Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Дизайн – це не лише векторні фігури, зображення, шрифти та кольори, але ще й вільний простір навколо тексту та картинки. Ці області відіграють вагому роль, оскільки визначають межі об'єктів, створюють зв'язки між ними та впливають на сприйняття інформації. Такий простір називається negative space. Негативний простір, тобто порожнеча навколо зображень і написів, допомагає донести потрібний посил до аудиторії, робить текст і картинку зрозумілішою, інколи ж утворює окремий цікавий символ, привертаючи тим самим увагу споживачів.
Ця область «підтримує» основне зображення, роблячи його більш виразним, виділяє важливі деталі або наділяє елементи додатковим змістом.
Прийом використовується у різних напрямках (у веб-дизайні, поліграфії, рекламі, логотипах та упаковці) та є трендовим у графічному дизайні.
Негатив спейс (англ. negative space) є порожнім місцем, яке знаходиться навколо, біля і між різними об'єктами та елементами дизайну.
Ці області використовуються дизайнерами для посилення смислів та виділення важливих деталей. Вони протиставляються позитивному простору, який зайнятий основними елементами.
Працюючи з вільними ділянками створюються також нові зображення, які завжди читаються з першого погляду і потребують уважнішого вивчення. Вони є частиною дизайнерської композиції та завдяки оптичній ілюзії привертають увагу та інтригують.
Що дає обіграння негативного простору:
Невеликі проміжки між елементами створюють певний тиск і обтяжують картинку. Щоб покращити читання тексту та візуальне сприйняття інформації, обігрується негативний простір та підбираються правильні розміри порожніх ділянок.
Для відділення різних об'єктів, виділення якоїсь деталі або, навпаки, об'єднання всіх елементів встановлюються різні дистанції між блоками та підбирається оптимальна кольорова гама.
Прийом дозволяє створювати виразний та оригінальний дизайн, додаючи приховані смисли та двоїстість, та підходить для будь-якого виду бізнесу та сфер діяльності.
Одним із перших цей стиль активно використав американський графічний дизайнер Чарльз Гослін. У 1950-х роках він почав створювати цікаві роботи, обігруючи негативний простір. В основному, художник розробляв логотипи, фірмовий стиль та рекламні плакати.
Але найвідомішим зображенням, яке відрізняється своєю двоїстістю, є «ваза Рубіна», створена психологом з Данії Едгаром Рубіном близько 100 років тому. Цей малюнок з одного боку показує, наскільки подвійно може сприйматися зображення, з другого – демонструє співвідношення образу і тла.
Ще одне популярне двоїсте зображення було представлене американським психологом Едвіном Борінгом у 1930 році. Це – «Дружина чи теща».
Найпопулярнішим логотипом, створеним у цьому стилі, є знак логістичної компанії «FedEx». Його розробив дизайнер Ліндон Лідер. У нього вдалося поєднати два шрифти таким чином, щоб простір між літерами «Е» і «х» перетворився на стрілку – символ, який асоціюється з розвитком компанії та її рухом уперед.
Negative space використовується у фотографії, мистецтві, маркетингу та дизайні. Найчастіше цей прийом зустрічається при створенні логотипів, упаковки, плакатів та ілюстрацій, але може також застосовуватись у веб- та smm-дизайні.
Як цікаво обіграти негативний простір:
В айдентиці картинки 2 в 1 зустрічаються рідше, щоб не навантажувати споживачів головоломками та ребусами. Але останнім часом спостерігається тенденція до активнішого використання цього прийому при створенні логотипів. Компанії у такий спосіб намагаються виділитися на тлі конкурентів, зацікавити аудиторію та показати основну ідею.
Щоб грамотно обіграти всі елементи та підкреслити особливості компанії, слід добре продумати ідею, визначити основні моменти та підібрати правильну кольорову гаму.
# 1 Буквальність . Негатив спейс доповнює основний об'єкт та полегшує сприйняття інформації.
# 2 Вирізання деталей . Якщо потрібно показати два об'єкти, можна обіграти негативний простір, обрізавши деякі частини.
# 3 Об'єднання елементів . На такому малюнку один об'єкт плавно перетворюється на інший. Зображення викликає інтерес та допомагає залучити аудиторію.
# 4 Контраст . Такий підхід може використовуватись для будь-якого бізнесу. Він полягає в тому, щоб поєднати протилежні поняття та показати гармонію.
