→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Анатомія логотипа: створюємо лого з нуля

0

Оцінили: 0

Зміст:
Розмір шрифту:

Анатомія логотипа: створюємо лого з нуля

Якісний логотип повинен відрізнятися ясністю, мінімалізмом та здатністю запам'ятовуватися. Можливо, у вас склалося враження, що логотипи — лише зображення, але їх структура куди глибша і вимагає уважного вивчення.

Логотип — це унікальний символ, графічне зображення або словесний знак, що є певною компанією, брендом, продуктом або послугою.

Містить унікальний дизайн, кольори, шрифти або символи. Їхнє основне завдання: виділити бренд і посприяти його швидкому розпізнаванню серед безлічі конкурентів.

anatomy-logo

Дивно, але багато підприємців, які замовляють розробку логотипу для своєї організації, навіть не знають, що це таке. У цій статті ми розповімо, чому логотип полегшує шлях до корпоративного успіху та допоможемо розробити для нього найкращий дизайн.

Складові логотипу

Давайте розберемо анатомію логотипу. Так-так, навіть у лого є своя структура, і кожна його частина — гвинтик у ефективній та злагодженій маркетинговій роботі. Викреслити щось одне, і ви отримаєте логотип, який не виконує своїх функцій на всі 100%.

anatomy-logo
Колір: одна з наймогутніших складових логотипу. Кожен колір несе в собі певні асоціації та емоції. Наприклад, червоний може асоціюватися з енергією та пристрастю, а синій – з надійністю та спокоєм. Добре підібраний колір впливає на сприйняття бренду та створює певний настрій у споживача.
anatomy-logo
Шрифт ще один важливий елемент. Він визначає стиль та характер бренду. Наприклад, жирні і незграбні літери надають більш сильний, зухвалий характер, тоді як плавні криві створюють враження ніжності та жіночності. Шрифти часто розробляють індивідуально під конкретну компанію, щоб використовувати однотипні стандартні.
anatomy-logo
Іконка або зображення: багато логотипів включають якусь іконку або зображення, яке асоціюється з брендом. Це може бути абстрактний символ або об'єкт. Наприклад, яблуко в логотипі компанії Apple відразу асоціюється з їхньою продукцією. Ви не переплутаєте це яблучко ні з яким іншим, воно вже засіло у вашій свідомості.
anatomy-logo
Простота: ключова складова успішного логотипу. Чим простіше і чистіше дизайн, тим легше він впізнається та запам'ятовується. Деякі з відомих логотипів, Nike або McDonald's, складаються лише з кількох елементів.
anatomy-logo
Унікальність: те, що вирізняє його серед інших брендів. Оригінальне лого привертає увагу і залишається у пам'яті.
anatomy-logo
Відповідність бренду: хороший логотип має відображати суть та цінності бренду. Передавати інформацію про те, що бренд є і які емоції здатний викликати.
anatomy-logo
Історія та ідея: деякі логотипи закладають глибокий зміст. Наприклад, логотип FedEx приховано містить стрілку між літерами E та x, що символізує швидкість та точність доставки.

Логотип – не просто картинка на упаковці чи візитна картка компанії. Це потужний інструмент маркетингу, що створює емоції, настрій, асоціацію та впізнаваність бренду. Уявіть лише, логотип — невеликий символ, а як багато він може зробити для іміджу вашої компанії.

Графічна частина логотипу (logomark)

Logomark – чарівне слово у світі дизайну. Маленький, але могутній інструмент. Якщо його правильно розробити, він розповість історію бренду, як старовинний фоліант, захований за обкладинкою.

Це значок або інший графічний елемент логотипу. Як правило, найвиразніша і найвідоміша частина логотипу, створена з метою представити бренд у неповторному образі. Часто діє як аватар, якщо інші частини лого відсутні.

