Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Портфоліо дизайнера – не просто нудний список робіт. Це візитна картка та перше враження про вас. Це майже художня книга з яскравою та цікавою обкладинкою, яку всі хочуть вивчити у всіх деталях та подробицях.
Але дуже важливо скласти портфоліо грамотно: вказати особисті та професійні роботи, описати процес їх створення, надати відгуки та багато іншого.
У цій статті ми розповімо, як зробити гарне портфоліо для дизайнера та знайти перших клієнтів. Корисно і для джунів, і для профі!
Складаючи портфоліо, ви повинні показати свою відданість мистецтву та дизайну. Але портфоліо слід робити структуровано, тому потрібно включити в нього:
Якщо ви врахуєте всі ці вимоги, то зможете показати себе як професійного та креативного дизайнера, і це привабить нових замовників! Пам'ятайте, візуальна складова – це перше, що оцінює будь-який роботодавець. Подбайте, щоб про вас склалося потрібне враження.
Портфоліо може показати, наскільки різноманітними можуть бути ваші скіли. Від веб-дизайну до ілюстрацій і навіть графічного дизайну для соціальних медіа – лише ваш практичний досвід дає повне уявлення про вашу майстерність.
Поговоримо про те, як скласти портфоліо фахівцям із різних галузей дизайну? Бажаєте дізнатися, що обов'язково включити в портфоліо, щоб показати себе з найкращого боку? Тоді читайте далі.
Веб-дизайнер – професіонал, що спеціалізується на створенні дизайну веб-сайтів та веб-додатків. Завданням веб-дизайнера є розробка візуальної концепції, зовнішнього вигляду та інтерфейсу для веб-проектів з метою зробити їх привабливими, зручними у використанні та функціональними.
Будьте оригінальними, додайте особисті фішки, анімації та відео-ролики. Не соромтеся виділятися, адже конкуренція у сфері дизайну дуже висока.
Графічний дизайнер - спеціаліст, який створює візуальні рішення для комунікації, зазвичай з метою передачі певного повідомлення або інформації. Працює з різними медіа-платформами та матеріалами, включаючи друковані продукти, цифрові медіа, упаковку, рекламу, брендинг, веб-сайти та багато іншого.
Візьміть у звичку оцінювати, чи зміниться ваше портфоліо, якщо ви заберете якусь зі своїх робіт? Портфоліо може стати нудним і прісним, яке не повністю розкриває вас як професіонала, або, навпаки, ви видалите проект, який був зроблений вами ще на початку кар'єри, і він ніяк не дотягує до поточних проектів. Будьте критиком для себе.
UI/UX дизайнер займається проектуванням візуальної та інтерактивної складової програмних продуктів, веб-сайтів, мобільних додатків та інших інтерфейсів, щоб забезпечити кращий досвід користувача (зробити інтерфейс привабливим, зрозумілим і функціональним для користувачів).
Виберіть кілька ключових проектів, які найкраще демонструють вашу майстерність. Це можуть бути твори, якими ви особливо пишаєтеся або отримали найкращий відгук від замовників.
Робота, виконана з любов'ю та задоволенням відчувається. Ви з радістю відповісте на будь-які питання про неї, адже це ваше дітище.
Моушн-дизайнер (дизайнер анімації) спеціалізується на створенні анімованих елементів та графіки для різних медіа-проектів, таких як веб-сайти, рекламні ролики, мобільні додатки, ігри, телешоу, фільми та інші мультимедійні продукти.
Основне завдання моушн-дизайнера - зробити статичні об'єкти або інтерфейси динамічнішими, привабливішими та інформативними за допомогою анімації.
Світ моушн дизайну постійно змінюється, тому важливо продовжувати навчатись новим технікам та інструментам. Якщо ви проходите курси або берете участь у майстер-класах, вкажіть це у своєму портфоліо.
Дизайнер логотипів працює над створенням унікальних та ефективних графічних символів, що становлять бренд, компанію, продукт чи послугу. Логотипи - важлива частина корпоративної ідентичності і можуть відігравати ключову роль у впізнаваності та успіху бренду.
Розмістіть своє портфоліо онлайн, щоб легко та доступно зацікавити оточуючих. Створіть зручний та професійно оформлений веб-сайт або використовуйте платформи для хостингу портфоліо.
На ваш погляд. Наприклад, Behance та Dribbble – одні з найпопулярніших майданчиків всього дизайн-ком'юніті. Ще можна розглянути Pinterest. Не забудьте додати і свій сайт-візитку до цього списку.
Все, що вам потрібно - це охоплення. Тому не соромтеся публікувати свої роботи там, де сидить ваша цільова аудиторія. Це найважливіше.
А як роблять портфоліо інші? Давайте розглянемо якісні приклади портфоліо спеціалістів у сфері дизайну. Небагато натхнення точно не завадить.