# 5 Мінімалізм . Використання негативного простору не обов'язково має бути надто помітним та очевидним. Достатньо обіграти невелику ділянку, щоб створити цікавий малюнок чи логотип.
# 6 Персонаж . Якщо йдеться про конкретний продукт, можна помістити в дизайн картинку, яка з ним асоціюватиметься. А якщо та чи інша компанія має свого персонажа, його слід показати і малюнку.
# 7 Перевертня . Такий прийом активно використовується при створенні плакатів та ілюстрацій, оскільки дозволяє показати двоїстість картинки.
# 8 Метафори . Для посилення ефекту можна використовувати метафору, зробивши її, наприклад, частиною головоломки. Такий малюнок не лише привертатиме увагу, а й доноситиме до аудиторії певний посил.
# 9 Дві сторони . Об'єднання двох об'єктів, які не можуть існувати окремо, дозволяє створювати цікаві картинки та живі образи.
# 10 Історія . За допомогою негативного простору можна розповісти історію, пов'язану з компанією чи продуктом. Таке зображення буде привертати та утримувати увагу аудиторії.
Якщо ви хочете отримати унікальний та ефектний дизайн, у якому буде обіграно негативний простір, звертайтесь до студії WeLoveBrands. Наші дизайнери вивчають специфіку бізнесу, конкурентів та цільову аудиторію, продумують різні ідеї та втілюють у життя те рішення, яке представить вашу компанію якнайкраще. Щоб дізнатися деталі та отримати консультації, зв'яжіться з нами по телефону або запитайте в онлайн-чаті.
При розробці плакатів , рекламних матеріалів та ілюстрацій дизайнери часто використовують негативний простір. Цей прийом допомагає як привернути увагу і зацікавити аудиторію, а й донести до неї необхідний посил та ідею.
Порожні області різних розмірів роблять текст читабельним, виділяють важливі деталі та допомагають у сприйнятті інформації.
Роботи, в яких обіграно негативний простір, виглядають вражаюче і викликають інтерес до продукту.
Незважаючи на те, що цей метод часто створює подвійні та приховані смисли, які не видно при першому ж погляді на малюнок, він користується популярністю у дизайнерів. І створення логотипів – не виняток.
Негатив спейс допомагає досягти незвичайного ефекту та сформувати цікаві форми при розробці логотипів та при створенні фірмового стилю компанії. Це привертає увагу споживачів, виділяє компанію серед конкурентів та сприяє впізнаваності бренду.
@Alan Cheetham
Часто обігрується як простір навколо символів, а й ділянки між літерами у назві компанії.
Упаковка та етикетка продукту відіграє велику роль для збільшення продажів. Те, як виглядає товар, багато в чому формує поведінку споживачів. Гарний дизайн викликає інтерес та стимулює покупців взяти товар у руку.
Дизайнери використовують негативний простір, щоб створити виразний та інтригуючий дизайн упаковки, який би виділявся серед інших схожих продуктів, сприяв упізнаваності та збільшенню продажів.
@ Vadim Carazan
Часто цей прийом обирають виробники продуктів харчування, алкогольних напоїв та косметичних засобів.
У веб-дизайні важливе розташування елементів. Погляд користувача фокусується на різних об'єктах і за допомогою негативного спейс можна створити баланс, зробити акцент і вирівняти всі елементи дизайну. Це необхідно для привернення уваги та контролю за поведінкою споживачів, яких таким чином зручно вести по сайту.
Використовувати прийом можна по-різному – все залежить від контенту, специфіки бізнесу та цілей. Досягнення потрібного ефекту вибирають контрасти, асиметрію, великі порожні зони, чергування елементів тощо.
Якщо йдеться про лендинг, акцент можна зробити на кнопці заклику до дії, для інтернет-магазинів важливо показати товар у виграшному світлі, а для креативних студій допускається хаотичне розміщення елементів для створення творчої атмосфери, легкості та невимушеності.
При розробці та оформленні сторінок слід пам'ятати, що естетика хоч і важлива, але вона все ж таки відходить на другий план, висуваючи вперед простір як інструмент дизайну. Негатив спейс формує взаємозв'язки, посилює контент, визначає структуру та ієрархію.
