Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Процес створення сильного імені для бренду - це ціле мистецтво. І ювелірний бізнес - не виняток. Усе тому, що назва є важливою складовою іміджу будь-якої компанії. І від того, наскільки продуманим буде імідж вашого салону або інтернет-магазину прикрас, зрештою залежатиме розмір прибутку від продажів. Щоб ваш бренд «виблискував» на тлі конкурентів, нейм для нього має розроблятися за всіма правилами. Про них та інші особливості створення привабливого ім'я, що продає, для ювелірної торгової марки ви дізнаєтеся з матеріалів цієї статті.
На шляху до ідеальної назви важливо знати, що в кінцевому підсумку вона повинна мати такі ознаки:
Здатність викликати потрібні асоціації. Ювелірні вироби неодмінно повинні асоціюватися з блиском, розкішшю, романтикою та іншими подібними поняттями. І, як не дивно, для цього краще використовувати слова, які безпосередньо не пов'язані з ювелірною галуззю (такі, як «Зорепад», «Гламур», «Спокуса» і т.п.).
Броскість. Це невід'ємна умова для запам'ятовування найменування біжутерії або салону прикрас. Перебуваючи в пошуку відповіді на питання «Як назвати прикрасу? », прагнете виділитися серед конкурентів. Для цього вивчіть свою нішу і проаналізуйте імена ювелірних компаній у ній: які з них нічим не примітні та просто зливаються з безліччю собі подібних, а які, навпаки, притягують погляд і пестять слух.
Стислість. Знову ж таки, назва для магазину біжутерії, яка запам'ятовується, в жодному разі не повинна бути довгою: споживач просто не згадає в потрібний момент нейм, який складається з 4-5 слів, і ви проґавите потенційного покупця. Рекомендована довжина імені - 1-2 слова, які лаконічно і чітко передаватимуть суть вашого бренду.
Унікальність. І, звісно ж, не копіюйте те, що вже придумано до вас, яким би крутим не було ім'я бренду. Тим паче, що зареєструвати торговельну марку під неунікальною назвою у вас просто не вийде з юридичної точки зору.
Усі назви брендів ювелірних прикрас можна класифікувати на три групи. Для кожної з них характерний той чи інший з існуючих принципів побудови сучасних неймів:
Додавання в назву слова «ювелір» або одного з його похідних.
У цій тематичній групі представлені імена з прямим входженням іменника або прикметника з коренем «ювелір» різними мовами («Естет Ювелір», « Jewelry Fashion», «Ювелірна майстерня», «Ювелірний Дім»), а також утворені за допомогою його частини («Ювель», «ЮвеЛірика», «Юверос», «Gypsy jewell»). Часткове використання «юв» або «jewell» робить асоціацію з профілем менш очевидною, але все одно зрозумілою.
Включення в брендове ім'я слова, пов'язаного з коштовностями.
Можна не заморочуватися і вибрати будь-яку з наявних назв каменів: «Алмаз», «Рубін», «Смарагд», «Малахіт» і т.д. Але в такому разі висока ймовірність того, що хтось із конкурентів у вашій ніші вже носить таке ім'я. Тому, щоб виділитися серед них, краще комбінувати подібні слова та їхні похідні з іншою лексикою й отримувати в результаті цікавіші варіанти («Світ перлів», «Diamond Family», «Небо в діамантах», «Діамантовий каприз» і т.д.).
Використання в неймі слова «золото» та його похідних.
Переважна кількість ювелірних брендів носить імена, сформовані за цим і наступним принципом (за винятком хіба що оригінальних неймів, які не викликають очевидних асоціацій з ювелірним магазином). Серед них: «Царське золото», «Золотий ключик», «Gold style».
Домогтися асоціації з дорогоцінним металом для виготовлення прикрас також допомагає використання старослов'янського слова «злато», зокрема утворених від нього жіночих і чоловічих імен: «Златоград», «Злата», «Златомир».
Використання в неймі слова «срібло» та його похідних.
«Срібло» - друге за популярністю та поширеністю слово в назвах прикрас після слова «золото». Його додавання в ім'я ювелірної компанії також дає змогу отримувати цікаві тематичні варіанти (наприклад, «Магія срібла», «Наше срібло», «Candy Silver»).
