Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Ви помітили, що онлайн-шопінг стає все більш звичним явищем для людей? Інтернет-торгівля і раніше не стояла на місці, а у зв'язку зі світовою пандемією 2019-2020 року ринок електронної комерції однозначно пожвавився: у квітні 2020 року кількість нових онлайн-магазинів зросла майже вдвічі, порівняно з відкритими за період січень-березень 2020 року. І в успішній роботі кожного онлайн-маркету в умовах високої конкуренції, що склалися, далеко не останню роль відіграє його назва. Про особливості розробки якої ми й розповімо вам у цій статті.
Одним із перших пунктів у брифі на розробку будь-якої назви фігурує опис цільової аудиторії. А вона різниться за кількома критеріями:
Вік.
Від характерних для кожної з вікових груп інтересів і вподобань залежить, на яку стилістику орієнтуватися в процесі неймінгу: консервативну і серйозну, якщо ваш продукт розрахований на дорослу аудиторію, або сучасну і зрозумілу для молоді, яка є основним споживачем ваших товарів/послуг.
Стать.
Зважаючи на психологічні особливості чоловіків і жінок «спілкування» через ім'я продавця з покупцем має бути різним. Припустимо, у вас інтернет-магазин із продажу чоловічих костюмів, або автомобільних запчастин, або інструментів. У таких випадках майбутня назва інтернет-магазину має бути суворою і маскулінною (такою, як «Джентльмен», «Онікс», «Клондайк»).
Якщо ж ідеться про категорії товарів, призначених для жінок (косметика, білизна, послуги краси тощо), під час вибору назви для торговельного онлайн-майданчика варто віддавати перевагу більш емоційним і чуттєвим: наприклад, «Кокетка», «Спокуса», «Леді Шарм».
Платоспроможність.
Це ще один фактор, урахування якого впливає на успішний результат неймінгу. Тому в назві інтернет-магазину, що пропонує продукт низького цінового сегмента, доречно використовувати слова «знижка», «економ» та інші, що підкреслюють доступність товарів/послуг: «Дисконт плейс», «Економ Маркет», «Все по кишені» тощо.
І навпаки, позиціонування елітної та престижної продукції потрібно підкріплювати відповідними іменами: «Фешн Лейбл», «Презент», «Ексклюзив» тощо. При цьому вони мають бути в міру пафосними, тому від використання таких приставок, як «vip», «elite» краще відмовитися.
Що станеться, якщо користувач побачить у мережі назву інтернет-магазину «Меблева країна» і перейде за посиланням у передчутті вибору ідеального дивана, а в результаті опиниться на сторінці каталогу побутової техніки? Правильно: закриє вікно і більше до вас не повернеться. Тож, якщо ви не хочете втрачати потенційних клієнтів, зв'яжіть ім'я торговельного майданчика зі специфікою пропонованих на ньому товарів або послуг.
А як бути, якщо в якийсь момент я вирішу змінити вид діяльності? У цьому випадку радимо зробити новий інтернет-магазин і зареєструвати його під відповідним продуктовому асортименту доменним ім'ям. Так, такий варіант виходу із ситуації вимагатиме від вас додаткових вкладень, але коли потенційні клієнти йдуть ви можете втратити ще більше. Тож вирішувати вам.
Важливо, щоб присвоєне сайту, що продає, ім'я не викликало негативних асоціацій у покупців. Погодьтеся, що назва інтернет-магазину, який спеціалізується на продажі косметичної продукції для догляду за обличчям «Dermo», відштовхуватиме російськомовних відвідувачів, хоч насправді вона утворена від лат. «derma» - «шкіра». Так само й онлайн-майданчик із продажу сантехнічного обладнання, іменований «Blue Water», буде неоднозначно сприйматися носіями російської та української мов.
Інакше кажучи, ваша назва має бути простою. Не намагайтеся винаходити «паровози» з більш ніж 3-х слів-вагонів у кожному з них, на кшталт популярних за радянських часів назв «Облатомбудкомлект», «Дніпроагрохімпром» тощо. Їх не тільки важко читати на екрані, але ще й запам'ятовувати, вимовляти і вводити в пошуковики. Оптимальний варіант - назва з 1-2 слів без жодних символів.
Коли перших трьох правил дотримано, не поспішайте реєструвати вашу назву, не перевіривши її на унікальність. Для цього можна скористатися звичним пошуком у мережі або спеціальними генераторами, які допоможуть з'ясувати, чи немає у вас уже конкурента з таким самим ім'ям.
У сучасному маркетингу існують різні методики створення назв. Пропонуємо вашій увазі перелік із дев'яти найпоширеніших:
Асоціативний. Називаючи онлайн-магазин із продажу ортопедичних матраців і товарів для сну «Солодкий сон», а інтернет-магазин годинників - «Час на вас чекає», автору вдається викликати в широкого кола споживачів прямі асоціації із пропонованою продукцією. Завдяки цьому потенційний клієнт одразу розуміє, цікавить його відвідування цього торговельного майданчика, чи ні.
