Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Чого найбільше боїться кожен власник ресторану? Звичайно ж, відсутність відвідувачів. При цьому в ресторані може працювати найталановитіший шеф і їжа може бути супер-смачною, а люди все одно не хочуть ходити. У чому причина такого поведінки? Найчастіше вона криється у банальній відсутності характеру, вираженого стилю та напряму, відсутності у закладу свого «особи». Друга причина: недостатня чи некоректна реклама. Про те, як створити унікальний фірмовий стиль ресторану та зробити так, щоб його запам'ятали та захотіли, ми й розповімо у цій статті.
Фірмовий стиль ресторану – це поєднання графічних, стилістичних та концептуальних рішень в одне ціле. Виражається це за допомогою вербальних і невербальних комунікацій (шрифти, ілюстрації, графіка, інтер'єр, екстер'єр).
Фірмовий стиль має одну мету – створити певну атмосферу, яку аудиторія відчуватиме в кожній точці контакту з брендом, починаючи від екстер'єру та оформлення зони входу та закінчуючи найдрібнішими деталями інтер'єру. Зібрані в єдине ціле, всі ці нюанси та деталі покликані транслювати індивідуальність закладу, характер та світогляд.
створити єдиний відомий образ; | ||
покращити сприйняття та запам'ятовуваність закладу серед цільової аудиторії; | ||
сформувати у клієнтів правильний асоціаційний ряд; | ||
показати неповторність та унікальність закладу; | ||
створити певний імідж. |
Враховуючи всі ці завдання, важливо створити продуманий, деталізований, унікальний фірмовий стиль та наповнити його індивідуальним змістом.
З одного боку, розробка фірмового стилю ресторану – досить складне і комплексне завдання, яке потребує великого досвіду та знань. З іншого боку, процес здійснення ідеї досить простий і зрозумілий. Найскладніше у процесі розробки фірмового стилю закладу – це, мабуть, вигадування та опрацювання головної ідеї ресторану, його філософії. Звичайно ж, ідея ця має бути непобитою, чіпляючою, інтригуючою, а іноді й епатажною. Коли концепт ресторану повністю продуманий до найменших деталей, справа залишається за малим – втілити її в реальність.
З чого має розпочинатися процес роботи над відкриттям нового ресторану? Ні, не з опрацювання меню чи пошуків шеф-кухаря. І навіть не з підбору персоналу та приміщення. Цей процес має починатися із розробки фірмового стилю. Тому що саме він є відправною точкою у житті нового закладу. Тому що перше, що помічає клієнт при погляді на ресторан, – це вивіска, кольори інтер'єру та оформлення бару. І лише після цього у поле зору потрапляють їжа та напої.
У плані сприйняття цільовою аудиторією фірмовий стиль для ресторану має набагато більше значення, ніж для будь-якого бренду у сфері послуг (косметологічний кабінет, наприклад, салон краси).
У продуманому фірмовому стилі немає випадкових речей, об'єктів чи рішень. Кожна деталь і будь-яка (здавалося б) дрібниця мають бути просякнуті задуманою авторами ідеєю, підтримувати її та транслювати відвідувачам. Починаючи від вивіски закладу та закінчуючи формою офіціантів та шрифтами в оформленні меню – все має бути гармонійно та єдино.
Хочете, щоб ваш ресторан мав саме такий фірмовий стиль? Замовляйте брендинг та розробку фірмового стилю у студії WeLoveBrands.
Після розробки концепції ресторану та визначення його позиціонування та головної ідеї починається найцікавіше – етап втілення. На цьому етапі важливо опрацювати всі нестандартні ідеї та креативні рішення, щоб знайти те єдине втілення, яке ляже в основу фірмового стилю ресторану.
Вигадати його на самому початку. І тільки після цього, вже на базі наявного німу, вибудовувати всю стилістичну лінію. У разі назва грає роль фундаменту всього фірмового стилю.
Вигадати його в останню чергу. У такому разі нейм виступає в ролі вінця творіння і ніби збирає весь образ докупи.
Яким способом скористатися – кожен вибирає сам. Але в будь-якому випадку назва має чітко відображати стилістику ресторану та його позиціонування, щоб відвідувачі розуміли, що на них чекає всередині.
місце розташування - це може бути як реальне розташування закладу, так і будь-яке місце на карті, здатне відобразити дух ресторану; | ||
відомі люди, які проживали поряд із закладом – якщо такі є, то їх імена можна сміливо використати у неймінгу ресторану; | ||
фірмову страву, яку подають у ресторані; | ||
атмосфера, асоціація, емоція – можна використовувати слова, що передають характер закладу у вигляді асоціативного ряду. |
Логотип . Служить відображенням назви та формату закладу, будучи комплексом кольорових, графічних та шрифтових елементів. Розробка логотипу ресторану – украй важливе завдання, оскільки він відіграє роль дзеркала всього фірмового стилю. Можна, звичайно, обійтись і однією вивіскою без логотипу. Але це недоцільно щодо подальшої реклами закладу. Адже відобразити логотип на рекламних носіях набагато простіше, ніж щоразу зображати фасад чи вивіску. Логотип ресторану можна помістити на посуді, серветках, уніформі співробітників, меню, візитівках, упаковці «на винос», сайті, обкладинці групи в соцмережах і т.д. Використання унікального логотипу лише підвищить впізнаваність бренду.
Замовляйте розробку логотипу в студії WeLoveBrands, щоб ваш ресторан отримав яскравий відмітний знак і візитну картку у вигляді крутого запам'ятовуючого лого.