Яким чином уявити logomark?

anatomy-logo
Геометрична форма: це коло, квадрат, трикутник. Прості геометричні форми легко сприймаються.
anatomy-logo
Абстракція: або навпаки, logomark може бути абстрактним і не мати чітко визначеної форми. Тут використовуються абстрактні лінії, плями та форми. Їхня перевага в тому, що вони швидко викликають інтерес до себе.
anatomy-logo
Буквена форма: деякі логомарки створюються з літер, як стилізовані ініціали компанії. Монограма – креативний спосіб інтегрувати брендову ідентичність до логомарку.
anatomy-logo
Зображення: логомарк може представляти об'єкт, тварину, людину, пов'язану з брендом. Так передаються конкретні асоціації та значення.

Рекомендація: кольори у логотипі – це дуже важливо, вони відповідають за передачу настрою та асоціацію з брендом. Виберіть кольори logomark, які відповідають вашій компанії та цільовій аудиторії. Переконайтеся, що вони добре гармонують та поєднуються між собою.

Текстова частина логотипу (wordmark)

Wordmark — це текстова частина логотипу, що містить назву бренду. Оскільки цей елемент чітко ідентифікує компанію, він не менш важливий за графічну частину.

При роботі над текстовою частиною логотипу важливо приділити увагу стилю друкарні та читабельності. Дуже важливо, щоб ім'я бренду легко читалося споживачами, незалежно від розміру чи відстані.

anatomy-logo

Не полінуйтеся створити унікальний шрифт для wordmark. Можна використовувати стандартні шрифти, але будьте готові, що компанія-конкурент теж завантажить цей шрифт. Тож ви не будете унікальні.

anatomy-logo

Рекомендація: переконайтеся, що літери чітко помітні та помітні, навіть якщо логотип у мініатюрному розмірі. Також переконайтеся, що він виглядає добре як у чорно-білому, так і кольоровому форматі.

Підзаголовок або підрядковий рядок логотипу (tagline)

Tagline – це допоміжний текст. Зазвичай розміщується поруч із графічною частиною логотипу та надає додаткову інформацію про бренд. Завдяки підзаголовку клієнти розуміють, що є компанія: це магазин, ресторан, фітнес-центр, клініка, служба доставки або щось інше.

anatomy-logo

Оскільки ці відомості не мають такої важливості, як назва бренду, підзаголовок зазвичай пишеться більш скромним, тонким або менш виразним шрифтом. Теглайн підійде звичайний, невигадливий шрифт.

anatomy-logo

Рекомендація: протестуйте ваш tagline серед цільової аудиторії, щоб зрозуміти, які реакції та асоціації він викликає у ваших потенційних клієнтів. Постарайтеся помістити основне повідомлення теглайна в кілька слів.

Дата та місце заснування компанії або бренду

Якщо логотип включає дату і місце заснування, він передає інформацію про багату історію свого бренду. Нині такий підхід — рідкість, але минулих десятиліть був популярний і використовувався систематично. Логотипи наших днів, як правило, спрощені та позбавлені додаткових даних. Мінімалізм — ось що любить та цінує сучасний споживач.

anatomy-logo

Але ви все ж таки можете вказати у своєму лого місце та підставу компанії, якщо хочете додати вінтажності. Особливо доречно для сімейних підприємств, яким важливо продемонструвати своє коріння та історичну спадщину бізнесу.

anatomy-logo

Рекомендація: дата та місце заснування повинні органічно вписатися в загальний дизайн логотипу та не заважати сприйняттю бренду.

Обрамлення логотипу

Обрамлення – це додаткові елементи чи графічні деталі навколо основного логотипу. Щоправда, це необов'язковий елемент. Може бути різним за стилем, формою та цілями.

