Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Pinterest займає 14 місце за кількістю користувачів серед соціальних мереж. При цьому 82% активних користувачів Pinterest стверджують, що купують товари після перегляду контенту на платформі, 77% дізнаються про появу нових брендів, а 25% маркетологів вважають за краще використовувати Pinterest для просування компаній.
Про соцмережу, її особливості та переваги, причини популярності серед маркетологів, значення для просування брендів та продажу товарів розповіли фахівці брендингової агенції WeLoveBrands.
«Пінтерест» — візуальна пошукова система та фотохостинг з елементами соціальної мережі. Користувачі після реєстрації можуть завантажувати, зберігати та сортувати фото та відеоконтент, відомий як «піни» (від англійського слова pin — шпилька). Також користувачі можуть створювати індивідуальні колекції на дошках (board).
2012-го, через два роки після створення, платформа Pinterest щомісяця залучала 10 мільйонів нових відвідувачів. Сьогодні соцмережа поступається Facebook, Instagram, TikTok та Snapchat, але випереджає Twitter. У «Пінтересті» зареєстровано понад 478 мільйонів активних користувачів. У 2020 році Pinterest поставила внутрішній рекорд, досягши приросту в 100 мільйонів активних користувачів за один місяць, при цьому кількість пінів збільшилася на 37%.
Стрімкий розвиток соцмережі зумовлений унікальним форматом та високою залученістю користувачів. Багато естетичного контенту приваблює жіночу аудиторію – зараз близько 60% авторизованих користувачів саме жінки. Вони випереджають чоловіків та небінарних користувачів у всіх вікових групах, особливо у групі від 25 до 34 років.
Pinterest постійно вдосконалюється. З кожним роком у маркетинг, рекламу, розробки та дослідження діджиталу інвестують дедалі більше фінансів — наприклад, з 2016 до 2019 року витрати на маркетинг та рекламу зросли у 6 разів, а на дослідження — у 7,2 раза.
Користувачі Pinterest роблять онлайн-покупки частіше, ніж користувачі кожної з 5 найпопулярніших соцмереж. 70% авторизованих користувачів стверджують, що шукають у Pinterest інформацію про товари перед фінальним рішенням щодо оформлення замовлення.
Творці позиціонують «Пінтерест» як соціальну мережу, але швидше за це сервіс закладок та пошукова система. Платформа орієнтована на візуальний контент – фото, зображення, інфографіку та відеоролики. А популярність візуального контенту постійно зростає. Експерти прогнозують, що незабаром найбільшу частку всесвітнього трафіку складатимуть зображення та відео.
Принцип закладок працює так :
Користувачі зберігають у профілі піни – зображення та відео з будь-якого джерела, а посилання на нього зберігається автоматично.
Матеріали можна структурувати — розміщувати на «дошках», створюючи з допомогою будь-яку кількість розділів.
Кожен розділ відноситься до своєї тематики. Завдяки чіткій структурі пошук по зображенням дозволяє швидко знаходити потрібний контент. Піни з часом не зникають і не «опускаються вниз», як у інших соцмережах, а відображаються у пошуку весь період активності. Піни можна «лайкати», додавати в закладки і ділитися ними. Вони можуть потрапляти на високі позиції та забезпечувати безкоштовний трафік на сайт або інші канали комунікації бренду або блогера. Найкращі пости тримаються «у топі» рік і довше.
«Пінтерест» - місце розваги, джерело корисної інформації та натхнення. Незважаючи на «розважальний» контент, великі компанії, а також малий бізнес використовують платформу для:
взаємодії із «теплою» аудиторією;
легкого та недорогого старту продажів;
виведення нових продуктів;
аналізу зацікавленості у нових товарах та послугах;
розкрутки сайту та залучення органічного трафіку;
організації конкурсів та вікторин;
зворотний зв'язок від покупців.
Серед переваг Pinterest — низький рівень конкуренції у російсько- та україномовному сегменті. При цьому платформа відмінно індексується пошуковими системами, ймовірність того, що ваша пропозиція опиниться в "топі" видачі Google, висока.