Використання прізвища/імені/по батькові власника або похідних від них. Безсумнівний плюс цього методу - носії рідкісних прізвищ практично зі 100%-вою ймовірністю можуть бути впевнені, що інших інтернет-магазинів з такою самою назвою немає і не буде. А ось використовувати поширене в межах регіону продажів ім'я власника в чистому вигляді не рекомендується: адже вас не приваблює перспектива стати черговим магазином «Алекс», «У Оленки», «Марго» і в підсумку загубитися в загальній масі? Імена та по батькові можна цікаво обіграти, обравши, приміром, для магазину жіночих прикрас варіант неймінгу «Серіжечна», а для магазину подарунків - «Даринич».
Абревіатура. Створення назви з перших літер прізвища та імені власника інтернет-магазину (або перших літер двох прізвищ, якщо власників кілька) - теж цікавий спосіб словотворення. Дехто вважає його різновидом попереднього, інші ж виділяють в окремий варіант.
Вигадування нових слів. На відміну від попереднього способу створення імені, неологізми не завжди допомагають у розкручуванні бренду. Але в історії світового маркетингу є вдалі приклади: найвідоміший із них - «eBay». Тож якщо ви готові ризикнути, то можна пофантазувати і вигадати щось новеньке та неординарне шляхом об'єднання двох коренів, приєднання префіксів і суфіксів тощо. Лише наша порада: залиште в спокої заїжджений суфікс «off» - назви з його використанням (на кшталт «PodarkOFF» та ін.) уже не сприймаються такими крутими, як раніше.
Комбінація декількох мов. Наприклад, онлайн-магазин книжкової продукції «Книголенд» (назва утворена від рос. «книга» і англ. «land» - «земля»), Розроблені в такий спосіб нейми добре «заходять» молодому поколінню, яке часто використовує в спілкуванні з однолітками іноземні слівця.
Злиття кількох слів в одне. Досить поширений спосіб розроблення назв, зокрема для інтернет-магазинів (наприклад, «Автомир», «МебельОК» тощо).
Римоване поєднання слів. Рими можна використовувати не тільки у віршах, а й у неймінгу. Перевага методу в тому, що такі назви приємні для слуху і легко осідають у пам'яті. Особливо цей спосіб гарний для інтернет-магазинів із товарами для дітей: наприклад, «Малята бджоленята», «Даринка намистинка» та ін.
Звуконаслідування. Безумовний плюс, якщо при згадці імені бренду виникає відчуття автентичності, пов'язане з його продуктом. Чудовим прикладом виступає інтернет-магазин, який спеціалізується на доставці страв японської кухні, під назвою «Халасьо». У даному випадку нейм не тільки імітує азіатський акцент, але ще й має на увазі позитивну оцінку продукції («добре»).
Стилізація. При виборі такого підходу до неймінгу відштовхуються від особливостей цільової аудиторії. Так, онлайн-бутік молодіжного одягу для дівчат може бути гармонійно упакований у назву «Модняшка».
Крім того, що гарна назва торгової точки в мережі Інтернет відрізняється від конкурентних і відповідає низці вимог неймінгу, вона ще виконує певні функції:
Інформує клієнтів про основну сферу продажів.
Формує у відвідувачів перше враження про компанію/бренд.
Привертає увагу цільової аудиторії.
Допомагає аудиторії запам'ятати новий бренд або впізнати відомий.
Викликає емоції у відвідувачів і створює настрій.
Вказує на географічне розташування фірми або заводу з випуску товарів.
Допомагає в розробці реклами та стратегії просування.
Таким чином, ім'я інтернет-магазину має широкі можливості і здатне впливати на поведінку потенційних покупців. З цієї причини розробляти його потрібно за всіма правилами. І найкраще з цим завданням впораються професійні неймери студії WeLoveBrands.
Переглядаючи імена представлених у мережі онлайн-маркетів, можна зустріти велику кількість явно невдалих. Усе тому, що під час їхньої розробки було допущено ті чи інші помилки. Ми підготували для вас список із десяти найпоширеніших:
#1Занадто довге ім'я. У неймінгу діє принцип «Чим коротше, тим краще». Оптимальна довжина назви - 1-2 слова. Імена з більш ніж 3-х слів уже набагато важче сприймаються і запам'ятовуються.
#2Відсутність у назві сенсу та логіки. Так, можна піти найлегшим шляхом: скористатися словником російської, української, англійської або будь-якої іншої мови і виписати з нього привабливі на ваш погляд слова, не поцікавившись, що вони означають. А з цього списку вже зробити остаточний вибір на користь назви для майбутнього онлайн-майданчика, яка вам найбільше сподобалася. Тільки навіть якщо це буде звучне ім'я, найімовірніше, воно буде ні про що, оскільки логічного пояснення його присвоєння магазину не знайдеться.
#3Використання професійної лексики та сленгу. Якщо ваша продукція не орієнтована на вузький сегмент споживачів (медичних працівників, молодь), то в ідеалі назви інтернет-магазинів мають бути універсальними та зрозумілими для людей різних професій і вікових груп. А будь-які незнайомі словосполучення можуть ускладнювати їхнє сприйняття і тим самим відштовхувати частину аудиторії.