Натан Дентон може одним зображенням більше, ніж демонстрацією всіх своїх проектів. Натан - креативний директор, любитель мінімалізму та витонченості. Особисті здобутки дизайнер зібрав на власному сайті.
Чому портфоліо Натана хороше ?
Правильний вибір яскравого, чіпляє фону. Хочеться довше залишитись на сайті.
Розробка веб-сайту, орієнтованого на одну конкретну тематику, надасть йому додаткового професійного статусу з погляду потенційних клієнтів. Натан зробив індивідуальний веб-ресурс для демонстрації своїх проектів та робіт, повною мірою доводячи свій професіоналізм.
Використання нестандартних елементів, наприклад, іконки у формі яйця. Креативно та цікаво.
Покажіть і ви у своєму портфоліо навички адаптивного дизайну. Опишіть процес своєї роботи, з якими програмами вам подобається працювати найбільше. Загалом, будьте відвертими і не забувайте про оригінальний підхід.
Ще одне портфоліо у стилі мінімалізму від графічного дизайнера із Великобританії. На одному сайті представлені слайди всіх робіт. Компактно та зручно – те, що потрібно, щоб не займати багато часу у потенційних клієнтів на знайомство з вашими скілами.
Показано лише найнеобхідніше. Не намагайтеся додати усі свої роботи. Покажіть менше, але найкращі, як це робить Бен.
Демонстрація репутації та статусу. Дизайнер працював із відомими брендами: Honda, Speedo, Bottega Veneta та Shangri-La. Якщо у вас є успішна співпраця, вкажіть це.
До речі, коли йдеться про графічний дизайн, перше, що ми згадуємо — це візуальні елементи. Подивіться ще на портфоліо дизайн-студії Rui Ma – фахівці цієї компанії чудово працюють із візуалом, майже не використовуючи текст. Їхнє портфоліо привертає увагу, а це те, що потрібно і вам.
Коли рекрутери або менеджери з найму переглядають 50–100 портфоліо в області UI/UX на одну вакансію, вони часто обмежуються лише одним кейсом. Часу рекрутери майже не мають, і треба враховувати цей нюанс.
Портфоліо Паули — добрий приклад, бо:
Паула віртуозно представляє свої творчі проекти, стискаючи інформацію про виконану роботу до мінімуму. Жодної води — лише факти.
З подібним підходом клієнт може вибрати той проект, який найбільше його цікавить, підходить під його цілі та завдання. Не потрібно розпорошувати час на безліч робіт дизайнера в пошуках найкращого та релевантного кейсу.
Але не забудьте докладно описати вашу роль у створенні досвіду користувача. Поясніть, які дослідження ви проводили, які патерни проектування використовували та які рішення було прийнято для покращення UX.
Знаєте, як започаткувати своє портфоліо у сфері моушн-дизайну? Просто зробіть більше 20 робіт і зберіть із них шоурім — це і буде найкраща можливість привернути увагу замовників і арт-директора.
Багато прикладів моушн-дизайну зібрано на майданчику Behance.
Роботи Ayumi Tan із Сінгапуру можуть стати вашим орієнтиром у створенні власного портфоліо.
Пам'ятайте, що портфоліо має представляти тільки високоякісні матеріали. Приділяйте увагу деталям, дотримуйтесь принципів анімації та демонструйте свою технічну майстерність.
Немає жодних обмежень у творчості. Сайт Девіда – яскравий тому приклад. На ньому зібрані всі роботи, що яскраво розкривають талант дизайнера.
Девід розділив свій сайт на кілька розділів, присвячених художній творчості, інноваційному дизайну та розробці логотипів.
Для тих, хто хоче зв'язатися з ним, доступні посилання на його профілі у соціальних мережах – Твіттер, Фейсбук та Інстаграм. Ймовірно, цей дизайнер активно розвиває власний бренд і, можливо, не надто орієнтований на роботу з клієнтами. Але його портфоліо у вигляді веб-сайту – це чудова онлайн-галерея та візитна картка в одному флаконі. Орієнтуйтесь на Девіда.
Якою має бути ваша обкладинка? Креативна, професійна і відображає ваш стиль і спеціалізацію в дизайні.
Ділимося ідеями та порадами для створення вражаючої обкладинки портфоліо:
Обкладинка портфоліо – це ваша можливість продемонструвати свій професіоналізм та креативність. Тому експериментуйте та творіть.
Деякі популярні формати та види портфоліо:
Це документ у форматі PDF, що є колекцією робіт і проектів, створених дизайнером. Портфоліо дизайнера PDF зазвичай включає такі елементи:
Відмінна риса портфоліо pdf - у можливості роздрукувати документ. Тому важливо, щоб зображення в такому портфоліо були високої роздільної здатності та якості.
Часто дизайнери створюють цілий сайт під портфоліо. І це зручно. Уявіть, у вас буде веб-ресурс, присвячений лише вам та вашим кар'єрним досягненням.