Співзвучність.
Як приклади, побудовані за таким принципом, можна навести імена «Адамас», «Діаміда», «Аура». В основу першої назви ідеї покладено знайоме слов'янській аудиторії слово «адамант» - «алмаз»/«діамант», що походить від грецьких слів «adamas» або «adamantos». Отримане в результаті «Адамас» співзвучне як звичному слову «Адамант», так і застарілій назві алмазу «діамант», завдяки чому створюється потрібна асоціація з ювелірною сферою.
Основою для нейму «Діаміда» слугує вже згаданий термін «діамант». Своїм звучанням красиве ім'я також викликає в думках образи коштовностей. «Аура» ж своїм звучанням нагадує латинську назву золота - «aurum».
Використання свого імені в назві.
Цей прийом набув значного поширення на Заході, де вважається, що згадка імені власника в назві бренду запам'ятовується всім і тому приносить успіх, особливо якщо має на меті монополізувати ринок прикрас. Ефективність такого підходу наочно демонструє австрійська компанія «Swarovski», яка знаменита на весь світ своїми прикрасами з кристалами. Її назва походить від імені засновника кришталевої імперії - Даніеля Сваровскі.
І важливий момент: від модного в минулому суфікса «офф», запозиченого з англійської мови (в оригіналі «off»), під час розроблення сучасних назв для прикрас на основі імені власника торгової марки краще відмовитися. Крутості такий хід вашому нейму, на жаль, не додасть.
Створення нових слів або виразів.
Іноземна лексика може бути використана і як основа для створення нових слів українською мовою (неологізмів). Наприклад, таких як «Голдіус» (від англ. «gold» - «золото»), «Сільверіна» (від англ. «silver» - «срібло») тощо.
Решту імен колекцій або ювелірних домів, що зустрічаються, можна віднести до категорії просто оригінальних і звучних назв. Частина з них хоча б натякає на спеціалізацію компанії («Фамільні цінності», «Талісман», «Платинор»), але є й такі, що абсолютно не пов'язані з ювелірним профілем діяльності («Візантія», «Galand», «Едем»).
Щоб знайти те саме ідеальне ім'я для вашого бренду біжутерії або ювелірних прикрас, потрібне джерело натхнення. Після уважного розгляду виробів ним може стати будь-який з описаних нижче:
#1
Переважаючий у колекції прикрас колір з його відтінками. У цьому випадку за основу назви може бути взято:
Один з основних кольорів (червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий). Наприклад, «Червона Пресня», «Блакитна Лагуна» та ін.
Чорний, сірий або білий колір. Наприклад, «Чорна вуаль», «Сірий кардинал», «Біла акація».
Один з безлічі відтінків, зокрема тих, що походять від найменувань каменів і мінералів («Багряне небо», «Бузковий серпанок», «Смарагдове зваблення», «Гранатова спокуса»).
#2
Поєднання кольорів. Якщо в колекції біжутерії присутні кілька кольорів або їхнє контрастне поєднання, то можна пошукати асоціації з навколишнім світом. Можливо, вони нагадають вам про пізню осінь, відпочинок біля моря тощо. У результаті можуть народитися такі назви, як «Осінній поцілунок», «Морський бриз» та інші різноманітні варіації.
#3
Матеріали та елементи. Елітна фурнітура, а також ягідки, квітки та листочки рослин дають широкий простір для фантазії. Проявивши її, виходять такі чудернацькі словоформи, як «Вальс квітів», «Ягідний коктейль» тощо.
#4
Форма прикрас. У деяких виробах з дорогоцінних каменів може простежуватися чіткий геометричний малюнок, або моделі можуть бути виконані у формі кіл, крапельок, зірочок тощо. Виходячи з цих особливостей прикрасам можуть бути присвоєні назви «Колесо фортуни», «Весняна краплина», «Зоряний час» і т.д.
