Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Ви - власник магазину годинників? І крім слова «годинник», для назви нічого не лізе в голову? Тоді ця стаття для вас. Розкажемо, де черпати натхнення для оригінальних ідей, поділимося лайфхаками та методами створення цікавого нейма для магазину годинників.
Статистика компанії Feedvisor показує, що з 2000 опитаних осіб 74% споживачів вважають, що назва бренду є важливим фактором при виборі продукту чи послуги.
Як розробити ім'я, яке принесе користь як вашій компанії, так і потенційним клієнтам? По-перше, не ускладнюйте його. Мета неймінгу – залучити цільову аудиторію та створити приємне перше враження.
Є 5 простих кроків у розробці ефективної назви для компанії: вивчення ринку, генерація назв, перевірка на унікальність, тестування назв, вибір нейму. Розглянемо їх докладніше.
На першому етапі підготовки до розробки нейма проводиться збір та аналіз маркетингової інформації. Це зазвичай дослідження ринку товарів чи послуг, сегментація споживачів та вивчення конкурентів. Результати такого аналізу є основою розробки назви. Технологія створення нейма ніяк не відрізняється від розробки будь-якого продукту, адже чим грамотніше і поглиблено складено бриф, тим краще буде результат роботи.
Другий етап дуже важливий, і він має на увазі реалізацію завдання та генерацію всіляких варіантів неймів. Спочатку визначаються основні критерії створення імен, обговорюються нюанси та особливості розробки. Назвою може стати неологізм, слово будь-якою мовою або комбінація слів, яка створює певний образ. Далі кожна назва обговорюється копірайтерами, маркетологами, дизайнерами та іншими фахівцями, а потім відбираються кілька найкращих варіантів.
Нейм компанії, як і товарний знак, захищається законом. У світі щороку реєструються десятки тисяч назв та текстових логотипів, які використовують для ідентифікації бренду. Саме тому потрібно продумати ім'я, яке ще не було зареєстроване як торговельний знак і не використовується іншою компанією.
Усі розроблені нейми мають пройти перевірку на охорону. Також на даному етапі важливо визначити, чи є у назви якесь смислове навантаження, чи можна вважати його оригінальним, чи воно відрізняється від назв конкурентів, чи легко вимовляється і запам'ятовується.
Для ефективної перевірки найкраще провести серію якісних досліджень. Наприклад, тестування на фокус-групах, які покажуть як цільова аудиторія оцінює назви. Такі дослідження дають змогу поглянути на проблему очима споживача.
Фінальний вибір імені здійснюють вже експерти у сфері маркетингу та реклами. Вони підсумовують всю інформацію та надають замовнику на вибір 3-5 найменувань, які можуть претендувати на ім'я майбутньої марки.
Саме так відбувається процес розробки нейма в студії WeLoveBrands. Фахівці також володіють безліччю технік і знають різні методи створення унікальної назви для магазину годинників.
Назва компанії цілком може бути вигаданим словом. Це, мабуть, найпопулярніший метод розробки нейма. Перевага таких назв у тому, що вони унікальні та виділяються на тлі конкурентів. Але при цьому потрібно чимало зусиль, щоб неологізм викликав правильні асоціації. Для магазину годинників можна застосувати такі назви: Harold, Анкер, Kairo, Awex, Амброуз.
Ця техніка передбачає використання слів, які асоціюються з товаром або послугою, що продається. Такий метод досить популярний, оскільки назва дає посилання на діяльність компанії. Для нейму часто вибирають одну з властивостей продукту. Наприклад, американський бренд «Timex» – із назви зрозуміло, чим компанія займається і що є результатом її діяльності. Магазин годинників можна назвати «Макситайм», «Хронограф», «Циферблат», «Імпульс», «Бітайм», «Tic tac».
Часто компанії називають на честь їхнього засновника чи власника. Такий метод допомагає відобразити історію компанії, а також виділити її серед конкурентів, зробивши назву унікальною та впізнаваною. Також він дає змогу посилити фірмовий стиль. Наприклад, французький бренд з виробництва годинників та ювелірних виробів «Cartier» назвали на честь засновника Луї-Франсуа Картьє. Ось ще кілька вдалих прикладів неймів для магазину годинників: «Jackie Dalton’s Watches», «Кварц Механич», «Jakepew».
