливо якщо власник компанії не займається діяльністю в одній із цих сфер.
Ігнорування жанру сторітлінг. Люди люблять історії, а сторітлінг залишається одним з небагатьох жанрів, які ще не набридли користувачам. Розкажіть, як ви заснували бізнес, підбирали людей до команди, а також з якими труднощами стикалися.
Неможливість визначити особисті цінності. Нечітке розуміння своїх цінностей призводить до протиріч. Персональний бренд — це справжність та послідовність. Дії та слова повинні відповідати заявленим особистим та корпоративним цінностям.
Публікація чужого контенту. Щоб стати експертом, потрібно заявити про себе у галузі. Розвиток особистого бренду передбачає публікацію оригінального контенту, який демонструє компетенцію, досвід та користь.
Надмірна публічність. Особиста інформація, життєва позиція та професійна етика — все ретельно вивчається потенційними інвесторами та компаньйонами. Фільтруйте контент, який плануєте публікувати, та не виставляйте на публіку зайвого.
Зацикленість на собі. Спілкування з позиції «Я» замість «Ви» — один із способів відштовхнути цільову аудиторію чи потенційних партнерів.
Чи існують способи уникнути помилок у побудові особистого бренду? Так, можна витратити час на вивчення теорії та самому спробувати обійти всі небезпеки та пастки — або звернутися до фахівців, заощадити час та уникнути провалу.
Що читати, щоб прокачатися у персональному брендингу? Зібрали добірку книг від фахівців WeLoveBrands.
У швидко мінливому світі бізнесмену на додаток до бренду компанії необхідно мати власний бренд. Книга спеціаліста та автора бестселерів з брендингу та маркетингу Донни Рейчельсон надає практичні поради, приклади з реального життя та історії успіху, які допомагають підприємцям створювати та просувати власний особистий бренд. Автор розповідає, що таке особистий бренд, чому він важливий для вашого успіху, а також, що потрібно робити, щоб його розвивати і просувати. Доповнюють книгу особисті історії семи підприємців із різних галузей бізнесу.
Як найшвидше просунутися в нинішній компанії, вдало змінити роботу чи освоїти нову сферу, розповідає книга "Reinventing You". Це покрокове керівництво, яке допоможе оцінити свої унікальні сильні сторони, стати людиною-брендом, яка транслює цінність. Експерт з брендингу Дорі Кларк поєднує особисті історії із захоплюючими інтерв'ю та прикладами з кар'єри Марка Цукерберга, Ела Гора, Сета Годіна та інших бізнесменів.
Найуспішніші бренди не створюють — їх розкривають. Як це зробити? У книзі "Digital You: Real Personal Branding in the Virtual Age" фахівець із брендингу Вільям Арруда допомагає виявити та розширити особистий бренд у віртуальному світі. Арруда пояснює, що брендинг — це не просто популярність, це виборча популярність. Коли ви зрозумієте справжню цінність власного брендингу, ви зможете використовувати його як серйозну стратегію розвитку кар'єри. Книга навчить формувати перше враження, складати унікальну обіцянку та визначати основні цінності.
У світі вплив — це все, а особистий брендинг — це вплив. "Platform: The Art and Science of Personal Branding" — практичний посібник для всіх, хто хоче розвивати особистий бренд та керувати ним. У книзі фахівець із digital-маркетингу Джонсон пояснює процес переходу від невідомої людини до людини впливової. Автор всього за три роки пройшла шлях від штатного менеджера із соціальних мереж до впливового підприємця та лідера в галузі маркетингу, використовуючи власний метод прискореного розвитку та безперервного управління брендом.
Навіть власнику бізнесу в сучасному світі потрібен особистий бренд, якщо він хоче розширити межі впливу, примножити дохід і підняти вартість активів, стати відомим, домогтися визнання і поваги.
Створити персональний бренд можна самостійно. Враховуйте, що це вимагає спеціальних знань та підготовки, забирає багато часу та енергії. Крім того, самостійне створення та просування персонального бренду не гарантує очікуваних результатів та не виключає помилок.
Робота зі створення особистого бренду у спеціалізованому агентстві включає такі етапи:
Визначення цілей. Потрібно відповісти на запитання: які завдання ви ставите перед собою?
Проведення аудиту: що ви вже маєте і наскільки це відповідає цілям.
Визначення бюджету на розробку та просування.
Вивчення цільової аудиторії.
Визначення місії та пошук унікальних особистих якостей.
Розробка візуального образу.
Формулювання стратегії розвитку бренду.
Вибір каналів взаємодії з ЦА (цільовою аудиторією).
Створення унікального контенту.
Довірте створення та просування особистого бренду спеціалістам студії WeLoveBrands! Для отримання безкоштовної консультації зв'яжіться з нами за телефоном або у чаті на сайті. Підвищуйте власну впізнаваність та розвивайте свій бізнес!