Його завдання – підкреслити стиль та естетику бренду. Наприклад, обрамлення виконують у певному кольорі або шрифті, характерному для компанії.

anatomy-logo

Залежно від контексту та середовища використання логотипу обрамлення може бути змінено або прибрано. Наприклад, в онлайн медіа логотип краще уявити без обрамлення, а в друкованих матеріалах використовувати повний варіант з обрамленням.

anatomy-logo

Рекомендація: обрамлення створює асоціацію з певними якостями або характеристиками компанії. Наприклад, кругле обрамлення асоціюється з єдиною спільнотою чи гармонією, а гострі кути мають на увазі силу чи динамічність. Якщо застосовувати обрамлення з розумом, ви зможете надати своєму лого більш чіткої форми.

Логотип фону

Фон - це колір, зображення, текстура, на яких розміщується символ бренду. Може бути кольоровим, текстурним, градієнтним у вигляді зображення або іншим елементом.

Важливо правильно вибрати фон логотипу, оскільки він впливає на впізнаваність, читабельність та загальне сприйняття бренду.

anatomy-logo

Добре, якщо фон логотипу відповідає бренд-ідентичності та передає потрібне повідомлення. Наприклад, яскравий та різнобарвний підходить для дитячого бренду, тоді як серйозний та мінімалістичний більше характеризує організацію у сфері фінансів — наприклад, банк.

anatomy-logo

Рекомендація: не створюйте фон самостійно, краще зверніться до досвідченого дизайнера чи брендингового агентства. Спеціалісти студії WeLoveSmm проведуть для вас консультацію та допоможуть вибрати найкраще тло для вашого логотипу. Або розроблять логотип повністю.

Негативний простір логотипу

Коли говоримо про негативний простір логотипу, маємо на увазі, що навколо логотипу є певна зона, в якій не повинно бути ніяких інших елементів, щоб не заважати сприйняттю або впізнаваності логотипу. Ця зона зазвичай визначається на основі розміру та форми самого логотипу і може бути вказана у брендбуку.

Негативний простір змінюється залежно від того, як і де логотип використовується (наприклад, на веб-сайті, друкованих матеріалах, упаковці тощо).

anatomy-logo

Та частина, яку ви не бачите, насправді не менш важлива, ніж видима частина. Негативний простір посилює ефективність вашого лого.

anatomy-logo

Рекомендація: створюйте логотипи з простими геометричними формами та чіткими контурами. Це полегшить визначення негативного простору та спростить внесення змін до розмірів логотипу.

Композиція: збираємо всі частини логотипу разом

А тепер давайте зберемо всі складові докупи. Композиція в логотипі - це спосіб організації та розташування всіх його елементів. Отже, нам потрібно скомпонувати текст, зображення, кольори та форми.

Ефективна композиція допомагає створити баланс і гармонію в логотипі, роблячи його читаним, незабутнім і впізнаваним. Окремо частини логотипу, про які ми розповідали у статті — не працюють, вони функціональні лише разом.

Чому без композиції нікуди?

anatomy-logo
Добре спроектований логотип із вдалою композицією легко запам'ятовується.
anatomy-logo
Збалансована композиція виглядає професійно та викликає довіру.
anatomy-logo
Якщо логотип містить текст, правильна композиція забезпечує його читабельність.

На завершення

  • Логотип повинен залишатися простим і легко читати, тому важливо не перемудрити в дизайні. Не ускладнюйте композицію зайвими деталями.
  • Хочете дізнатися, як ваше лого сприймають клієнти та споживачі? Розробте кілька варіантів логотипу та протестуйте їх. Перевірте, на яке лого буде краща реакція?
  • Також варто пам'ятати, що логотип може змінюватися з часом, адже тренди дизайну не стоять на місці. Не бійтеся робити ребрендинг і змінювати застарілий стиль на щось новеньке.

А ще краще зверніться за допомогою до професіоналів.

Замовити послуги дизайну можна у студії WeLoveSmm. Ми знаємо, як зробити ефективне логотип, який зміцнить імідж вашої компанії.

Зв'яжіться з нами у месенджері або зателефонуйте для обговорення всіх деталей вашого проекту.