Пінтерест приносить на 33% більше трафіку рефералів (користувачів, яких залучили інші відвідувачі платформи) на веб-сайти, ніж Facebook. До зображення прикріплюється посилання на сайт (наприклад, у Instagram така функція недоступна, всі посилання під постами – неклікабельні). Простий інтерфейс забезпечує зручний перегляд фотографій одразу з посиланням на зовнішні джерела.
Якщо в США, Німеччині, Франції, Великій Британії та Канаді «Пінтерест» успішно конкурує з TikTok і Snapchat, то в Східній Європі поки що можна говорити швидше про перспективи. При цьому зростання кількості активних користувачів за 2020 рік у США склало 11%, а в решті країн — 46%, що говорить про помітну перевагу мережі для бізнесу та інфлюєнсерів.
Просування в «Пінтересті» найефективніше для :
підприємств, орієнтованих західний ринок;
бізнесу, пов'язаного з декором, інтер'єром, фотопослугами, модою, хобі, хендмейдом, ювелірними прикрасами та аксесуарами;
організаторів онлайн-курсів, офлайн- та онлайн-заходів;
товарів для жінок, дітей та вдома.
Зараз аудиторія Pinterest переважно англомовна, тому активніше просуваються західні компанії. В Україні та Росії мережа лише набирає популярності. Це шанс для компаній, які замислюються про подальші перспективи розвитку, зайти в соцмережу та закріпитися серед популярних компаній на платформі у вашій ніші.
Щоб заробляти в соцмережі, створіть бізнес-аккаунт. Це безкоштовна послуга, а онлайн-форма для введення даних є максимально простою. Після цього ви можете використовувати платформу як пошукову систему для перенаправлення користувачів на ваш сайт або інші соцмережі. У вас також з'явиться можливість презентувати товари та послуги, а у користувачів — купувати.
Алгоритм створення облікового запису (профілю) на платформі Pinterest :
Визначте цілі облікового запису — проінформувати про бренд та продукцію, залучити трафік на сайт, збільшити продажі на N%. Без цілей важко оцінити ефективність інвестицій. Кожна мета повинна вписуватись у рамки SMART: бути конкретною, вимірною, досяжною та обмеженою у часі.
Проаналізуйте діяльність конкурентів — вивчіть контент компаній із вашої сфери, використовувані хештеги та візуал.
Створіть бізнес-профіль — виберіть у меню «Додати обліковий запис», а потім натисніть «Створити безкоштовний бізнес-облік». Можна створити бізнес-обліковий запис «з нуля» або обліковий запис, пов'язаний з особистим профілем. У цьому випадку ви зможете використовувати одну адресу електронної пошти для зручного перемикання між обома обліковими записами.
Придумайте ефектну назву — вона має бути унікальною та простою для запам'ятовування або введення в пошуковому рядку Pinterest. Завантажте також привабливу картинку, яка виділяє вас серед конкурентів та формує асоціації.
Виберіть категорію – це забезпечить доступність вашого контенту, пінів та дощок для пошуку користувачів у певній ніші.
Створіть календар публікацій — сформуйте список тем і дат публікації контенту, щоб отримати максимальний ефект від контент-маркетингу Pinterest. Календар публікацій повинен включати дату, час, тип контенту (фото, відео, інфографіка) та підпис до фото.
Створіть контент — публікації мають бути візуально привабливими, унікальними, релевантними вашій сфері та доносити головну ідею бізнесу чи особистого бренду.
Сформуйте список ключових слів – використання ключових слів у публікаціях допомагає просувати профіль. Pinterest пов'язує ключові слова та фрази з тематикою, яку шукають користувачі.
Підберіть хештеги для публікацій - це ключові слова та фрази, перед якими стоїть знак #. Хештеги в Pinterest працюють так само, як і в інших соціальних мережах.
Аналізуйте результати - відстежте реферальний трафік, охоплення користувачів. Найпростіший спосіб аналізувати результати та вигоду від інвестицій – використовувати вбудовану аналітику Pinterest Analytics.