Використання негативного простору у веб- та smm-дизайні дозволяє створювати практичні, привабливі та стильні сайти та облікові записи.
Дизайн в Україні почав посилено розвиватися лише на початку 1990-х років (після розпаду СРСР). Тоді дизайнери почали відстежувати європейські та світові тенденції, щоб застосовувати нові прийоми у своїй роботі. Стосувалося це й негативного простору.
Перші спроби використання порожніх областей в українському графічному дизайні спостерігалися ще у 1930-х роках – з розвитком стилю ар-деко, який змінився модерну. Тоді дизайнери вперше почали обігрувати простір під час створення упаковок та етикеток. Але далі за це справа не пішла.
Друге дихання негатив-спейс відкрилося вже з активним розвитком графічного дизайну в Україні. Негативний простір почали використовувати не тільки в поліграфії та розробці упаковки, а й в айдентиці та веб-дизайні.
Цей напрямок став трендовим після 2015 року і з того часу не втрачає своєї популярності. Негативний простір є актуальним прийомом під час створення сайтів, логотипів та упаковки.
Напрямок зародився і почав активно розвиватися в Європі та США приблизно в той самий період. У 1930-х роках американський психолог Едвін Борінг представив двоякий малюнок, на якому можна розглянути як дівчину, так і стару. А психолог та педагог із Данії Едгар Рубін презентував своє зображення «ваза Рубіна», яке стало одним із найвідоміших прикладів обігравання негативного простору у світі.
Що стосується використання порожніх ділянок у дизайні, то одним із перших це почав робити друкар і дизайнер Ян Чіхольд із Німеччини. У 1928 році він видав книгу "Нова друкарня", в якій серед основних принципів дизайну значилося використання негатив-спейс.
У США активно обігравав порожні області дизайнер Чарльз Гослін. Його перші цікаві та незвичайні роботи у сфері реклами та айдентики з'явилися у 1950-х роках.
У Японії цей напрямок також знайшло своє відображення (називалося «Ма», яке в перекладі з японської мови означає «пробіл, пауза»). Прийом використання простору між різними елементами активно застосовувався у мистецтві та культурі.
Зараз одними з найвідоміших дизайнерів, які створюють шедеври, обігруючи негативний простір, є Тан Яу Хунг із Малайзії та Нома Бар із Ізраїлю.
Тан Яу Хунг відомий своїми космічними малюнками та роботою з найбільшими світовими брендами (Nike, Land Rover, Gap, Ogilvy та ін.). Він активно використовує акварельні фарби, маркери та каліграфічні ручки.
А ілюстрації Нома Бара прикрашають обкладинки сотень журналів та видань по всьому світу, серед яких The Economist, BBC та The Observer. Дизайнер отримав безліч нагород та премій, а також видав три книги («Вгадай, хто – багато осіб Noma Bar» у 2008 році, «Негативний простір» у 2009 році та «Біттерсвіт-2017»).
Негативний простір знаходиться у трендах дизайну вже кілька років поспіль і не втрачає своїх позицій. Цей прийом найбільш затребуваний при створенні логотипів, сайтів, дизайну упаковки, у поліграфії та рекламі.
Дизайн у стилі негатив спейс потребує фантазії, певних знань та вмінь, тому його розробку краще довірити досвідченим дизайнерам. Знайти спеціаліста можна на фрілансі та в дизайн-студії.
Фрілансери за свою роботу беруть, як правило, менше, ніж компанії, але й дуже відрізняються за кваліфікацією та зайнятістю. Якщо ви хочете отримати хороший результат, вам необхідно знайти відповідального та тямущого фахівця, який не підведе вас за термінами та не видасть нудний та простенький дизайн.
Ціни на дизайн на фрілансі стартують від 300 грн, а в студіях – у середньому від $20 (залежить від виду, обсягів та складності роботи).
Замовляючи послугу в компанії, ви нічим не ризикуєте, оскільки тут працюють досвідчені дизайнери з гарною уявою, котрі дорожать своєю репутацією. Вони стежать за трендами, ретельно вивчають ринок та особливості бізнесу та використовують різні прийоми, щоб ви отримали ефектний дизайн, який працює на імідж вашої компанії.
Щоб замовити дизайн у стилі негатив спейс у студії WeLoveBrands, уточнити деталі та повну вартість замовлення, зателефонуйте нам або залиште повідомлення у чаті.