Це популярна стратегія вибору нейма для бренду. Метод передбачає використання слова, яке було взято з іншого контексту. Такі назви звучні, ритмічні, добре виглядають у графіку та чудово запам'ятовуються. А ще вони допомагають «розкрутити» торгову марку та легко отримати відповідний інтернет-домен. Наприклад, «Атланта», «Зоряна година», «Флагман», «Консул», «Цезар», «Сірий кардинал».
Тут можна об'єднати два вдалі слова, адже бувають ситуації, коли два корені краще, ніж один. Поєднання star (зірка) і bucks (долар) народжує на світ гіганта Starbucks. Головне у всіх цих експериментах — мати великий бюджет на просування та не переборщити з оригінальністю. Адже коли кожне слово в такій назві несе потужний смисловий та емоційний заряд, за їхнього об'єднання ефект подвоюється. Наприклад, «Хайтайм», «TimeDor», «Browmine», «Scotputt», «Сибтайм» - Чудові нейми.
Цифри легко запам'ятовуються і можуть нести не менше значення, ніж традиційні назви. Для магазину годинників використання цифр у нейм викликає асоціації, пов'язані з діяльністю компанії. Вони безпосередньо відображатимуть, який продукт пропонує фірма. Наприклад, «25 годин», «60 хвилин», «12/7», «Watch4you», «9To5», «30 секунд».
У неймінгу чудово працюють імена вигаданих персонажів. Такі назви породжують історію та легенду. Компанії, які називають свій продукт на честь вигаданого персонажа, стають цікавими, впізнаваними та гарантують якість.Тільки вибирати слід не кожне ім'я — претендента необхідно перевірити на лаконічність, милозвучність, простоту вимови та графічність. Наприклад, для магазину годинників підійдуть такі назви як «Гринвіч», «Годинник Арбата», «Цезар», «Наполеон».
#1 Позначте цінності бізнесу
Перш ніж розробити нейм для магазину годинників, визначте основні цінності компанії – як саме ви хочете позиціонувати свій бренд. Щоб це зрозуміти дайте відповідь на запитання:
Як ви хочете, щоб вас називали та з чим асоціювали?
Яку ідею ви бажаєте донести до потенційного клієнта?
Наприклад, доступність і довговічність чи надійність та довіра? Важливо зрозуміти такі моменти, вловити суть бізнесу та висловити все це в назві. Пам'ятайте, що цінності не повинні суперечити ідеї вашого бізнесу. Наприклад, «2 хвилини» (цей магазин швидко і легко підбере годинник вашої мрії), «Watch4you» (широкий асортимент товарів, там є годинник для будь-кого), «Time-design» (У цьому магазині присутні найсучасніші моделі годинників).
#2 Відбудуйтесь від конкурентів
Як казав Джек Траут: «Диференціруйся або вмирай». Практика багатьох компаній показує, що вони просто не бачать унікальних характеристик своїх товарів чи послуг. Якщо у вашому бізнесі є хоч незначні відмінності від конкурентів, наголосіть їх за допомогою назви. Таким чином, ви отримаєте конкурентну перевагу і зможете виділитися на тлі інших компаній у вашій ніші. Наприклад, «Coda», «Dorian», «Freddo», «Legato» – такі назви виділяються та добре запам'ятовуються.
#3 Визначте цільову аудиторію
Нейм має бути спрямований на цільову аудиторію. Наприклад, для магазину годинників з високою ціновою політикою потенційні клієнти – це чоловіки і жінки старші тридцяти, які віддають перевагу класичному механічному годиннику. Вони купують моделі, які потребують догляду, профілактики та інших складних маніпуляцій. Також не забувайте про молодих людей старше двадцяти, які можуть купити годинник через красиву фотографію в Instagram. Кожна з цих категорій має різні цінності та комунікації. Ось тому назва має бути зрозумілою вашій цільовій аудиторії.
Для магазину годинників з дорогою продукцією відмінно підійдуть такі нейми: «Швейцарський стиль», «Імперія годинників», «First Class Watches». А така назва як «Universal watch» підійде для магазину з моделями будь-якого бюджету.