Дескриптор. Він же підрядник. Часто дескриптор є невід'ємною частиною логотипу, тому його грамотне стилістичне оформлення є не менш важливим. Подстрочник необхідний зазначення типу і формату закладу, виступаючи ролі додаткового каналу комунікації з аудиторією.
Інтер'єр. Це, мабуть, найпотужніший канал для трансляції позиціонування бренду. З усіх складових фірмового стилю інтер'єр зазвичай запам'ятовується найкраще, поряд з назвою. Тому важливо зробити його деталізованим та унікальним. Адже саме інтер'єр відбиває індивідуальність закладу, формує особливу неповторну атмосферу та подальший позитивний емоційний відгук у відвідувачів.
Екстер'єр. Фасад ресторану та оформлення вхідної групи має не менше значення для сприйняття ресторану аудиторією, ніж інтер'єр. І йдеться не тільки про вивіску та колір дверей. Важливо все: оформлення вікон, наявність або відсутність навісу, оформлення тераси (якщо є), флористика, декорування стін і так далі.
Чому під час створення ресторану власнику важливо орієнтуватися не так на свій смак, але в сприйняття цільової аудиторії? Тому що ігнорування продуманого фірмового стилю, чіткого позиціонування та аналізу ЦА зазвичай призводить до ігнорування закладу клієнтами. Адже уявлення господаря ресторану та його відвідувачів можуть бути кардинально різними.
Останнім часом власники все частіше звертаються до професійних дизайнерів, декораторів, неймерів та спеціалістів з брендингу. І це дуже правильне рішення. Адже професійно розроблений фірмовий стиль здатний зробити ресторан особливим, пізнаваним, привабливим для відвідувачів. Зрештою, може стати сам собі рекламою.
створює необхідну атмосферу; | ||
приваблює нових та постійних відвідувачів; | ||
збільшує конкурентоспроможність; | ||
підвищує впізнаваність бренду. |
Щодо третього пункту – це особливо важливо, якщо надалі планується розвиток одиночного закладу в цілу мережу. Жителі інших міст розумітимуть, що це «той самий ресторан», бо дізнаються про його фірмовий стиль. Отже, грамотний підхід до створення фірмового стилю сприяє збільшенню прибутку ресторану.
Незважаючи на те, що головні елементи фірмового стилю – це візуальні елементи, про інші почуття відвідувачів теж забувати не варто. Тому що загальне сприйняття складається з дрібних деталей, як паззл. І цей паззл входить як те, що людина бачить, але й що він чує, відчуває тактильно, через нюх тощо.
Правильно створений аудіальний супровід здатний підкреслити атмосферу ресторану та її особливості. Тим не менш, аудіальний вплив завжди локалізований - він закінчується в той момент, коли людина виходить із ресторану. Стиль музики, добірки пісень та виконавців, навіть рівень гучності – все це має бути точно вивірено, щоб звукове оточення транслювало правильну атмосферу.
Для загального сприйняття ресторану не менш важливою є кінестетика. Тому якість та фактура всіх оздоблювальних матеріалів мають першорядне значення. Навіть оббивку для меблів потрібно вибирати з урахуванням фірмового стилю ресторану. Що вже говорити про самі матеріали для меблів та декору. Метал, пластик, скло чи дерево – все це вибирається лише з урахуванням заданого характеру та стилістики.
меню , папка для рахунку; | ||
клубні та знижкові картки ; | ||
серветки та скатертини; | ||
сірникові коробки та запальнички; | ||
картини, постери, фотографії; | ||
упаковка (пакети, контейнери, паперові стаканчики тощо); | ||
елементи сервірування (набори спецій, попільничка тощо); | ||
таблички та покажчики всередині приміщення. |
Хочете, щоб фірмовий стиль вашого ресторану був грамотним та цілісним? Замовляйте розробку фірмового стилю у студії WeLoveBrands. Професіонали студії створять для вашого закладу яскравий, неповторний образ, який однозначно закохаються ваші клієнти.
1. Розробка назви. Для цього проводиться ретельне дослідження цільової аудиторії, зокрема, її потреб, а також проводиться аналіз конкурентів у ніші. Це потрібно, щоб уникнути повторення назв, виникнення двозначних асоціацій та негативних емоцій.
2. Розробка логотипу та підбір шрифтів. На основі обраної концепції закладу розробляється унікальний логотип, що відображає стилістику ресторану. З тією ж метою проводиться ретельний вибір шрифтів.
3. Підбір кольорів. Колірне рішення фірмового стилю ресторану створюється з урахуванням впливу кольору на настрій та апетит відвідувачів. А також з огляду на характер самого закладу.
4. Оформлення інтер'єру та екстер'єру. Внутрішній та зовнішній дизайн ресторану створюється в єдиному стилі з використанням кольорових рішень, що повторюються. Предмети декору та меблювання повинні ідеально поєднуватися між собою та підходити до кольору стін, підлоги, стелі та інших поверхонь.
5. Оформлення інших елементів фірмового стилю. Усі носії фірмового стилю ресторану, які були перераховані вище, мають бути оформлені відповідно до обраної стилістичної концепції.
6. Розробка брендбука. Грамотний підхід до розробки фірмового стилю передбачає обов'язкове створення брендбука . Це керівництво згодом допоможе дотримуватись обраного стилістичного спрямування, а також убереже від казусів та помилок у використанні фірмової символіки.
Бажаєте, щоб ваш ресторан був яскравим і незабутнім і щоб він приваблював відвідувачів одним лише зовнішнім виглядом? Бажаєте, щоб характер, концепцію та стиль вашого закладу дізнавалися всі в окрузі та навіть в інших містах? Тоді замовляйте розробку фірмового стилю для ресторану у студії WeLoveBrands.