Проаналізувавши результати, ви зможете коригувати стратегію, визначати та усувати помилки, знаходити ефективні можливості просування бізнесу чи особистого бренду.
IKEA – гарний приклад для компаній, які просуваються до Pinterest. Шведський бренд меблів та товарів для дому вирішив розмістити каталог у соцмережі та створив версію для Pinterest. Маркетологам компанії вдалося вивчити переваги користувачів під час створення персоналізованих дощок і пінів.
Керівник медіапроекту IKEA у Pinterest Керрі Лонгарцо заявив: «Ми не хотіли просто копіювати та вставляти — ми вже маємо цифровий каталог в Інтернеті. Нам не вистачало способів показати каталог людям в інтернеті, тому ми шукали нових можливостей».
Користувач у пошуку ідей для дизайну бачить меблі, і якщо вони йому сподобалися, може відразу перейти за посиланням на сайт та замовити потрібне. З огляду на географічне розташування покупців, IKEA створила кілька облікових записів - IKEA USA, IKEA UK, IKEA Italia. Таким чином, бренду вдалося охопити одних із найактивніших споживачів товарів меблевої компанії.
Щоб підвищити популярність профілю в «Пінтересті» і покращити ранжування пінів, підготуйте якісний контент і пропрацюйте SEO-складник.
Експерти компанії «Пінтерест» стверджують: ідеальний пін повинен привертати увагу, розповідати історію та інтригувати так, щоб людям захотілося дізнатися більше. Фахівці рекомендують використовувати вертикальні зображення із співвідношенням сторін 2:3 (наприклад, 1000 x 1500 пікселів). Зображення інших форматів можуть автоматично обрізатися платформою.
Використовуйте лише зображення товарів та послуг . Не розміщуйте абстрактні або просто красиві картинки, які не стосуються ваших продуктів. Розмістіть на піні логотип. Правий нижній кут залиште вільним – там буде знак Pinterest.
Текст на піні повинен бути коротким і цікавим . Для кожної країни використовуйте відповідну мову. Щоб пін був помітним у результатах пошуку, складіть чіткий заголовок та опис, який максимально відповідає змісту. Перевірте правильність посилання та релевантність контенту на сторінці зображення або відео у піні.
Відеопіни повинні починатися з «приманки» , яка допоможе зачепити глядача. Лаконічність ролика – половина успіху. Автори платформи рекомендують створювати сюжети тривалістю від 15 до 60 секунд. Є виняток для рекламних відео – їх тривалість не повинна перевищувати 15 секунд.
Найчастіше глядачі дивляться ролики з вимкненим звуком, тому доповнюйте аудіоряд субтитрами. Перед завантаженням відео оберіть «обкладинку», за якою буде зрозуміла тема сюжету. Чіткий та зрозумілий заголовок, а також його відповідність змісту зроблять відео більш помітним у пошуку. Допустима довжина заголовка – до 100, а описи – до 500 символів.
Серед соціальних мереж саме в «Пінтересті» користувачі найчастіше використовують пошуковий рядок. Цей фактор підтверджує важливість SEO для пінів та текстів. Популярні піни відображаються у видачі Google, підвищуючи впізнаваність бренду.
Щоб оптимізувати обліковий запис, піни та дошку :
переконайтеся, що ваш профіль не прихований від пошукових систем;
переконайтеся, що профіль має статус перевіреної компанії (Verified Company page);
створюйте докладні піни (Rich pins) - піни з додатковою інформацією: прайсами, даними про наявність, докладними характеристиками;
прописуйте повну назву бренду та компанії в обліковому записі;
використовуйте релевантні ключові слова у назвах та описі товарів, пінів та дощок;
уникайте високочастотних ключів;
під час запуску маркетингової кампанії розміщуйте важливі товари та дошки на вітрині вгорі списку;
створюйте різні описи для кожного з пінів - так ви зможете використовувати більше ключових слів і охопити широку аудиторію;
використовуйте хештеги у всіх пінах;
пов'язуйте піни із сайтом за допомогою посилань;
редагуйте зображення перед завантаженням і надавайте імена відповідно до назви товару — наприклад, «Синий_плащ.jpg»;
прописуйте ціни в зображеннях і описах - піни із зазначенням ціни отримують більше «лайків»;
користуйтеся даними аналітики Pinterest, відстежуючи популярність пінів.
