Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Слоган – це простими словами емоційна фраза, яка легко запам'ятовується, засідає в голові у споживача та асоціюється з конкретним продуктом. З неї починається діалог бренду з аудиторією і вона чітко дає зрозуміти, що отримає клієнт щодо емоційного і споживчого досвіду.
Компанії використовують слогани (гасла або девізи), щоб повідомити клієнтів про продукт і сформувати приємне враження.
Мета слогану — розповісти про компанію та її відмінності, створити ідентичність бренду і спонукати споживачів скористатися перевагами, які він пропонує.
Найчастіше слогани використовують у маркетингу, політиці і кланових ком'юніті.
Слогани мають визначальне значення у формуванні іміджу брендів, просуванні товарів і послуг, тому що вони:
Завдяки слогану споживачі дізнаються, за що виступає та чи інша компанія, що для неї важливо, і зможуть вирішити, чи відповідають їхні цінності й ідеали переконанням і філософії бренду.
Ефективний слоган відповідає завданням бізнесу, підкреслює індивідуальність бренду і викликає приємні емоції у споживачів.
Тобто, вдалий слоган – зрозумілий, лаконічний, оригінальний, той, що легко запам'ятовується, викликає приємні асоціації і довіру, повідомляє про переваги для покупця.
Слогани наголошують на особливостях, які відрізняють певний бізнес від конкурентів, наприклад «Carlsberg — найкраще пиво у світі». Вони демонструють чітку пропозицію бізнесу і доносять до споживачів цінності бренду, такі як довіра, інновації, досконалість.
описові – передають обіцянки брендів, товарів чи послуг;
конкретні – креативно і за допомогою образів, що запам'ятовуються, знайомлять з продуктом;
провокаційні — змушують клієнтів замислюватися над тим, як вони можуть покращити своє життя;
категоричні – містять дієслово у наказовому способі і прямо спонукають до дії;
найвищого ступеня – позиціонують бренд або продукт як найкращі у галузі.
Слогани спрямовані на створення асоціацій між досвідом використання продукту і вигодою для клієнта. Тобто вони показують, що отримає покупець, якщо вибере продукт компанії. Наприклад: Coca-Cola – «Відкрите щастя», Ajax – «Сильніший за бруд», Frooti – «Свіжий і соковитий».
Окрему групу складають креативні слогани, які для підвищення впізнаваності і ефективного зворотного зв'язку використовують гумор і літературні прийоми, такі як рима, гіпербола, метафора, анафора, гра слів тощо. Наприклад, «Є ідея – є IKEA», Disney – «Найщасливіше місце на Землі», Adidas – «Неможливе можливо», Skittles – «Спробуй веселку», Meow Mix – «Такий смачний, що кішки просять його на ім'я». Створювати такі слогани набагато складніше – вони вимагають нестандартного мислення, до того ж важливо не перевантажити споживачів.
В історії маркетингу не так багато справді блискучих слоганів. Безумовний лідер серед них – девіз Nike Just do it (Просто зроби це) – простий, короткий і мотивуючий. Слоган, якому нещодавно виповнилося 25 років, лише за перше десятиліття з моменту створення допоміг збільшити продажі бренду з $800 млн до понад $9,2 млрд.
Слоган — один з ключових елементів, які зробили KitKat світовим рекордсменом: у Книзі рекордів Гіннеса зафіксували, що 1995-го в усьому світі було продано 13,2 млрд KitKat, і кожну секунду у світі споживалося 418 шоколадок. А 2020 року, згідно з офіційним сайтом, вже з'їли понад 15,9 млрд батончиків.
Ще одним прикладом видатних слоганів є девізи Корпусу морської піхоти США: «Небагато. Горді. Морські піхотинці» та «Semper Fidelis», що в перекладі з латині означає «Завжди вірний». Обидва слогани виходять за рамки слів, підкреслюють зв'язок між піхотинцями, гордість за успішні битви і непохитну вірність побратимам.
Важливо: слоган необхідно адаптувати під кожний ринок. Наприклад, чи знали ви, що фраза come alive, дослівно перекладена китайською, означає «піднятися з могил»? Pepsi також не знали. Запустили слоган Come Alive з Pepsi Generation для китайського ринку і буквально пообіцяли дістати предків з могил.
Також, робіть девіз коротким і зрозумілим. Американський психолог Джордж Міллер у 1956 році сформулював правило 7±2, згідно з яким кількість об'єктів, які може запам'ятати середньостатистична людина, варіюється в діапазоні 5–9.
І насамкінець: будьте політкоректними! У 2018 році бренд H&M опинився у центрі расистського скандалу, викликаного написом Coolest monkey in the jungle на худі, яке рекламував темношкірий хлопчик. Згодом виконавці The Weeknd і G-Eazy припинили співпрацю з брендом. Напис також спровокував погроми 17 магазинів бренду у ПАР. А сім'я дитини-моделі була змушена переїхати з міркувань безпеки.