Питання-відповідь

Що таке логотип?

Логотип – це графічне зображення, символ або знак, який використовується для представлення конкретної компанії, бренду, продукту чи організації.

Основна мета логотипу — створити унікальне візуальне уявлення, яке запам'ятовується, яке допоможе споживачам легко впізнавати і асоціювати бренд з певними продуктами або послугами.

Хороший логотип легко читається на різних носіях: візитівках, упаковках продуктів, веб-сайтах та рекламних матеріалах.

anatomy-logo

Навіщо потрібний логотип?

Логотип потрібен для ідентифікації бренду, впізнаваності, передачі цінностей, привернення уваги, стимуляції лояльності, спрощення маркетингу та підвищення професійного іміджу компанії.

Логотип:

anatomy-logo

Створить візуальну марку, яку споживачі можуть легко впізнати.
anatomy-logo

Допоможе швидко ідентифікувати вашу компанію та продукти.
anatomy-logo

Виділить серед конкурентів та підкреслить унікальність.
anatomy-logo

Може візуально передавати ключові цінності та повідомлення бренду.
anatomy-logo

Приверне увагу потенційних клієнтів та споживачів.
anatomy-logo

Формує враження про професіоналізм та надійність.

Які види логотипу бувають?

anatomy-logo

Логотип-слово (wordmark): складається із текстового елемента, зазвичай назви бренду.
anatomy-logo

Зображення або символ: це конкретне зображення або іконку.
anatomy-logo

Графік (logomark): графічна частина.
anatomy-logo

Комбінований логотип: поєднує текст і зображення.

Логотипи виконуються у різних формах та кольорових рішеннях. Можуть бути статичними або анімованими, призначені для одноколірного друку (монохром) або кольорового. Містять додаткові стилізовані елементи: лінії, текстури та навіть специфічні графічні ефекти.

Хто створює логотип?

Логотип зазвичай розробляють спеціалісти з дизайну – графічні дизайнери. Можна звернутися до фрілансера або замовити логотип у дизайн-студії.

Ви можете спробувати створити логотип і самостійно, особливо якщо у вас є навички у графічному дизайні та доступ до відповідного графічного програмного забезпечення. Але якщо вам потрібна якісна робота, краще зверніться до професіоналів – вони мають і ресурси, і навички для проектування лого.

anatomy-logo

Які вимоги до логотипу?

anatomy-logo

Простота: логотип повинен бути легко пізнаваним і зрозумілим. Уникайте зайвої складності та деталей.

anatomy-logo

Унікальність: ваше лого не повинно бути схожим на логотипи інших компаній.

anatomy-logo

Підхід до бренду: повинен відображати характер та цінності бренду.

anatomy-logo

Скейлабельність: повинен добре масштабуватися без втрати якості, щоб його можна було використовувати у різних розмірах та на різних носіях.

anatomy-logo

Кольори та шрифти: вибір кольорів та шрифтів відповідає бренд-концепції.

anatomy-logo

Адаптивність: логотип повинен адаптуватися до різних середовищ, включаючи друк, веб-сайти, соціальні мережі та інші медіа.

anatomy-logo

Трендовість: хороше лого актуальне не лише сьогодні, а й за кілька років.

Навіщо реєструвати логотип?

Реєстрація дає вам юридичне право володіти та використовувати логотип у комерційних цілях, а також забезпечує захист від незаконного використання іншими організаціями.

Зареєстрований логотип стає унікальним та офіційно визнаним символом вашої компанії. Також реєстрація дозволяє вам звернутися до суду у разі порушення прав на ваш логотип.

anatomy-logo

Реєстрація надасть вам ексклюзивні права на логотип. Ніхто інший не має права копіювати його. Ви посилите свій бренд і зробите його більш цінним в очах споживачів та інвесторів.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 0

Середня оцінка 0 / 5