Вивчайте та використовуйте досвід успішних облікових записів, орієнтуйтеся на смаки та потреби цільової аудиторії, а також постійно коригуйте стратегію просування, щоб досягати цілей бізнесу.
Більшість користувачів «Пінтерест» залишається Terra incognita. Не дивно, що багато хто з них робить схожі помилки при просуванні товарів і брендів на платформі. Фахівці WeLoveBrands проаналізували поширені помилки при просуванні профілів у візуальній соцмережі:
Характерна помилка при просуванні переважно соцмереж. Визначте цілі, розробіть план, виберіть потрібні категорії, використовуйте ключові слова та фрази, а також коригуйте стратегію, якщо спостерігаєте низьку ефективність просування в Pinterest.
«Пінтерест» відвідують заради якісних зображень та натхнення. Тільки оригінальні піни зможуть привернути увагу до безперервної стрічки картинок, а також викликати бажання відкрити та зберегти їх на своїй дошці.
У лютому 2020 Pinterest оголосив, що віддає перевагу репінам свіжому оригінальному контенту. Навіть якщо немає часу на нові довгі статті та авторський контент — знаходьте зображення, які відповідають тематиці вашого бізнесу, та публікуйте їх із зазначенням авторства. Важливо: за ігнорування авторських прав обліковий запис можуть заблокувати.
Pinterest попереджає: зображення, формат яких не відповідає 2:3 та вертикальному розташуванню, може обрізатися. Яка частина вашого піна потрапить під ножа?
Прописуйте ключі всюди: у назві, описі профілю, дошок та пінів, а також у текстах та коментарях.
Вивчайте смаки відвідувачів, аналізуйте їхню активність, звертайте увагу на те, що вони найчастіше відкривають і зберігають.
І остання помилка — ведення облікового запису співробітником без знань та досвіду . Так ви отримаєте «нульовий» профіт або навіть зіпсуєте репутацію компанії. Виділіть ресурси для якісної підготовки спеціаліста або делегуйте просування профілю на аутсорс.
Профіль в «Пінтересті» дозволяє показати скіли, поділитися вдалими рецептами страв, моделями одягу та виробів, а також продати продукцію або послуги. Для цього не потрібні особливі знання та досвід – творці розробили простий та зрозумілий інтерфейс платформи. Однак алгоритми просування бізнес-аккаунту, що ускладнюються, і оновлення факторів видачі в пошуку змушують користувачів витрачати все більше часу на вивчення матеріалів, а також на створення якісного і релевантного контенту.
Замовивши послуги професійних фотографів, дизайнерів та маркетологів, ви зможете перетворити профіль у Pinterest на джерело ефективного трафіку на сайт, домогтися впізнаваності та зростання продажів.
Команда студії WeLoveBrands при просуванні в Pinterest :
формує стратегію просування бізнесу;
вивчає ЦА;
аналізує сторінки конкурентів;
розробляє контент-план;
створює унікальний контент: зображення та описи товарів та послуг;
підбирає релевантні ключові слова, фрази та хештеги;
залучає нових передплатників;
запускає рекламу, що таргетує.
Вартість послуг залежить від часу роботи фахівців, кількості та складності контенту, а також частоти оновлення вмісту дощок. Бажаєте дізнатися про вартість роботи або отримати додаткову інформацію? Зв'яжіться з нами за номером або заповніть форму на сайті. Наші менеджери зв'яжуться з вами для безкоштовної консультації.
Pinterest - відносно новий, але ефективний інструмент просування товарів та послуг. Будьте попереду конкурентів з командою WeLoveBrands!