#4 Визначтеся з алфавітом – кирилиця або латиниця
Вибирати іноземну назву або використовувати латиницю варто тоді, коли бізнес працює не лише на вітчизняному, а й на міжнародному ринках, коли є іноземні партнери або потрібно підвищити імідж компанії (Time Street, Hour Passion, Brand Watch, The Chronicles).
#5 Створіть просте та красиве ім'я
У більшості випадків замовники хочуть, щоб ім'я добре сприймалося на слух і легко запам'ятовувалося. Ще важливо, щоб слово гарно та гармонійно писалося. А в українській/російській мовах є багато складних літер та знаків - Щ, Ж, Ы, Ґ, апостроф. У назві та логотипі їх можна красиво обіграти: «Комерсант», «Х-година», «Е-ма-time». А ще з їхньою допомогою часто створюються незвичайні та унікальні логотипи.
Неймінг – це одне з найважчих завдань розробки фірмового стилю будь-якого підприємства. І кожній творчій людині потрібне натхнення. Що робити, коли ідеї виснажилися, і ви знаходитесь в ступорі? По-перше, це нормально. Інформації необхідно не тільки встоятись, але й настоятися, і для цього потрібен час. У такий період шукайте додаткові джерела натхнення. Можна використовувати:
Вивчіть товар, приміряйте його на себе. Для розробки назви для магазину годинників зайдіть у такий або відвідайте майстерню, де займаються ремонтом годинників. Подивіться, як люди вибирають товар, що першим беруть до рук, які питання ставлять продавцю.
Прочитайте повідомлення людей на тематичних форумах. Які коментарі вони пишуть, про що запитують, які залишають відгуки? Це чудова можливість зрозуміти свого покупця, а також побачити цікаві терміни, які можна буде використати у назві.
Зайдіть до книгарні, погортайте вибір тематичних журналів, статей, книжок. Читання літературних текстів на задану тему дуже допомагає під час створення нейму. Адже письменники і поети мають чудове почуття мови, і читаючи їх твори, ви прокачуватимете свої здібності відчувати стилістику.
Випишіть усі слова, близькі до тематики. Наприклад, годинник, час, хвилини, нескінченність, циферблат, компас, дзвіниця, будильник. Можливо, підійдуть просто гарні та цікаві слова. Перекладіть їх іноземною мовою і може ви знайдете те, що шукали.
Зробіть добірку рекламних заголовків на вашу тему. Адже досить часто в заголовках використовують ідіоми та метафори.
Підберіть картинки, що відповідають тематиці, із програми Pinterest за ключовими запитами. Візуалізація товару може стати містком до назви.
Якщо у вас немає ідей і ви не знаєте, з чого почати мозковий штурм, звертайтеся до студії WeLoveBrands, і наші фахівці розроблять для вас цікаву та ефективну назву, що відображає ваш бізнес та відповідає очікуванням споживачів.
Розробка назви – це досить трудомісткий і складний процес, тому довірити справу варто досвідченим неймерам.
У вас є два варіанти для замовлення назви для годинників:
Фріланс
На просторах інтернету існує маса онлайн-платформ, де ви можете знайти досвідченого фахівця для розробки нейму. Вартість фірмової назви коштуватиме в середньому 1500 грн, що дешевше, ніж замовлення у брендингових студіях. Але при цьому є ймовірність, що роботу буде виконано неякісно чи не в обумовлений термін. Тому ретельно відбирайте претендентів та вивчайте відгуки про них.
Брендингова агенція
У цьому випадку ви отримаєте ефективну назву в обумовлений термін. Фахівці, перш ніж приступати до розробки нейму, вивчають ринок, цільову аудиторію, конкурентів, а також ключові переваги компанії. Це робиться для того, щоб створити ім'я, що запам'ятовується, яке привабить потенційних клієнтів. Вартість послуги складає від 120 $.
Фахівці студії WeLoveBrands вже багато років створюють якісні назви, які добре запам'ятовуються, виділяються на тлі конкурентів та викликають довіру аудиторії. Щоб отримати консультацію та замовити нейм для годинників, зв'яжіться з нами по телефону або в онлайн-чаті.