#5
Малюнок мінералів, що використовуються для створення прикрас. На ідею для назви ювелірного бутіка або окремої прикраси може наштовхнути малюнок у вигляді хвилі, листка тощо, який використовується в роботі. Наприклад, вироби з аметисту з імітацією водних розводів на них логічно назвати «Підводне царство».
#6
Природні явища. Північне сяйво, міражі, пояс Венери, перлинні хмари, - будь-яке з цих барвистих явищ природи може послужити основою для майбутнього нейму вашого ювелірного бренду.
#7
Імена міфологічних героїв, легенди, красиві жіночі або чоловічі імена. Неймери часто звертаються по допомогу до міфології. Для ювелірної тематики добре підходять імена таких міфологічних героїв, як «Каллісто», «Геліос», «Леда», «Гіменей». Також можна сфокусуватися на сюжеті однієї з відомих легенд (наприклад, про щасливу чотирилисту конюшину - і отримати асоціативну назву «Талісман удачі»). Також придатними для ювелірної тематики є такі жіночі та чоловічі імена, як «Нефертіті», «Marlena», «Daniel» та ін.
#8
Красиві іменники та прикметники. До цієї категорії можна віднести такі слова, як «мрії», «леді», «таємниця», «чарівна», «королівський», «пустотлива» та багато інших, що можуть спасти на думку автору.
#9
Цікаві факти. Напевно не всі з вас знають, що словосполучення «чорне золото» є перифразом, що замінює слово «нафта». А скільки ще таких цікавих фактів можна знайти і закласти їх у назву ювелірної прикраси або салону?
Універсальної формули побудови ідеального нейму не існує, як би цього не хотілося багатьом підприємцям, зокрема й тим, що спеціалізуються на ювелірному бізнесі. Але є перевірені на практиці правила, дотримання яких дає змогу створити привабливу назву, що транслюватиме правильний з погляду просування продукту меседж.
Тому перш ніж братися за безпосередню розробку імені бренду біжутерії або ювелірних виробів, для початку варто провести нескладне маркетингове дослідження:
Намалювати портрет свого покупця. Перше запитання, з якого починається «мозковий штурм» з пошуку концепції майбутньої назви, - «Для кого наш товар? » Щоб отримати на нього максимально точну відповідь, потрібно охарактеризувати свого майбутнього покупця за основними критеріями: стать, вік, рівень доходу, соціальний статус, життєві інтереси. На підставі цього можна отримати приблизне уявлення про лексикон
Описати свій товар. У цій справі важливо врахувати всі фактори: який асортимент виробів, за якою ціною вони пропонуються, які відчуття викликають у покупця. Погодьтеся, що емоції, які дарує вибір або купівля обручок, відрізняються від тих, які відчуває відвідувач магазину з продажу недорогої біжутерії.
Скласти асоціативний ряд. Подумайте, з чим асоціюються ваші прикраси у покупця, і запишіть усі варіанти, які спадуть вам на думку. З цією ж метою корисно провести опитування серед знайомих і потенційних клієнтів майбутнього бутика. Перебираючи кожну зі збережених назв, можна знайти те найвдаліше слово, яке само по собі або доповнене відповідним епітетом і стане носити торгова марка.
Краще за вас самих ніхто не знає характеристики ваших прикрас, у чому полягає їхня «фішка» тощо. Тому, залучаючи до завдання зі створення назви для них сторонніх спеціалістів, радимо якомога серйозніше поставитися до заповнення брифу, щоб не проґавити жодної важливої деталі. Це збільшує шанси підібрати для окремих ювелірних виробів, колекції прикрас чи магазину саме те ім'я, що буде «говорити» само за себе.
Придумуючи, як назвати колекцію прикрас або ювелірний салон, важливо уникати трьох фатальних помилок, які можуть відштовхнути покупців і зрештою призвести до краху вашого бізнесу:
Не використовувати назви радянського зразка. Часи змінюються, і сучасну людину вже не те що не «зачепить» назва ювелірного салону «Зоря» - вона навіть може викликати відторгнення. Особливо це стосується молодого покоління, серед представників якого досить багато платоспроможних клієнтів, втрачати яких будь-якому бізнесу вкрай невигідно.