Інтернет забезпечить світову видимість вашого портфоліо. Ваші роботи стануть доступними для людей різних країн, що розширить клієнтську базу.
Але найголовніше – сайт демонструє ваш професіоналізм. Якщо ви веб-дизайнер, чому б не створити власний сайт та наочно показати, чого ви варті як профі? Ваша репутація з таким портфоліо миттєво зросте.
Відео презентація, що демонструє роботи та навички дизайнера. Це засіб для візуального представлення своїх проектів та здібностей у дизайні з використанням відеоформату.
Дизайнер показує свої найкращі роботи, включаючи візуалізації, макети, ілюстрації, логотипи, веб-сайти та рекламні матеріали.
Формат відео – ефективний спосіб привернення уваги та творчий підхід до роботи. Особливо корисний, якщо ваша спеціалізація пов'язана з візуальним та графічним дизайном, де важливо продемонструвати практичні навички та якість виконаних робіт.
Інстаграм - величезна соціальна мережа, застосування якої можна знайти в різних областях нашого життя. Один із найкращих майданчиків для просування власних ідей та проектів.
В Інстаграмі можна публікувати свої ілюстрації, малюнки, банери, логотипи, ескізи, макети та інші графічні роботи. Але головна перевага цієї мережі – це комунікація з клієнтами. Ви можете приймати замовлення та отримувати відгуки на свою роботу в режимі он-лайн.
Щоправда, і конкуренція в Insta також велика. Якщо у вас є бюджет на просування своїх робіт, ви можете звернутися до маркетингового агентства, і вони просунуть ваш обліковий запис. Ваше портфоліо побачать люди з різних країн та міст — отже, потенційних замовників побільшає.
Портфоліо - це можливість зробити акцент на сильних сторонах, спосіб продемонструвати свої скіли та творче мислення, дати уявлення, як працювати з вами.
Зробіть це для ідеального портфоліо:
Розкажіть, чим корисні та покажіть кращі проекти. Чому ви унікальні і чим відрізняєтеся від колег із творчого цеху?
Покажіть асортимент робіт, якщо ви практикуєтесь у різних стилях.
Подайте найкращі роботи першими. Нехай роботодавець одразу зачепиться за те, що у вас найкраще вдається робити.
Супроводжуйте кожен кейс ефективною подачею. Поясніть, чому взялися за цей проект, яких результатів вдалося досягти.
Покажіть розвиток проекту поетапно – від ідеї до втілення.
Привертайте увагу анімацією та іншими нестандартними фішками.
Поділіться вашими цінностями та методологією роботи.
Потенційним замовникам потрібен сміливий, креативний та впевнений фахівець, щиро закоханий у свою справу. Покажіть це все у своєму портфоліо!
Зберігайте нашу статтю, перечитуйте та надихайтеся. Ваше портфоліо неодмінно стане прикладом і для інших дизайнерів!
Портфоліо – це колекція робіт та проектів, створених дизайнером, призначена для демонстрації його навичок, стилю та творчого потенціалу майбутнім клієнтам, роботодавцям чи замовникам. Портфоліо служить важливим інструментом в індустрії дизайну, оскільки воно дозволяє візуально уявити професійні досягнення та досвід спеціаліста.
Що найчастіше включають у портфоліо?
Портфоліо потрібно знайти клієнтів або роботу у великих компаніях.
Почніть з вивчення необхідних навичок та інструментів. Запишіться на онлайн-курси або дивіться уроки, які допоможуть зрозуміти основи. Додайте сертифікат про проходження навчання в портфоліо і ви зможете навіть отримати першу роботу.
Попрацюйте над проектами. Створіть спеціально для вашого портфоліо дизайн веб-сайту або рекламного банера. Запропонуйте послуги безкоштовно для місцевих некомерційних організацій, а підсумки своєї праці включіть до переліку робіт.
Усі колись починають із азів, просто зробіть перший крок.
Виберіть найкращі роботи, структуруйте їх за категоріями з описами, продемонструйте різноманітність стилів, у яких ви вже працювали, зробіть портфоліо доступним онлайн та регулярно оновлюйте його.
Портфоліо дизайнера має бути:
Дизайнер може створити портфоліо на онлайн-платформі, як Behance і Dribbble, або на власному веб-сайті.
Рекомендуємо додавати від 10 до 20 проектів. Важливо, щоб роботи в портфоліо демонстрували різноманітні навички та стилі дизайну, тоді потенційні роботодавці чи клієнти зможуть оцінити вашу творчість та професійні здібності.
Краще додати менше робіт, але якісніших. Не варто перевантажувати портфоліо роботами, які ви робили дуже давно, навіть якщо вони дорогі вашому серцю. Намагайтеся подавати інформацію про себе коротко та зрозуміло.