#4Складна транслітерація та вимова. Ускладнювати процес написання присвоєних онлайн-маркетам імен може наявність у них таких шиплячих приголосних, як «ш», «щ», «ж», «ч», а також голосних «ю», «я». До того ж правильно вимовити з першого разу представлену аж чотирма латинськими символами російську «щ» («shch») ой як непросто. Тому назв з такими проблематичними буквами наполегливо рекомендується уникати.
#5Використання обридлих словоформ. Забудьте про колись модні префікси «super», «mega», «best» та їм подібні. Їхнє часте миготіння в назвах торговельних майданчиків призвело до того, що такі словоформи добряче набридли споживачеві, а їхнє значення, що натякало на престижність товарів/послуг, з часом знецінилося.
#6Негативне забарвлення та регресивний відтінок. Краще відмовитися від використання в назві слів «anti», «mini», «down» та інших, що викликають у людей негативні асоціації.
#7Використання помилок і ляпів. Хоч частина експертів і вважає навмисне використання помилок одним із можливих способів створення назв для онлайн-маркетів, вибір такого варіанту одночасно із приверненням уваги може загрожувати накликанням гніву з боку охоронців правопису. До того ж під час написання латиницею російськомовних або україномовних слів з навмисними друкарськими помилками в них часто виникають труднощі. Тому від застосування на практиці такого небезпечного методу краще відмовитися.
#8Недоречне використання гумору. Грайливість і несерйозність доречні щодо назв лише деяких об'єктів онлайн-торгівлі: приміром, тих, що спеціалізуються на продажі маскарадної атрибутики, приколів для розіграшів, дешевих "дрібничок" для дому тощо. А ось для інтернет-магазину ексклюзивних весільних суконь або авторських виробів з дерева ручної роботи гумористична назва точно не підійде.
#9Плагіат. Навіть не намагайтеся назватися «Comfy» - і наблизитися за популярністю до відомої на території всієї України мережі магазинів побутової техніки та електроніки. Інтернет-магазин з назвою ідентичною назві розкрученого бренду користувачі можуть сприймати як фейковий, і з цієї причини на високі продажі навіть не варто розраховувати.
#10Розбіжність назви та доменного імені. Щоб користувачі легко вас знаходили в пошукових системах, доменне ім'я повинно дублювати назву вашого онлайн-магазину. Тому після того, як ви вигадали підходящий варіант, необхідно перевірити, чи вільний домен з таким ім'ям. Якщо так, тоді його можна купувати і розміщувати на ньому свій сайт. Такий варіант фахівці з неймінгу вважають ідеальним для тих бізнесменів, у планах яких створення масштабних торгових майданчиків у мережі.
Щоб не припуститися будь-якої з перерахованих помилок, неймінг для вашого інтернет-магазину найкраще довірити фахівцям, які знаються на цій сфері. Тоді результатом виконаної на совість роботи стануть сильні назви, які просуватимуть, а не гальмуватимуть ваш бізнес онлайн. Саме з такими реальними іменами зі світу брендингу ми й познайомимо вас далі.
Топові інтернет-супермаркети світу та України:
«Amazon»;
«Aliexpress»;
«Walmart»;
«Rozetka».
Популярні інтернет-магазини цифрових гаджетів, побутової техніки та електроніки України:
«Цитрус»;
«Фокстрот»;
«Алло»;
«Жжук».
Найкращі інтернет-магазини товарів для краси та догляду:
«Brocard»;
«MAKEUP»;
«Eva»;
«Prostor».
Відомі інтернет-магазини товарів для дітей:
«Капітошик»;
«Baby-boom»;
«Карапуз»;
«Kiddisvit».
І наостанок - п'ять порад із неймінгу для онлайн-майданчика, що продає:
Будьте креативними. Спробуйте придумати назву всілякими способами: шляхом алітерації, аналогії, скорочення, звуконаслідування тощо. Серед отриманих варіантів напевно виявиться щось цікаве.
Створіть багатомовний нейм. Ідеальна назва має однакове написання в різних транскрипціях - пам'ятайте про це, якщо хочете таку для свого інтернет-магазину.
Уникайте крайнощів. Занадто банальні або, навпаки, химерні імена мають мало шансів на успіх. Тому намагайтеся дотримуватися «золотої середини».
Не прив'язуйтеся до конкретного регіону. Сьогодні ви ведете бізнес у межах України, а через якийсь час будете готові вийти на міжнародний ринок. Навіщо звужувати потенційно можливі масштаби продажів географічними рамками?
Поцікавтеся думкою зі сторони. Якщо ви сумніваєтеся, добре чи погано звучить вигадана вами назва, ви можете зібрати невелику фокус-групу з представників свого близького оточення і провести в ній опитування.
Вам потрібно придумати назву для свого інтернет-магазину, а ідей немає? У такому разі сміливо звертайтеся до фахівців із неймінгу студії WeLoveBrands. Ми підберемо під тематику вашого бізнесу таке ім'я, що відповідатиме всім вимогам і виграшно виділятиметься серед конкурентів у мережі.