Не перестаратися з пафосом. Думаєте, що слова «люкс», «best», «еліт» і подібні до них в імені бренду допоможуть підвищити його статус в очах споживачів? На жаль, це не так (хоча бувають і винятки, але найчастіше вони стосуються ексклюзивних лімітованих колекцій прикрас). Ба більше, наявність таких «гучних» слів у назві може бути сприйнята цільовою аудиторією зовсім інакше - як «крик» про їхню бюджетність.
Не переходити межі. Оригінальність імені - це добре. Чого не можна сказати про надмірну оригінальність, яка часто викликає тільки сміх (як, наприклад, у неймі з домішкою езотерики «Дзен добрий» для крамниці прикрас ручної роботи в буддійському стилі). Проявляти фантазію ніхто не забороняє, але робити це варто грамотно.
Якщо ви роздумуєте над тим, привласнювати своєму ювелірному бренду іноземну назву чи ні, перед остаточним ухваленням рішення дайте відповідь на ключове запитання: ваші магазини прикрас розташовуватимуться у великих містах, і в перспективі ви плануєте вийти на міжнародні ринки?
У разі позитивної відповіді можете сміливо обирати як ім'я для своєї компанії слово, написане латинськими літерами (наприклад, «Aurum», «Silver Queen», «Jewelry Hall» тощо). У цьому разі воно не буде незрозумілим для просунутої аудиторії, тож легше запам'ятовуватиметься покупцям, які частіше рекомендуватимуть ваш бренд друзям і знайомим.
Якщо ж відповідь негативна, то не намагайтеся в такий спосіб надати статусності майбутній назві: менш прогресивна публіка навряд чи зрозуміє закладений у ній сенс, і вигадане ім'я не зробить вашу торговельну марку популярною і впізнаваною.
Відповідати ціновому сегменту. Погодьтеся, що онлайн-торгівля повсякденною біжутерією та онлайн-торгівля ексклюзивними ювелірними виробами орієнтована на різні групи покупців. Тому й назви для кожної колекції прикрас мають бути відповідними (приміром, для першого варіанту підійде більш просте «Леона», а - для другого - більш аристократичне «LePerle»).
Збігатися з доменним ім'ям. Що відбуватиметься, якщо назва ювелірного дому не буде ідентичною імені домену? Люди просто-напросто не зможуть швидко знаходити ваш інтернет-магазин у пошуковій системі, внаслідок чого будуть здійснювати покупки у конкурентів, які не припустилися такої помилки під час реєстрації сайту.
Поєднуватися з дизайном фірмового стилю. Якщо ви вже маєте ідею для логотипу або вивіски, придумуйте назву в тій самій стилістиці. Інакше виникне дисонанс, якщо бренд носитиме ім'я «Золота рибка», а дизайн фірмових елементів буде виконаний у сріблястих тонах.
Існувати без прив'язки до адреси. Деякі підприємці вставляють у назви своїх ювелірних магазинів адреси, за якими розташовані офлайнові точки продажів («Ювелірний на Невському», «У Нікітській» і т.п.). До чого це може призвести? Та до того, що в разі переїзду магазину нейм доведеться міняти, інакше логіка в такому найменуванні буде відсутня. Так само доведеться вчинити і при відкритті нового бутика прикрас за іншою адресою у зв'язку з розширенням бізнесу мережі.
Сприяти просуванню онлайн-магазину. Добре, якщо в назві буде присутній ключовий запит або тематичне слово («кулон», «карат» тощо). Такий інтернет-магазин буде легше просунути в ТОП пошукової видачі.
Онлайн-магазинів світових брендів ювелірних прикрас:
Cartier;
Bulgari;
Swarovski;
Tiffani;
Chopard;
Damiani.
Інтернет-магазини українських брендів ювелірних прикрас:
Золотий вік;
Срібний вік;
ZARINA;
SOVA Jewels;
Kochut;
Oberig jewelry.
Бажаєте і для свого ювелірного бренду стильне ім'я, що допоможе в залученні клієнтів? Тоді для замовлення послуги неймінгу напишіть або зателефонуйте нам - і фахівці агентства WeLoveBrands запропонують вам на вибір кілька яскравих і семантично сильних назв.